Kat moet afvallen

28-07-2016 10:26 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat is veel te dik. Ik zie aan zijn lopen dat hij ook last heeft van zijn gewrichten. Nu heb ik dieetvoer gekocht, zakjes en droogvoer maar hoeveel mag hij hebben? Ja dat staat wel op de verpakking maar ik bedoel geef ik hem smorgens een zakje en savonds droge brokken? Hij heeft vanmorgen een half zakje natvoer gehad en nu? Ik had altijd de hele dag droge brok voor mijn katten staan dus daarom weet ik niet zo goed hoe hier mee om te gaan
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook een vraag stellen? Ik heb een kat met nierproblemen (sinds kort gediagnosticeerd) en is ruim 1.4 kilo afvallen. Heb nog maar 2.8 kilo poes over..



Ik heb via de dierenarts Royal Canin Renal Select meegekregen. In het begin at hij hier wel van, nu helemaal niet meer. Ik had bij twee andere dierenarts nog proefzakje RC renal en Hills meegekregen, maar ook dit eet hij niet. Is het heel erg dat hij geen brokje eet. En als het wel erg is, welk ander merk zouden jullie nog aanraden? Hij krijgt nu dus alleen natvoer van mij en dat vind hij wel heel lekker.



Poes nummer 2 vind de dieetvoer brokken trouwens wel heel lekker, en die blieft het natvoer niet.
It ain't me
Alle reacties Link kopieren
quote:Cocomo schreef op 28 juli 2016 @ 13:09:

Mag ik ook een vraag stellen? Ik heb een kat met nierproblemen (sinds kort gediagnosticeerd) en is ruim 1.4 kilo afvallen. Heb nog maar 2.8 kilo poes over..



Ik heb via de dierenarts Royal Canin Renal Select meegekregen. In het begin at hij hier wel van, nu helemaal niet meer. Ik had bij twee andere dierenarts nog proefzakje RC renal en Hills meegekregen, maar ook dit eet hij niet. Is het heel erg dat hij geen brokje eet. En als het wel erg is, welk ander merk zouden jullie nog aanraden? Hij krijgt nu dus alleen natvoer van mij en dat vind hij wel heel lekker.



Poes nummer 2 vind de dieetvoer brokken trouwens wel heel lekker, en die blieft het natvoer niet.

Het is prima dat hij (alleen) natvoer eet, MAAR dat moet dan wel dieetvoer voor zijn nieren zijn. Dus niet zomaar 'gewoon' natvoer geven, hij moet immers niet voor niets op nierdieet.

Als je toch nog droogvoer wil proberen dan zijn er nog wel wat merken hoor.





Wel fijn dat je andere kat die brokjes lekker vindt, ander kon je dat dure spul mooi weggooien (-geven). Misschien wel mengen met een ander voer, aangezien die kat geen dieetvoer hoeft?
Alle reacties Link kopieren
Hij eet wel dieetvoer. En hij lijkt het erg smakelijk te vinden.



Ik durf niet zo goed te mengen omdat ik bang ben dat mijn andere kat toch weer brokken gaat eten omdat hij die waarschijnlijk wel lekker vind.



Heb je merken die je aanraad?
It ain't me
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Groot schreef op 28 juli 2016 @ 11:31:

[...]



Als je het wil zijn daar wel mogelijkheden voor. Er bestaan voerbakjes die op chip werken: die gaan dus enkel open als de kat wiens chip daarin geregistreerd staat zich bij het bakje meldt. Je dikkerd kan er dan niet bij.



Een andere optie (die heb ik zelf) is om een 'vreetschuur' te maken. Je neemt een kooi of ander hokje en verwerkt in het deurtje een chipluikje. Dat chipluikje kun je instellen op de katten die er wél inmogen. In het hokje zet je voldoende voer. Zo kunnen je andere twee katten wel gewoon rustig de hele dag dooreten.Dikkerd is naast dik ook enorm groot. De twee normalen zijn (toevallig) heel erg klein van stuk. Ik heb wel eens gedacht om die 'vreetschuren' die jij noemt gewoon te maken maar dan niet met een deurtje, maar gewoon met hele kleine 'deurgaten'. Dikkerd kan daar dan nooit door...Maarja, is ook wel weer zielig eigenlijk Ik hanteer dit schema inmiddels al jaren en 'de jongste' weet niet beter of het gaat zoals dit (die zeurt ook het minst).
Alle reacties Link kopieren
quote:Cocomo schreef op 28 juli 2016 @ 13:31:

Hij eet wel dieetvoer. En hij lijkt het erg smakelijk te vinden.



Ik durf niet zo goed te mengen omdat ik bang ben dat mijn andere kat toch weer brokken gaat eten omdat hij die waarschijnlijk wel lekker vind.



Heb je merken die je aanraad?

Ah, je laat ze dus staan waar beide katten bijkunnen? Nee, dan moet je zeker geen gewoon voer erbij doen, dan doe je het helemaal goed zo.



Okee, de zakjes zijn ook dieetvoer speciaal voor de nieren dus? Dan is dat ook prima hoor.



Qua merken, och de bekende merken zijn prima. Je kunt altijd een minder bekend (en goedkoper) merk uitproberen maar dan wel goed je kat in de gaten houden om te zien hoe hij het erop doet (eventueel middels bloedonderzoek, maar dan kun je wellicht net zo goed een duurder merk houden). Ook niet onverstandig om daarbij wel goed de ingrediënten en de analyse te vergelijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:padme84 schreef op 28 juli 2016 @ 13:37:

[...]





Dikkerd is naast dik ook enorm groot. De twee normalen zijn (toevallig) heel erg klein van stuk. Ik heb wel eens gedacht om die 'vreetschuren' die jij noemt gewoon te maken maar dan niet met een deurtje, maar gewoon met hele kleine 'deurgaten'. Dikkerd kan daar dan nooit door...Maarja, is ook wel weer zielig eigenlijk Ik hanteer dit schema inmiddels al jaren en 'de jongste' weet niet beter of het gaat zoals dit (die zeurt ook het minst).Haha, dat maatverschil komt dan wel van pas . Maar ach, als dit schema jou en je katten bevalt dan is het prima zo toch?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt!
It ain't me
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Groot schreef op 28 juli 2016 @ 12:54:

[...]



Nou, ons beider pb-functies staan uit, dus dat wordt lastig. Kan hem wel aanzetten? Kan ook hints spelen .

Het Engelse woord voor dierentuin met het woord 'plus' eraan vast (die heb je dus als .nl en als .de).

Die andere begint met hetzelfde woord maar heeft het Engelse woord voor 'snel' eraan vast (dat woord staat ook achter een afslankproduct dat met 'modi' begint). Weet je het al ?

Jemig, best lastig soms dat Vivaforum .

Okee, ik heb het maar even nagevraagd in het modtopic en ik geloof dat het mag. Jammer eigenlijk wel, ik vond het middels hints ook best leuk .



Ik bestel zelf vaak bij zooplus en soms bij zoofast. Met beide goede ervaringen. Vanuit DL duurt het soms wel een weekje (omdat het ook even duurt eer de overschrijving daar verwerkt is), maar als je op tijd bestelt is dat niet zo'n punt. De zoofast duurt soms nog wel wat langer maar is met sommige dingen nog wel een stuk goedkoper, dus de moeite waard om naar te kijken.
quote:S-Groot schreef op 28 juli 2016 @ 14:37:

[...]



Okee, ik heb het maar even nagevraagd in het modtopic en ik geloof dat het mag. Jammer eigenlijk wel, ik vond het middels hints ook best leuk .



Ik bestel zelf vaak bij zooplus en soms bij zoofast. Met beide goede ervaringen. Vanuit DL duurt het soms wel een weekje (omdat het ook even duurt eer de overschrijving daar verwerkt is), maar als je op tijd bestelt is dat niet zo'n punt. De zoofast duurt soms nog wel wat langer maar is met sommige dingen nog wel een stuk goedkoper, dus de moeite waard om naar te kijken. ik las nu pas weer op het forum en wilde al hints gaan doen. "een woord met vier lettergrepen" " klinkt als...."
Maar dank je! Ik ga zo eens kijken daar.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Isabella- schreef op 28 juli 2016 @ 18:00:

[...]





ik las nu pas weer op het forum en wilde al hints gaan doen. "een woord met vier lettergrepen" " klinkt als...."



Vier letters, één lettergreep, klinkt als 'bast' en begint met een 'f' .
quote:S-Groot schreef op 28 juli 2016 @ 18:05:

[...]





Vier letters, één lettergreep, klinkt als 'bast' en begint met een 'f' .



Ghe, Fast.



Drie letters, klinkt als rat, maar eerste letter is een K
quote:Cocomo schreef op 28 juli 2016 @ 13:31:

Hij eet wel dieetvoer. En hij lijkt het erg smakelijk te vinden.



Ik durf niet zo goed te mengen omdat ik bang ben dat mijn andere kat toch weer brokken gaat eten omdat hij die waarschijnlijk wel lekker vind.



Heb je merken die je aanraad?Dit vraag je toch na bij de dierenarts! Het gaat om de gezondheid van je kat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven