Reizen met kind

25-07-2016 15:26 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Had een vraagje zijn er ouders die gescheiden zijn en op vakantie gaan? En een verklaring gezagregistratie heeft aangevraagd, waarop staat geen "verklaring niet voorkomen in gezagsregister" wat houdt dat in?



Al vast bedankt
Alle reacties Link kopieren
https://www.defensie.nl/o ... derjarige-naar-buitenland



Moet je dit formulier niet hebben of bedoel je dat je één hoofdig gezag hebt en daar een verklaring voor nodig hebt?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb volgens de rechtbank geen toesteming nodig. Heb een verklaring gehad>>> verklaring niet voorkomen in gezagsregister
Alle reacties Link kopieren
dat betekent dat beide ouders gezag hebben - dus om naar het buitenland te reizen moeten beide ouders die gezag hebben akkoord geven - reis je dus alleen met je kind, dan moet je het hierboven al vermelde formulier hebben (ondertekend door de andere ouder)
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
quote:belgali schreef op 25 juli 2016 @ 15:51:

dat betekent dat beide ouders gezag hebben - dus om naar het buitenland te reizen moeten beide ouders die gezag hebben akkoord geven - reis je dus alleen met je kind, dan moet je het hierboven al vermelde formulier hebben (ondertekend door de andere ouder)Dat betekent het juist niet. Als een kind niet voorkomt in het gezagsregister, heeft alleen de moeder gezag. Ik heb er onlangs ook 1 aangevraagd voor de vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand er ervaring mee? Is er iemand op vakantie geweest? Ik zelf heb ook de beschikking waar staat dat ik dus de moeder het gezag alleen heb.
Alle reacties Link kopieren
aha ? dan snap ik er niets meer van - ik heb namelijk precies zo'n uittreksel gekregen en wij hebben wel degelijk beiden gezag (staat zo zelfs expliciet in echtscheidingsconvenant) - ik heb dus altijd braaf zo'n formuliertje laten ondertekenen - dan stel ik voor dat TO maar even belt voor meer inlichtingen als ze het zeker wil weten
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Ik ga regelmatig op familiebezoek of op vakantie met dochter over de grens. Dit zijn wel reizen die ik met de auto maak binnen de EU, ik heb dus nooit te maken gehad met douane of grenscontrole.



Haar vader en ik hebben beide ouderlijk gezag. Het enige wat ik doe, is hem laten weten dat ik met dochter op familiebezoek ga of waar ik heen ga op vakantie. Heb nog nooit een "nee dat wil ik niet" gehoord van hem.
Alle reacties Link kopieren
Die verklaring houdt in dat vader geen gezag zou hebben.



Maar als je gescheiden bent en kind geboren is tijdens het huwelijk heeft vader toch automatisch het gezag gekregen bij de geboorte.



Dus hoe kan het dan dat hij geen gezag heeft?.
Alle reacties Link kopieren
praktisch gezien heeft niemand me ooit dit formulier gevraagd (al vaker samen met kind gevlogen) - mijn dochter en ik hebben elk een andere achternaam, maar dus nooit vragen hierover gehad bij de douane
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
even opgezocht: op dit moment wordt in het gezagsregister alleen een aantekening geplaatst als ongehuwde ouders, die niet automatisch beiden het gezag hebben over hun kind, verzoeken om gezamenlijk ouderlijk gezag of als er sprake is van een rechtelijke beslissing over het gezag.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
quote:Fatima1986 schreef op 25 juli 2016 @ 15:56:

Heeft iemand er ervaring mee? Is er iemand op vakantie geweest? Ik zelf heb ook de beschikking waar staat dat ik dus de moeder het gezag alleen heb.Dan is er volgens mij geen probleem hoor. Wel die papieren meenemen als bewijs.
Alle reacties Link kopieren
Als je binnen Europa reist heb je niet zo snel dat ze erom vragen. Toen mijn moeder en ik naar Turkije gingen, vertelde de vrouw bij de incheck-balie dat we er in de toekomst wel vraag naar konden krijgen aangezien we allebei een andere achternaam hebben. Mijn vader is (en was) helemaal niet in beeld, en buiten dat hij op ons geboortecertificaat als 'vader' staat, had hij geen voogdij/gezag over ons. Dit is zo uitgesproken door de rechter. Ondertussen zijn we allebei meerderjarig, dus maakt het niet meer uit, maar ze kunnen er wel degelijk om vragen, zelfs als de vader geen voogdij/gezag heeft. Als je de mogelijkheid hebt; gewoon even laten ondertekenen door hem dus.
Alle reacties Link kopieren
Of inderdaad het papier dat jij en jij alleen het gezag hebt! Kan je volgens mij aanvragen bij de gemeente
Alle reacties Link kopieren
In het gezagregister worden alleen WIJZIGINGEN opgenomen. Dus een wijziging ten aanzien van de situatie bij geboorte.
Ondanks dat er vaak niet naar gevraagd wordt, zou je de verklaring van de andere ouder altijd bij mij moeten hebben buiten Nederland bij gezamenlijk gezag.



Bij alleen gezag weet ik het niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:beetjegek schreef op 25 juli 2016 @ 15:52:

[...]



Dat betekent het juist niet. Als een kind niet voorkomt in het gezagsregister, heeft alleen de moeder gezag. Ik heb er onlangs ook 1 aangevraagd voor de vakantie.bent u al op vakantie geweest? Geen problemen gehad?
Alle reacties Link kopieren
Heb nagevraagd bij de marechaussee. Ik heb geen toestemming nodig. Heb het gezag alleen. Opgelucht...... groetjes
Mooi dat het duidelijk is, fijne vakantie alvast!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven