Hoge druk spuit, waarvoor gebruiken?

26-07-2016 15:25 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
OK, het is een andijvie topic, maar...



Ik overweeg een hogedrukspuit te kopen, omdat mijn man er in no-time andersmans terras mee schoon gekregen heeft. Maar om nou zoveel geld uit te geven aan klusje van 1-2x per jaar... da's een beetje onzin.



Dus vandaar de vraag: hebben jullie een hogedrukspuit en zo ja welke en waar gebruiken jullie hem voor?



Ik ga nu effe een boodschapje doen, maar ik hoor het graag!



De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Nee! Ondingen. Ze maken lawaai en voor je terras voldoet een bezem ook prima. Die haalt tenminste ook niet meteen al het zand tussen de tegels uit. En met een bezem krijg je nog wat beweging.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik 'm vooral om de tegels schoon te spuiten, die worden anders spekglad. En om de grote container mee uit te spuiten.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Wij hebben er 1, compleet met terrasborstel.

Voor de tegels gebruiken we hem niet (meer). Je moet daarna altijd vegen om de losgekomen rommel op te ruimen.

De tegels doen we gewoon met een onkruidspuit met azijn, sprayen en laten inwerken, klaar. Ook niet zo zwaar als het reinigen met die terrasborstel.

We hebben de auto er wel eens mee gedaan maar rijden liever snel naar de wasbox. Dan kan je voor een paar cent de auto wassen zonder dat je de tuinslang hoeft uit te rollen, op te rollen en de boel hoeft op te ruimen.



Hij staat hier wel, maar we kunnen hem ook prima missen
Auto?
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me dat je de lak van de auto ermee beschadigt, maar misschien valt dat wel mee.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
De houten geschilderde schuren, terras, oprit, houten tuinmeubels, de fietsen, de bbq roosters Het bad, het bubbelbad en het terras van baksteentjes (al schijnen die anders te heten) De stenen worden snel groen en spekglad evenals de bielsen die hier overal liggen. Ook toevallig gister de houten muren gedaan en er bleek toch een flinke laag roet/aanslag op te zitten.
Wij gebruiken hem voor de gevels van het huis, de dakgoten, het terras en de tuinmeubelen. Vooral voor houten meubels vind ik het een ideaal ding, die zie je dan zo leuk voor je ogen opknappen
Alle reacties Link kopieren
Hmm, een hoge druk spuit... nooit van gehoord. Wat is dat voor ding dan en hoe hoog is hoog?
Alle reacties Link kopieren
Ja, wij hebben er 1. Man gebruikt hem om de bestrating schoon te spuiten, balkon van de bovenverdieping schoonspuiten. Auto wassen en nee, de lak blijft gewoon zitten. Laatst heeft hij zijn fiets ook schoongespoten. Je zou hem ook kunnen gebruiken om de ramen te wassen. De druk van degene die wij hebben is in te stellen.



Wij gebruiken hem niet dagelijks, maar wel vaker als 2 keer per jaar. Voordat je er 1 koopt, kijk of hetgeen je er mee wilt doen je er ook mee kunt doen. Want wij wilden eerst een iets lichtere kopen. Maar die was eigenlijk niet sterk genoeg voor hetgeen waar wij hem voor wilden gebruiken. Dus toen toch voor een zwaardere gekozen.
Wij hebben een hogedrukspuit en gebruiken hem om de vlonder mee schoon te spuiten, om de camper te wassen, om de straat mee schoon te spuiten en om auto's te wassen. Wij zullen 'm vast nog wel meer gebruiken voor kleine dingen die ik nu even niet meer weet.

Wij gebruiken 'm ook voor houten tuinmeubels inderdaad en om de schuur mee schoon te spuiten.
Alle reacties Link kopieren
Mijn theorie: mannen worden rustig van een hoge druk spuit.



Er zijn zelfs hele filmpjes op youtube te vinden over mensen die klusjes doen met een hoge drukspuit. Schijnbaar geeft het zien van de werking van zn hogedruk spuit een soort voldaan geluks gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Lidl heeft hem dacht ik soms, voor rond de 100 euro.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Je kan hem ook gewoon lenen/delen met die je man heeft gebruikt voor andersmans terras?
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruiken hem om tegels mee schoon te spuiten, maar ook om de auto mee te wassen
Alle reacties Link kopieren
Iedereen bedankt voor alle adviezen. Ik denk dat we met ons bescheiden tuintje misschien nog niet ver genoeg zijn voor een hoge druk spuit
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Zonder krijg ik mijn terras niet schoon. Ik leen die van m'n ouders.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens naar www.peerby.nl ;)
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 26 juli 2016 @ 20:42:

Kijk eens naar www.peerby.nl ;)Grappige site! Je kunt er zelfs een deegrollen lenen
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven