paniekaanval na paniekaanval

21-07-2016 02:48 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit nog nooit zo heftig gehad, Ik kan niet slapen, want paniek. Ik heb echt continu aanvallen en word maar niet rustig.



Iemand wakker?
Alle reacties Link kopieren
quote:notalwaysdark schreef op 26 juli 2016 @ 12:13:

[...]





Dankje!

Volgens mij helpt het wel, voel me gewoon neutraal nu eigenlijk.Dat klinkt beter dan in paniek. Fijn.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 26 juli 2016 @ 12:14:

[...]



Dat klinkt beter dan in paniek. Fijn.Ja het is best fijn zeg. Het blokt echt de paniek. Dan voel ik bijv even paniekgedachtes aankomen en dan doet het 'plop' en is het weg.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed om te horen notalwaysdark.

En als jij je prettig voelt bij halve pilletjes, doe je dat toch gewoon.
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
Hoe snel werkt het eigenlijk uit? In de bijsluiter staat 10 uur, maar wat is jullie ervaring? Ik merk nu al geen effect meer en voel me best slecht, voel me erg duizelig



Heb het om 11 uur vanochtend ingenomen ofzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:notalwaysdark schreef op 26 juli 2016 @ 20:32:

Hoe snel werkt het eigenlijk uit? In de bijsluiter staat 10 uur, maar wat is jullie ervaring? Ik merk nu al geen effect meer en voel me best slecht, voel me erg duizelig



Heb het om 11 uur vanochtend ingenomen ofzo.Ik dacht iets van 8 uur? Geen idee eigenlijk.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:notalwaysdark schreef op 26 juli 2016 @ 20:32:

Hoe snel werkt het eigenlijk uit? In de bijsluiter staat 10 uur, maar wat is jullie ervaring? Ik merk nu al geen effect meer en voel me best slecht, voel me erg duizelig



Heb het om 11 uur vanochtend ingenomen ofzo.

Ik nam het alleen als ik echt voelde dat ik er behoefte aan had. Niet eens elke dag. En meestal een uurtje voor het slapen oid..

Maar als op de bijsluiter staat zo'n 10 uur dan zit je daar toch al aan?
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
Oxazepam ? Ik dacht een uurtje of 3.
Alle reacties Link kopieren
Hm, ws langer. Ik had veel last van bijwerkingen. Het rustgevende was snel uitgewerkt bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar uur echt dat rustgevende gevoel gehad. Gekke is dat de duizeligheid ook weg was. Nu is het weer terug helaas.



Snap mijn ha wel nu... I want more
Hoi notalwaysdark, (leuke nick overigens), heb je al eens geprobeerd om een voetenbad met magnesium te nemen?

Werkt erg rustgevend voor het slapengaan. Het trekt letterlijk de aandacht even naar je voeten, dus misschien weg van de rest.

Magnesium is werkt ontspannend op je spieren en je hebt even wat te doen om je aandacht te verleggen.

Misschien heb je het al geprobeerd en vindt je het niet nuttig en anders hoop ik dat je er wat aan hebt.

Ik wens je in ieder geval al vast een fijne nachtrust.
Alle reacties Link kopieren
Nog nooit geprobeerd nee, maar een hele goede tip. Ga het morgen even in huis halen.

Bedankt Shisha!
Het enige dat bij mij hielp was rennen tot ik niet meer kon. Dan was de paniek uit mijn lijf. Ik heb heel wat rondjes om onze flat gerend midden in de nacht 6 weken na mijn bevalling.
oh balen zeg, nu word ík wakker met een middenachtpaniekaanval. Echt lang niet gehad (vele maanden) en opeens hartkloppingen, naar gevoel, misselijk van de spanning, dat je ook echt zin krijgt om de stress er maar uit te kotsen. Bah....



Sterkte TO...
Alle reacties Link kopieren
quote:*bloem schreef op 27 juli 2016 @ 05:12:

oh balen zeg, nu word ík wakker met een middenachtpaniekaanval. Echt lang niet gehad (vele maanden) en opeens hartkloppingen, naar gevoel, misselijk van de spanning, dat je ook echt zin krijgt om de stress er maar uit te kotsen. Bah....



Sterkte TO...Vervelend zeg Bloem.. hoop dat het snel weggaat. Hier ook beetje paniek, raar gevoel in linkerarm en ademhaling niet echt onder controle.
Oh jij bent ook al wakker! Vervelend zeg. Ik heb maar even een theetje gezet, even forummen om af te leiden, kruip zo mijn bed weer in, dicht tegen lief aan... Ik ben sinds vorige week maandag afgebouwd met AD, zal het wel door komen...
ik heb ook een tijd vroeger paniekklachten gehad zo heftig als jij, dat was echt niet leuk nee. Hyperventilatie + adrenaline van de paniek is echt f*cked voor je hele systeem, krijg je inderdaad hele rare klachten van, niet van hartaanval te onderscheiden (voor je gevoel dan). Zo erg heb ik het nu niet maar weet waar je doorheen gaat.
Alle reacties Link kopieren
En dat is zo ontzettend fijn dat je dat weet, want idd het is gewoon niet goed te onderscheiden meer. Je maakt jezelf compleet gek, maar je wilt ook goed naar je lichaam luisteren. Heel irritant.



En ik hoop dat je nog wat slaap pakt, ik ga ook proberen om nog wat te slapen.

Heb je al wel geslapen? Ik vind die pammetjes altijd maar tricky (oxazepam maakte me heel depressief dus dat gebruik sowieso nooit, heb wel nog een stripje clonazepam, ooit eens voorgeschreven voor slaap, waar het niet voor hielp, maar heeel soms neem ik eens een kwartje... Wat dan een paar uurtjes heel fijn voelt maar de rebound is het me niet vaak waard. 5 uur ontspannen, 2 dagen arelaxt. Mwah.)
quote:notalwaysdark schreef op 27 juli 2016 @ 05:31:

En dat is zo ontzettend fijn dat je dat weet, want idd het is gewoon niet goed te onderscheiden meer. Je maakt jezelf compleet gek, maar je wilt ook goed naar je lichaam luisteren. Heel irritant.



En ik hoop dat je nog wat slaap pakt, ik ga ook proberen om nog wat te slapen.





Ik vind het wel altijd beter om bij een paniekaanval niet te veel naar je lichaam te luisteren

Juist die hyperfocus op elk ongemakje triggert weer spanning - paniek - klachten. Natuurlijk is het wel goed te beseffen dat er iets niet lekker met je gaat (moeilijk te negeren ook), dat er wel iets moet veranderen in je leven, maar op het moment van paniek zelf vond ik het altijd beter om wat te gaan zingen, neurien, of een douche te pakken.



anyways, ik ga ook weer naar bed. Truste en knuffels! Als je geen vriend hebt, pak lekker een kussen om stevig vast te houden, helpt ook een beetje. x
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb gelukkig wel geslapen dit keer, misschien niet zo gek dat ik nu zo vroeg wakker ben. Maar idd, medicatie is gewoon sws tricky. Het is echt uitvogelen wat werkt etc. Daarnaast idd ook afwegingen maken, soms heb je het gewoon écht nodig en neem je de bijwerkingen maar voor lief.
Alle reacties Link kopieren
Ach meiden!! Herkenbaar !! Ik ook wakker maar geen paniek, is gewoon standaard tijd hier.... Grrr:)



Wat reisa zegt is een goeie. Niet dat je nou midden in de nacht moet gaan rennen maar paniek is adrenaline dus bewegen is heel goed !! En jezelf vertellen dat het adrenaline is en meer niet.



Verder heb ik heel veel aan de posts van Bloem gehad de afgelopen maanden ( en nog) dus zoek op haar profiel Notalwaysdark. En zoek op anxietynomore punt co punt uk , een topsite !! Wat Bloem zegt, de oxazepam heeft mij zo veel ellende gebracht , nooit meer !
Alle reacties Link kopieren
quote:*bloem schreef op 27 juli 2016 @ 05:40:

[...]





Ik vind het wel altijd beter om bij een paniekaanval niet te veel naar je lichaam te luisteren

Juist die hyperfocus op elk ongemakje triggert weer spanning - paniek - klachten. Natuurlijk is het wel goed te beseffen dat er iets niet lekker met je gaat (moeilijk te negeren ook), dat er wel iets moet veranderen in je leven, maar op het moment van paniek zelf vond ik het altijd beter om wat te gaan zingen, neurien, of een douche te pakken.



anyways, ik ga ook weer naar bed. Truste en knuffels! Als je geen vriend hebt, pak lekker een kussen om stevig vast te houden, helpt ook een beetje. x



Ja daar heb je gelijk in, die hyperfocus is vrij irritant. Daarnaast is het idd wel een teken van je lichaam, al die klachten. Iets waar je wél wat mee moet.



Meestal hielp douchen bij mij ook, maar nu vind ik dat echt niet meer ontspannend (want daar begon de paniek een paar weken geleden). Meestal stond ik er elke dag lang onder, nu doe ik het echt snel snel. Raak ook helemaal in paniek. Alsof de grond elk moment onder mijn voeten kan verdwijnen.

Maarja, slaaplekker en hou je vriend goed vast, ik doe hetzelfde met mijn kussen.
ahhh, leuk te horen rascalles. De dove helpt de blinde, ofzo, je hebt toch zo'n gezegde

nou ga ik ECHT weer even naar bed. x
Alle reacties Link kopieren
quote:rascalles schreef op 27 juli 2016 @ 05:46:

Ach meiden!! Herkenbaar !! Ik ook wakker maar geen paniek, is gewoon standaard tijd hier.... Grrr:)



Wat reisa zegt is een goeie. Niet dat je nou midden in de nacht moet gaan rennen maar paniek is adrenaline dus bewegen is heel goed !! En jezelf vertellen dat het adrenaline is en meer niet.



Verder heb ik heel veel aan de posts van Bloem gehad de afgelopen maanden ( en nog) dus zoek op haar profiel Notalwaysdark. En zoek op anxietynomore punt co punt uk , een topsite !! Wat Bloem zegt, de oxazepam heeft mij zo veel ellende gebracht , nooit meer !



Juist als de angst om flauwvallen (duizelig zijn) zo aanwezig is durf ik niet te sporten. Dat is voor mij nu echt een grens die ik over moet. Denk namelijk ook dat bewegen ontzettend kan helpen.



Nog kunnen slapen Bloem?
ja maar ik voel me een partijtje rot zeg, wat een k*tnacht. Nog wel even kunnen slapen, wakker van nachtmerrie, weer eruit, weer erin, ff gedut maar weer bizarre dromen. Nu supergaar en misselijk. :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven