Gezondheid alle pijlers

Vaginale infectie door antibiotica

03-12-2008 16:43 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik heb waarschijnlijk een vaginale infectie door het slikken van antibiotica gekregen. Het jeukt de hele tijd, het is rood en het is dik. Ook de afscheiding is niet zoals het was.

Ik heb afgelopen maandag de laatste capsules van de antibiotica geslikt en dit is dus de 2e dag zonder de antibiotica. Nog steeds heb ik er last van daar beneden, en ik vraag me af hoe lang het duurt tot het weggetrokken is? Dit is pas de 2e dag zonder, maar ik begin er langzaam toch wel echt genoeg van te krijgen. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?



Ik wist echt niet dat het zo irriterend was om een vaginale infectie te hebben, pfoe... Jeuk!!!



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
gaat vaak niet vanzelf over vaak wordt er toch antibioticum+flagyl voorgeschreven. Dus ik zou naar de huisarts gaan
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Alle reacties Link kopieren
Even de dokter bellen. Die zal je waarschijnlijk een zalf voorschrijven, 1 voor uitwendig en 1 voro inwendig. Ook zijn er tegenwoordig capsules voor te krijgen die je inneemt. Hier in Londen is overigens alles over de toonbank te krijgen, maar ik weet niet hoe dat zit in NL.



Erg vervelend, ik spreek uit ervaring en ren gelijk naar de apotheek als ik aan de antibiotica moet (gebeurt gelukkig niet vaak).
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een schimmelinfectie die niet vanzelf weg gaat. Is niks raars aan, komt doordat de antibiotica je weerstand aantast en dus veranderd de zuurte graad in je vagina ook. De bactierien die er altijd al leven krijgen dan de ruimte om te gaan infecteren. Dit is geen soa ofzo maar gewoon een doodnormale infectie door de antibiotica.



Gewoon even bellen naar je huisarts dan krijg je zalf voor inwendig en uitwendig gebruik. Of wellicht een soort "eitje" die je snachts in moet brengen.



Ik heb dit altijd van antibiotica en is rete-irritant en gaat echt niet vanzelf weg, maar wordt alleen maar erger als je er niets aan doet. Snel bellen dus.



Pas ook op met de sex want je kan je partner ook besmetten en als die dan de zalf niet gebruikt en hij merkt er verder niks van dan kunnen jullie jezelf wel elke keer besmetten. Het bekende ping pong effect.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Alle reacties Link kopieren
Het is niet zo dat je weerstand verlaagd is of aangetast na een kuurtje!

Het is zo dat antibiotica naast de schadelijke- óók de "goede" bacterieën doodt. Dus ook in je darmen waardoor je diarree als bijwerking kan krijgen en ook in je vagina waardoor candida z'n kans grijpt en opzet.

Even de dokter bellen voor een creme.
Alle reacties Link kopieren
Ja inderdaad even bij je huisarts langs. Denk dat je een vaginale schimmelinfectie hebt. Ik ken het ja, vreselijke jeuk.

De arts zal je waarschijnlijk dactacort voorschrijven voor uitwendig gebruik en voor inwendig gebruik een zetpil (gynodactarin). Kun je na telefonisch consult geloof ik zo afhalen bij de apotheek. Oja..de Kruidvat/ Trekpleister hebben ook dactacort te koop.

Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Miconazol creme , helpt dat ook?
Alle reacties Link kopieren
nee, daktarin kan je gewoon bij de apotheek kopen alleen dit is een zalf spul.. je kan beter een capsule vragen bij de huisarts die breng je inwendig in...
Alle reacties Link kopieren
Miconazol is alleen voor schimmelinfecties voor voeten en huid,mag je niet gebruiken op de slijmvliezen en rond je vagina,daktarin heeft een soort eivormige bollen die je vaginaal in brengt,via de dokter verkrijgbaar maar doe wel even een inlegkruisje in want er komt ook heel veel spul uit!
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
Alle reacties Link kopieren
Miconazol is zelfde als Hydrocortison/ oftewel Dactarin.

Kun je er rustig opsmeren om het alvast rustig te houden, maar zou wel even naar de huisarts gaan, want als je schimmelinfectie inwendig is gaan uitbreiden heb je wel de capsule (gynodactarin) nodig.

Ik heb ook Miconazol( Dactarin) voorgeschreven gekregen voor een vaginale schimmelinfectie+ de capsule.

Afgelopen zomer ontzettende jeuk tussen de tenen gehad. Ik had nog wat Miconazol over van de huisarts, en gaf fantastisch resultaat. Weg met die schimmels!!
Alle reacties Link kopieren
quote:palientje schreef op 03 december 2008 @ 17:58:

Miconazol is zelfde als Hydrocortison/ oftewel Dactarin.





Dit klopt niet!



Daktarin = Miconazol

Dactacort = Miconazol met hydrocortison



Miconazol kan prima bij deze klachten gebruikt worden alleen denk ik niet dat het voldoende is.

Dus toch morgen even de huisarts bellen.

Komt trouwens best veel voor, dat vrouwen een schimmelinfectie krijgen na het slikken van een anti-biotica kuur.
Alle reacties Link kopieren
schimmelinjectie??
Alle reacties Link kopieren
quote:palientje schreef op 03 december 2008 @ 17:58:

Miconazol is zelfde als Hydrocortison/ oftewel Dactarin.

Kun je er rustig opsmeren om het alvast rustig te houden, maar zou wel even naar de huisarts gaan, want als je schimmelinfectie inwendig is gaan uitbreiden heb je wel de capsule (gynodactarin) nodig.

Ik heb ook Miconazol( Dactarin) voorgeschreven gekregen voor een vaginale schimmelinfectie+ de capsule.

Afgelopen zomer ontzettende jeuk tussen de tenen gehad. Ik had nog wat Miconazol over van de huisarts, en gaf fantastisch resultaat. Weg met die schimmels!!





Is dus niet waar! Geef a.u.b. geen informatie als je niet zeker van je zaak bent! Dactacort is idd met hydrocortsion en is niet vrij verkrijgbaar!

Miconazol creme kan je , net als voor je voeten ook prima vaginaal gebruiken. Alleen kom je dan misschien niet hoog binnen in je vagina.

Soms zit de jeuk alleen rond de schaamlippen en helpt dit dus wel afdoende.
Alle reacties Link kopieren
dank je Nak heb het veranderd
Alle reacties Link kopieren
Ik vond hem wel grappig!
Alle reacties Link kopieren
De arts moet eerst vaststellen of het een



-schimmelinfectie

- bacterieële infectie

-Trichomonas infectie is.



Advies: ga niet zelf klooien
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Alle reacties Link kopieren
Voor wie de 3 tabletten (3 dagenkuurtje) ook savonds heeft ingebracht, gebruiken jullie de dag erna inlegkruisje of tampon of iets dergelijks voor het lekker de volgende dag? Gaat het daar niet juist weer van 'broeien'?



xx
Alle reacties Link kopieren
quote:Pascalle123 schreef op 03 december 2008 @ 18:43:

Voor wie de 3 tabletten (3 dagenkuurtje) ook savonds heeft ingebracht, gebruiken jullie de dag erna inlegkruisje of tampon of iets dergelijks voor het lekker de volgende dag? Gaat het daar niet juist weer van 'broeien'?



xxZie mijn bericht
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
Alle reacties Link kopieren
ik heb goed baat bij diflucan. 1 capsule doorslikken en klaar. 2 dagen later ben ik er vanaf. ik heb er altijd last van na antibiotica en de huisarts geeft al standaart een recept voor diflucan mee bij de antibiotica.
Alle reacties Link kopieren
oja, ik zou zeker niet met miconazol gaan smeren daar. de rode opgezette vagina wordt vanzelf minder na de capsule.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven