Opgelicht door loodgieter?

24-04-2012 18:10 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk zijn er hier wat mensen aanwezig die iets meer weten over loodgieterstarieven.



Mijn keukengootsteen was verstopt dus ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter.

De eerste die ik belde zou binnen 5 min. terugbellen om een afspraak te maken. Niets meer van vernomen.

De tweede die ik belde zou gistermiddag komen, maar kwam op de afgesproken tijd niet opdagen en was ook niet bereikbaar (alleen voicemail) noch liet hij iets van zich horen, dus vervolgens een derde loodgieter gebeld.

Die kon vandaag meteen komen. Ik blij, want een keuken zonder stromend water is erg onhandig.



Hij kwam inderdaad snel (met een collega) en de verstopping was binnen een half uur verholpen. Vervolgens krijg ik een rekening gepresenteerd van 350 euro. Ik had wel rekening gehouden met een euro of 100 maar van dit bedrag trok ik toch wit weg. Ik heb nu het gevoel behoorlijk opgelicht te zijn. Weet iemand of dit een normaal tarief is voor een huis-tuin-en-keuken-verstopping?
Alle reacties Link kopieren
Ok dank je wel
Alles komt goed..........
Alle reacties Link kopieren
Het is waarschijnlijk dezelfde regio 030, toch wel handig te weten
Alles komt goed..........
Alle reacties Link kopieren
quote:trinny2 schreef op 25 april 2012 @ 12:39:

Jubjub, ik heb een aantal namen inmiddels hier neergezet.



Ok je mag dat echt wel vermelden.

Kan de rest er hier rekening mee houden en misschien komen er wel mensen die exact hetzelfde hebben meegemaakt bij 1 van deze bedrijven.

Anders hebben ze er weer lekker 1 afgezet zonder gevolgen.



Ik zou nog erger zijn en het zelfs in mijn openingspost hebben gezet zodat mensen die het googlen weer bij mij terecht kwamen.



Nee mensen oplichten met zulke praktijken is laf.

Zo meteen is het bijv. bij mijn oma ofzo!
Alle reacties Link kopieren
maar lieve mensen.. hoe had TO het dan moeten oplossen ?



Ze staat daar in haar keuken.. die mannen komen binnen.. gaan direct aan het werk..want verstopping.. VANTEVOREN heeft TO gebeld met het bedrijf en krijgt het tarief door.. 95 euro PER UUR.. . mannen gaan aan de slag en daarna krijgt TO rekening.. 95 euro per HALF UUR..



Geen rekening maar direct pinnen.. daar sta je dan. in je eentje in die keuken met 2 van die mannen.. Is niet echt heel simpel..



Zelf zou ik sowieso niet in zee gaan met dit soort vage bedrijven.. die onder tig namen werken.. en ik zou zeker niet betaald hebben.. Ik had terplekke dat bedrijf gebeld en dit eens voorgelegd.. want.. telefonisch medegedeeld dat het 95 euro per uur is.. dan hebben ze heel wat uit te leggen dat het dan alsnog 350 euro wordt.. Dat is nogal een verschil
Alle reacties Link kopieren
@ poldervrouw, mee eens hoor, dat ze weinig keus had.

Maarre, hoe weet je nu dat het géén vaag bedriif is? O ja, door het keurmerk natuurlijk...
Alle reacties Link kopieren
Nou ze had kunnen zeggen dat ze dat momenteel niet kan pinnen en dat ze een gespecificeerde rekening op konden sturen.



Ik denk dat ik iets gemist heb maar hoe kan die 350 euro dan?

Als ze een half uur bezig zijn geweest en de voorrijkosten dan klopt de rekening toch nog niet?



95 euro per uur en hun rekenen 95 euro per half uur.

Dat is dan 95 euro en 37,50 voorrijkosten toch?

Dan zit je toch nog niet op dat bedrag of moesten er zoveel onderdelen bij komen?

Dus onderdelen twv 117,50?
Alle reacties Link kopieren
Niet betalen was geen optie, heb dat zeker geprobeerd (voorgesteld om het per bank over te maken).

Factuur (gespecificeerd) bevatte manuren (voor 2 personen dus), btw, materiaal- en voorrijkosten. Dan kom je met hun tarieven heel makkelijk aan een totaal van 350 euro.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-10-2015 09:08
Reden: Spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Na drie jaar zal het euvel wel verholpen zijn.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Een verstopping laten verhelpen en per meter betalen is drama. Had laatst een loodgieter voor een verstopping, die erg diep zat. Ik betaalde een uurloon en gereedschap+autokosten. Ik was wel tevreden. Maar per meter betalen slaat nergens op!
quote:trinny2 schreef op 24 april 2012 @ 18:19:

Vooraf wel een soort van prijsopgave gekregen, maar die was erg onduidelijk. Telefonisch werd mij meegedeeld dat de voorrijkosten 37,50 bedroegen en het arbeidsloon 95 euro per uur.

Toen ze hier waren was het arbeidsloon ineens 95 euro per half uur. Ik weet dat ik toen af had moeten haken, maar na twee mislukte pogingen een loodgieter hier te krijgen was ik redelijk wanhopig (al twee dagen verlof op moeten nemen voor deze grap).

Hij liet ook wel doorschemeren dat hij wel wat zou regelen met de prijs, maar de factuur was toch echt bijna 350 euro én dat was niet afgesproken.

AFZETTERS!

Ze komen juist met 2 man komt bij discussies over de prijs bedreigender over als je alleen bent.Het is net zoals die slotenzetters ook zo'n oplichterij,2 man en ook 350 euro.Was op tv.....
Alle reacties Link kopieren
Er zijn regelmatig items bij kassa en opgelicht geweest over dit soort oplichters. Met name in de sloten en loodgietersbranche. Ze adverteren volop en er schijnt niets tegen te doen te zijn. Loodgieters zijn vaak geen eens loodgieters maar kennen wat basis handelingen. Volgens mij kan je naar je geld fluiten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Timdetimmer schreef op 28 juli 2016 @ 10:28:

Een verstopping laten verhelpen en per meter betalen is drama. Had laatst een loodgieter voor een verstopping, die erg diep zat. Ik betaalde een uurloon en gereedschap+autokosten. Ik was wel tevreden. Maar per meter betalen slaat nergens op!



Ik denk dat men daar na 2 jaar wel achter was.

Beetje zinloos om dermate oude topics omhoog te schoppen.
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven