Én, wat eten we vandaag?

11-12-2015 12:32 3031 berichten




Dit is deel tig van een langer lopend topic, maar iedereen is welkom, kook en klets gezellig mee!



vorig topic vind je hier
Alle reacties Link kopieren
Hm, klinkt lekker GB.



Grootepan, voor wie is het appartement bestemd? Familie of verhuur (of voor jezelf?)



Het werden mosselen en ze waren heerlijk. Pilates was nog pittiger dan anders, met apres-festival-spieren. Maar misschien ga ik woensdag ook nog wel even een lesje yoga proberen, voor ik op vakantie ga en aansluitend de sportschool 2 weken dicht is Slechte planning.

Zit nog heerlijk buiten naar de beestjes in de tuin te luisteren. Tussen de aucuba en hibiscussen is denk ik een egel op slakkenjacht, ik hoor m smakken Hen het idee dat ik er naast het huis nog één hoor, maar dat zou wel toevallig zijn..



Teig, wat een eigenwijze kat! Heb je m wel een tijdje binnengehouden in t nieuwe huis?
@Moosey: ja zeker, alledrie zijn ze een tijdje binnen geweest! Maar deze maakt behoorlijke zwerftochten 's nachts, weten we, en kennelijk is hij toch naar het verkeerde huis teruggelopen. Gelukkig is hij er weer. We hebben hem gisteravond laat weer naar buiten gelaten en vanochtend kwam hij weer aanrennen voor z'n ontbijt .



Wat leuk, zo'n egel in de tuin! Betekent dat je een gezonde tuin hebt, toch? Anders voelt een egel zich er niet op z'n gemak.



Hmmm, spinazietaart met feta, dat kan ik ook wel weer eens maken. Goed idee GB!

Vanavond hoef ik echter niet te koken, mag bij m'n ouders eten.
Alle reacties Link kopieren
Het appartement is voor de verhuur en in dit geval gaan we het verhuren aan mijn schoonouders. Voor hen en voor ons fijn dat ze dichtbij wonen.



Wij hadden shoarma met een komkommersalade maar mijn lieverd has een beetje te weinig gemaakt, dus na mijn zwemrondje nog een lekker geroosterd boterhammetje met echte boter en hagelslag! Yum!
Alle reacties Link kopieren
Gisteren aten we griekse kip uit het 15 minuten boek van Jamie. De dag ervoor liep de planning wat in de soep en daardoor haalden we Chinees. Was prima, pas de tweede keer dat we afhaalden in twee weken, dat viel me reuze mee ;)



@Teig, fijn dat poes weer gewoon thuis is
Alle reacties Link kopieren
Spinazietaart klinkt goed! Evenals de mosselen. Helaas eten we die bijna nooit, man lust ze niet. Ik eet ze vaak maar een of twee keer per jaar, hij maakt dan wat anders voor zichzelf.



Vandaag lunchen in Utrecht, bij een Vietnamees zaakje waar ze goddelijke noodlesalade met pittige gamba's hebben. Wat ik vanavond ga maken weet ik nog niet. Er ligt nog een halve witte kool en in de zomer kan ik daar niet veel anders mee bedenken dan roerbakken met biefreepjes, met soyasaus e.d. Maar dan zijn noodles er weer ook het lekkerst bij en twee keer noodles op een dag, ik weet niet. Aan de andere kant eet ik ze normaal bijna nooit, dus wie weet..
Alle reacties Link kopieren
En koolsla Raising Girl?



Ik ben nu even thuis, straks weer terug. Ben niet gewoon aan het werk maar moet er wel zijn, nu dus even pauze.

Komende dagen zijn een beetje anders dan anders op het werk. Wel leuk.



Vanavond dus de butter chicken van pataks met rijst. Gelukkig maar dat ik dat gisteren gemaakt heb want ben laat thuis straks denk ik.
Bij kool denk ik het eerst aan nasi. Maar ja, wel ook oosters. Of anders in de groentesoep/minestrone.



Ik ga denk ik nasi maken. Of een soort van Thaise variant. Ding is dat we in het huis van een vriendin zitten en ik voor beide een ontbrekend onderdeel heb (of ik moet trassi halen, of sesamolie...) Maar wie weet bedenk ik nog iets anders.
Alle reacties Link kopieren
Bij kool zou ik net als Dolfje ook aan koolsla of rauwkost denken.



Dolfje, het klinkt wat cryptisch over je soort van aan het werk zijn. Maar gelukkig is het wel leuk



Een van jullie een leuk recept voor zo'n spinazietaart???



Hier eten we zo pasta met pesto en salade caprese erbij. Ik was vandaag in de sauna en dat was heerlijk.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
Ja het is zeker leuk maar intensief
Ik improviseer altijd maar wat, Info. Had bladerdeeg gedaan. Spinazie gebakken met uitje en knoflook en toen nog een beetje fijngehakt. 3 eitjes geklutst met een half bekertje room en peper en een beetje zout. Spinazie shizzle erdoor, feta verkruimeld erdoor en een heel klein beetje fijngehakte munt en dat in de vorm met bladerdeeg. En toen wat gehakte walnoten erover.



Ik maak nu sambal goreng boontjes, nasi goreng (trassi gehaald dus) en een beetje atjar van komkommer. Emping Melindjo erbij en mss een gebakken eitje als mijn moeder daar trek in heeft.
@info: ik improviseer meestal ook voor de spinazietaart. Ik gebruik dit als basis, maar gebruik geen geraspte kaas, geen cayennepeper en geen nootmuskaat. Oregano en citroenrasp vind ik er dan wel weer lekker in. Net als GB gebruik ik knoflook en een uitje bij het laten slinken van de spinazie (ik gebruik meestal gewoon verse).



Vanavond kreeg ik een bloemkoolovenschotel, mosterdsoep vooraf en vla toe. Tja, at bij mijn ouders , de Hollandse pot viert daar meestal hoogtij.
Alle reacties Link kopieren
Hier werd het salade moestuin (rode sla, gegrilde gele courgette (had er ineens 8, na 4 dagen weggeweest te zijn ) aardbeien en 3 cherrytomaatjes Had dressing gemaakt met een hele teen knoflook erdoor, hoei! Wel lekker Erbij wat aardappeltjes en een restje gehaktbal van vorige week. Prima te nassen. Morgen wordt t pasta met tomatensaus met palmkool en zwarte olijven. Nu al zin in.
Alle reacties Link kopieren
Hm, ik bedenk me ineens dat toen mijn vader (die even bij mij aan de tuintafel kwam pauzeren tussen het ontginnen van een stuk jungle in mijn tuin door) vroeg: 'Kan het zijn dat er een gaslucht uit jouw keuken komt?' hij waarschijnlijk de knoflook in mijn salade rook
Alle reacties Link kopieren
Moos
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht nog, wat gek, mijn vader is absoluut niet zo'n paranoia die overal gevaar ziet (in tegendeel, laatst ging-ie wat begroeiing te lijf met de onkruidbrander in mijn tuin, kom ik er 2 dagen later achter dat er nog steeds een boomstronk ligt te smeulen... Beetje onvoorzichtig soms) maar toen ik de knoflookpers schoon stond te maken ging mij een licht op
Alle reacties Link kopieren
Wij eten nasi met een gebakken ei. Lekker makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Teigera, bedankt voor het recept voor de spinazietaart, daar kan ik wel wat mee. Volgens mij houden wij ons hier nooit aan recepten trouwens. Dit recept, maar dan zonder enz en met enz!



Net lekker naar de kapper geweest voor highlights, nu weer een fris hoofd.

Wat we vanavond eten weet ik nog niet.



Knoflook en gaslucht:
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
Wij aten uiteindelijk gisteren nasi, maar zonder de kool. Man kookte, omdat ik zo slim was in een verkeerde trein te springen op Utrecht Centraal. Voorheen stopte de trein naar Maastricht/Heerlen op spoor 19, dat was blijkbaar veranderd. Ik sprong de trein in zonder te kijken (hij vertrok bijna). Vanavond kookt ie alweer, hij ging de kool roerbakken met gehakt, paprika en kerrie geloof ik. Zal vast prima zijn.
Alle reacties Link kopieren
Na een week op kinderkamp ben ik gewoon aangekomen! Het eten is normaliter voorverpakt en ontzettend zout (en niet te vreten). Maar dit jaar ging en heuze kok mee op kamp en het eten was verrukkelijk! Had zelf nooit bedacht om de tomatensoep te voorzien van stukjes citroenschil. Tipje dus (als hij niet al bekend was).



Vanavond geitenkaas salade met een plakje spek en rode puntpaprika. Misschien wat pijnboompitjes erover?
Vreemd is niet labiel.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook nasi gehad gisteren, samen met nog een restje van de indo pulled porc. Ook mijn lieverd heeft weer gekookt, op de 1 of andere manier ben ik altijd degene die het laatst thuiskomt

Vanavond nog geen idee, ik moet een paar boodschappen halen voordat we kunnen eten. Of mijn man sturen.....
Alle reacties Link kopieren
Ik had inderdaad tomatensaus met cavolo nero gemaakt, met knof, ui, zwarte olijven en ansjovis en ingelegde pepers. En K&K gnocchi erbij gekookt ipv pasta, zag ze in de winkel liggen en had er ineens zo'n zin in! Waren beter te nassen dan ik had verwacht, en de saus was heerlijk. Nu moed verzamelen om alle spullen bij elkaar te harken die ik nodig heb voor een buitenkookklus morgen
Brrr wat een timing Moosey, met dit weer een buitenklus.



Ik ben goed natgeregend vandaag. Eerst van werk naar de sportschool, toen van sportschool naar het treinstation (waar ik rennend de trein haalde, extra gesport én vroeg thuis, jeej) en toen weer van het station naar huis. Daar aangekomen alles maar uitgetrokken in de gang, want ik droop. Bah. Daarna kon ik lekker aanschuiven, lief had wraps gemaakt met veel roerbakgroenten, stukjes kip en rauwkost.



@gekgezichtje: sjiek hoor, een kok op kamp! Citroenschil in de tomatensoep ken ik niet, maar ik ben geen tomatensoepliefhebber en heb dat dus al jaren niet meer gegeten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Teigera schreef op 27 juli 2016 @ 21:27:





@gekgezichtje: sjiek hoor, een kok op kamp! Citroenschil in de tomatensoep ken ik niet, maar ik ben geen tomatensoepliefhebber en heb dat dus al jaren niet meer gegeten.Zoon van het kamphoofd ;) dik boffen dus. Zelfs de anti-tomatensoep ehbo-er van 70 heeft het schoon op gegeten :p
Vreemd is niet labiel.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, wij eten simpel aardappeltjes uit de oven, salade en een stukje vlees of iets vegetarisch wat ik nog even moet kopen.
Alle reacties Link kopieren
Hier een broccolisoepje op het menu. Broodje erbij... Soepje flans ik heel snel in elkaar, ben gaar vandaag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven