Welke cameratas voor spiegelreflex?

24-07-2016 22:00 30 berichten
Ik vraag me af welke tas jullie hebben voor je spiegelreflex.



Ik heb nu een schoudertas van crampler daar kan mijn spiegelreflex in. En dan is er nog net plek voor een portemoneetje. Geen ruimte meer voor mijn extra lens.



En ik heb een rugtas (eveneens van crampler. Daarin past mijn camera en de extra lens. en heb ik bovenin nog een vakje voor bijv een reisgids en klein flesje water.

Die vind ik op zich fijner alleen vind ik het camervak gewoon K om te openen.



Dus ik ben eigenlijk op zoek naar een fijnere cameratas. Dus doe graag inspiratie op dmv de tassen waar jullie tevreden over zijn
quote:zecora schreef op 26 juli 2016 @ 19:43:

Na een aantal you tube filmpjes bekeken te hebben ben ik gezwicht en heb ik een mindshift rotation 180 trail gekocht.

Hij is vandaag al aangekomen. En hij is zo mooi Wat een tas! Ideaal ook, die opbergmogelijkheden bovenin. Ik snap dat je een beetje verliefd bent
Alle reacties Link kopieren
Toen ik nog reisde met spiegelreflex + extra lens (en trui, boek, portemonnee, water), had ik de extra lens in een speciaal tasje van een soort surfpakkenspul; en de camera in een losse gewatteerde cameratas van een Zuid-Amerikaanse markt precies in de maat van de camera; en dat in een goedkope, lichtgewicht canvas schoudertas. Zo zag niemand van buiten dat er dure spullen in zaten. En ik vond het ook prima beschermd op deze manier. Vaak zat de trui onderin de tas als een kleine extra bescherming nog. Ik kon mijn camera er snel uit pakken als het nodig was, want de rits van het kleinere cameratasje in mijn tas stond gewoon open; en een schoudertas draag je makkelijk op je heup of haal je even naar voren naar je buik.



Ik vind van die 'echte' cameratassen niet om aan te zien, onhandig en zwaar en dik, en bovendien is het alsof je met een verkeersbord boven je hoofd loopt: hier valt wat te halen. Oké die van Crumpler zien er wel leuk en mooi uit maar ook die vind ik dik en onpraktisch.



Rugtassen vind ik super-onhandig in de stad, met of zonder camera. Elke keer die hele tas van je rug halen, op de grond zetten of ergens op balanceren terwijl je er in zit te graaien, vaak valt 'ie dan bijna om of moet je oppassen dat er geen andere dingen uit vallen... je hebt twee handen nodig... Met een schoudertas vind ik het echt veel makkelijker om even mijn portemonnee of camera te pakken en weer terug te stoppen, kan ook met één hand.



En een schoudertas kan ik ook beter beschermen tegen zakkenrollerij en diefstal. Gewoon op heup of buik dragen met een arm er overheen. Met een rugtas is dat lastig, of op je buik dragen ziet er raar en verdacht uit (en loopt niet lekker).



Nou ja, zo heeft ieder z'n eigen persoonlijke voorkeuren. Succes met ontdekken van de jouwe!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:zecora schreef op 26 juli 2016 @ 19:43:

Na een aantal you tube filmpjes bekeken te hebben ben ik gezwicht en heb ik een mindshift rotation 180 trail gekocht.

Hij is vandaag al aangekomen. En hij is zo mooi



Oh ja nu lees ik dit pas. Dat is nog best een oplossing voor als je inderdaad met een SLR reist. Alhoewel hij nog lang niet zo snel 'ready to shoot' is als ik vroeger met mijn canvas schoudertas.



Zelf ben ik helemaal klaar met SLR, doe mij maar gewoon een compactcamera met 20x zoom (Panasonic met Leica lens). Ik deed toch niet genoeg met de foto's, om daarvoor elke keer met al die kilo's (en potentieel steelbare euro's) te lopen slepen.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een F-Stop Kenti, en daar ben ik heel blij mee.



Het is een rugzak met links en rechts ritsen waarachter vakken voor je lenzen zitten. Je hoeft dus niet je rugzak open te maken om lenzen te pakken. De vakken kun je zelf zo groot of klein maken als je wilt met tussenschotjes met klittenband.



Hij heeft heel veel handige vakjes en een apart laptopvak. De bovenkant rol je dicht en klik je vast.

Het lijkt meer op een hippe kampeerrugzak dan op een cameratas, zeker als je 'm in een vroljike kleur neemt.

In ieder geval ligt het er niet duimendik op.



Edit: mosterd, zie ik nu. Maar misschien heeft een ander er nog wat aan.
Alle reacties Link kopieren
Om nog even 2 merken erin te gooien



Ik ben zelf erg te spreken over de tassen die je kunt kopen bij vintage217.com zij verzenden ook naar nederland. Ook het merk Matin Balada vind ik er prettig en practische, deze kun je bestellen bij de duitse amazone. Beide merken zijn gemaakt om ook nog andere dingen mee te kunnen dan alleen je camera en een lens. Tevens hebben ze ook nog een mooi design, vind ik.



Note: Ow je hebt er al 1 gekocht veel plezier ermee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven