Wat vergeten jullie vaak mee te nemen?

20-07-2016 21:19 122 berichten
De titel zegt het eigenlijk al. Wat vergeten jullie vaak mee te nemen op vakantie?



To trapt af:

Ik vergeet (bijna) elk jaar zonnebrand, tandenborstels, afwasmiddel en de afwasborstel mee te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een lijstje in mijn hoofd. En de belangrijkste dingen vergeet ik niet. En als ik wel iets vergeet, dan zit ik nooit midden in de rimboe zonder winkels dus ik maak me eigenlijk ook niet zo druk over of ik iets vergeet of niet. Het is namelijk zo gekocht en op deze manier komen er dus bij ons steeds meer dingen standaard in de caravan te liggen die we thuis ook al hebben, maar ooit vergeten zijn en dus op vakantie nieuw gekocht hebben best handig, caravan uit de stalling, kleding, toiletartikelen, belangrijke papieren en wat eten voor de eerste 2 dagen en ik ben klaar om te gaan!
quote:diedietje schreef op 21 juli 2016 @ 18:17:

Pyjama. Heel vaak als ik een nachtje bij iemand ga logeren of op vakantie ga, vergeet ik een pyjama



Die sleep ik dus sowieso zelden mee op reis.

Ik draag alleen maar nachtjapons en dan kan een t-shirt evengoed dienst doen ... Of ik slaap gewoon in onderbroek als 't warm genoeg is.

Als ik er echt aan denk en ergens bij mensen thuis ga zitten neem ik hem mee, maar meestal dus niet.
Alle reacties Link kopieren
We zijn de vuilniszakken vergeten. Gelukkig hier gewoon in de winkel te koop. Verder niks vergeten gelukkig. En dat zonder lijstje.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Pleisters. Ik dacht dat die wel op elke hoek van de straat te koop waren.

Maar nee.

Overal eettentjes

en de apotheek was een dorp verderop.



Tijdens het zwemmen stootte ik mijn been tegen een onder-water-rots. Het bloedde een beetje. Geen probleem vond ik. Maar toen kwamen er vliegjes op de wondjes af.

Twee pleisters erop was toch wel fijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:ibbeltje12 schreef op 20 juli 2016 @ 23:38:

Een boodschappentas vergeten we standaard. En vorig jaar de tekenpen. (Niet een pen om mee te tekenen. Maar zo'n ding om teken te verwijderen. Hoe noem je dat?)Die ben ik dus ook 1 jaar vergeten en uitgerekend die vakantie had ik een teek op mijn been. Nederlandse campinggasten gevraagd of ze een tekentang bij zich hadden maar niemand. Kon ik in het Frans in een apotheek uitleggen dat ik een teek op mijn been had en dat ik op zoek was naar een tekentang. Dan is mijn middelbare school Frans toch niet voldoende hoor ????
Alle reacties Link kopieren
Zaklantaarn of ander draagbaar lampje. Heb me al diverse keren hard gestoten en ben onlangs zelfs gevallen omdat het zo donker is in de slaapkamer op mn vakantieadres als ik naar het toilet geweest ben.
Niets. Altijd maak ik een lijst en daar houd ik mij aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 27 juli 2016 @ 15:54:

Zaklantaarn of ander draagbaar lampje. Heb me al diverse keren hard gestoten en ben onlangs zelfs gevallen omdat het zo donker is in de slaapkamer op mn vakantieadres als ik naar het toilet geweest ben.Ik neem geen zaklamp meer mee, gebruik mijn telefoon. Heb je niet zo'n zaklamp-functie?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
- een mes; gelukkig kan je met je identiteitskaart ook worst snijden en een boterham smeren kan met de achterkant van je tandenborstel.

- een rugzak; alles ingepakt in grote tassen maar die kan je moeilijk meenemen op daguitstap.
Rawr! It means 'I love you' in dinosaur.
Alle reacties Link kopieren
quote:streepjessokken schreef op 27 juli 2016 @ 19:12:

[...]



Ik neem geen zaklamp meer mee, gebruik mijn telefoon. Heb je niet zo'n zaklamp-functie?Jawel, maar een klein lampje vind ik handiger. Ook om bij te lezen als mijn man slaapt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn jas en muggenspul (muggen weg of om erop te doen na de ellendige beet).
quote:Visje28 schreef op 27 juli 2016 @ 00:41:

[...]



Die ben ik dus ook 1 jaar vergeten en uitgerekend die vakantie had ik een teek op mijn been. Nederlandse campinggasten gevraagd of ze een tekentang bij zich hadden maar niemand. Kon ik in het Frans in een apotheek uitleggen dat ik een teek op mijn been had en dat ik op zoek was naar een tekentang. Dan is mijn middelbare school Frans toch niet voldoende hoor ????

Laat de teek zien en doe de beweging van eruit halen na. Of nog beter een foto van een tekentang via google laten zien.

Vroeger had je van die point it boekjes. Nu heb je google.. en een mobiele telefoon met bijna overal wifi
quote:Rawr schreef op 27 juli 2016 @ 20:25:

- een mes; gelukkig kan je met je identiteitskaart ook worst snijden en een boterham smeren kan met de achterkant van je tandenborstel.

- een rugzak; alles ingepakt in grote tassen maar die kan je moeilijk meenemen op daguitstap.Ja voor een mes heb ik ook vaak creatieve oplossingen moeten zoeken. Zo heb ik vaak een lepel gebruikt om brood te smeren en de achterkant van een vork om worst enz te snijden
Alle reacties Link kopieren
ben nog nooit wat vergeten. Mijn lijst ligt altijd een tijdje, en dan komt er altijd wel iets bij tot de dag van vertrek.
Alle reacties Link kopieren
Ik vergeet vrij weinig op vakantie, en het meest essentiële echt niet. Het meeste is ook wel te vervangen, een nieuwe tandenborstel heb je op zijn tijd toch nodig. En de fles shampoo raakt ook op dus vind het nooit zo'n probleem. Mijn reisgenoten daarentegen zijn goed in het vergeten dus inmiddels heb ik dubbele lijsten en vraag ik het hen extra nog een keer heb je dit en dit? En voor de zekerheid gooi ik nog weleens extra spul in mijn koffer . Dat is makkelijker en voorkomt een hoop gezeur, gezeik en tranen.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
zonnebril en oordopjes vergeet ik vaak. Ik heb inmiddels dus al een aardige collectie zonnebrillen.
Mijn muggenstick, dan koop ik er later een op plek van bestemming maar zit dan al onder de muggebulten en die in t buitenland werken niet zo goed als de mijne.
Alle reacties Link kopieren
Ik vergeet echt steevast een zonnehoed. En dat terwijl ik die echt heel hard nodig heb, bleekscheet die ik ben. Gelukkig kun je die wel overal kopen .
Alle reacties Link kopieren
Op de snelweg zie je vaak in de auto bovenin liggen waar mensen het allerlaatst nog aan dachten. Ik kan me helemaal voorstellen dat iedereen in de auto zit, man vraagt "nou, hebben we alles?" Vrouw schiet overeind en roept "nee, het mens-erger-je-niet-spel moet nog mee". En dat zit dus tegen de ruit.
quote:Rusticaa schreef op 30 juli 2016 @ 12:15:

[...]Ja voor een mes heb ik ook vaak creatieve oplossingen moeten zoeken. Zo heb ik vaak een lepel gebruikt om brood te smeren en de achterkant van een vork om worst enz te snijden Snijden kan prima met je bankpas. Ja, ook de brie die je met wat broodjes uit de supermarkt hebt gehaald en nu low budget op een bankje opeet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rusticaa schreef op 20 juli 2016 @ 21:24:

[...]



Wij camperen, dus dan moet je zelf je eigen spullen afwassen Maar is het dan niet handiger om die spullen daar te kopen i.p.v. mee te sjouwen?
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 31 juli 2016 @ 10:28:

[...]





Maar is het dan niet handiger om die spullen daar te kopen i.p.v. mee te sjouwen?Mwa, ik kan spullen daar kopen en ze weer weggooien als we naar huis gaan. Is een afweging tussen geld en ruimte. Ik kan ook dingen van thuis meenemen en weer mee terug. Zoals wasmiddel, zout, koffie en ketchup. Gebruiken we een paar keer per vakantie, hooguit. Met het pak/potje/de fles doe ik jaren. Ik neem dat mee, omdat ruimte geen probleem is.
quote:wolkewitje schreef op 31 juli 2016 @ 21:36:

[...]



Mwa, ik kan spullen daar kopen en ze weer weggooien als we naar huis gaan. Is een afweging tussen geld en ruimte. Ik kan ook dingen van thuis meenemen en weer mee terug. Zoals wasmiddel, zout, koffie en ketchup. Gebruiken we een paar keer per vakantie, hooguit. Met het pak/potje/de fles doe ik jaren. Ik neem dat mee, omdat ruimte geen probleem is.

Jaren dezelfde fles ketchup......





Zo en nu ga ik even lezen wat ik niet moet vergeten.
Afwasmiddel meenemen? Wrom?



Ik vergeet bijna altijd de printjes van mijn boardingpass die ik als backup toch maar gemaakt heb.
Alle reacties Link kopieren
quote:Erizon schreef op 05 augustus 2016 @ 19:48:

Afwasmiddel meenemen? Wrom?



Ik vergeet bijna altijd de printjes van mijn boardingpass die ik als backup toch maar gemaakt heb.Wij gaan naar de camping in een huurstacaravan en dan moet ik de borden toch echt zelf afwassen. Wij gaan met onze eigen auto en ik wil, ondanks dat we in Nederland blijven niet gelijk de eerste avond nog boodschappen moeten doen. Dus daarom gaat er voor de eerste dagen eten en drinken mee, en ja ook afwasmiddel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven