Exact vertellen wat je gegeten hebt-deel 4

16-04-2016 20:00 3009 berichten
En hier kletsen we weer verder, deel 4 alweer! We plaatsen natuurlijk nog onze eerlijke eetlijsten maar daaromheen wordt lekker veel gekletst over van alles en nog wat. Wees welkom iedereen!
maar je kan toch ook gewoon een afbeelding toevoegen, nee?
Als ik me er niet mee bemoei hoor ik de hele avond, voordat kind naar bed gebracht wordt, een vader die tegen haar zegt dat ze moet ophouden met zich op hem gooien, tegen hem aan te springen, haar vinger in zijn oog te porren etc. En dan blijft man na naar bed brengen op en neer sjorren trap op, trap af, tierend en foeterend op mij, omdat kind blijft roepen, blijft drammen tot huilens, stampvoeten en panisch aan toe.

Geloof me, ik zit dan niet rustig in eigen huis.



Marlye, man zou willen dat ik het volledig overneem, echter vind het zelf ook lekker om na het eten "eens" te blijven zitten en de zorg voor kind uit handen te geven. Daarbij komt dat dat gedram vooraf dus ook blijft. Want dan begint het al.



Had hem trouwens gisteren uitgenodigd om met mij te gaan lunchen in centrum. Kind was bij oma. Voor mij een experiment, voor ons samen een kans op een gezamenlijk eetmoment buiten de deur zoals "vroeger". Hij heeft me zo vaak voor de voeten gegooid dat hij dat mist.

Zijn reactie: ik denk er over na.

Dag later toen ik vroeg wat zijn beslissing was: hij zag af van lunch ivm aanstaande vakantie en de calorieen die hij aldaar zal gaan nuttigen.
Troetel : Niet leuk dat hij de lunch afwees, terwijl dit soort stappen voor jou zo moeilijk zijn. Ik dacht hij je wel aardig steunde toch in je strijd?
Alle reacties Link kopieren
quote:fiee90 schreef op 28 juli 2016 @ 20:31:

maar je kan toch ook gewoon een afbeelding toevoegen, nee?Nee fiee niet voordat je rechten hebt. En die krijg je pas na 200 posts dacht ik. Je kan wel altijd de link plaatsen.
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Phoe Troetel.. Niet leuk op die manier! Ziet hij dan niet in dat het op een andere manier anders kan lopen? Heb je hem dat al gezegd? Wat gebeurt er dan?



Waar naar die relatie issues.

voor wie t nodig heeft!
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Och Troetel dat is niet leuk om te horen als je een leuk plan hebt dat ook nog eens een huge step is voor jou.

Lastig zeg, die strijd met naar bed brengen. Wij doen het eigenlijk altijd samen, maar oudste kan ook soms erg naar mij trekken en dat ze niet wil dat papa haar pyjama aantrekt of boekje leest (als ik er niet ben is het prima, maar zodra ze een glimp van me opvangt dan drama). En dan kan ze gillen wat ze wil maar is het toch echt papa. Dat zeg ik dan ook, dat papa ook lief is en haar helpt. Maar verschonen en aan tafel krijgen is bij hem ook vaak met meer drama. Zelfde verhaal: ik ben ook wat kordater en consequenter. Misschien ook doordat ik in mijn verlof veel thuis was en het drama zat was en daardoor strenger werd. Maar no way dat ik het steeds als de bad cop ga oplossen. Ik wil niet steeds de kwaaie pier zijn of "wacht maar tot mama komt........."

Maar nu is je dochter nog klein en is het nog vrij onschuldig allemaal. Hoe gaat je man dat doen als ze straks 15 is en de dingen die ze voor elkaar wil krijgen minder onschuldig zijn? Dan heeft ze al helemaal door dat ze het bij papa toch wel voor elkaar krijgt met een liefkozend papaaaaa (mijn vader zei dan altijd: wat moet je en wat kost het. Tja, 3 dochters). Beter nu door de zure appel heen dan als ze een dwarse puber is.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens mijn man zei toen ik thuis kwam ook al dat het niet zo slim was echt een lieve goede vader maar soms beetje warhoofd. Toen ik thuis kwam zat hij te stoepkrijten met de oudste
Alle reacties Link kopieren
Voor man weg was hadden we elk onze manier maar we hielden wel hetzelfde ritme aan. En we wisselden af, ene x ik zoon-hij dochter, volg x hij zoon-ik dochter.



Benieuwd hoe dat nu zal zijn als papa altijd 's avonds thuis is, omdat ze nu mij gewoon zijn. Papa komt nu 1 dag thuis en dan vragen ze wel achter mij.



We gaan de afwisseling gewoon weer kordaat invoeren.



Met andere dingen, zoals douchen, mogen ze dan wel kiezen. Maar dan kiezen ze soms allebei mama of allebei papa. Dan doen we kop&munt. Soms met tegenzin dat mama of papa hen doucht maar dan houden we voet bij stuk en moet het gewoon.



Dat vraag ik me ook vaak af, Elko, wat als ze 15 zijn dan gaat het over andere dingen dan tandjes poetsen, op bed leggen, etc.
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Troetel, lijkt me toch dat je man het eerst eens bij zichzelf moet zoeken. Zo te lezen heeft hij weinig overwicht, klopt dat? Heel erg onterecht dat hij dan op jou gaat mopperen, dat is echt aan hemzelf. Elko heeft wel een punt: waarom zou jij telkens de "bad cop" moeten zijn die wel streng en consequent bent. Dat kan hij ook.



Wat een teleurstelling dat hij niet wil lunchen. Dat zou toch een mooie opsteker voor jou en je relatie geweest zijn. Ik zou er echt van balen



Elko, dan smelt je toch weer als je thuis komt en je ze zo samen ziet
Lees dat eenieder zo zijn eigen aanpak heeft. En het klopt dat hetzelfde ritme en dezelfde aanpak wel aan te bevelen is.

Tuurlijk is iedere ouder anders, dus verschillen mogen er zijn. Echter dit is op het belachelijke af hoe kind zich dan gedraagt. Erger me daar zelf ook aan namelijk.



Wellich is de beste manier een manier die ligt tussen aanpak man en aanpak van mijzelf in.



Goedemorgen!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames! Ik heb gisteren ook Johnny D op, geïnspireerd door Troeteltje.



Wenkbrauwen: ik gebruik een tweezerman pincet. Kleine investering maar ik heb hem al 12 jaar en hij doet het nog steeds perfect, de kleinste haartjes pakt hij mee.



Thee: the tea lab heeft blikjes met een schroefdop: https://www.teabar.nl/home/262-blikje-m ... eksel.html en ook heerlijke thee trouwens (Notendroom!). Je krijgt altijd theesamples bij je bestelling, ik koop al m'n losse thee daar.



Wat klinkt je fiets mooi Marlye! Jammer dat het thuis minder gaat. :(



Gisteren:



O: scrambled eggs op toast met gezouten lurpak en rucola

L: salty coconut rijst en suiker.. (in suikerwater gekookte) boontjes met amandelschaafsel

D: pasta met roze saus (tomatensaus gemengd met panna), chilivlokken, parmigiano

T: Johnny D salty fudge
Alle reacties Link kopieren
Oh en Isa, je haar! Wauwww echt heel gaaf!
Alle reacties Link kopieren
Oeh Leighton, die theesite ziet er erg nice uit. Zoveel soorten!



Troeteltje, wat vervelend dat je man de lunch afwees. Uiteindelijk heb je ook in een restaurant zelf in de hand hoeveel je eet toch, dus dat is geen excuus....



Isabella, ik vind het een supergaaf kapsel! Volgens mij al eerder langskomen dat plaatje, blijf em cool vinden maar zou het zelf nooit durven. Heb uberhaupt mijn haren nog nooit geverfd





Mijn lijstje van vandaag:



O: 3 gebakken eieren, bakje broccolikiemen, hele avocado

T: paar blokjes pure chocolade

L: kippenvleugeltjes uit de oven met kurkuma en een bord spinazie

D: Boekweitpasta met zalm, paar rauwe wortels

T: ??



Vanavond alleen thuis, denk dat ik maar eens een filmpie ga kijken op de bank, daar is het wel weer voor. Nog iemand tips ?
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Ja, in een restaurant kun je deels zelf bepalen wat je binnenkrijgt. Voor mij is dat echter dus echt een issue. Ik heb dan veel minder controle dan thuis op wat ik eet en wordt derhalve geconfronteerd met heel veel eten dat ik niet "veilig" vind cq waar ik echt bang voor ben.

Ik had al op de menukaart gekeken en bedacht dat ik iets zou pakken voor die lunch met 2 dikke sneeën donker brood met beleg dat nieuw voor me is.



Man is zelf ook altijd zeer bezig met gewicht en lijn. Staat elke dag op weegschaal, eet door de week ochtend en middag boterhammen en avond gezond en verantwoord avondeten. In weekend eet hij in avond chips, chocolade, koekjes etc...alles waar hij zin in heeft, echter derhalve de rest van de dagen NIETS. Geen ontbijt, geen lunch, wel avondeten als in pizza, patat, snacks etc.



Dus.......ook zijn manier van leven mbt eten is geen voorbeeld.
Het is net alsof ik sinds gisteren enkel wil spuien over man. Sorry dames.



Het weer is trouwens wat bewolkter hier. Wel capribroek aan met shirt met korte mouw. Echter zal er een vestje overheen dragen.
Leighton, wat een gave site is dat. Ik zag the tea tray, die is mooi: https://www.teabar.nl/home/933-tea-tray.html



Friction, nog nooit je haar geverfd? Ik heb alle kleuren al in mijn haar gehad Wat voor films hou je van? Ik zat gisteren Dirty Dancing te kijken. Heerlijk jeugdsentiment



Troetel, wat lastig dat je man ook een niet zo normaal eetpatroon heeft. Dat maakt het voor jou niet makkelijker.

En geen sorry zeggen hoor! Iedereen mag hier klagen en spuien.
Alle reacties Link kopieren
Troeteltje, bij restaurants kijk ik idd ook altijd vooraf op de menukaart online hoor. Omdat ik er absoluut zeker van wil zijn dat er glutenvrije opties zijn en ook low-carb opties. Liefst heb ik het ook nog biologisch, maargoed dat is hier in nederland nog niet zo'n ding (all bio restaurants). Maar in ieder geval vind ik het zelf geen probleem om iets te laten liggen als het te veel is bijvoorbeeld, ookal vinden anderen dat misschien minder netjes.



Isabella, wil het verven uitstellen tot mn haar grijs gaat worden, en ik hoop dat dat nog niet gebeurd de komende 10 jaar aangezien ik pas 26 ben haha.

Dirty Dancing is wat voor mijn tijd haha. Ben ook wat meer van de recentere films. Kijk met name Comedy, Drama, of goede Horror/Thrillers. A.s. dinsdag ga ik toevallig naar de nachtelijke première van Suicide Squat, ben heel benieuwd. Vriendin van mij wilde altijd al een keer naar zo'n nachtelijke première, al denk ik wel dat ik aan het einde toch wel redelijk moe ga zijn.
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Een nachtelijke première zou voor mij horror zijn.



Zag wel dat er een girlsnight binnenkort is van een echte vrouwenfilm. Is zoiets leuk?

Kaartjes kosten het dubbele van hetgeen een kaartje normaliter kost en kan nergens info vinden over extra's die je daarvoor krijg. Kan uiteraard wel even bellen voor info. Misschien iemand van jullie ervaring?



Epileren wenkbrauwen vanochtend weer gedaan. Er zijn weer wat haartjes weg, echter het is en blijft een kunstwerk dat niet zo goed gelukt is. En ik heb echt donker haar. Dus wanneer je van dichtbij kijkt valt het echt wel op. Nou ja, ik ga me er niet druk om maken. Heb wel andere dingen aan mijn hoofd. Echter vroeg het me af.
Voornemen om bij lunch 1 snee brood te beleggen met pindakaas.

Oei oei oei......eng voor me. Zoveel calorieen, echter ik ga het doen. Dan wel de andere snee zeer light en mijn geliefde kwark met fruit.



Ik was nooit dol op pindakaas, echter ik merk nu dan ik zo nu en dan echt zin kan hebben in dingen die ik "vroeger" niet spannend vond. Waarschijnlijk omdat er echt het vlaggetje van verboden voedsel door mezelf op geplakt is.
En ja Isa, man is ook geen voorbeeld mbt lijf en lijn.

Echter wie ben ik om me daarmee te bemoeien cq er iets van te zeggen.

Ik heb genoeg werk aan mezelf. Daar concentreer ik me op. Dat is beter.
Alle reacties Link kopieren
Troeteltje, die girls night avonden zijn vaak duurder omdat er hapjes en drankjes inbegrepen zijn in het kaartje.

Idd goed om je op jezelf te blijven focussen. Ik heb herkenbare situaties met mensen die ik graag advies wil geven mbt eten (omdat ik er zo veel weteschap over heb gelezen beschouw ik mezelf wel als expert). Dit werkt echter meestal totaal niet omdat mensen denken dat je een betweter bent of omdat ze te sterk de conventionele voedingsadviezen geloven en dan nemen ze toch niks van je aan. Dus ik heb dat maar opgegeven en pas het maar gewoon zelf toe (mijn vriend ook trouwens, dus dat is wel heel fijn ).
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Ik ben zeker geen expert. Dus mijn visie aan een ander verkondigen is niet aan de orde.



Wat man betreft. Hij levert commentaar op mij. Overigens ook wel terecht en hij heeft daarmee mijn oogkleppen afgenomen wat nodig is.

Andersom zie ik dat ook hij wel wat advies zou kunnen gebruiken. Echter ik waag me daar pertinent niet aan. Ik weet dat ik niet de juiste persoon ben om wie dan ook te voorzien van mijn mening op dit vlak. Ik zit zelf in een een zeer complexe situatie waarbij veel werk aan de winkel is. Zou het hypocriet van mezelf vinden wanneer ik een ander iets vertel over eten.



Sterker nog....ik kreeg laatst van iemand vragen over het afvallen en de wijze waarop. Die persoon wilde aan de slag met haar gewicht. Ik heb benadrukt dat ze prachtig is zoals ze is. Dat anders leven mbt eet-, en beweegpatroon prima is, mits goed gefundeerd en weloverwogen. Ik ben echt huiverig om dan te vertellen over de manier die ik heb toegepast. Ik praat immers niet over mijn huidige toestand. Dus bijkomend gevaren en risico's blijven onbekend, terwijl ik er middenin zit. Weliswaar door eigen toedoen, en niet ieder ander zal automatisch in dezelfde situatie terecht komen. Echter mijn situatie is voor mij en mijn gezin een keihard feit en een keiharde leerschool. Dus ik wil niemand anders voorzien van advies op dit vlak. Laat ikzelf werken aan mijn situatie, daarmee heb ik genoeg werk aan de winkel.
Alle reacties Link kopieren
Absoluut het beste om het zo te doen Troeteltje. Een manier van eten (en bewegen) veranderen, daar komt gewoon heel veel bij kijken. Al is het in mijn geval natuurlijk anders, ik weet hoeveel tijd en moeite het kan kosten. En het is een proces van blijvend aanpassen, terugdraaien en weer aanpassen. En ook om het volhouden is niet altijd even makkelijk. Soms zie ik gewoon dingen waarvan ik denk, potverdrie als die persoon dat nou gewoon een klein beetje aanpast, dan kan die zoveel vooruitgang boeken op het gebied van gezondheid en vitaliteit. Maar ik vergeet dan vaak hoe lastig dat 'kleine beetje' voor iemand anders kan zijn. Eerder was dat altijd frustrerend, zeker als het gaat om iemand om wie je veel geeft, maar heb dat nu gelukkig kunnen loslaten.
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren
-dubbel-
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren
@troetel: goed hoor van je op jezelf te focussen!



Pff wat een gedoe hier. Kine is gelukkig zelf langs gekomen. Knie is niet heel veel gezwollen. Oefeningen gedaan. Zei dat ik nog naar de ha moest. Hij zei dat het niet nodig was dat ik naar de ha ging. Gebeld naar de ha. Was dus wel nodig. 10d spuitjes nodig tegen flebitis. Had dat gisteren niet gehoord, hun riedeltje ging zodanig snel. Krukken waren ook nodig volgens kine (hebben ze zeker niet gezegd) dus ook daar nog achter geweest met m'n vader. Dan naar dokter. Voorschrift voor spuitjes en thuisverpleging meegekregen (je mag het ook zelf geven ). Naar apotheek achter spuitjes en thuisverpleging geregeld. Dus nu ff chill in de zetel!
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven