Uitzwaaidag islam op facebook

24-07-2016 23:46 502 berichten
Net toen ik het niet meer zag zitten qua verdeeldheid en polarisatie kwam ik dit tegen en nu geloof ik weer helemaal in de toekomst van ons land



http://www.joop.nl/kijk-n ... groot-en-hilarisch-succes
Alle reacties Link kopieren
quote:Jc2 schreef op 26 juli 2016 @ 16:05:

[...]





Generaliseren is ridicuul?

Enig idee hoeveel % van de moslims uitgesproken salafist is?



Een salafist in onze samenleving kan je herkennen aan een "isoleer-gedrag".

Ze distantiëren zich van de "zondige" maatschappij... De welgekende "ghetto's" dus... 60 % van de moslims woont in een "ghetto".



Uit onderzoek blijkt dat meer dan de helft van de westerse moslims positief antwoorde op onderstaande vraag.

"Staan de wetten van de koran boven de wetten van het land waarin je verblijft?"



Generaliseren is echt niet meer ridicuul.



Het moet echt eens gedaan zijn dat de wij en onze media het fabeltje verspreiden dat de merendeel van de moslims het goed met ons voor hebben.



Uiteraard, de westerse versie van de islam is wel genoeg gemoderniseerd om in onze samenleving te passen. Dit zijn dan de mensen die naast ons wonen en de moslims die wij kennen. Maar onderzoek heeft aangetoond dat de meerderheid een andere levensopvatting erop nahoud.



Niet voor niets dat China en Japan de islam de rug hebben toegekeerd... Het is nu eenmaal een opvatting die moeilijk met onze denkwijze overeen kan komen.



99% van saoedi-Arabie is salafist, de enige reden waarom we niet constant in oorlog zijn met hen zijn, is omdat ze ervoor kiezen om ons te "tolereren"... voorlopig...

Wel steunen ze het salafisme over de ganse wereld. Of hoe denk je dat de moskeën gefinancieerd worden?

En hoe kan het dat de totaal geïsoleerd islamitische staat al 6 jaar ononderbroken oorlog kan voeren met zware wapens?

Ze maken ze daar echt niet zelf hoor.

Hoe kan het uberhaupt dat hun olie de buitenwereld bereikt? En ze niet stuk voor stuk verhongeren?



En wij maar lachen met iemand die ons probeert te wijzen op het gevaar... Grappig hé?



P.S. Ik heb het uiteraard niet op u persoonlijk, maar op de ganse samenleving die ervoor kiest collectief blind te blijven.



De onderzoeksvragen is uitermate onhandig gesteld. Neem even een willekeurige religie en abortus. In Nederland is abortus bij wet geregeld en legaal, echter zal bij veel religieuzen (ongeacht de religie) welke hun script naleven, de mening/wet van God boven die van de mens gesteld worden. Dus al willen ze het en mag het, zullen zij zeer waarschijnlijk geen abortus ondergaan. Gaat het over een familielid, welke voor een abortus heeft gekozen, zal deze er, hoe legaal de keuze ook is, ook om be-/veroordeeld worden.

Het kan tevens ook naast elkaar bestaan, dat het een wellicht zwaarder weegt voor iemand zegt ook niet dat het ander niet per definitie wordt erkend, noch dat zij het aan een ander dan zichzelf of hun omgeving/geloofsgenoten willen opleggen. Hoe ver men daarin gaat is zeer persoonlijk.
@Jc2 Ga je armageddon even lekker ergens anders prediken zeg. Je produceert zoveel onzin dat ik niet zou weten waar ik moet beginnen met weerleggen. Maar dat maakt ook niet uit, want het heeft geen enkele zin om met haat- en angstzaaiende types in discussie te gaan. Helaas zijn mensen zoals jij (waarschijnlijk ongewild) een bedreiging voor het geluk en de stabiliteit van dit land. Ik bespaar mezelf de moeite om dat uit te leggen. Kruip vast in een bunker en zwelg in je eigen gelijk.



Jongens, het is leuk geweest. Ik heb even erg kunnen lachen om de vrolijke spot waarmee een grote groep mensen moslimhaat te lijf ging. En nu ben ik weer weg van deze pijler.
Alle reacties Link kopieren
quote:Skaep schreef op 26 juli 2016 @ 18:47:

@Jc2 Ga je armageddon even lekker ergens anders prediken zeg. Je produceert zoveel onzin dat ik niet zou weten waar ik moet beginnen met weerleggen. Maar dat maakt ook niet uit, want het heeft geen enkele zin om met haat- en angstzaaiende types in discussie te gaan. Helaas zijn mensen zoals jij (waarschijnlijk ongewild) een bedreiging voor het geluk en de stabiliteit van dit land. Ik bespaar mezelf de moeite om dat uit te leggen. Kruip vast in een bunker en zwelg in je eigen gelijk.



Jongens, het is leuk geweest. Ik heb even erg kunnen lachen om de vrolijke spot waarmee een grote groep mensen moslimhaat te lijf ging. En nu ben ik weer weg van deze pijler.



Wat een guerrillatactic zeg...

u bent gewoon bang van de waarheid.



Maar inderdaad, onze mening ligt zo ver uit elkaar dat een discussie compleet zinloos is. Mijn mening is trouwens extreem aanwezig bij de veiligheidsdiensten... Hoe zou dat toch komen...
quote:Jc2 schreef op 26 juli 2016 @ 16:32:

En neen hoor, de islam heeft niets te maken met terreur!!

Vanwaar toch dat misverstand??



Oprechte excuses aan:

Aboe Nidal Organisatie (ANO) Saoedi-Arabië

Abu Sayyaf Groep Filipijnen Flag of Jihad.svg

Al-Aqsa Martelarenbrigade Westelijke Jordaanoever

Al-Jama’a al-Islamiyyah al-Muqatilah bi-Libya (Libische Islamitische Gevechtsgroep) Libië

Al Qaida

Al Qaida in de Islamitische Maghreb Algerije

Al-Shabaab (Somalië) Somalië Flag of the Islamic Courts Union crossed swords.svg

Ansar al-Islam (Partisanen van de Islam) Koerdische verzetsbeweging werkend vanuit Irak

Aum Shinrikyo (AUM) Japan

Egyptische Islamitische Jihad Egypte, later Afghanistan nu waarschijnlijk Pakistan

Euskadi Ta Askatasuna (ETA) Baskenland (Zuid-Frankrijk en Spanje)

Communist Party of the Philippines inclusief de New People's Army (CPP/NPA) Filipijnen NPA.png

Gama'a al-Islamiyya (GAI) (De Islamitische Groep) Egypte

Groupe Islamique Armé Algerije

Marokkaanse Islamitische Strijdersgroep (Groupe Islamique Combattant Marocain -GICM) Marokko

Hamas inclusief Hamas-Izz al-Din al-Qassem Gazastrook Flag of Hamas.svg

Harakat ul-Jihad-i-Islami/Bangladesh (HUJI-B) Bangladesh

Harkat-ul-Mujahideen (HUM) Pakistan Flag of Harkat-ul-Mujahideen.svg

Hezbollah (Partij van Allah) Libanon

Islamitische beweging van Oezbekistan (IMU) Oezbekistan Flag of Jihad.svg

Jaish-e-Mohammed (Leger van Mohammed) Pakistan en Jammu en Kasjmir (gebied) in India Jaishi-e-Mohammed.svg

Jemaah Islamiyah Zuidoost-Azië

Kach, ook wel Kahane Chai Israël Flag of Kach and Kahane Chai.svg

Koerdische Arbeiderspartij (PKK) ook wel Kongra-Gel Oost-Turkije, Noord-Irak, Iran en Syrië Flag of Kurdistan Workers Party (PKK).svg

Lashkar-e-Jhangvi (Leger van de stad Jhang) Pakistan Flag of Lashkar-e-Taiba.svg

Lashkar-e-Taiba (Leger der rechtvaardigen) Jammu en Kasjmir (gebied) in India

Lichtend Pad Peru Flag of Sendero Luminoso.svg

Mujahedin-e Khalq Organization (MEK) (People's Mujahedin of Iran) Iran

Nationaal Bevrijdingsleger (Colombia) (Ejército de Liberación Nacional) Colombia Flag of ELN.svg

Osbat al-Ansar ook wel Asbat al-Ansar Libanon

Palestijnse Islamitische Jihad (PIJ) Palestijnse gebieden en Syrië

Palestijns Bevrijdingsfront (PLF) Palestijnse gebieden en Syrië

Real Irish Republican Army (RIRA) Noord-Ierland

Revolutionaire Kernen (Revolutionary Nuclei of Grieks:Epanastatiki Pirines) Griekenland

Revolutionaire Organisatie 17 november (Epanastatiki Organosi dekaefta Noemvri) Griekenland

Revolutionaire Strijdkrachten van Colombia (FARC) Colombia

Revolutionair Volksbevrijdingsleger (DHKP/C) Turkije Dhkp.svg

Tamiltijgers, ook wel Bevrijdingstijgers van Tamil Eelam Sri Lanka

Verenigde Zelfverdedigingsgroepen van Colombia (AUC) Colombia

Volksfront voor de Bevrijding van Palestina (PFLP) Palestijnse gebieden

Volksfront voor de Bevrijding van Palestina - Algemeen Commando (PFLP-GC)

ach hou toch op met deze totaal irrelevante lijst. Je snapt niks van dit topic.



hier is mijn lijstje

appelmoes

kilo appels

2 krop sla

doosje eieren

2 pakken slavinken

pak yoghurt

pak melk

zak lolly's
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 26 juli 2016 @ 19:20:

[...]



ach hou toch op met deze totaal irrelevante lijst. Je snapt niks van dit topic.



hier is mijn lijstje

appelmoes

kilo appels

2 krop sla

doosje eieren

2 pakken slavinken

pak yoghurt

pak melk

zak lolly's
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
@S-Meds, twee kroppen sla? Je bent nogal wat van plan...
Alle reacties Link kopieren
Meds, ik hou van je.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:Skaep schreef op 26 juli 2016 @ 11:22:

Voor wie nog even na wil genieten, een handig overzicht van de grappigste reacties
Alle reacties Link kopieren
quote:Jc2 schreef op 26 juli 2016 @ 18:59:

[...]





Wat een guerrillatactic zeg...

u bent gewoon bang van de waarheid.



Maar inderdaad, onze mening ligt zo ver uit elkaar dat een discussie compleet zinloos is. Mijn mening is trouwens extreem aanwezig bij de veiligheidsdiensten... Hoe zou dat toch komen...Omdat je n gevaar voor de samenleving bent.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 26 juli 2016 @ 19:20:

[...]



ach hou toch op met deze totaal irrelevante lijst. Je snapt niks van dit topic.



hier is mijn lijstje

appelmoes

kilo appels

2 krop sla

doosje eieren

2 pakken slavinken

pak yoghurt

pak melk

zak lolly'sVergeet het blik PVV shag niet
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Medina schreef op 26 juli 2016 @ 13:37:

[...]





Je schrijft een heleboel, maar ik vroeg om een (concreet) voorbeeld van 'lachen als een moslims iets ernstigs overkomt', zoals geschreven werd. Waar zijn de filmpjes te vinden met juichende westerlingen nadat moslims uit een brandend gebouw de dood tegemoet zijn gesprongen?Juichen zijn wij Nederlanders te nuchter voor. Maar voorbeelden in die richting waren wel te vinden in het vluchtelingentopic over vluchtelingen die verdronken inclusief dat kleine mannetje.
Alle reacties Link kopieren
quote:OmeHenk schreef op 26 juli 2016 @ 19:49:

[...]





Juichen zijn wij Nederlanders te nuchter voor. Maar voorbeelden in die richting waren wel te vinden in het vluchtelingentopic over vluchtelingen die verdronken inclusief dat kleine mannetje.Dat.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:Dana schreef op 25 juli 2016 @ 22:45:

[...]



[fluistertoon aan]

Pssssst, veel moslims zijn ook gewoon Nederlanders.

Maar verder helemaal met je eens hoor, heerlijke actie inderdaad!

[fluistertoon uit]Haha thank you my dear!
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde toch echt even zeggen dat ik als moslima zijnde echt blij ben om zulke reacties te lezen zowel als op de fb pagina als hier! 't feit dat we gewoon lekker GEWOON met elkaar kunnen zijn in deze bizarre tijden waarin we vol met angst worden bezaaid.



Bedankt daarvoor!
quote:Skaep schreef op 26 juli 2016 @ 14:05:

[...]



Zie je, geen humor



In het kader van de lijstjes, henk en ingrid hebben wel humor (de site henkeningrid.org is helaas niet meer, maar daar kon je t shirts met deze teksten bestellen):

Is dit kunst of kan het weg?



Nuance..? Da’s toch die blonde van Lingo?



We hebben geen idee, maar wij zijn er wel tegen.



Wetenschap is ook maar een mening.



Negenennegentig procent van de problemen in de wereld worden veroorzaakt door buitenlanders.



Alle Turken terug naar Marokko!



Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar.



Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt niemand vergeten.



Subsidie, dat is toch iets dat je krijgt als je eigenlijk niet goed genoeg bent?



Vroeger had een Hollandse zomer wel zon.



130 kilometer per uur is leuker dan cultuur.



Die uitkeringstrekkers pikken al onze banen in.



Als je erover kan discussiëren, dan klopt het niet.



Wat weten ‘experts’ er nou van?



Normaal? Dat is toch die band?



De meeste mensen generaliseren.



Arme mensen kunnen niet met geld omgaan: ze geven alles uit aan eten en kleren, terwijl rijke mensen het heel verstandig op de bank zetten.



En niet werken hè, gewoon omdat ze gehandicapt zijn!



Beschaving, dat begon toch ook bij de Grieken?



Ik wil de vrijheid hebben om die van anderen te kunnen ontnemen.



Sluiertaal is erger dan een boerka.



Het wordt hoog tijd dat er bezuinigd gaat worden op dure woorden.



Een boterham verdienen doe je zonder subsidie, anders is het een boterham krijgen.



Ontwerpen is geen kunst.



Waar ligt allochtonië eigenlijk?



Donner Kebab, da’s toch die minister?



Iedereen kan schilderen.



Meer blauw op straat dan op de mat.



Als het leven geen zin heeft, dan kan je er ook geen punt achter zetten.



We bedoelen het niet slecht, maar het komt er gewoon wat kut uit.



IKEA is ook design.



Ergens diep van binnen, ben ik behoorlijk oppervlakkig.



Een egoïst is iemand die niet aan mij denkt.



Vroeger wordt alles beter.



Te flexibel is slap.



Duurzaam? Dat zal wel wat kosten.



Ik heb geen hekel aan autochtonen!



Lenen, dat is omgekeerd sparen.



Tweede paspoort? wij kunnen onze eerste niet eens betalen!



Als je niets te doen hebt, doe ‘t dan niet.



Dat kan mijn kleine zusje ook.



Als je niet werkt, betaal je ook geen belasting.



Het ziet hier zwart van de blanken.



Aan ons land geen polonaise.



Na regen komt schone schijn.



Met je mond vol lege tanden staan.
quote:summerjamm schreef op 26 juli 2016 @ 19:55:

Ik wilde toch echt even zeggen dat ik als moslima zijnde echt blij ben om zulke reacties te lezen zowel als op de fb pagina als hier! 't feit dat we gewoon lekker GEWOON met elkaar kunnen zijn in deze bizarre tijden waarin we vol met angst worden bezaaid.



Bedankt daarvoor! Ha, leuk om te lezen!
quote:summerjamm schreef op 26 juli 2016 @ 19:55:

Ik wilde toch echt even zeggen dat ik als moslima zijnde echt blij ben om zulke reacties te lezen zowel als op de fb pagina als hier! 't feit dat we gewoon lekker GEWOON met elkaar kunnen zijn in deze bizarre tijden waarin we vol met angst worden bezaaid.



Bedankt daarvoor! En zo is het
Alle reacties Link kopieren
Leuke lijst OmeHenk!
Alle reacties Link kopieren


Wat een geweldige lijst Henk!
quote:summerjamm schreef op 26 juli 2016 @ 19:55:

Ik wilde toch echt even zeggen dat ik als moslima zijnde echt blij ben om zulke reacties te lezen zowel als op de fb pagina als hier! 't feit dat we gewoon lekker GEWOON met elkaar kunnen zijn in deze bizarre tijden waarin we vol met angst worden bezaaid.



Bedankt daarvoor! Erg dat je hier blij om moet zijn. Ik hoop altijd dat moslims wel weten dat Wilders en zijn meelopers maar een klein deel van Nl. vertegenwoordigen. Helaas schreeuwen ze er wl steeds bovenuit. de meeste nederlanders zijn niet tegen de islam en een groot deel van hen die er wel tegen is snapt niet eens waar ze tegen is (zie lijst Ome Henk). Nederland is een multicultureel land. Al die diversiteit hoort al een halve eeuw bij ons. Luister niet naar de schreeuwers maar naar de grote groep die niet terugschreeuwt omdat er niet tegen te redeneren valt.
quote:Dormouse schreef op 26 juli 2016 @ 18:37:

[...]





De onderzoeksvragen is uitermate onhandig gesteld. Neem even een willekeurige religie en abortus. In Nederland is abortus bij wet geregeld en legaal, echter zal bij veel religieuzen (ongeacht de religie) welke hun script naleven, de mening/wet van God boven die van de mens gesteld worden. Dus al willen ze het en mag het, zullen zij zeer waarschijnlijk geen abortus ondergaan. Gaat het over een familielid, welke voor een abortus heeft gekozen, zal deze er, hoe legaal de keuze ook is, ook om be-/veroordeeld worden.

Het kan tevens ook naast elkaar bestaan, dat het een wellicht zwaarder weegt voor iemand zegt ook niet dat het ander niet per definitie wordt erkend, noch dat zij het aan een ander dan zichzelf of hun omgeving/geloofsgenoten willen opleggen. Hoe ver men daarin gaat is zeer persoonlijk.Hear hear!
quote:jippie55 schreef op 26 juli 2016 @ 16:31:

[...]



Ik ken genoeg moslims om de andere kant te zien. En ook ben ik niet blind. Ik ontken ook nergens dat er iets mis is. Het gaat in dit topic niet over jouw wel stokpaardjes maar over een geweldige reactie op haat en dat het fijn is dat ook dat nog mogelijk is in een gepolariseerde samenleving.



By the way: ik hoef niet naar de overkant voor een moslim.

D'r kruipt er straks heerlijk eentje naast me.
quote:Courage-- schreef op 27 juli 2016 @ 00:13:

[...]





By the way: ik hoef niet naar de overkant voor een moslim.

D'r kruipt er straks heerlijk eentje naast me. Idem !
quote:Elianora schreef op 27 juli 2016 @ 00:17:

[...]





Idem !

Leuk zijn ze hè?

Het zijn net mensen!
Alle reacties Link kopieren
@OmeHenk

Mooie herkenbare lijst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven