Gezondheid alle pijlers

Onregelmatigheid borst

01-07-2016 08:30 228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben de laatste tijd aan het tobben met mijn gezondheid. Ik merk ook dat dat, waar ik normaalgezien rustig ben rondom gezondheid en ziekte, me ongerust maakt. Ik heb een wat afwijkend bloedbeeld gehad afgelopen maand, word vanwwege bepaalde klachten doorverwezen naar een neuroloog maar gisteren ontdekte ik een deuk in mijn borst. En nu denk ik: wat als alles samenvalt met deze deuk? Alle klachten te verklaren zijn door borstkanker? En opeens word ik heel bang.



Ik wil eens polsen of iemand dit herkent. Kunnen afwijkende waarden, leukocyten te laag, bloedarmoede, vitamine d en b12 tekort dit soort klachten veroorzaken, of kan borstkanker dit soort waarden veroorzaken? Ik heb voor maandag een afspraak staan bij de dokter, maar wil graag wat herkenning, geruststelling of steun.



Ik voel me opeens een enorme hypochonder en dat ben ik niet en wil ik ook niet zijn maar ik ben ongerust.



Plaatjes plakken kan ik niet maar ik zal eens kijken of ik een foto kan uploaded via tinypic.
Alle reacties Link kopieren
quote:lionlily schreef op 26 juli 2016 @ 22:17:

Ik heb het gelezen, kia!Sterkte en morgen gewoon naar je ha toe. Ik hoop dat die van jou niet op vakantie is.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je meteen terugmoet, ongeacht wat ze gezegd hebben.



Ze hebben mij verzekerd dat de verdikking in mijn borst niks was. Half jaar later bleek dezelfde verdikking toch een knoeperd van een tumor te zijn. En ik kom schrikbarend veel vrouwen tegen die hetzelfde hebben gehad.



Als het echt niks is, is het alleen maar mooi. Maar dit is niet iets waar je risico mee moet lopen.
Alle reacties Link kopieren
Ha kia, je kunt geen priveberichten ontvangen, merk ik



Sugarbaby, bedankt voor je ervaring, wat naar dat je zo lang moest wachten, hoe heb je dat aangepakt?
Alle reacties Link kopieren
quote:lionlily schreef op 26 juli 2016 @ 23:03:

Ha kia, je kunt geen priveberichten ontvangen, merk ik



Sugarbaby, bedankt voor je ervaring, wat naar dat je zo lang moest wachten, hoe heb je dat aangepakt?Ik heb jou een berichtje gestuurd, wel gek dat jij niet kan sturen.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Als de borst nog meer veranderd is hoef je echt geen twee maanden te wachten hoor,goede reden om er meteen opnieuw naar te laten kijken.

Hopelijk weet je snel meer,en valt het mee
Alle reacties Link kopieren
Vrijdag heb ik wederom overleg met de huisarts, dus dat is fijn, hopelijk kan hij me geruststellen of doorverwijzen. Dankjewel allemaal voor de lieve woorden en de steun, ik baal als een malle van dit gedoe.
Logisch dat je baalt, maar vooral erg vervelend. Ik hoop dat je vrijdag weer wat verder komt.
Als er bij de mammo en op de echo niets wordt gezien omdat het borstweefsel nog te dicht is, zou ik vragen om een scan. Daar is namelijk veel meer op te zien.

Het zou fijn zijn als je huisarts je kan geruststellen, maar ook die kan er op deze manier niets van zeggen.

Veel succes gewenst vrijdag.
Alle reacties Link kopieren
quote:mary57 schreef op 27 juli 2016 @ 12:48:

Als er bij de mammo en op de echo niets wordt gezien omdat het borstweefsel nog te dicht is, zou ik vragen om een scan. Daar is namelijk veel meer op te zien.

Het zou fijn zijn als je huisarts je kan geruststellen, maar ook die kan er op deze manier niets van zeggen.

Veel succes gewenst vrijdag.Klierweefsels en tumoren zijn nagenoeg niet van elkaar te onderscheiden op een echo.
quote:spectral schreef op 27 juli 2016 @ 16:28:

[...]



Klierweefsels en tumoren zijn nagenoeg niet van elkaar te onderscheiden op een echo.Daarom is het beter om om een scan te vragen.
quote:mary57 schreef op 27 juli 2016 @ 16:30:

[...]





Daarom is het beter om om een scan te vragen.



Dit zou ik in deze situatie inmiddels ook willen denk ik. Juist omdat er maar gehamerd blijft worden op die dichtheid etc.

Kan natuurlijk, maar dan zou ik dat toch echt zeker willen weten.
Alle reacties Link kopieren
quote:lionlily schreef op 26 juli 2016 @ 23:03:

Ha kia, je kunt geen priveberichten ontvangen, merk ik



Sugarbaby, bedankt voor je ervaring, wat naar dat je zo lang moest wachten, hoe heb je dat aangepakt?Ik moest niet zo lang wachten hoor. Ik was gewoon in de waan dat er echt niets aan de hand was. Na een maand of 4 begon mn tepel gek te doen (maar dat had ik vaker na mn borstverkleining), maar voordat ik bij de dokter terechtkon was dat ook al weer goed. Ik heb dus de afspraak afgezegd. Twee maanden daarna las ik op internet een verhaal over iemand die kanker bleek te hebben na een goede mammo en echo. Daarna heb ik een nieuwe afspraak gemaakt en bleek het mis te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:mary57 schreef op 27 juli 2016 @ 16:30:

[...]





Daarom is het beter om om een scan te vragen.Vragen kan je altijd maar een ct, mei of pet scan zijn ongelofelijk duur, dus dan moeten ze wel hele grote aanwijzingen hebben dat het niet goed is.
quote:spectral schreef op 27 juli 2016 @ 17:19:

[...]



Vragen kan je altijd maar een ct of pet scan zijn ongelofelijk duur, dus dan moeten ze wel hele grote aanwijzingen hebben dat het niet goed is.Ik heb bij zulke klachten nog nooit geld als bezwaar gehoord, zeker niet als dicht borstweefsel een reden is dat bij een mammo of echo niets gevonden wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:mary57 schreef op 27 juli 2016 @ 17:23:

[...]





Ik heb bij zulke klachten nog nooit geld als bezwaar gehoord, zeker niet als dicht borstweefsel een reden is dat bij een mammo of echo niets gevonden wordt.Kunnen wij vanaf hier niet beoordelen, en een huisarts ook niet. Ze zal terug moeten naar een goede mamapoli.
Zou zoiets niet gezien worden als "2nd opinion"?

Ik weet nog dat ik het zo vreemd vond dat één van de dames met wie ik revalideerde een volledige mri scan kreeg (verloop was erg vergelijkbaar), en ik niet. Pas later is me uitgelegd waar het verschil in zat, met daarbij de mededeling dat als ik écht wilde, er een mri zou worden ingepland. (Na de uitleg was ik tevredengesteld dus dat was niet nodig).
quote:Grobbekuiken schreef op 27 juli 2016 @ 17:35:

Zou zoiets niet gezien worden als "2nd opinion"?

Ik weet nog dat ik het zo vreemd vond dat één van de dames met wie ik revalideerde een volledige mri scan kreeg (verloop was erg vergelijkbaar), en ik niet. Pas later is me uitgelegd waar het verschil in zat, met daarbij de mededeling dat als ik écht wilde, er een mri zou worden ingepland. (Na de uitleg was ik tevredengesteld dus dat was niet nodig).Inderdaad, je mag gerust zelf vragen of een scan een optie is.
Dicht klierweefsel is reden om een MRI te doen.

Staat zelfs in het landelijk protocol borstkanker als ik me niet vergis.
Lion, ik hoop dat je een goed overleg hebt vrijdag. Hoop je alternatieven te horen die de deukjes kunnen verklaren? Volgens mij moet je gewoon snel een scan krijgen waar ze iets mee kunnen zien. Lijkt me de grootste kans op het wegnemen van onzekerheid. En wat iemand anders al zei: je bent geen zeur! Zo goed als je voor je dochtertje zorgt moet je ook voor jezelf zorgen. Heb je veel steun aan je vriend/man? In ieder geval gewoon nog even een knuffel
Een 'scan' zegt niet zoveel, er zijn verschillende soorten. Vrouwen met een BRCA-mutatie krijgen vaak afwisselend een mammografie en een MRI, omdat MRI meestal beter in dicht weefsel kan zien. Maar van MRI is ook bekend dat die al snel 'iets' laat zien (ook onschuldige dingen) en dat het de afmetingen van een afwijking kan overschatten. Bij mij was de tumor op MRI bijna 2x zo groot als na de operatie bleek.



Lionlily, Ik zou dit vanwege de deuk ook uitgezocht willen hebben. Maar de vraag is of de technieken die we hebben in staat zijn uitsluitsel te geven.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte vandaag LL
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Ook namens mij!
Alle reacties Link kopieren
Gebeld met de dokter en voor woensdag een afspraak staan. Hij gaat nogmaals kijken dan. In zijn systeem staat blijkbaar (had ik eerder naar gegevrad maar niet gehoord) dat de radioloog verwijde melkgangen had gezien (was mij niet verteld) wat kan duiden op mastopathie. Dat zou wel heel erg goed nieuws zijn!! Dus woensdag verder... Dank wederom voor alle lieve steun en berichtjes!
Nou, ik ga weer voor je duimen.
Oh, ik hoop voor je dat dat het is lion!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven