Fitbit

25-07-2016 23:16 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,



Door een auto ongeluk en "mislukte" operatie is het voor mij moeilijk om te sporten. Hierdoor ben ik helaas de afgelopen jaren ook 15kg door aangekomen.



Omdat mijn conditie achteruit dendert en ik gewoon gezond wil zijn ben ik sinds een paar maanden begonnen met dagelijks wandelen en fietsen.



Wat voor mij werkt is doelen stellen en ik ben op zoek naar iets wat mij hier bij kan helpen. Graag wil ik weten hoeveel ik heb gelopen, hoeveel stappen, wat mijn hartslag is et cetera. Via internet kom ik nu uit op de fitbit maar nu ben ik op zoek naar ervaringen. Is een fitbit handig en zo ja welk type of moet ik op zoek naar iets anders?



Graag zou ik in de toekomst gaan hardlopen, echter of dit haalbaar is weet ik niet.



Heeft iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Doen! De Charge HR (horloge sluiting).

Marktplaats worden ze regelmatig nieuw aangeboden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Polat a360.

Meet de "gewone" activiteit, maar je kan hem ook instellen op hartslag (ook in het zwembad!)



Je stelt je doel vooraf in en je kan dus ten allen tijde zien hoe ver je zit ten opzichte van je doek.



Ik vind het een ideaal ding!
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook het idee dat een Fitbit voor mij een stok achter de deur zou zijn.

Heb toen een Charge HR aangeschaft maar ik vond het behoorlijk irritant om dag en nacht dat apparaat om mijn pols te hebben.

Heb 'm geretourneerd. Ook werden er trappen geteld terwijl ik in de lift stond en werden er stappen geteld terwijl ik lag te slapen.



Het is wel heel interessant om te zien hoe je ritme is en hoeveel je beweegt. De app werkt fantastisch.

Het is een beetje de voordelen en nadelen afwegen en goed bekijken welke uitvoering voor jou het meest geschikt is.

Als je niet gewend bent om iets om je pols te dragen zou ik zeggen hoe kleiner (dunner) hoe beter.



Succes met afvallen!
Alle reacties Link kopieren
@smileklik: mijn tracker is het formaat van een flink horloge, maar dat stoort me niet. Ik draag m dag en nacht zonder problemen.



Als hij niet altijd accuraat is, maakt dat niet uit. Het is tenslotte de evolutie die je wil opvolgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had de Jawbine Up en daar was ik echt super tevreden over. Helaas ging hij stuk en kon ik hem omruilen. Maar Jawbone was gestopt met de productie. Na lang zoeken kwam ik bij de Fitbit Charge HR uit. Maar wat een k-ding, heb hem na 2 weken retour gestuurd. Eerst een week gekut met de software en het niet willen syncen. De waardes waren ook compleet anders dan met mn Up, er klopte niks van. Bandje zat wel beter dan de Up, maar dat groene licht irriteerde me wel. Dus nu doe ik al weer even zonder. Hopelijk komt er nog eens iets op de markt wat gelijk is aan de Jawbone.
Alle reacties Link kopieren
Interessant te lezen dat er ook verschillende modellen worden genoemd. Ik ga morgen even googelen welke dat precies zijn.



Jammer dat het niet iedereen even goed bevalt. Ik hoop dat ik er wel erg blij van ga worden als ik een doel heb dan word ik ook extra gemotiveerd wat het bewegen ook een stuk makkelijker maakt.
Alle reacties Link kopieren
Nadeel is wel dat mijn smartphone te oud is en ik de app dus alleen op de telefoon van mijn man kan installeren. Maar ik vind het zonde om een dure smartphone die het nog gewoon doet daarvoor te vervangen.
Alle reacties Link kopieren
Hey wat toevallig! Ik heb vandaag een fitbit gekregen van mijn vriend, die er ook een voor zichzelf had besteld. We hebben de Flex. Meteen uitgeprobeerd met een flink stuk wandelen in het bos en gaat top met de app op mijn telefoon (Samsung S7) Ben benieuwd hoe dat met slapen gaat trouwens..
Slowly getting there....
Alle reacties Link kopieren
quote:smileklik schreef op 25 juli 2016 @ 23:37:

Ik had ook het idee dat een Fitbit voor mij een stok achter de deur zou zijn.

Heb toen een Charge HR aangeschaft maar ik vond het behoorlijk irritant om dag en nacht dat apparaat om mijn pols te hebben.

Heb 'm geretourneerd. Ook werden er trappen geteld terwijl ik in de lift stond en werden er stappen geteld terwijl ik lag te slapen.



Het is wel heel interessant om te zien hoe je ritme is en hoeveel je beweegt. De app werkt fantastisch.

Het is een beetje de voordelen en nadelen afwegen en goed bekijken welke uitvoering voor jou het meest geschikt is.

Als je niet gewend bent om iets om je pols te dragen zou ik zeggen hoe kleiner (dunner) hoe beter.



Succes met afvallen!

Dat stappen tellen is ook een soort van omrekening van gebruikte energie. Ik fiets heel veel en ook met fietsen meet de fitbit stappen en trappen. DIe trappen dat zal maar de hoeveelheid stappen komt aardig overeen met de gebruikte energie die je gebruikt bij fietsen tov lopen/hardlopen. En ach bij dat slapen dat zijn er bij 550 over het algemeen, stelt toch niks voor bij de 10000 die ik toch dagelijks wel haal en 35000 als ik een stukje erbij fiets.



PS heb de Charge HR, tijdens fietsen gebruik ik ook nog een Garmin Edge 700 met hartslag band om. Die geven elk wel ieder wat andere getallen ook tov gebruikte energie met fietsen. Klopt die van de Edge beter. Volgens de Fitbit gebruik ik qua energie net zoveel op de fiets als ik met mijn ouders 10 km gefietst heb in een uur als dat ik 30 km gefietst heb op mijn racefiets. Dat rammelt dus een beetje maar het zijn dan ook gewoon getalletjes.



Gewoon zo aanhouden TO, met elke oefening die je gedaan hebt, heb je gewonnen van iedereen (inclusief jezelf) die op bank bleef liggen.
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
Of je gaat Pokémonnen?!
Ik denk er ook wel eens over om zo'n ding te gaan gebruiken, maar nu lees ik dus bij jullie dat je hem 's nachts ook 'moet' dragen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook aan het twijfelen over de charge hr, ben er nog niet helemaal uit. De negatieve verhalen over verkeerde/afwijkende metingen doen mij twijfelen! Dus ik lees even mee!
Ik heb een Fitbit Flex, de kleinste die je om je arm draagt (die registreert alleen geen trappen of hartslag). Ik ben er heel blij mee. Sinds ik dat ding heb word ik er echt door geleefd; ik baal als ik eens een keer niet aan die 10.000 stappen kom. En helemaal sinds er een nieuwe functionaliteit opzit waardoor je minstens negen uur per dag 250 stappen moet lopen (zodat je niet alle stappen in een paar uurtjes propt, maar de hele dag door actief bent) ben ik nog veel actiever geworden. Op mijn werk moet ik er echt op letten dat ik regelmatig een rondje loop; even koffie halen, naar het toilet, naar de printer, praatje maken bij een collega. Die 250 stappen loop je binnen een paar minuten, maar je moet wel even bewust opstaan en in beweging komen. Voordat deze functionaliteit bestond zat ik vaak uren achter elkaar te typen, dus het is wel een verbetering.



Je hoeft 'm 's nachts niet te dragen hoor, ik laad 'm 's nachts ook wel eens op. Het voordeel van 's nachts dragen is dat hij je slaappatroon monitort. Zo kun je zien hoe vast je geslapen hebt. Mij stoort het niet als ik 'm om heb. Alleen onder de douche doe ik 'm af. Hij kan tegen water, maar ik vind het zo'n gedoe om dat bandje elke keer droog te maken, dus dan doe ik 'm maar even af. Met zwemmen houd ik 'm trouwens wel gewoon om.
Alle reacties Link kopieren
Handig topic! Ik zit net sinds een week ook rond te kijken naar een activity tracker. Ik twijfel een beetje tussen de Fitbit ChargeHR en de Polar A360, iemand die met beide toevallig ervaring heeft?



Yoshe de Jawbone Up is volgens mij nog gewoon verkrijgbaar, ik ben hem gewoon tegen gekomen. Ziet er heel mooi uit maar sluiting schijnt slecht te zijn en hij heeft helaas geen hartslagsensor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 26 juli 2016 @ 07:58:

Ik denk er ook wel eens over om zo'n ding te gaan gebruiken, maar nu lees ik dus bij jullie dat je hem 's nachts ook 'moet' dragen?Nee, dat hoeft niet. Vaak meten die dingen ook je slaap, maar is geen must.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Fitbit One. Zit gewoon in mijn broekzak, wilde geen armbandding. Meet stappen, trappen, caloriën en aftand. Erg handig dingetje. Houdt me scherp en nu ga ik zelfs 's avonds een extra rondje om als ik mijn doel nog niet heb gehaald.
Ah, duidelijk, thnx. Mss toch eens kijken op MP, vind het nogal een uitgave om gewoon even te proberen.
Alle reacties Link kopieren
quote:dutchsuzanne schreef op 26 juli 2016 @ 08:44:

Ik heb een Fitbit One. Zit gewoon in mijn broekzak, wilde geen armbandding. Meet stappen, trappen, caloriën en aftand. Erg handig dingetje. Houdt me scherp en nu ga ik zelfs 's avonds een extra rondje om als ik mijn doel nog niet heb gehaald.



Ik doe het hetzelfde met mijn fitbit one.

Ik draag hem s' nachts ook vaak niet. Het bandje zit bij mij niet heel prettig (hele smalle pols) en ik heb geen problemen met mijn slaappatroon en gebruik de fitbit daar dan ook niet voor. Ik zit nu na bijna een jaar gebruik wel te twijfelen over een chargeHR aan te schaffen voor de hartslagmeter.



Groot nadeel vind ik van alle fitbits dat ze volgens fitbit niet waterdicht zijn. Ik begrijp uit reviews dat ze dit wel zijn maar zou het denk ik toch niet aan durven. Aangezien ik veel zwem zou ik dit ook wel beter willen tracken. Nu gebruik ik de fitnesspal app hiervoor maar ik heb de indruk dat deze een veel hoger calorie verbruik dan werkelijk aangeeft. Ander nadeel is dat het bijhouden van wat je eet in de fitbit app een stuk minder goed is dan die van fitnesspal, daarvoor gebruik ik die dus ook. Liever zou ik alles bij houden in 1 tracker en bijbehorende app.
Je kunt de apps van Fitbit en MyFitnessPal aan elkaar koppelen, dan worden de calorieën van MFP automatisch overgenomen in de Fitbitapp.
En je hebt inderdaad gelijk, je zou er niet mee mogen zwemmen. Oeps... Dat heb ik dus al wel een aantal keer gedaan. Tot nu toe is het goed gegaan, maar dat moet ik dus voortaan maar niet meer doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tr0tter schreef op 26 juli 2016 @ 09:34:

Je kunt de apps van Fitbit en MyFitnessPal aan elkaar koppelen, dan worden de calorieën van MFP automatisch overgenomen in de Fitbitapp.Heb ik gedaan en het is geen wereldprobleem maar ik vind het nog steeds irritant.
Alle reacties Link kopieren
quote:dutchsuzanne schreef op 26 juli 2016 @ 08:44:

Ik heb een Fitbit One. Zit gewoon in mijn broekzak, wilde geen armbandding. Meet stappen, trappen, caloriën en aftand. Erg handig dingetje. Houdt me scherp en nu ga ik zelfs 's avonds een extra rondje om als ik mijn doel nog niet heb gehaald.Yep, hier hetzelfde. Bij mij zit ie in m'n BH. Voel 'm totaal niet.
Winter is coming...
Alle reacties Link kopieren
Als je je afvraagt of een fitband iets voor jou is kun je misschien beginnen met de Miband. Ik heb de Miband pulse, zonder schermpje. Spotgoedkoop ding, voor 25 euro gekocht inclusief levering. Er is nu een nieuwere versie en die is iets duurder, maar nog steeds belachelijk goedkoop in vergelijking met Fitbit, Garmin, Misfit en de andere merken.



Voordeel: smal simpel bandje (en hij werkt even goed als je hem in je broekzak stopt). Lange batterijduur. Houdt hartslag bij. Sleeptracking is echt geweldig en accuraat. Geen idee hoe 'ie het doet, maar werkt perfect en geeft je inzicht in je slaappatroon.

Nadeel: volgens mij iets minder precies dan andere merken (hij telt vaak wat extra stappen). Maar goed, een fitnesstracker dient toch vooral als instrument om meer inzicht in je leefgewoontes te krijgen, je moet je niet vastpinnen op het exacte aantal passen. En de app die erbij hoort is niet geweldig (maar je kunt hem makkelijk koppelen aa google fit).
Alle reacties Link kopieren
O, en wat ik heel vervelend vind: fietsen registreert hij niet als beweging. Geen idee of dat aan mijn goedkope band ligt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven