Tuin puppyproof maken

26-07-2016 15:56 15 berichten
Sinds een paar dagen hebben wij een pupje in huis. We dachten er al lang over na een hond aan te schaffen zonder nog daadwerkelijke actie te ondernemen en nu kwam deze pup ineens op ons pad.



Omdat dit pupje nogal plotseling in ons leven kwam hebben we niet van tevoren onze tuin puppyproof kunnen maken. Nu weet ik dat honden niet tegen druiven/rozijnen kunnen en hebben wij twee druivenstruiken in de tuin Het leek me nogal drastisch om deze meteen weg te halen, maar wil wel graag een oplossing bedenken zodat ik niet constant als een havik op hem hoef te letten als hij in de buurt van de druivenstruik komt. Onze tuin is groot genoeg om de druivenstruiken te ontwijken maar op de een of andere manier heeft dat gedeelte van de tuin toch een aantrekkingskracht op hem Nu had ik bedacht om om de druivenstruik een net te spannen met dusdanig kleine gaatjes dat daar geen druiven doorheen kunnen vallen. Alleen nu kan ik nergens zo'n net vinden, als ik google op "net met gaten" krijg ik alleen panty's te zien



Kan iemand me helpen aan de goede zoekterm of een winkel waar ik dit kan kopen?
Ik heb trouwens nooit geweten hoeveel gevaren er zijn voor honden/pups. Tomatenplanten schijnen ook giftig te zijn. Deze staan uiteraard ook in onze tuin.. Gelukkig wel op een plek waar hij niet makkelijk bij kan, maar ook hier wil ik zo'n net omheen spannen. En zo ook paddestoelen. Die zag ik van de week ook in de tuin groeien.. heb die maar uit het gras geschept en in de groene bak gegooid.
Alle reacties Link kopieren
Let ook op Blauwe Regen

Ontzettend giftig voor honden
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Bij een stoffenzaak kan je vast geschikt gaas vinden. Goedkope tule bv lijkt me prima voor dit probleem. En anders misschien een tuinwinkel bezoeken met je vraag? Volgens mij worden zulke netten ook wel gebruikt om de oogst te beschermen tegen vogels. Of anders kan je er misschien een fijnmazig vijver afdeknet vinden.



Zou een hekje om dat deel van de tuin af te zetten evt een oplossing zijn? Er bestaan van die mobiele hekjes voor konijnen, als je pup van een kleiner ras is kan je die vast ook voor hem gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een stuk afzetten waar hij wél mag komen. Dat is een stuk overzichtelijker en houdt je planten mooi.
Blauwe regen. Meteen even opgezocht; thank god hebben we dit niet in de tuin staan!



Buaya, ook jij bedankt voor je bericht. "Fijnmazig", hé, daar kom ik ineens al een stuk verder mee als ik kijk op internet, in plaats van "net met kleine gaatjes"!! Bedankt

Wij hebben een tuin rondom het huis dus ik zou zo snel niet weten hoe we die neer zouden moeten zetten zonder alle doorgangen rondom de druivenstruik te belemmeren. En zo'n hek heeft te grote gaten om eventuele losse druiven tegen te houden, dus span dan toch echt liever een net. Maar toch bedankt voor je idee, ik ga er nog even over nadenken en overleggen met andere verantwoordelijke voor de pup
quote:patchouli_ schreef op 26 juli 2016 @ 16:08:

Ik zou een stuk afzetten waar hij wél mag komen. Dat is een stuk overzichtelijker en houdt je planten mooi.



Ja, daar zit ik ook steeds meer aan te denken. Hij is tot nu toe gelukkig geen plantenetertje gebleken en het gaat me ook echt niet om of iets mooi is of niet, ik wil gewoon niet dat mijn hond ziek wordt.



Het is nu nog een kleine pup die niet over een gaas-afzetting zou kunnen springen indien we ervoor kiezen een gedeelte af te zetten. Over een aantal weken daarentegen zie ik het hem wel gaan doen Dus daarmee is het probleem slechts tijdelijk opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb konijnennet gekocht, voor als we gaan kamperen. Dan hoeft de hond niet aan de lijn. Wellicht ook wat voor jou?



Ik heb deze:

http://www.degaasgigant.n ... en-50-meter-dubbele-voet.



Deze is zo'n beetje de voordeligste die je kunt vinden, 90 cm hoog. Daar is hij echt niet zo maar overheen:

http://m.agrishop.nl/item/3237323136

Maar die vond ik wat te geel



Het is heel stevig net, en kan op stroom. Maar dat heb ik er maar niet bij gekocht
Misschien valt het mee. Mijn hond eet helemaal niets uit de tuin, hij taalt er helemaal niet naar, het enige "groen" dat hij eet is gras (en dan ook nog alleen als hij een rommelende buik heeft). Hij lust wel bepaalde soorten fruit, maar als we dat een tijdje niet geven hoeft hij het in eerste instantie ook niet. En dan heb ik een Labrador die erom bekend staan alles te eten.



En als hij ergens wil komen, zal je zien dat hij er komt, gaas of niet. Als hij er niet overheen kan, dan eronderdoor. Ik moest wel een beetje lachen om je zoekterm "net met gaten". Probeer maar eens een net te vinden zónder gaten
Wij hebben diverse druivenstruiken in de tuin en beide honden blijven er vanaf. Net zoals de bramen, rozen en alle andere planten. Oké de pup eet wel gras als ze misselijk is, maar daar blijft het bij.



Dus volgens mij valt het wel mee hoe erg het nodig is om de tuin puppy proof te maken.
Een keer is genoeg
quote:nerdopviva schreef op 26 juli 2016 @ 16:24:

Misschien valt het mee. Mijn hond eet helemaal niets uit de tuin, hij taalt er helemaal niet naar, het enige "groen" dat hij eet is gras (en dan ook nog alleen als hij een rommelende buik heeft). Hij lust wel bepaalde soorten fruit, maar als we dat een tijdje niet geven hoeft hij het in eerste instantie ook niet. En dan heb ik een Labrador die erom bekend staan alles te eten.



En als hij ergens wil komen, zal je zien dat hij er komt, gaas of niet. Als hij er niet overheen kan, dan eronderdoor. Ik moest wel een beetje lachen om je zoekterm "net met gaten". Probeer maar eens een net te vinden zónder gaten



We hebben nogal een ondernemend pupje dat zowat alles dat op de grond ligt in zijn bekje neemt steentjes, takjes, blaadjes, gras, noem maar op. Ik vrees dat ik bij mijn pup dus wel moet vrezen voordat ik het door heb heeft ie het al opgepakt. Dus ik denk dat in het geval van een druif echt hap slik weg is.



Ja, dat geloof ik meteen. Daarom misschien toch het handigst om het bij de bron zelf aan te pakken in plaats van de boel af te zetten. Haha ik weet het maar wist echt even niet hoe ik het anders moest omschrijven! Gelukkig hier de goede term al gelezen



Patchouli, bedankt voor je tips en je linkjes! Ga zo even een tripje naar de bouwmarkt maken
quote:Rusticaa schreef op 26 juli 2016 @ 16:26:

Wij hebben diverse druivenstruiken in de tuin en beide honden blijven er vanaf. Net zoals de bramen, rozen en alle andere planten. Oké de pup eet wel gras als ze misselijk is, maar daar blijft het bij.



Dus volgens mij valt het wel mee hoe erg het nodig is om de tuin puppy proof te maken.Bedankt voor je reactie, maar gezien het feit dat het nogal een ondernemend typje is en heel verkennend neem ik liever het zekere voor het onzekere
quote:geluksolifantje schreef op 26 juli 2016 @ 16:38:

[...]





Bedankt voor je reactie, maar gezien het feit dat het nogal een ondernemend typje is en heel verkennend neem ik liever het zekere voor het onzekere

Misschien kan ik je gerust stellen. De pup hier is ook nogal ondernemend en loopt met van alles rond altijd. Van grind, tot takjes, tot dooie beesten. Maar van de planten blijft ze wel af. Ze graaft wel de hele tuin door, maar eet niets op. Dus dat het een ondernemend typje is, hoeft niet perse te betekenen dat ie de planten opeet



Het is hier wel iedere keer weer een verassing hoe ze eruit ziet en wat ze bij zich heeft als cadeautje, maar dat is een ander probleem
Alle reacties Link kopieren
Rhodo's zijn ook giftig overigens. Is een puppyren niks voor jullie (witjesverzendhuis)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven