Gezondheid alle pijlers

Inwendig schudden

26-07-2016 05:31 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een aantal dagen heb ik last van inwendig schudden. Het lijkt alsof het mijn hartslag is die overal voelbaar is. Met name als ik stilsta, stilzit en lig heb ik hier veel last van. Het 'schokt' ook regelmatig. Dokters weten hier geen raad mee...

Herkent iemand dit, zo ja wat heb je hieraan gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Ja. Heb ik ook . Al dik een jaar , misschien wel langer. Bij mij is het stress en achteraf gezien één van de eerste signalen van mijn burn out.
Alle reacties Link kopieren
quote:rascalles schreef op 26 juli 2016 @ 05:56:

Ja. Heb ik ook . Al dik een jaar , misschien wel langer. Bij mij is het stress en achteraf gezien één van de eerste signalen van mijn burn out.



Is er helemaal niks aan te doen, oftewel blijvend? Als je de stress wegneemt lijkt het mij dat het weer verdwijnt?



Ik zit te denken om antidepressiva weer te gaan slikken.. Hopelijk helpt het
Alle reacties Link kopieren
Stress en hyperventilatie kan de hartslag beinvloeden. Denk dus ook eens aan bewegen, ademhalings- en ontspanningsoefeningen.



Door rustigerer en langzamer te ademen gaat je hartslag naar beneden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
quote:hamerhaai schreef op 26 juli 2016 @ 06:52:

Stress en hyperventilatie kan de hartslag beinvloeden. Denk dus ook eens aan bewegen, ademhalings- en ontspanningsoefeningen.



Door rustigerer en langzamer te ademen gaat je hartslag naar beneden.Hartslag is niet zo zeer snel, maar het schudden daar word ik niet goed van..
Alle reacties Link kopieren
Waarom denk je dat antidepressiva helpt tegen stress ?



Wat mij hielp was rust, regelmaat en bewegen. Het is adrenaline wat je lijf uit moet. Ik ben gaan zwemmen en 2 x in de week een uur gaan sporten. Ookal had ik er in het begin geen fut voor, het helpt echt. En de buitenlucht ook. Ik loop anderhalf per dag buiten. Ik heb een hond dus ik moet sowieso. En denk ook niet steeds dat je er gek van wordt want dat helpt ook niet. Accepteer dat het er is. Succes.



Heb je medische dingen laten uitzoeken ? Wat zegt je huisarts ?
rascalles wijzigde dit bericht op 26-07-2016 07:35
Reden: .
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:rascalles schreef op 26 juli 2016 @ 07:35:

Waarom denk je dat antidepressiva helpt tegen stress ?



Wat mij hielp was rust, regelmaat en bewegen. Het is adrenaline wat je lijf uit moet. Ik ben gaan zwemmen en 2 x in de week een uur gaan sporten. Ookal had ik er in het begin geen fut voor, het helpt echt. En de buitenlucht ook. Ik loop anderhalf per dag buiten. Ik heb een hond dus ik moet sowieso. En denk ook niet steeds dat je er gek van wordt want dat helpt ook niet. Accepteer dat het er is. Succes.



Heb je medische dingen laten uitzoeken ? Wat zegt je huisarts ?



Ja heb ik gedaan, niks uit gekomen.

Is het bij jou over nu?
Hoe lang ben je gestopt met AD en welke was het?
Alle reacties Link kopieren
quote:OmeHenk schreef op 26 juli 2016 @ 08:21:

Hoe lang ben je gestopt met AD en welke was het?Nu zo'n 3, 4 maanden, had Citalopram eerst 20 en daarna hele tijd 10 mg.
Kan nog ontwenning zijn. Klinkt alsof je prikkelfilter niet goed werkt. Normaal hoorven voel je je lijf niet zo goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:OmeHenk schreef op 26 juli 2016 @ 08:54:

Kan nog ontwenning zijn. Klinkt alsof je prikkelfilter niet goed werkt. Normaal hoorven voel je je lijf niet zo goed.Dat nu pas?? Herstelt dat nog?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat het ontwenning is hoor, ineens na 3 maanden.
Alle reacties Link kopieren
Het feit dat je het voelt betekent dat je je ermee bezighoudt.

Normaal voel je je hartslag niet omdat dat ding het vanzelf wel doet dus geen extra attentie behoeft.



Als hij het niet goed meer doet beland je vanzelf in het ziekenhuis vanwege pijn en/of bewusteloosheid.

Mocht je geruststelling nodig hebben, consulteer de arts.



Uiteraard moet je zorgen dat je slank bent en al je noodzakelijke nutriënten binnenkrijgt. Succes.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Op momenten dat je je meer naar binnen keert vanwege vermoeidheid of behoefte aan stilte, krijg je allerlei signalen door die je anders niet voelt. Bijvoorbeeld je hartslag, slijm in je keel zodat je moet schrapen, kriebel op je hoofd, gesuis in je oor, dwarreltjes voor je ogen, hoorbaar slikken, een vermoeid been, pijntjes hier en daar. Dus mogelijk is dat bij jou ook aan de hand.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 26 juli 2016 @ 11:30:

Op momenten dat je je meer naar binnen keert vanwege vermoeidheid of behoefte aan stilte, krijg je allerlei signalen door die je anders niet voelt. Bijvoorbeeld je hartslag, slijm in je keel zodat je moet schrapen, kriebel op je hoofd, gesuis in je oor, dwarreltjes voor je ogen, hoorbaar slikken, een vermoeid been, pijntjes hier en daar. Dus mogelijk is dat bij jou ook aan de hand.



Kan zijn.. Kan me voorstellen dat het zo werkt.

Maar heb jij er nog last van?
Alle reacties Link kopieren
quote:rascalles schreef op 26 juli 2016 @ 09:24:

Ik denk niet dat het ontwenning is hoor, ineens na 3 maanden.Hmm.. Maar heb jij het nu nog dan?
quote:marla862 schreef op 26 juli 2016 @ 09:03:

[...]





Dat nu pas?? Herstelt dat nog?



Van paroxetine lees ik mensen die nog heel lang naweeen hebben. Schudden is pas later na het stoppen begonnen?



Kun je ontspanneñ? Kun je wel tegen geluid enzo?
Alle reacties Link kopieren
quote:OmeHenk schreef op 26 juli 2016 @ 22:28:

[...]





Van paroxetine lees ik mensen die nog heel lang naweeen hebben. Schudden is pas later na het stoppen begonnen?



Kun je ontspanneñ? Kun je wel tegen geluid enzo?



Ja idd nu pas, na 3 maanden stoppen.

Kan goed tegen geluid. Ontspannen is op deze manier wel lastig :(



Heb wel veel stress gehad afgelopen jaar
quote:marla862 schreef op 27 juli 2016 @ 00:26:

[...]





Ja idd nu pas, na 3 maanden stoppen.

Kan goed tegen geluid. Ontspannen is op deze manier wel lastig :(



Heb wel veel stress gehad afgelopen jaar



Als ik moe ben of stress heb, kan ik slecht tegen geluid. Dan 'is mijn prikkelfilter stuk'.



Vrijwel alles in je lijf beweegt op je hartslag mee, normaal voel je dat niet. Net zoals je je hartslag niet hoort.



Vervelend joh. Vooral omdat je slecht ontspant. Ben je bang ergens voor? Dat je een ziekte hebt?
Alle reacties Link kopieren
quote:OmeHenk schreef op 27 juli 2016 @ 00:36:

[...]





Als ik moe ben of stress heb, kan ik slecht tegen geluid. Dan 'is mijn prikkelfilter stuk'.



Vrijwel alles in je lijf beweegt op je hartslag mee, normaal voel je dat niet. Net zoals je je hartslag niet hoort.



Vervelend joh. Vooral omdat je slecht ontspant. Ben je bang ergens voor? Dat je een ziekte hebt?



Nou ik ben nu op vakantie. Eerste week al bijzonder slecht geslapen, ook nog buikgriep erbij.. Had al een zeer drukke stressvolle periode achter de rug.

Het kan dus wel vanzelf weggaan?



Jij hebt het dus ook begrijp ik? Alsof de grond beweegt enz.

Ik tril overigens ook van binnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:marla862 schreef op 27 juli 2016 @ 04:49:

[...]





Nou ik ben nu op vakantie. Eerste week al bijzonder slecht geslapen, ook nog buikgriep erbij.. Had al een zeer drukke stressvolle periode achter de rug.

Het kan dus wel vanzelf weggaan?



Jij hebt het dus ook begrijp ik? Alsof de grond beweegt enz.

Ik tril overigens ook van binnen

Waar ik bang voor ben? Dat het niet meer weggaat.. .
Alle reacties Link kopieren
Je moet proberen er niet op te letten. Geniet van je vakantie !
Alle reacties Link kopieren
quote:rascalles schreef op 27 juli 2016 @ 05:50:

Je moet proberen er niet op te letten. Geniet van je vakantie !Maar gaat het ooit nog weg? Dat wil ik gewoon weten..
Alle reacties Link kopieren
Dat kan ik je toch niet vertellen ? Als er geen medische oorzaak voor gevonden is en het is een uiting van stress dan moet je dat aanpakken. En let er niet te veel op. Leg je focus op iets anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven