Uitgerekend eind maart 2017

20-07-2016 17:54 241 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wees welkom aanstaande mama's

om gezellig te kletsen over deze kleine wonder die in ons groeien.



Naam Leeftijd/ Leeftijd partner Asantal kids uitgerekend datum Opmerkingen geslacht marijeens 30/36 0 28/3/2017 13/8 eerste echo. onbekend Kimj25 26/25 0 24/3/2017 8/8/2016 echo onbekend madiran 29/33 3 31/3/2017 4e op komst geslacht Gecko 30 0 29-3-2017 15/8 echo geslacht cosmo 34/37 0 28-3-2017 8 aug pretecho, 9 aug consult pop-poli, 28 aug termijnecho.

geslacht Globetrotter91 25/30 0 24/3/2017 Opmerkingen geslacht padme84 31/27 0 19/3/2017 Opmerkingen geslacht Purdey1977 38/48 0 25/3/2017 8/08 echo in ziekenhuis geslacht fruitsalade 29/35 0 27/3/2017 30/8 echo week 10 ong geslacht pinnetje 27/27 0 28/3/2017 18/8 echo geslacht bosje15 24/27 1 31/3/2017 zwanger van de 2e geslacht schelpje 28 0 21-3 -2017 Opmerkingen geslacht Happymommy 27 1 23-3-2017 10-8-2016 echo, zwanger van de 2 geslacht vienna 25 30 0 26-3-2017 11 aug echo, geslacht viooltje 26/29 0 24/3/2017 9 aug eerst echo. geslacht Zeeuwse88 27-33 0 29-3-2017 Opmerkingen geslacht Sunshine246 26/29 0 27-3-2017 16-8 echo geslacht procne 29/30 0 30-3-2017 Opmerkingen geslacht ice lady 28 /28 0 26/3/2017 28/8/2016 echo vk. geslacht Floortje 34-38 0 31-3-2017 18-8-2016 geslacht wortelsap 22/33 0 28/3 Opmerkingen geslacht
Alle reacties Link kopieren
jaaa Marije ik heb ook Paulien dr boek gekocht en ik ben al begonnen met schrijven!

Morgen komt de vrouw van Moeders voor Moeders.



Doe bij mijn opmerkingen in de tabel maar dit:

8 aug pretecho, 9 aug consult pop-poli, 28 aug termijnecho.



dankje!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eerst het boek 'Zwanger / niet zwanger' van Pauline Oud gevuld. Dat heb ik best in een rap tempo moeten doen, gezien het al zo snel raak was. Nu heb ik het 'vervolg' 'Mijn negen maanden dagboek' ook in huis.



Ik heb alleen zo'n angst om erin te beginnen....Omdat ik zo bang ben dat het niet goed is. Ik heb daar totaal geen aanleiding voor (ik heb geen historie, dit is mijn allereerste zwangerschap), maar het lijkt allemaal gewoon zo onwerkelijk dat ik me niet kan voorstellen dat het goed gaat, ofzo



Maar morgen heb ik mijn intake en hopelijk kan zij mij wat meer bevestiging geven en geruststellen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook het boek van paulien en eerlijk gezegd durf ik er ook niet aan te beginnen komt denk ik wel na de 1e echo.
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen!



Zwangerschaps boek

Ik heb het boek '' oei wij groeien'' besteld. Als het goed is komt dat vandaag binnen. Zat wel te twijfelen tussen die 2 boeken maar toch deze besteld. Hopelijk is het leuk! En idd, het ging ook al door mijn hoofd dat ik er niet goed in durf te beginnen.



Padme

Morgen dus je Intake, spannend! Krijg je dan ook meteen een echo of dat niet? Ik moet nog steeds bellen naar een verloskundige praktijk. Misschien dat ik het morgen ochtend doe, want vanmiddag belt de dokter mij, als het goed is. Ik heb een aantal vragen over oa medicijnen gebruik bij zwangerschap.



Sunshine

Welkom en gefeliciteerd! Onwerkelijk nog he, ik geloof het zelf ook nog steeds niet hoor. Het is dat ik regelmatig pijn aan mijn baarnmoeder heb ( net of ik ongesteld moet worden ). Maakt me aan de ene kant ook wel een beetje bang, wat als het nu fout gaat? Maarja, afwachten en hopen dat het zal gaan zoals het moet.
Alle reacties Link kopieren
Ja Zeeuwse, de verloskundige waar ik heen ga, mag ook echo's doen. Door de telefoon zei ze dat ze dat ook zeker ging proberen morgen om me gerust te kunnen stellen. Ik hoop maar dat er al wat te horen is Ze heeft al gezegd dat als het toch nog te vroeg bleek voor een echo ik volgende week nog een keer mag langskomen voor nog een echo!
Alle reacties Link kopieren
Die verloskundige van jou he ik ben er jaloers op!

Ben zoo benieuwd !
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is wel erg fijn Padme. Als de echo lukt dan is dat zeker een gerustelling voor je. Ik zou dat nu ook al wel willen hoor, de bevestiging dat alles goed is zeg maar. Nu heb ik met vlagen dat ik denk '' Oh, het zal toch wel goed blijven gaan he''

Maar succes bij de echo, hopelijk gaat het lukken en kan ze je gerust stellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:KimJ25 schreef op 26 juli 2016 @ 10:26:

Die verloskundige van jou he ik ben er jaloers op!



Ik woon in een klein dorp en er zit vaak maar één verloskundige per dorp in mijn omgeving. Dus ik heb gewoon alle websites zitten bekijken van mijn dorp, en alle omliggende. Toen had ik de keuze uit een stuk of vijf verloskundigen. Toen kwam ik deze tegen die dus echo's in haar eigen praktijk maakt. Had een goed gevoel bij haar foto (raar eigenlijk ) en bij haar stem aan de telefoon. De praktijk in mijn eigen dorp...daar stond de website me zó niet van aan (hoe krijg je het voor elkaar, om zo'n beroerde website te maken! ) dat ik die niet eens overwogen heb.



Zijn jullie ook zo te werk gegaan eigenlijk? Ik realiseer me dat ik misschien wel een onwijze druktemaker ben om dit soort dingen Maar ik wil me graag veilig voelen op zo'n plek...
Alle reacties Link kopieren
[quote]Zeeuwse88 schreef op 25 juli 2016 @ 16:42:

Purdey: Leuk he die testen van CB Bij mij gaf hij zaterdag 2-3 aan. Ik weet alleen niet hoe je dan berekend hoeveel weken je zwanger bent?! Als ik info op het internet intoets zegt de ene site 4w5d en de andere site zegt 5 weken. Hoe heb jij dit gedaan?



Hi, wij zijn in verwachting geraakt door ICSI. Dus de dag van de punctie is onze ovulatie dag. Dat is meer dan 3 weken geleden (za 02/07) en dat maakt me 5 weken en 3 dagen zwanger
Alle reacties Link kopieren
Padme

Haha, ik herken je werkwijze hoor, om een zo goed mogelijke verloskundige praktijk te vinden. Ik heb idd ook op het internet gezocht naar praktijken in de buurt, kwam er 2 tegen die me aanspraken. Alleen bij 1 praktijk werkt iemand die ik ken... En die andere zit in de stad en is net wat anoniemer voor mijn gevoel. Dus ik heb uiteindelijk besloten om voor die in de stad te gaan. Zijn 5 mensen werkzaam. Heb net gebeld en ze was zo vriendelijk aan de telefoon, heb er een goed gevoel over! ( en die website van hun was ook mooier dan die van de andere)



Purdey

ICSI, spannende tijd is dat geweest voor jullie?! Maar gelukkig met een goed resultaat! Ik heb net een verloskundige praktijk gebeld en die vertelde me dat ik nu ongeveer 4 weken en 5 dagen zwanger ben.



Voor in de tabel

* 8 weken echo: 19/8

* Intake gesprek: 22/8
Alle reacties Link kopieren
Hoe moet je plaatjes in je bericht plakken?

want ik zie dingen die ik nu al wil hebben!



http://www.wehkamp.nl/dam ... 1AJ_696460/?MaatCode=0380
Alle reacties Link kopieren
@ Zeeuwse, Ja, we hebben een spannende 4 jaar beleefd... en aanhouder wint

Raar he... dan ben je 4 wkn en 5 dagen maar ze noemen dat al 5 weken... klinkt toch weer stoerder hihihi!
Alle reacties Link kopieren
quote:cosmopolitan2208 schreef op 25 juli 2016 @ 20:19:



Verder willen we met 10 weken ook de Nipt in Belgie laten doen, combinatietest vinden wij te onzeker, zeker gezien onze leeftijden. Ook een leuke bijkomstigheid dat we dan ook het geslacht met 12 weken al weten Hi Cosmo, wij 'moeten' ook aan de Nipt test ivm mijn leeftijd. Mag ik vragen waarom je dat in BE laat doen? Wij zijn al in behandeling in Gent dus ik kan het vragen bij mijn eerste echo. Maar zijn ze daar beter of sneller?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Purdey, wij zijn ook in verwachting geraakt door ICSI. Wanneer was je terugplaatsing? Die van ons 30/6. We zitten dicht bij elkaar. Was het jullie eerste poging? Bij ons de 2e. Helaas kwamen wij alleen in aanmerking voor ICSI. Dus geen andere pogingen voor dit traject.



Vinden jullie het ook zo onwerkelijk/ ongelooflijk?! Ik durf bijna niet blij te zijn. Al wil ik het wel van de daken af schreeuwen!



ik heb ook nog extra info voor in de tabel, leeftijd schelp man 27 echo 5 aug

Alle reacties Link kopieren
Purdey

Hebben jullie er 4 jaar over gedaan? Jeetje, wat een slopende tijd zal dat geweest zijn. MAAR zoals je zegt, de aanhouder wint! Daar gaat het om. Eerst snapte ik het niet hoe ze die berekeningen deden. Maar idd, 5 weken zwanger omdat ik week 4 al heb afgesloten. Oh, zo spannend maar nog zo pril.

Ik had gisteren op bed een mug gevangen waarbij ik vanaf het bed naar boven sprong ( beetje stom natuurlijk maar ik werd GEK van die mug) Nou had het beter niet kunnen doen, ik kreeg vreselijke pijn in mijn buik, dacht echt even van: dit gaat mis... Was gewoon beetje bang. Ik heb dat vaker hoor, buikkrampen ( net of je ongesteld moet worden) aan de ene kant eng, aan de andere kant ik heb geen bloedverlies dus... Dan ga ik er maar vanuit dat het goed is, omdat mijn baarnmoeder op aan het rekken is? Pff.. Soms word ik wel beetje onzeker hoor, heb nog geen bevestiging dat alles ''oke'' is. Moet nog 3 weken geduld hebben.....
Alle reacties Link kopieren
Schelp

Ik heb precies hetzelfde, ik geloof het nog niet 100% maar aan de andere kant wil ik het tegen iedereen vertellen. Dat het zo onwerkelijk is komt misschien omdat ik niet veel klachten heb, op die krampen na dan. Wil eerst de eerste echo afwachten, hoop zo dat alles goed is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Schelp87 schreef op 26 juli 2016 @ 11:48:

Hoi Purdey, wij zijn ook in verwachting geraakt door ICSI. Wanneer was je terugplaatsing? Die van ons 30/6. We zitten dicht bij elkaar. Was het jullie eerste poging? Bij ons de 2e. Helaas kwamen wij alleen in aanmerking voor ICSI. Dus geen andere pogingen voor dit traject.

[/b]



Hi Schelp,

Onze terugplaatsing was 07/07. In Gent doen ze dat bij 5 dagen. Dit was onze 4e ICSI poging... dus zelf betalen. Wij hebben ook geen andere pogingen/ methodes geprobeerd om zwanger te raken.
Alle reacties Link kopieren
Wow ik heb wat gemist! Heb hier niet overal internet, ik ga gauw bij lezen. In ieder geval welkom nieuwe meiden :D.
Alle reacties Link kopieren
Zow! 5 dagen. Bij ons zaten er maar 2 dagen tussen punctie en terugplaatsing. Wat geweldig dat het (eindelijk!) gelukt is. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel veel 'klachten' heb. Heb het er dubbel en dwars voor over natuurlijk!! Weet je wat ik steeds heb.. Klinkt heel stom, maar elke x als ik er aan denk dat ik in verwachting ben krijg ik een soort adrenaline gevoel. Ik hoop duim bid echt dat het voor ons allemaal een geweldige maart 2017 word!
Alle reacties Link kopieren
Als je een echo krijgt bij 8 weken, is het hartje dan ook al te zien/horen ?
Alle reacties Link kopieren
@ Purdey en Schelp: dat moet een moeilijke tijd zijn geweest! Wij hebben ook een beetje hulp gehad, omdat het maar niet lukte en vond die paar maanden met Clomid en ziekenhuis bezoeken al best zwaar. Vooral door de hormonen. Ik hoop dat het allemaal goed blijft gaan!



Ik wil wel graag al weten wat het wordt en mijn vriend gelukkig ook, lijkt ons toch wel makkelijker. Zeker met de naam (dat wordt nog wat als het een meisje is). En ook ben ik benieuwd of het er eentje of meer zijn... Nog even geduld.



We hebben nu besloten mijn ouders eerst te vertellen en de rest 2 weken later (rond de echo). Voelt toch beter nog even te wachten.
Alle reacties Link kopieren
@ Zeeuwse; pin me er niet op vast.. maar met 6 weken zou het hartje al mogelijk te horen/ zien zijn.

@ Schelp; ik begrijp je gevoel. Soort zenuwe/ adrenaline gevoel!

Zojuist belde de vroedvrouw van Gent ivm mijn HCG waarde van gisteren en ze zei dat we een mooie hoge waarde hebben en goed van start zijn gegaan!



En dan is daar dat gevoel weer
Alle reacties Link kopieren
Ja hartje is al te horen en te zien met 8 weken
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Purdey & Schelp

Dat moet een moeilijke tijd geweest zijn voor jullie! Ben heel blij voor jullie dat jullie nu zwanger zijn, het is jullie van harte gegund!



Padme

Wat een ontzettend fijne verloskundige heb jij zeg! Ben jaloers!! Hier werkt het allemaal net even wat anders, moet naar het ziekenhuis naar een gynaecoloog en voelt allemaal toch net even wat minder persoonlijk.



Zeeuwse

Volgens mij is het hartje soms zelfs al te horen vanaf 6 weken, dus met 8 weken moet het zeker te horen zijn.



Zwangerschapsboek

Ik heb een Engels boek besteld omdat ik in het buitenland woon: Bump to Birthday. Is tijdens de zwangerschap en ook de hoogtepunten van de baby's eerste jaar! Heel leuk, heb nu al zin om er in te schrijven!



Geslacht

Wij willen het geslacht niet weten van tevoren dus het wordt een verrassing. Qua kleding, kamer en andere dingen kopen vind ik het ook niet zo erg want ik ben toch meer van het gender neutral.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het liefst het geslacht ook niet willen weten... ik weet niet hoe lang we dat volhouden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven