Werk & Studie alle pijlers

Min- Max Contract krijgen als freelancer en weg moeten?

23-07-2016 13:20 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na veel meelezen, nu zelf een vraagje.



In mijn vakantie gebeld (lees gisteren rond 17u) door mijn werkgever waar ik voor freelance, dat ik na half oktober weg moet ivm bezuinigingen. Nu is het zo dat ik dan een Min-Max contact krijg van 3 maanden voor 3 tot 8u.

Volgende week moet ik toevallig een volle week werken, waar ik normaal gemiddeld maar 1 dag per week werk.



Mijn vraag is, omdat ik nog niets heb getekend, heb ik het contract geaccepteerd als ik ga werken? En omdat ik toch weg moet en freelancer ben, kan ik dan gewoon het werk afzeggen? Netjes is het zeker niet, maar ga liever dan een baan zoeken, voor naast de studie die ik door deze reden per september ga volgen, en daar aan de slag.



Kan iemand mij hiermee helpen? Google kan het niet, en instanties of werkgever bellen kan ook niet, want weekend :(
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 23 juli 2016 @ 16:10:

Een freelancer stuurt toch zelf facturen?Dat hoeft niet eens, dat kun je gerust uitbesteden. Maar dan geef je als ZZP'er daar opdracht voor. En niet de opdrachtgever van de klus die gefactureerd wordt.
Alle reacties Link kopieren
Even tijd voor een update.



Ik heb inmiddels contact gehad met mijn werkgever en hoewel ze over een contract praten, heb ik nog niets gezien of ontvangen.

Dus kan ik ook niets tekenen ;) Heb gewoon eerlijk verteld hoe het zat en hoe ik erover dacht en ze snapte het gelukkig.



Van de week heb ik nog een gesprek op het werk en ik ben ook gewoon naar het werk gegaan gisteren.



Mocht er meer zijn, kom ik erop terug.
quote:Greyli schreef op 23 juli 2016 @ 13:38:

Ik heb geen contract getekend bij het payroll bedrijfje, wel bij de werkgever een freelancecontract. En wat ik niet werk krijg ik niet uitbetaald natuurlijk. Maar de ene keer kan ik 4 dagen per week werken en dan weer een paar weken niets.



Ik vind het een lastige situatie en vooral omdat ik er nu niet achteraan kan gaan.Ik denk dat de situatie nog heel wat lastiger wordt als de Belastingdienst komt kijken
Alle reacties Link kopieren
Dus eigenlijk ben je nog steeds niets wijzer en neem je nog steeds geen regie en zie je het allemaal wel?
quote:milena1 schreef op 26 juli 2016 @ 23:58:

Dus eigenlijk ben je nog steeds niets wijzer en neem je nog steeds geen regie en zie je het allemaal wel?

Zo lees ik het ook.

Echt TO, je opent een topic met vraag, je vraagt advies.

Neem het aan!

Zorg dat je helderheid krijgt, want in het slechtste geval ben je gen***d en krijg je aan het einde van het jaar nog een vreselijke naheffing van de belastingdienst. Zoek hulp hierbij van iemand die de stukken met je kan bekijken (juist ook die van je eerdere overeenkomsten dus).
Alle reacties Link kopieren
quote:milena1 schreef op 26 juli 2016 @ 23:58:

Dus eigenlijk ben je nog steeds niets wijzer en neem je nog steeds geen regie en zie je het allemaal wel?nou inderdaad
Alle reacties Link kopieren
Je zegt dat je tot half oktober daar nog werkt. Dan hebben je werkzaamheden van nu tot dan niets te maken met het contract dat voor daarna nog kan komen. Je hebt dus gelukkig nog wel tijd om een en ander uit te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Je zegt dat je via een payroll bedrijf werkt. Deze zetten mensen in op basis van de aanvraag van bedrijven. Een soort van 0 uren contract bij een werkgever. Jij bent dus absoluut geen freelancer/zzper. Je payroll bedrijf huurt jouw uit aan het bedrijf die de opdracht via hun daar neer legt, jij maakt waarschijnlijk een uren briefje en laat deze tekenen door je "werkgever" en overhandigd deze aan je payroll bedrijf welke jouw weer uit betaald? Zit ik zo een beetje goed?

Het payroll bedrijft draagt dan overigens alle sociale lasten al voor je af, als je op deze manier werkt heeft de belastingdienst niks te klagen.



Ik denk dat het bedrijf je wilde meedelen dat je werkzaamheden ophouden (staan zij volledig mee in hun recht, mits je zo werkt) en dat je via je payroll bedrijf nog een contract willen aangaan tot een bepaalde datum met een x aantal uur per week.
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor het late antwoord. Het klopt wat jij zegt Orphan_Black. Heb inmiddels met alle partijen contact gehad en heb zelfs mijn laatste werkdag al gehad.

Bedankt iedereen voor het meedenken!
Graag gedaan en succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven