Mode & Beauty alle pijlers

BH maten..

25-07-2016 11:34 113 berichten
Ben ik de enige die de kluts kwijt is qua BH maten? Ik ben van 98 kg afgevallen naar 60 kg, en heb een hele regenboog aan maten gehad ondertussen. Van 85DD naar 75B en gister heb ik dus een BH in maat 75D gekocht, die past. Maar als ik naar beneden kijk, zie ik helemaal geen 75D. Verschilt dat dan echt zoveel per merk? Of heb ik een vertekend beeld van maten. Voor mijn gevoel heb ik niet zoveel meer namelijk, maar 75D kun je ook weer niet niks noemen. En als ik nou een keer wil laten meten, waar zou ik dat dan het beste kunnen doen? Ik heb in ieder geval geen 50 euro voor een BH, en bij de Hunkemöller heb ik het een tijdje terug laten doen. Maar die gaf me vervolgens een BH waar ik recht in naar binnen kon kijken en dat noemde ze "goed".



Hebben jullie verder nog goede tips qua BH's voor een leuk prijsje? Ik voel me hier zo'n kluns in. Mijn moeder nam me als puber mee naar ze Hema, kocht een BH voor me op de gok. En dat was het zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
[quote]Robyn89 schreef op 25 juli 2016 @ 15:45:

[...]





Ik heb volgens dit schema ook een AA nodig. Volgens deze website: http://www.brasizecalculator.tk/ (fantastisch website, als tip op dit forum tegengekomen) 70 E. En verhip deze zit zoveel beter dan de BH's dan ik had! Op wehkamp een aantal goede BH's in de aanbieding gekocht
quote:PattyJupiter schreef op 26 juli 2016 @ 09:11:

[...]





Ik zeg toch niet dat specifiek jij vet bent. Dat de jeugd tegenwoordig gemiddeld gezien te vet is, is alom bekend.



Ik zie gewoon niet wat dat met borstmaat te maken heeft. Meestal hebben jonge meiden die 'vet' zijn helemaal geen grote cupmaat, omdat hun omvang groter is. Een 85B is namelijk een veel grotere borst dan een 60E. Het gaat om de verhouding tussen borst en omvang. En 'vetheid' kun je mijns inziens dus niet aflezen aan bh-maat.



En ik voelde me aangesproken. Want ik had grote borsten. Of beter gezegd: de omvang van mijn borsten was vele malen groter dan de omvang van mijn borstkas.
Ik heb een beetje oppervlakkig over de antwoorden gescrold maar ben de zeeman niet tegengekomen.

Ga ernaartoe zonder bh en pas over je kleding er zijn geen pashokjes.

Meet wel even de omtrek onder je borsten , ik kom uit op 80 maar draag altijd 85 en de beugel komt onder je oksel niet in je borst.

En dan begin je bijvoorbeeld met 80 B is de omtrek goed maar zit de beugel over je borst ga je naar 80 C enzovoort , succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:nadina79 schreef op 26 juli 2016 @ 09:52:

Ik heb een beetje oppervlakkig over de antwoorden gescrold maar ben de zeeman niet tegengekomen.

Ga ernaartoe zonder bh en pas over je kleding er zijn geen pashokjes.

Meet wel even de omtrek onder je borsten , ik kom uit op 80 maar draag altijd 85 en de beugel komt onder je oksel niet in je borst.

En dan begin je bijvoorbeeld met 80 B is de omtrek goed maar zit de beugel over je borst ga je naar 80 C enzovoort , succes!

Grote kans dat jij dan ook niet de goede maat bh draagt. Een bh pas je niet over je kleding want een bh moet rondom aansluiten. En het stukje tussen je borsten moet ook op je huid aansluiten. Dat ga je never nooit niet goed kunnen passen over je kleding heen.

lees dit maar eens:

http://www.leesvoer.net/je-doet-het-fout/
Alle reacties Link kopieren
quote:nadina79 schreef op 26 juli 2016 @ 09:52:

Ik heb een beetje oppervlakkig over de antwoorden gescrold maar ben de zeeman niet tegengekomen.

Ga ernaartoe zonder bh en pas over je kleding er zijn geen pashokjes.

Meet wel even de omtrek onder je borsten , ik kom uit op 80 maar draag altijd 85 en de beugel komt onder je oksel niet in je borst.

En dan begin je bijvoorbeeld met 80 B is de omtrek goed maar zit de beugel over je borst ga je naar 80 C enzovoort , succes!Over je kleding? Serieus?
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Ik ben een tijdje terug al op die site terecht gekomen die hier div. keren wordt genoemd.

Blijkt dat ik dus ook al jaren(!) met de verkeerde bh-maat rondliep



Heb nu een smallere omvang en 2 cupmaten groter.
Ik heb ook die meettest gedaan. Maar uhm die is nogal breed interpeteerbaar niet? Borsten zijn flexibel, dus hoe kun je een lint daar goed omheen houden dat het strak genoeg is maar niet te strak?



Ik kom op 70A uit met die test.
quote:YellowLemon schreef op 26 juli 2016 @ 12:54:

Ik heb ook die meettest gedaan. Maar uhm die is nogal breed interpeteerbaar niet? Borsten zijn flexibel, dus hoe kun je een lint daar goed omheen houden dat het strak genoeg is maar niet te strak?



Ik kom op 70A uit met die test.



Ik heb altijd begrepen dat je bij het meten van je cupmaat helemaal uitademt, tot je niet verder meer kan, en dan op je allerstrakst het meetlint aantrekt --- da's je borstomtrek.



En je cupmaat juist door om het breedste punt van je borsten het lint zeer losjes te houden, zodat het net aansluit, maar je borsten niet indeuken.
quote:lux. schreef op 26 juli 2016 @ 13:04:

[...]





Ik heb altijd begrepen dat je bij het meten van je cupmaat helemaal uitademt, tot je niet verder meer kan, en dan op je allerstrakst het meetlint aantrekt --- da's je borstomtrek.



En je cupmaat juist door om het breedste punt van je borsten het lint zeer losjes te houden, zodat het net aansluit, maar je borsten niet indeuken.



Maar gaat die vlieger dan eigenlijk niet alleen op als je mooi vooruitstaande borsten hebt? Die van mij vallen erg naar de zijkant, en wat platter. Ik heb op dit moment 1 BH die ik echt fijn vind, maar die plaatsen ze dus ook meer in vorm mooi wat omhoog.



Ha nu klinkt het echt alsof ik flubertieten heb. Maar zo erg is het nou ook weer niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geleerd te meten over een goed passende bh. Maar dat kan alweer achterhaald zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowLemon schreef op 26 juli 2016 @ 13:21:

[...]





Maar gaat die vlieger dan eigenlijk niet alleen op als je mooi vooruitstaande borsten hebt? Die van mij vallen erg naar de zijkant, en wat platter. Ik heb op dit moment 1 BH die ik echt fijn vind, maar die plaatsen ze dus ook meer in vorm mooi wat omhoog.



Ha nu klinkt het echt alsof ik flubertieten heb. Maar zo erg is het nou ook weer niet.

Klinkt alsof je dan eerder 65B of misschien zelfs wel 65 of 60C hebt in plaats van 80A.

Ga gewoon eens naar een winkel ook de maten die ik hier net neergezet hebt passen. Je komt dan vanzelf iets tegen dat goed zit!
quote:groenebroek schreef op 26 juli 2016 @ 13:24:

[...]



Klinkt alsof je dan eerder 65B of misschien zelfs wel 65 of 60C hebt in plaats van 80A.

Ga gewoon eens naar een winkel ook de maten die ik hier net neergezet hebt passen. Je komt dan vanzelf iets tegen dat goed zit!



Ik heb nu een 75D aan. De cups zijn gevuld, sluit netjes aan op m'n borstkas. De bandjes gaan alleen slap hangen, en ik kan hem als hij op z'n strakst zit nog een heel stuk van mijn rug aftrekken.



Dus ik snap echt niks van die A. Vandaar dat ik nu dus ook echt graag wil weten over dat meten van HUH hoe?
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowLemon schreef op 26 juli 2016 @ 13:33:

[...]





Ik heb nu een 75D aan. De cups zijn gevuld, sluit netjes aan op m'n borstkas. De bandjes gaan alleen slap hangen, en ik kan hem als hij op z'n strakst zit nog een heel stuk van mijn rug aftrekken.



Dus ik snap echt niks van die A. Vandaar dat ik nu dus ook echt graag wil weten over dat meten van HUH hoe?

Hahaha dan snap ik ook niets van die A.

Denk dat je (gezien het vetgedrukte) dan eerder 70E of 65F hebt. Dat je het op je rug nog zo'n eind naar achteren kan trekken is namelijk niet goed. Dan is de onderwijdte te groot voor je.

Dus proberen met onderwijdte kleiner en je cup groter.
quote:YellowLemon schreef op 26 juli 2016 @ 13:21:

[...]





Maar gaat die vlieger dan eigenlijk niet alleen op als je mooi vooruitstaande borsten hebt? Die van mij vallen erg naar de zijkant, en wat platter. Ik heb op dit moment 1 BH die ik echt fijn vind, maar die plaatsen ze dus ook meer in vorm mooi wat omhoog.



Ha nu klinkt het echt alsof ik flubertieten heb. Maar zo erg is het nou ook weer niet.



Ja dat zou kunnen. En verklaren waarom zelf meten vaak misgaat. Anders vul je een keer die uitgebreide in! Bij mij komt daar hetzelfde uit.



En onthou dat je daarna altijd gewoon moet proberen hè 't is een indicatie.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb ik nog nooit (!!) een beha gehad waarbij het middenstukje aansloot op de huid tussen de borsten het komt altijd een stuk naar voren, of zit over de borsten zelf heen ipv ertussen.
"Whatever happened back there is being managed and kicked right up into its own ass one way or another, I know that."
quote:Magneet schreef op 26 juli 2016 @ 14:03:

Volgens mij heb ik nog nooit (!!) een beha gehad waarbij het middenstukje aansloot op de huid tussen de borsten het komt altijd een stuk naar voren, of zit over de borsten zelf heen ipv ertussen.Dan draag je de verkeerde maat dus.
Alle reacties Link kopieren
mosterd, was aan het schrijven wat lux ook net heeft neergezet.
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 26 juli 2016 @ 14:04:

[...]





Dan draag je de verkeerde maat dus.



Ja, daar was ik al achter :-) maar ook na berekenen met die 5 meetmethodes, beha's gepast die die maat hadden (75g) en daarin had ik teveeel ruimte ín de cup, en toch stond dat dingetje naar voren! Snap er geen jota van.



Misschien moet ik eens naar een speciaalzaal gaan idd... Weet iemand een goede in omgeving van dordrecht? Ben altijd bang dat ik nét de verkeerde eruit pik!
"Whatever happened back there is being managed and kicked right up into its own ass one way or another, I know that."
Alle reacties Link kopieren
quote:Magneet schreef op 26 juli 2016 @ 14:08:

[...]





Ja, daar was ik al achter :-) maar ook na berekenen met die 5 meetmethodes, beha's gepast die die maat hadden (75g) en daarin had ik teveeel ruimte ín de cup, en toch stond dat dingetje naar voren! Snap er geen jota van.



Misschien moet ik eens naar een speciaalzaal gaan idd... Weet iemand een goede in omgeving van dordrecht? Ben altijd bang dat ik nét de verkeerde eruit pik!

Dan is de onderwijdte te ruim voor je.

Misschien zou je eens een 65F 70F of 70G moeten proberen en dan kijken hoe die zitten.
Maar als je al je maat weet, moet je alsnog passen. Ik merk dat ik namelijk per winkel en model een andere maat nodig heb
Alle reacties Link kopieren
quote:Rusticaa schreef op 26 juli 2016 @ 14:12:

Maar als je al je maat weet, moet je alsnog passen. Ik merk dat ik namelijk per winkel en model een andere mast nodig hebIs dit een tiepvaut of zijn die van jou echt zo groot dat je er een compleet zeil voor moet optuigen???
jouw leven is een keuze
quote:Magneet schreef op 26 juli 2016 @ 14:08:

[...]





Ja, daar was ik al achter :-) maar ook na berekenen met die 5 meetmethodes, beha's gepast die die maat hadden (75g) en daarin had ik teveeel ruimte ín de cup, en toch stond dat dingetje naar voren! Snap er geen jota van.



Misschien moet ik eens naar een speciaalzaal gaan idd... Weet iemand een goede in omgeving van dordrecht? Ben altijd bang dat ik nét de verkeerde eruit pik!Misschien Naron eens proberen, zit in Breda. Schijnt erg goed te zijn.
quote:2east schreef op 26 juli 2016 @ 14:49:

[...]





Is dit een tiepvaut of zijn die van jou echt zo groot dat je er een compleet zeil voor moet optuigen??? typfoutje. Godzijdank heb ik geen mast nodig om ze op te tuigen
Alle reacties Link kopieren
quote:groenebroek schreef op 26 juli 2016 @ 14:12:

[...]



Dan is de onderwijdte te ruim voor je.

Misschien zou je eens een 65F 70F of 70G moeten proberen en dan kijken hoe die zitten.Maar met 75 heb ik na een dag de striemen in mijn lijf staan... Dat lijkt me toch ook niet de bedoeling?
"Whatever happened back there is being managed and kicked right up into its own ass one way or another, I know that."
Alle reacties Link kopieren
Wat is als je meet de omvang onder je borsten dan? Of misschien heb je pech met het merk beha's dat je test, past een andere pasvorm je gewoonweg veel beter?

Anders toch een keer naar een speciaalzaak. Daar hoeven ze (als ze goed zijn) niet eens te meten maar hebben ze aan een goede blik voldoende
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven