Wat ging er mis op je trouwdag?

26-07-2016 09:35 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op iedere trouwdag gaat er wel iets anders dan vooraf zorgvuldig uitgekozen/gepland/geregeld door het bruidspaar. Wat ging er bij jou mis?



TO trapt af:

Ik was mijn man een paar uur na de huwelijksvoltrekking 'kwijt'.

Dat wil zeggen, man moest weg omdat hij de gehuurde vrachtwagen zelf terug moest brengen naar het verhuurbedrijf dat een uur rijden verderop zat. De vrijdagmiddagspits zat ook niet mee en ik had bijna het diner moeten openen zonder man, omdat het eten stond te verpieteren.

Man zou de dag van te voren een mooie gepoetste vrachtwagen van het bedrijf waar hij werkte kunnen lenen. Meerdere keren aangegeven om welke datum het zou gaan. Bevestigd gekregen dat alles geregeld was en de auto klaar zou staan.

Maar helaas, toen man de wagen op kwam halen stond er niets.

Uiteindelijk heeft man dus zelf nog een vrachtwagen van het merk dat hij graag wilde kunnen regelen bij een verhuurbedrijf (dat normaal niet aan particulieren verhuurt, we zijn ze nog steeds dankbaar). Maar ja, ging vrijdags om 17.30 dicht voor het hele weekend, dus voor dat tijdstip moest de wagen terug zijn.

Wij zijn om 14uur getrouwd en dat duurde een uur. Toen hebben we snel de taart aangesneden en is manlief met een van zijn broers (om te voorkomen dat hij als een idioot zou rijden ) de wagen terug gaan brengen.

Vond het toen niet zo leuk, nu kan ik er wel om lachen.
Alle reacties Link kopieren
Jemig Veensteker wat een verhaal, wat erg! Dan is de feeststemming wel een beetje weg zeg.



Onze bruiloft was juist helemaal niet strak georganiseerd, ging dus ook niets mis
Oh en wat wel grappig was, was dat de babs ons niet herkende we waren namelijk op huwelijksreis toen we met haar zouden bellen over wat er gezegd zou worden en dat ging via Skype, maar we hadden net op die dag in de jungle bij een olifantenopvang de olifanten een modderbad gegeven en waren te laat dus hadden geen tijd om te douchen en zaten dus onder de modder

En op onze trouwdag waren we helemaal netjes gepoetst en gemanicuurd en ik droeg ook nog eens geen wit dus in haar speech vertelde ze dat ze even moeite had gehad om de bruid te lokaliseren, die zo prachtig bleek te zijn onder die dikke laag modder wel een mooi compliment
Ah Veensteker, dat is helemaal niet leuk zeg. Wat een dubbele dag voor jullie
Alle reacties Link kopieren
quote:beetjegek schreef op 26 juli 2016 @ 09:44:

We kwamen te laat op onze eigen bruiloft omdat manlief de ramen ineens moest krabben, was een gratis om half 9 trouwerij





Zelf kreeg in migraineaanval op mijn trouwdag. Gelukkig met medicijnen redelijk onder controle weten te krijgen. Maar tijdje op bed op je trouwdag is niet wat je ervan hoopt.
Alle reacties Link kopieren
quote:veensteker schreef op 26 juli 2016 @ 09:57:

Mijn schoonvader kreeg een hartinfarct 2 uur voordat wij opgehaald zouden worden. De dokter kwam bij mij binnenrennen en vroeg waar het huis van Veensteker was. Ik zei, dat is hier. Ik kende de man niet. Hij bleek dus de dokter te zijn en op zoek naar mijn schoonvader. Ik ben direkt achter hem aan gerend. Mijn man was de bloemen ophalen en reed achter een ambulance naar huis. Toen hij onze straat insloeg (ook die van mijn schoonouders) schrok hij zich dood.



Mijn schoonmoeder ging mee met de ambulance en zei tegen ons dat wij door moesten gaan met voorbereiden.

Wij hebben gewacht op bericht uit het ziekenhuis. Wij hadden het restaurant al gebeld dat het waarschijnlijk niet doorging (zij reageerden fantastisch, kom maar een andere keer, je hoeft niet te betalen voor de afzegging). Toen mijn schoonmoeder belde dat ze eraan kwam heb ik mij supersnel omgekleed en opgemaakt. De buurvrouw die kapster is heeft mijn haar gedaan.

Wij hebben alles opgenomen op een cassettebandje en op video voor mijn schoonvader.

Het was heel raar zonder hem. Als mijn schoonmoeder niet was gekomen hadden wij alles afgezegd.

De gasten waren allemaal al onderweg, de rondvaartboot was al bijna bij het stadhuis en de bruidstaart was al klaar. hopelijk toch een dag met ook leuke momenten?
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn eerste bruiloft zijn de foto's van de ceremonie zelf - heel symbolisch - mislukt: waren alleen zwarte vlakken. De fotograaf van dienst was een neef van mijn toenmalige man, nam alleen foto's van mijn schoonfamilie.

Van de 150 foto's zijn er misschien 5 waar mijn familie op staat, en dan nog maar zijdelings

En tijdens de fotosessie van ons in de voormiddag scheurde mijn jurk. Nu ben ik telkens in een doordragertje getrouwd, dus dat was niet zo heel erg. Wel vervelend dat ik 's middags (we trouwden rond 16u) nog op zoek kon naar een andere jurk.



Tweede bruiloft: een van onze broers vond zijn vakantiebaantje belangrijker dan onze bruiloft, dat wrong mij wel. En mijn moeder wilde niet komen omdat mijn vader er wel zou zijn.

O ja en een kleinigheidje: de ambtenaar speelde muziek van Clouseau, en ik heb een godsgruwelijke hekel aan Koen Wauters



Beide bruiloften wel fantastisch weer gehad: 27°-30° en telkens water in de buurt: de eerste keer een gigantische fontein, tweede keer een 4meter Intex zwembad in onze tuin
Alle reacties Link kopieren
Ik werd aangereden door een auto en we cancelden onze grote bruiloft hierdoor. We zijn klein alsnog getrouwd, en het voelde perfect.



Volgend jaar geven we alsnog een groot feest, en ik kan me niet voorstellen dat er nog iets mis gaat waar ik daadwerkelijk mee zit als we beiden gewoon gezond zijn.
De BABS die mijn moeders naam verkeerd noemde en mijn moeder die woest mij aankeek diezelfde BABS die nog een puntje aansneed wat ronduit onaardig was voor een van de aanwezigen (stom mens, begrijp werkelijk niet hoe ze die baan heeft gekregen).



Het weer was ook een beetje jammer. zo' n 2 graden boven nul. Op zich geen ramp... maar met een strandbruiloft (ijsje na de ceremonie, bbq in een strandtent) wel een tikkeltje fris. Onze feestgangers maakten er gelukkig een prachtig feest van en bbq-en met de fleecetrui van mijn vader over mijn trouwjurk is een prachtherinnering.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee, ik heb alleen onthouden wat er goed ging........
Oh dear, how sad, never mind.
De ambtenaar heeft zich meerdere keren vergist in mijn naam (geen hele andere naam, maar een kleine vergissing, als Lieke ipv Mieke of zo).
Alle reacties Link kopieren
quote:RegretteRien schreef op 26 juli 2016 @ 10:37:

De BABS die mijn moeders naam verkeerd noemde en mijn moeder die woest mij aankeek diezelfde BABS die nog een puntje aansneed wat ronduit onaardig was voor een van de aanwezigen (stom mens, begrijp werkelijk niet hoe ze die baan heeft gekregen).



Het weer was ook een beetje jammer. zo' n 2 graden boven nul. Op zich geen ramp... maar met een strandbruiloft (ijsje na de ceremonie, bbq in een strandtent) wel een tikkeltje fris. Onze feestgangers maakten er gelukkig een prachtig feest van en bbq-en met de fleecetrui van mijn vader over mijn trouwjurk is een prachtherinnering.

Wanneer zijn jullie getrouwd dan? Bij een strandbruiloft denk ik aan juli-augustus, maar dan lijkt me 2 graden wel apart



Veensteker : wat een vreselijke gebeurtenis op je trouwdag zeg hopelijk hebben jullie nog wel een beetje kunnen genieten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bloemenzee schreef op 26 juli 2016 @ 10:55:

De ambtenaar heeft zich meerdere keren vergist in mijn naam (geen hele andere naam, maar een kleine vergissing, als Lieke ipv Mieke of zo).Bij mijn schoonzus ook, maar dan wel hele andere naam (van de cm ). En dat een keer of 4...
Alle reacties Link kopieren
Mijn man moest twee dingen doen die dag: zijn pak aantrekken en zich scheren.



Toen we onderweg naar de locatie waren om wat foto's te maken, kwam hij erachter dat hij zich niet geschoren had



Gelukkig was mijn zwager de beroerdste niet en kwam hij het scheerapparaat even brengen (4 minuten van ons huis)
Alle reacties Link kopieren
Verder ging alles perfect.

Niets strak gepland, maar door de hulp van mijn familie liep alles gesmeerd.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons een paar kleine dingen. Verkeerde muziek ingestart. We hadden pennen laten graveren voor de getuigen en de bode vergat die te geven bij het tekenen. Het was 33 graden en daardoor waren alle ballonnen in de tuin geklapt.
quote:-Belle- schreef op 26 juli 2016 @ 11:02:

[...]



Bij mijn schoonzus ook, maar dan wel hele andere naam (van de cm ). En dat een keer of 4...



Ai...



Na 3 keer werd ie door de halve zaal verbeterd. Daarna ging het goed.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden echt een geweldige, perfecte dag op 2 dingetjes na:

- ik ben nog nooit zó erg ongesteld geweest als op die dag!

- een stel die uitgenodigd was voor het avondfeest kwam als daggast opdagen, maar daar kon ik me op die dag echt niet druk om maken
Alles komt goed
Trouwambtenaar hield een heel verhaal over hoe onze relatie op de proef was gesteld toen man voor enkele jaren in London was gestationeerd voor zijn werk. Oeps, verkeerde koppel, man is een huismus die nooit elders heeft gezeten voor zijn werk. En wij intussen maar non-verbaal naar die man zitten seinen dat dit niet het goeie verhaal was.



En bij het verlaten van het stadhuis stonden we ineens midden op de weekmarkt, waarna de kaasboer riep dat hij me ons eerste huwelijksgeschenk wilde geven, en stopte me een 'prachtige' roodgeruite theedoek in mijn handen. Vervolgens gingen we foto's maken en ik was een beetje beduusd van het hele gebeuren. En niet dat iemand even zegt: 'beste bruid, je hebt die theedoek nog in je handen, leg dat ding aan de kant'. Nee, pas achteraf zag ik dat ik overal met die theedoek in mijn handen op sta. Ik klamp het ding vast alsof het mijn enige houvast in woelige tijden is. Een rode theedoek, bij mijn paarse trouwjurk. Prachtige combi .
Mijn man was zo zenuwachtig toen hij me kwam ophalen dat hij het bruidsboeket op het aanrecht liet staan. Ik stond boven aan de trap fix und fertig, mijn man had z'n vinger al op de deurbel toen de fotograaf vroeg waar hij het bruidsboeket had gelaten.... Hij keek hem totaal verdwaasd aan, mijn schoonbroer is toen maar even in de dichtstbijzijnde auto gesprongen en t ding gaan halen....



We waren 20 min te laat bij de kerk maar pastoor had netjes gewacht met t luiden van de klokken tot we er waren, halve dorp van slag maar dat gaf niks
Alle reacties Link kopieren
Onze trouwambtenaar had mijn ouders en schoonouders even door elkaar gehaald. Dus hij vroeg aan mijn ouders, die al jaren gescheiden zijn, hoe lang zij al succesvol getrouwd zijn. Euhhh.....



Oh, en mijn sluier viel uit mijn haar 3 stappen voor ik de trouwzaal in liep. Gelukkig was er een behulpzame, toch rondlopende fotograaf die hem weer even op mijn hoofd heeft gezet.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Toen ik het topic las, dacht ik ´er ging niks mis´, maar eigenlijk ging er van alles mis. Maar zo voelt het niet.

Wat ging er mis? We trouwden in het buitenland, en waren even vergeten dat door de ´oorlogssituatie´ daar auto´s extra gecontroleerd werden, ook trouwauto´s. Oeps

Ik had mijn trouwdraaiboek in NL laten liggen.

Mijn vader had genoten van al het lekkere eten abroad, en paste niet meer in zijn broek.

Ik hakkelde even over de trouwbelofte (lastige vreemde taal) en de verkeerde muziek werd ingestart. En vast nog 45 dingen, maar ach.
Alle reacties Link kopieren
En ik had 's avonds last van stuwing.

Niks geen bh, zoogcompressen of wat dan ook... Gelukkig was het niet te zien!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lapflop schreef op 26 juli 2016 @ 10:32:

Ik werd aangereden door een auto en we cancelden onze grote bruiloft hierdoor. We zijn klein alsnog getrouwd, en het voelde perfect.



Volgend jaar geven we alsnog een groot feest, en ik kan me niet voorstellen dat er nog iets mis gaat waar ik daadwerkelijk mee zit als we beiden gewoon gezond zijn. Wat naar, alvast een fijn feest gewenst volgend jaar!
quote:-Belle- schreef op 26 juli 2016 @ 11:01:

[...]



Wanneer zijn jullie getrouwd dan? Bij een strandbruiloft denk ik aan juli-augustus, maar dan lijkt me 2 graden wel apart



Veensteker : wat een vreselijke gebeurtenis op je trouwdag zeg hopelijk hebben jullie nog wel een beetje kunnen genieten.Half mei.
Alle reacties Link kopieren
Op weg naar het stadhuis viel al het groen uit mijn boeket.

Gelukkig reden we langs de bloemist, dus daar in vol ornaat een stop gemaakt om het boeket weer in orde te krijgen...



Verder keek mijn toenmalige schoonmoeder erg boos op elke foto, zwager bleef maar volhouden dat ik beter met hem kon trouwen én de beide families hadden het (o horror) ABC spel niet helemaal goed doorgesproken zodat de letters van schoonfamilie gepaard gingen met schunnige rijmpjes en bij de letter horend etenswaar en mijn familie enkel een schattig rijmpje had.



's Avonds in een vreselijke zaal het 'feest' gehad maar dat konden een aantal toenmalige kerkgenoten niet waarderen; ze trokken de stekker uit de radio zodat er geen muziek meer was.



Inmiddels allang gescheiden en ik weet in elk geval wat ik níét wil op mijn eventuele volgende bruiloft

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven