Zelf houten eettafel maken

27-07-2016 16:01 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Drie maanden geleden heb ik een huis gekocht met mijn vriend en wij hebben zelf een eettafel gemaakt. We hebben een 3D matrix tafelpoot van zwart staal besteld en daarbovenop twee kastanje planken die we helemaal geschuurd hebben. Deze planken komen met een klein kiertje ertussen dan op de tafelpoot. Het ging allemaal goed totdat we de planken gingen oliën. Dit is niet mooi geworden. De ene plank is prima maar op de andere plank hebben we teveel olie gebruikt. Deze plakt en glimt helemaal en is veel te geel. Weet iemand een oplossing? Erover heen met een doek helpt niet, er komt geen olie vanaf, het lijkt er allemaal ingetrokken.



Alvast bedankt!
Afnemen met een doek met terpentine. Dat lost de olie op. Het teveel kun je er vervolgens afhalen met een schone doek.
Alle reacties Link kopieren
Schuren en vervolgens opnieuw oliën met een gekleurde olie?
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dus dat je hem helemaal zelfgemaakt had. Ik wou al zeggen: alleen leuk voor hobbyisten in hart en nieren. Die ook een digitaal ontwerp hebben gemaakt, anders ziet het er te "zelfgemaakt" uit.



Misschien dit: https://www.gamma.nl/klan ... ntact/vragen-over-uw-klus ?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Naar mijn weten moet je als je hout oliet, deze al weer vrij snel eraf vegen zodat er geen olie achterblijft. Na 10-15 minuten. Heb je dat gedaan?



Ik zou de tafel schuren en opnieuw olien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven