Help! Hond denkt dat hij kat is

27-07-2016 17:37 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ik heb een Yorkshire terriër groot (zo als n boomer) van vijf jaar oud at altijd braaf z'n voer, nu hebben wij sinds n halfjaar twee katten nu beide een jaartje oud en een kitten van 12 weken die we nu twee weken hebben. Verder hebben wij nog twee Duitse herders dus hij is niet de enigste hond. Maar sinds de komst van de kitten van 12 weken vertoond hij raar gedrag. Binkey begon met t eten van het kattenvoer en eet zijn eigenvoer niet meer op. Ik weet dat dit slecht is maar hij blijft t doen. Door z'n onderbeet kan hij geen hard voer eten.heeft iemand daar tips voor? Nou is dat niet het enige.. Binkey denkt wat de kat mag mag ik ook. Hij doet z'n behoeftes in de kattenbak en wil niet meer wandelen,hij zit in het raamkozijn en tafel.als ik zeg dat hij dat niet mag luistert hij wel maar even later betrap ik m weer. hij heeft eerder ook nooit dit soort gedrag vertoond. HELP!
quote:Hankey schreef op 27 juli 2016 @ 17:49:

Grobbekuiken echt ? Onze katten eten whiskas voer. Maar hij word er ziek van. Als hij kat wilt zijn mag dat van mij. Hij is ook n keer schaap geweest voedde Paplammen op liet ze bij m drinken niet erg handig want hij is n jongen



Yep, echt. Maar onze York is er nooit ziek van geweest. Vraag het anders eens na bij de dierenarts.



Binkey lijkt mij geweldig, erg sociaal en zeker niet 'rasistisch'. Zou dat met het voer even navragen en het voor de rest lekker zo laten
Grappig, hier andersom Mijn kat denkt dat ze een hond is. Blazen als de bel gaat, apporteren van speelgoedmuisjes (komt ze keurig terug brengen), hondenbrokken eten (die ze vaak niet doorgekauwd krijgt) etc.



In jouw geval zou ik sowieso zorgen dat de hond niet bij het kattenvoer kan. Als hij dat niet kan eten krijgt ie vanzelf honger en gaat z'n eigen voer weer eten.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Kia-Ora- schreef op 27 juli 2016 @ 18:24:

[...]



Je hebt wel luikjes die werken op chips in de halsband. Dat zou nog een optie kunnen zijn. Of de kitten aanleren te springen. Eerst met een krukje erbij en dan na verloop van tijd het krukje weg.er zijn ook al voerbakken die opengaan bij de goede kat-met chip.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hankey schreef op 27 juli 2016 @ 18:37:

[...]



Dat doen we ook maar dat gaat niet zo snel en zolang t er staat pakt bink t ookDan heel lullig gezegd: maar dan let je gewoon niet goed op. Want zolang jij er bij blijft en je hond corrigeert als hij wil pakken, kan hij niet ervan eten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Grobbekuiken schreef op 27 juli 2016 @ 18:57:

[...]





Yep, echt. Maar onze York is er nooit ziek van geweest. Vraag het anders eens na bij de dierenarts.



Binkey lijkt mij geweldig, erg sociaal en zeker niet 'rasistisch'. Zou dat met het voer even navragen en het voor de rest lekker zo laten Hij is indd ook geweldig en vind alles en iedereen leuk
Hahahahaha!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Dubbz schreef op 28 juli 2016 @ 00:06:

Hahahahaha!!!
Mijn hond kat volgens zijn hersenen zit - as we speak- in de vensterbank te loeren naar de eenden in de tuin, want dat mag natuurlijk niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Rusticaa schreef op 01 augustus 2016 @ 21:40:

Mijn hond kat volgens zijn hersenen zit - as we speak- in de vensterbank te loeren naar de eenden in de tuin, want dat mag natuurlijk niet Whaaaaahaaha


Sorry ik vind het zo'n grappig topic, ik ziet het allemaal voor me, hond in de vensterbank, hond die probeert op het aanrecht te springen.

quote:Star schreef op 27 juli 2016 @ 17:52:

Als ik een Yorkie was zou ik ook doen of denken dat ik een kat was.Maar is er geen voer dat beiden kunnen eten? Is daar niet naar te zoeken? Uiteindelijk zijn het beide vleeseters.
Alle reacties Link kopieren
Je zou beter kunnen vragen waarom het zo slecht zou zijn als een hond kattenvoer at. Ik zou het niet weten.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 01 augustus 2016 @ 23:36:

Je zou beter kunnen vragen waarom het zo slecht zou zijn als een hond kattenvoer at. Ik zou het niet weten.Dat was ook een van mijn vragen
Alle reacties Link kopieren
quote:aaaanne schreef op 01 augustus 2016 @ 23:34:



Sorry ik vind het zo'n grappig topic, ik ziet het allemaal voor me, hond in de vensterbank, hond die probeert op het aanrecht te springen.



[...]



Maar is er geen voer dat beiden kunnen eten? Is daar niet naar te zoeken? Uiteindelijk zijn het beide vleeseters.Schijnt idd te bestaan maar ik weet niet hoe het heet weet een van Julie het?
Alle reacties Link kopieren
In principe is het geen probleem als honden kattenvoer eten. Andersom kan niet, dan krijgen katten taurinegebrek.



In dit geval zou je dan op zoek moeten gaan naar een kattenvoer dat zowel hond als kat lust. Of je zet het eten van de katten iets hoger zodat de hond er niet bij kan.
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
Interessant. Taurinegebrek. Nooit van gehoord. Kun je daar iets meer over vertellen?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het kattenvoer op een kast staan, en dan een kattenkrabpaal ernaast. Zo kan de hond er niet bij, maar de katten wel, ook de wat mindere springers
Ik heb het kattenvoer in een aparte kamer staan met zo'n kettingslotje aan de deur. Of past de hond daar ook tussen?



Mijn hond denkt dat ze hond is en vreet daarom liefst alles wat ze tegenkomt. Ook kattenvoer...
Alle reacties Link kopieren
quote:coolpack2 schreef op 02 augustus 2016 @ 17:46:

Ik heb het kattenvoer in een aparte kamer staan met zo'n kettingslotje aan de deur. Of past de hond daar ook tussen?



Mijn hond denkt dat ze hond is en vreet daarom liefst alles wat ze tegenkomt. Ook kattenvoer...Hond past daar door
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 02 augustus 2016 @ 17:02:

Interessant. Taurinegebrek. Nooit van gehoord. Kun je daar iets meer over vertellen?Het is een stof die door bijv mensen en honden zelf door het lichaam aangemaakt wordt, maar door katten niet (of te weinig). Zij moeten deze echt uit hun voeding halen. Het heeft veel invloed, gebrek eraan kan oa zorgen voor schade aan ogen of hart. Google maar eens op taurine kat.
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
oke.
Alle reacties Link kopieren
Balen van dat eten, ik heb geen andere tips dan die al genoemd zijn. Wel een blij topic dit, ik vind je heel schattig over je hond praten en hij lijkt me echt leuk
Alle reacties Link kopieren
quote:apppie schreef op 02 augustus 2016 @ 22:11:

Balen van dat eten, ik heb geen andere tips dan die al genoemd zijn. Wel een blij topic dit, ik vind je heel schattig over je hond praten en hij lijkt me echt leuk Dankje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven