Zwanger vanaf juni/juli 2014 deel 2

17-08-2015 14:14 940 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf juni/juli 2014 zijn wij bezig met zwanger worden!

De zwangeren onder ons! :yes:
Naam
(leeftijd)
Kindje Uitgerekend Bijzonderheden
Bevallen! :love:
Naam
(leeftijd)
Kindje Geboortedatum
krullie1984
(32/33)
Tweede
Derde
:heart: 16-03-2015 bevallen van een zoon!
:heart: 19-09-2017 bevallen van een zoon!
nieuwsbrief
(26)
Eerste :heart: 18-03-2015 bevallen van een zoon!
Miss-flower
(29/31)
Eerste
Tweede
:heart: 11-05-2015 bevallen van een dochter!
:heart: 22-01-2017 bevallen van een dochter!
madelief08
(26/30)
Eerste
Tweede
:heart: 22-05-2015 bevallen van een dochter!
:heart: 13-10-2017 bevallen van een zoon!
niekje-elastiekje
(27/29)
Eerste
Tweede
:heart: 09-06-2015 bevallen van een zoon!
:heart: 06-01-2017 bevallen van een dochter!
Wendelala
(26/28)
Eerste
Tweede
:heart: 08-07-2015 bevallen van een zoon!
:heart: 11-01-2018 bevallen van een dochter!
Ri88
(28/32)
Eerste
Tweede
:heart: 24-07-2015 bevallen van een zoon!
:heart: 08-09-2017 bevallen van een dochter!
Lentefruit
(33/38)
Eerste
Tweede
:heart: 24-09-2015 bevallen van een zoon!
:heart: ??-08-2017 bevallen van een dochter!
abbeytje
(29/27)
Tweede & derde :heart: 06-10-2015 bevallen van een zoon en een dochter!
teapot
(26/26)
Eerste :heart: 11-10-2015 bevallen van een zoon!
Lauraroar
(32/32)
Eerste
Tweede
:heart: 28-03-2016 bevallen van een zoon!
:heart: 27-12-2017 bevallen van een dochter!
joy
(26/32)
Eerste :heart: 11-05-2016 bevallen van een zoon!
zus1987
(29/30)
Eerste :heart: 20-01-2017 bevallen van een zoon!
anoniem_198678 wijzigde dit bericht op 13-01-2018 14:57
62.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Niekje wat fijn dat het zo goed gaat!



Erg vervelend voor je miss flower dat het nu weer zo heftig is. Wat fijn dat je meisje goed opgevangen wordt en dat jij wat meer aan jezelf kan denken.



Nieuwsbrief hoe is het gegaan met de buisjes? Viel het een beetje mee allemaal?



Wat goed Zus! Wanneer ben je uitgerekend?



Leuk om weer te horen hoe het met de kleintjes gaat! Wij hebben besloten er deze zomer weer voor te gaan. De kleine is dan bijna een jaar. Ik kijk er erg naar uit maar vind het ook veel spannender dan de eerste keer. Alles gaat nu zo goed, het eten en slapen en hij is gezond.

Wat zet je op het spel. Doen we er wel goed aan of moeten we het houden zoals het nu is.

Kan ik nog wel genieten van de eerste met een baby erbij. Ik heb nog een paar maanden om te wennen
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaa zus wat top!!!
Wat fijn zus!



Haha lentefruit, HEEL herkenbaar je verhaal!

Ik heb nog steeds zoiets van oh god, wat doen we ons zelf aan. 2 kinderen binnen 2 jaar.

Ons draakje is echt een lieverd, slaapt (over het algemeen) goed, eet goed (wat heet, vuilnisbakje is het, werkelijk alles gaat erin) en is zo makkelijk. Maar hij gaat zich nu optrekken aan alles en hij zit overal aan met zijn klauwtjes. Dus we zijn er ook druk mee.

(We noemen ons mannetje liefkozend draakje, want soms......ohohoh)



Ben ook heel bang dat het met een 2de heel anders gaat zijn. Maar weet je, dat weet je niet van te voren en daar komen we dan ook wel weer doorheen.

Maar snap je "zorgen" heel goed.

Merk wel dat de zwangerschap er nu een beetje "bijhangt". Soms moet ik echt denken, oh ja ik ben ook nog zwanger.



Volgende week hebben we de termijnecho, hopelijk kunnen ze dan echt meten want zal dan net zo'n 10+4/5 zijn. Vk gaf aan kom over 2 weken maar voor termijnecho, eh 2 weken al? Oke....
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net bij de gynaecoloog geweest. Ik ben nu 8 weken zwanger en we hebben een kloppend hartje gezien.
Alle reacties Link kopieren
Wow miss flower 8 weken alweer! Super fijn dat jullie een kloppend hartje hebben gezien...Minder fijn is dat je weer zo ziek bent...Lijkt me echt heel moeilijk met een kleintje thuis. Wel fijn dat de familie zo kan helpen!



Niekje bij jou gaat het zo ook wel heel hard...alweer bijna de termijnecho. Je weet het idd niet hoe je tweede kindje gaat zijn, maar daar kom je idd Hoe dan ook doorheen. En scheelt denk ik ook wel als er al een kleintje thuis is...die kan de baby dan ook wat entertainen. Wel gek lijkt het me zo'n tweede zwangerschap. Maak je toch heel anders mee dan de eerste volgens mij?



Yessssss zus! Wat een super goed nieuws!Wanneer ben je uitgerekend?



Super spannend lentefruit..Jullie ook voor een 2e kindje! Je hebt idd nog wat maandjes om aan het idee te wennen!



Wat fijn dat het zoveel beter gaat met de medicatie laura! Idd niet te snel afbouwen denk ik. Ons meisje spuugde in het begin ook zoveel en had reflex. Hier ook tot ongeveer 9 maanden middelen gebruikt om eten/melk te verdikken. Merkte dat ik Het toen langzaam kon afbouwen en dat met meer vast eten het steeds beter ging.



Hier hektische tijd nu. We gaan over 3 weken verhuizen. Dan 3 weken op vakantie en daarna de sleutel van ons tijdelijke huis. Erg chaotisch inpakken met een kleintje. Ofwel bijna onmogelijk ????. Ben ik blij een doos ingepakt te hebben, pakt ze hem vervolgens weer uit!

Het is wel een heerlijk meisje. Ze slaapt sinds ze een jaar is eindelijk van half 8 tot 6 ipv Max 4 uur per nacht. Echt heerlijk. Scheelt zoveel nu we de nachten zelf ook goed kunnen slapen! Ook is ze nu volop aan het oefenen met lopen en zet ze iedere dag steeds meer stappen alleen. En trots dat ze dan is (en ik ook)????!

Bij mij kriebelt het ook wel voor een tweede. Al lijkt het me ook heel raar dat je dan de aandacht moet verdelen over 2 kindjes...maar ook dat komt vast vanzelf goed. Maar goed..nu eerst het huis bouwen en als daarvan meer duidelijk is...dan gaan we nadenken over een 2e!
Wij hebben maandag de termijecho gehad.

10+3 alles zag er goed uit! Ben 20 januari uitgerekend.

Hebben we een winter en een lente kindje straks....
Wat fijn Niekje!
Wat heerlijk Niekje!! Fijn dat alles goed was! Hoe voel je je verder?



Hoe gaat het met de andere zwangeren onder ons? Zus begin je al wat meer hoop en vertrouwen te krijgen? Wanneer mogen jullie weer voor een echo?

En hoe gaat het met jou missflower? Ik hoop zó voor je dat deze zwangerschap minder zwaar gaat zijn...
Hoop krijg ik wel meer, maar vertrouwen nog niet helemaal. Vandaag 9 weken. Ik heb 11 juli de termijnecho.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Niekje!

Ik ben nu 9+3 en zit helaas weer vollop in de hyperemesis gravidarum.
Arme MissFlower Jij bent voor mij wel echt de oermoeder. Als ik denk dat mijn leven zwaar is, dan weet ik dat het niets is vergeleken met hoe jij je moet voelen...!



@Zus: pfoeh, kan me voorstellen dat het voor je gevoel lang duurt voor de echo komt...



@Madelief: hoe gaan de verhuisperikelen?



@Niekje: leuk hoor, een winterkindje!



Hier is zoon twee keer wezen wennen bij KDV. Eerste keer ging wel goed, tweede keer wat minder. Verder is het een heerlijk ventje. Ik had eigenlijk nog tot augustus verlof, maar begin volgende week alweer met paar dagen werken. Ik vind het maar een matige zomer, zoon gaat al naar de kinderopvang en man eist zijn papa-dag op. Spannend, maar heb ook wel weer zin om te beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Spannend Laura! Ik vond het heel fijn om niet meer alleen met een baby bezig te zijn maar ook weer mijn 'eigen' leven op te pakken. Onze dochter was snel gewend op het KDV. Hopelijk gaat het bij jullie ook zo.



Ik voel me echt een waardeloze moeder omdat ik er nu helemaal niet kan zijn voor onze dochter. M'n man is vooral de held want naast z'n drukke baan zorgt hij nu volledig voor onze dochter, voor mij en het huishouden.
Alle reacties Link kopieren
@lentefruit, madelief en niekje: het is bij een tweede allemaal echt véél makkelijker :D Ervaringsdeskundige hier, hahah! Een tweede 'doe je er even bij' om het zo maar te zeggen. Je bent veel minder onzeker over huiltjes of uitslag of drinken of slapen. De tweede gaat gewoon mee in het ritme en moet zich noodgedwongen aanpassen.

En van een tweede hou je absoluut evenveel dan van de eerste <3 Ook aandacht verdelen gaat makkelijk, je zoekt je 1 op 1 momentjes wel op en verder knuffel en speel je ook lekker met ze samen. Is echt fantastisch hoor, 2 kindjes! <3



@zus: Blijft spannend he meid, 9 weken alweer, gaat best snel! (al vind jij het waarschijnlijk hartstikke langzaam gaan ;) )



@missflower: och meid wat heb ik met je te doen zeg.. Wat super dat je man nu zoveel zorg op zich neemt, maar wat kan ik me indenken hoe vreselijk je je moet voelen dat je nu meer dan genoeg aan jezelf hebt en niet je dochter er ook nog bij kan hebben, bah wat ontzettend oneerlijk dat jij dit nu weer moet krijgen!



@laura: het beginnen met werken vond ik beide keren een behoorlijke stap, maar toen ik eenmaal aan het werk was, is het ook wel weer fijn. Even geen mama zijn, maar gewoon even jezelf. En thuiskomen is geweldig sinds je moeder bent!



Hier weinig bijzonders te melden. Oudste is 5 jaar en nog 3 weken school tot de zomervakantie.

Kleintje is ruim 15 maanden en blijft de vrolijkste ooit, lief en gezellig maar ook ooooo zo ondeugend! En nu al af en toe een driftbui, dat belooft wat voor de peuterpuberteit ;)
Wij hebben vandaag termijnecho gehad. 10+6 vandaag en 31 januari uitgerekend.

Bij echo deed hij of zij even de ochtendgymnastiek.
Ohh wat heerlijk zus!! Fijn dat jullie een goede echo hebben gehad!
Fantastisch nieuws zus!
Alle reacties Link kopieren
Super zus!! Enne 31 januari is een heeeeele mooie datum! (mijn verjaardag :D )
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met je zus? Alweer de 12 weken voorbij!!!
Ik ben ook heel benieuwd hoe het met je is Zus!
Het gaat goed! Alweer de 13 weken voorbij.

Gisteren een pretecho laten doen omdat ik erg onzeker was. Zag er helemaal goed uit (al is het natuurlijk geen medische echo)...

Maagje, blaasje gevuld. Mooi kloppend hartje. Armpjes en beentjes

Gelukkig had manlief veel gevraagd aan de echoscopiste want ik lag alleen maar glunderend naar 't kleintje te kijken.



Nu durf ik eindelijk een beetje te genieten.
Hier gaat het met jullie?
Lekker van genieten Zus! Ik vond mijn eigen extra echo met 15 weken het mooist. Dan krijgen ze die frummel er nog helemaal op. En ik vond de 3D-echo heel leuk! ik ben zo ongelofelijk blij voor je!



@MissFlower: hoe is het met de misselijkheid?



Hier is zoon nu bijna vier maanden. We hebben wat onrustige weken gehad omdat we steeds moesten afbouwen, provoceren, andere medicatie, etc. Werkte totaal niet, dus hij zit nu weer op Pepti (wegens koemelkallergie) en Nexium (wegens reflux). Heb nu twee maanden rust bedongen bij kinderarts, want ik kon bijna niet meer op m'n benen staan van vermoeidheid.



Nu is zoon weer heel blij en tevreden mannetje. Hij brabbelt heel veel (kinderarts: 'Als die gaat praten, berg je maar...!') en kan heerlijk schaterlachen.



Ben zelf ook weer aan het werk, en dat is gelukkig nog steeds heel leuk
Wat fijn zus! Vooral dat je nu een beetje durft te genieten!! Het is jullie ontzettend gegund! Begin je al een beetje een buikje te krijgen?



Missflower, hoe is het met je?



Wat een heftige tijd zo laurabb! Hopelijk voor jullie en zoontje, keert de rust nu weer terug!



Afgelopen weekend is Lars 1 jaar geworden en hebben we dus een gezellig feestje gehad! Hij genoot volop van alle aandacht en kado's! Heerlijk ventje is het :-) Hij begint de afgelopen dagen met 'mama' en 'papa' zeggen.. Smelt!!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Door de vakantie en drukte rondom de verhuizing is het alweer even geleden dat ik heb kunnen reageren...



Hoe is het met de zwangeren onder ons; zus, niekje en miss flower? Gaat het goed met de zwangerschappen? En hoe voelen jullie je? Hoop dat je bij deze zwangerschap minder ziek bent dan bij je eerste miss flower! Kunnen jullie ook beetje genieten ervan?



En Laura, hoe gaat het met jullie zoontje? Is de rust weer beetje terug nu hij de pepti en nexium weer heeft?



Nog gefeliciteerd ri met Lars! Fijn dat jullie zo genoten hebben van deze bijzondere dag! Heerlijk he als ze papa en mama gaan zeggen!!



Hoe gaat het met de andere dames?



Hier dus een aantal hectische weken achter de rug...verhuizing is gelukkig goed gegaan. We zitten momenteel in een appartement, totdat onze woning die we zelf gaan bouwen klaar is. Hoop frustraties over het verkrijgen van een bouwvergunning momenteel en daarin helpt de bouwvak niet mee, maar hopelijk kunnen we in oktober/november eindelijk gaan bouwen. Verder zitten we prima in het appartement. Het verhuizen met een kleintje was wel even stressen, maar ze heeft het super goed gedaan en was eigenlijk meteen gewend. Ook nog lekker 2 weken op vakantie geweest in eigen land (net die 2 weken 30 graden te pakken), dus heerlijk genoten.



Ze is nu bijna 15 maanden, kletst volop, leert iedere dag wel weer nieuwe woordjes, ze loopt, klimt/klautert en niks is meer veilig...maar wat vinden we dit een fantastische fase! Zo genieten en zo moeilijk om soms je lachen in te houden als ze super ondeugend is!

We dachten afgelopen maand in de verhuisstress nog even dat ik ongepland zwanger was geraakt, aangezien ik een dikke week overtijd was, maar dat zal de stress wel zijn geweest. Gaf uiteindelijk wel een heel dubbel gevoel...aan de ene kant opluchting, want het is eigenlijk niet mogelijk om met nog een baby erbij in het huidige appartement te wonen en aangezien onze woning pas volgend voorjaar/zomer af is, dus niet echt handig...aan de andere kant ook wel teleurstelling, het zou qua timing super onhandig zijn geweest en niet gepland, maar we merken nu...wel heel erg gewenst. De kriebels voor een 2e zijn er nu nog meer dan eerder...

Maar goed...nu maar volop genieten van onze kleine meid en dan als we meer zicht hebben over oplevering van ons nieuwe huis gaan proberen voor een 2e
Alle reacties Link kopieren
Ik ben inmiddels 16 weken zwanger en naar omstandigheden gaat het redelijk. Net als bij de eerste ben ik nog steeds kotsmisselijk, regelmatig aan het spugen en afhankelijk van medicatie, maar ik kan wel weer een beetje uit bed en op goede momenten wat aandacht besteden aan onze dochter (waar zij erg blij mee is). Ik ben gisteren weer voor controle geweest en we krijgen weer een meisje! Over een maand volgt de 20-weken echo.



Fijn dat de verhuizing achter de rug is madelief. Er komt toch altijd een hoop bij kijken. Hopelijk kunnen jullie snel beginnen aan de bouw van jullie nieuwe huis. En wat een leuke leeftijd hebben onze meiden nu he! Onze dochter is ook vollop bezig met woordjes leren en is bezig met haar eerste stapjes. Het liefst speelt ze de hele dag buiten met haar zandbak, loopfiets en glijbaan.



Hoe is het met de anderen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven