Expedit/Kallax kast

27-07-2016 13:21 12 berichten
ik heb een kallax kastje 4 vakken en een Expedit kastje 4 vakken.

Nu heb ik ze naast elkaar gezet, je ziet iet wat kleurverschil maar goed is nie erg , het is voor kind der plekje qua speelgoed. Dus Drona bakken er in gezet.

Maar nu wil ik ook een deurtje en een lade er in zetten. Dus hupsa morgen naar de Ikea.



Maar de deurtjes en laatjes zijn nu van Kallax. Kunnen de laatjes/deurtjes van de Kallax ook in de Expedit kast ? OF past dat niet meer ?
Ja hoor, dat past gewoon. De buitenranden van de Kallax zijn iets smaller dan die van de Expedit dacht ik, maar de vakken zijn nog even groot.
Alle reacties Link kopieren
Bel ikea
.
Alle reacties Link kopieren
Dan zou je even de binnenlaten van de vakken op moeten meten. Het deurtje zit vast aan 3 panelen meen ik die in dat vak geschoven worden. De lades vallen er ook in. Dus als de maten verschillend zijn gaat dat niet passen. Maar anders even Ikea servicecentre bellen die weten dat wel.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt de kasten naast elkaar staan toch? Kun je dat dan niet opmeten?

Ik heb overigens altijd pech met IKEA, elke keer als ik een kast wil uitbreiden blijkt nét het systeem veranderd... Eerst met de good old Expedit, laatst weer met de Besta...
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Zoals trotter zegt, het pas echt precies. Exact dezelfde maten.



De inzet van Kallax is wel beter dan dat die van Expedit was. Dunnere wandjes én een mooie achterkant.



Beide inzetten passen op/in beide kasten.
Alle reacties Link kopieren
Of je meet even beide vakken op in de lengte, hoogte en breedte en dan heb je je antwoord toch ook??
Alle reacties Link kopieren
Ja Kallax inzetten passen gewoon in Expedit. Alleen kan er een kleurverschil zijn; mijn witte Kallax inzetten zijn witter dan de Expedit kast en inzetten.
Tnx voor de reacties.

Ik ga ze gewoon kopen en t kleurverschil is dan jammer
Alle reacties Link kopieren
Ja dat past, mijn kinderen hebben ieder een expedit uit 2008 op hun kamer, met bakken vol playmobil,LEGO, etc etc.

Nu ze ouder zijn en niet meer spelen, hebben we het nieuwe losse buro blad van kallax op de oude expedit gezet, en nieuwe rode bakken gekocht, en zien de oude expedit kasten er weer heel hip en nieuw uit, op hun tiener kamer ipv kinder kamer.
Ik zat laatst toevallig met dezelfde vraag en ik had bij Ikea gevonden:



"De buitenomtrek van KALLAX is 2 cm dunner, maar maak je vooral geen zorgen; de afmetingen van de vakken zijn hetzelfde gebleven en dat betekent dat alle EXPEDIT inzetten en dozen ook geschikt zijn voor KALLAX."



Op deze pagina stond dat.
Shaun klopt ik kwam t ook tegen nadat ik mij erg dom voelde dat ik hier een topic over opende



Laten we t maar op zwangerschapshormonen gooien dat ik niet meer zelf kan nadenken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven