Waar mooi briefpapier kopen?

26-07-2016 22:30 23 berichten
Ik kan in de boekhandels amper nog briefpapier vinden, weten jullie misschien waar ik briefpapier vandaan kan halen? Ik schrijf graag liefdesbrieven naar mijn vriend en gewone brieven naar familie en vrienden, dus een beetje variatie in het assortiment is wel leuk. Het mogen fysieke en online winkels zijn.



Ik ben benieuwd.
Paperchase, maar daar zijn niet zoveel winkels van in Nederland. In elk geval zit er eentje op Utrecht CS en op Arnhem CS als ik me niet vergis.
Alle reacties Link kopieren
Als ik Google op postpapier vind ik hier een groot assortiment : https://www.meerleuks.nl/ ... apier-setjes-c96?pagenr=2
Alle reacties Link kopieren
quote:Rue schreef op 26 juli 2016 @ 22:37:

Paperchase, maar daar zijn niet zoveel winkels van in Nederland. In elk geval zit er eentje op Utrecht CS en op Arnhem CS als ik me niet vergis.Intussen niet meer op Utrecht, helaas.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Alle reacties Link kopieren
Oh, en hier natuurlijk, in de 9 straatjes in Amsterdam: http://www.vliegerpapier.nl
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde een flauwe grap maken over briefpapier....en bedrijfslogo's, maar ik bedacht me....



Heeft Pipoos dat niet?
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Action en wibra misschien?
quote:Monatala schreef op 26 juli 2016 @ 22:40:

[...]





Intussen niet meer op Utrecht, helaas.Vandaar dat ik 'm de laatste keer niet kon vinden. Ik was er al een tijd niet geweest en door de verbouwingen daar dacht ik dat 'ie verhuisd was ofzo. Jammer zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:suish schreef op 26 juli 2016 @ 22:42:

Action en wibra misschien?TO heeft het over "mooi briefpapier", eerlijk gezegd vind ik dingen van de Action of de Wibra kwalitatief doorgaans nogal tegenvallen.....
Oh dear, how sad, never mind.
quote:coravanmora schreef op 26 juli 2016 @ 22:41:

Oh, en hier natuurlijk, in de 9 straatjes in Amsterdam: http://www.vliegerpapier.nlOok een erg leuke winkel, ze hebben daar echt heel veel!
Paperchase zit in Utrecht nog wel in de Bijenkorf.



Verder is het goed je ogen open houden, is mijn ervaring. Zo heb ik een mooi blok schrijfpapier/briefpapier van de Hema. Nu de schoolspullen weer in de winkels liggen, heb je kans dat ze dat ook weer hebben. Ik ben ook wel eens bij de Boekenvoordeel tegen zo'n blok aangelopen (A4, ziet eruit als een blocknote).



Je zou ook bij Aliexpress kunnen kijken. Die willen ook nog wel eens dat soort dingen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Etsy: 745 resultaten voor 'stationary' binnen Nederland. Meer resultaten als je ook buitenlandse aanbieders toevoegt.
What a nuanced anxiety
Wat ontzettend veel reacties in zo'n korte tijd! Ik dacht dat ik niet zoveel opties had, maar ik blijk er veel meer te hebben dan ik dacht. Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik 'conqueror verge' als het er mooi uit moet zien. Koop ik gewoon bij de kantoorboekhandel.



Heeft een beetje structuur, is mooi dik en voelt luxe.



Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
In Utrecht zit Bureau Bewust, een heel leuk winkeltje met kantoor-,kado- en baby-artikelen. En wat kleding en woonspulletjes. En handgemaakt briefpapier Allemaal heel verantwoord én leuk. Ze zijn nu alleen dicht vanwege vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Tijdschrift Flow; binnenkort ook n special met mooi papier.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij verkopen ze bij Sostrene Grene ook briefpapier. In elk geval wel mooi pakpapier, en nog heel veel ander leuke dingen.
Wat leuk!



Mijn vriendinnen en ik verzamelden vroeger briefpapier. We hadden mappen vol en ruilde op school. Jeugdsentiment

Misschien niet je ding maar dit zag ik toevallig liggen bij de Hema vanmiddag.



http://www.hema.nl/winkel?searchtext=Briefpapier+
Alle reacties Link kopieren
quote:tyche schreef op 26 juli 2016 @ 22:57:

Etsy: 745 resultaten voor 'stationary' binnen Nederland. Meer resultaten als je ook buitenlandse aanbieders toevoegt.Het moet wel 'stationery' zijn en niet 'stationary' he.... verschillende betekenissen..
Alle reacties Link kopieren
Bureau Bewust in Utrecht heeft vast wel wat.

En bestaat Cortina Papier on Amsterdam nog? Zat in de negen straatjes ergens, maar ben er al tijden niet geweest.



Bij Hema hebben ze hier standaard vier soorten hangen voor 1 euro ofzo. (Niet bij de enveloppen, maar bij de stickers en tape in het rek). Ligt eraan of het netjes/chique moet zijn of dat frivool ook goed is.

http://www.hema.nl/winkel?searchtext=Briefpapier+



Ik schrijf regelmatig brieven met vriendinnen en voor postcrossing, maar ik vind het aanbod tegenvallen in NL. Hoewel er vast webshops zijn, maar dan is het gelijk best prijzig.

Als ik in Azië ben, sla ik altijd in bij de boekhandel en speciale stationery winkels
Alle reacties Link kopieren
Ik ken zo (uit mijn hoofd):

Leukpostpapier.nl

Winkelvanpapier

Penpal Junkie (is ivm de vakantie dicht)



Ik gebruik zelf vaak schrijfblokken van Diddle. Een A5 blok is in de winkel ongeveer 2,50 (ik meen 80 velletjes). Ik heb er laatst op Marktplaats 10 voor 5 euro gekocht.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dionne36 schreef op 27 juli 2016 @ 03:26:

[...]





Het moet wel 'stationery' zijn en niet 'stationary' he.... verschillende betekenissen..

Oh, wat stom!

Zou de site een soort auto-correct hebben? Want ik kreeg welde juiste resultaten.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
quote:tyche schreef op 27 juli 2016 @ 09:38:

[...]



Oh, wat stom!

Zou de site een soort auto-correct hebben? Want ik kreeg welde juiste resultaten.Waarschijnlijk maken ze gewoon dezelfde fout.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven