Autisme,wie ook?

31-05-2015 16:01 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of er meerdere dames zijn met autisme die zin hebben om mee te schrijven. Bij mij is de diagnose pas gesteld en ben al in de 30. Ze weten alleen nog niet of het Asperger is of pdd-NOS. Wil er iemand meekletsen?😊
Sterkte, Kwebbeltje, en veel plezier!



Ik ben alweer een aantal jaar afgekeurd, maar hou mijn hart vast.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk nu al 4 jaar niet meer, ben eind 20. Ik vind het heerlijk om 'vrij' te zijn maar niet de manier waarop. Behalve autisme heb ik psychotische klachten en ben dus geestelijk 'ziek'. Ik vind het ergens heel erg niet te kunnen functioneren in de grote mensen wereld, zoals het hoort (vindt men). Ik gun mezelf ook een normaal leven zoals anderen, goede studie doen, relatie vervolgens samenwonen trouwen kinderen etc en Oja een betaalde baan. Ik voel me zo'n onwijze loser dat ik niet meer mee kan draaien.

Nu ik vriendinnen om mij heen zie groeien doet het me wel pijn dat ik zo achterblijf.



Zijn jullie vriendschappen kwijt geraakt? Bij mijn eerste opname stond iedereen nog achter me en werd ik altijd meegevraagd. Door de jaren heen ben ik niet meer meegevraagd en hoor ik er niet meer bij. Het voelt net alsof ik te min ben en niet thuis hoor in het groepje van universitaire afgestuurden met goede baan en vrijstaand koophuis. Soms zie ik op Facebook foto's van het clubje voorbij komen en dan realiseer ik me dat ik er niet meer thuis hoor. Zou ook niet meer willen hoor. Merk wel dat ik liever met mensen omga die ook iets hebben, dan begrijp je elkaar beter en kun je er ook makkelijker over praten.



Ik heb geen idee hoe me toekomst eruit gaat zien maar ben bang dat het niet veel beter gaat worden. Ik ben wel heel tevreden met wat ik heb, leuke lieve familie een leuke hond, een paar vriendinnen en leuke sociale contacten in de buurt. Daar ben ik echt dankbaar voor.