Werk & Studie alle pijlers

Project Make it work

29-07-2016 12:39 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het project, Make IT Work, moet in eerste instantie plaats bieden aan 180 werklozen die een hbo- of een wo-diploma hebben. De hogeropgeleiden krijgen bij de HvA een opleiding tot software-engineer op hbo-niveau. Na een opleiding van vijf maanden in de schoolbanken gaan de cursisten vier dagen in de week bij it-bedrijven aan de slag en nog een dag naar de HvA-cursus. In dit tweede deel ontvangen de deelnemers een salaris.



Zijn er leden die dit hebben gedaan? Zo ja, a do or a don't? Graag ervaringen! X
Waarom wil je dat weten?
klinkt als een mooie kans. Kom je hiervoor in aanmerking? Doen, zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Niet gedaan, maar als ik lange tijd werkloos zou zijn dan zou ik er zeker wel oren naar hebben.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Klinkt wel als een mooie kans. Hoe moet je het met inkomen doen de eerste 5 maanden?
Alle reacties Link kopieren
Ben zelf al vijf jaar geleden afgestudeerd, helaas ( mede door de crisis, bezuinigingen maatschappelijke sector) sindsdien geen baan kunnen vinden waarvoor ik ben opgeleid. Veel net niet banen gehad, ben daar helemaal klaar mee. Dus zit nu naar mogelijkheden te kijken voor een evt nieuwe studie. Liefst in het onderwijs. Maar dat duurt dan toch weer vier jaar. Zucht. Kwam dit uiteindelijk tegen en het leek me wel wat. Meer baanzekerheid. Eerste vijf maanden krijg je geen loon. Daarna wel, werkend leren zoiets. Maar vind het best eng, totaaaal andere richting dan wat ik gewend ben. Vandaar mijn vraag, hoop dat er mensen zijn die bekend zijn met dit project.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring mee, maar in de IT is op dit moment heel veel vraag naar goed opgeleid personeel. Dus doen!
Alle reacties Link kopieren
Een jaar of 15 geleden was er ook zo'n initiatief. Een belangrijke voorwaarde is wel dat je IT echt leuk vindt en het niet alleen maar gaat doen om een (redelijk betaalde) baan te krijgen. Bij mij op het werk kwamen destijds behoorlijk wat instromer via zo'n traject binnen maar de meesten waren na een jaar al weer weg omdat ze toch niet zoveel met het werk hadden. En na die opleiding moet je ook nog flink aan de bak om een "echte IT-er" te worden. Daar is (net als voor ieder vak) meer voor nodig dan 5 maanden + een tijdje een dag in de week.



Maar als je het leuk vindt of leuk lijkt: doen. Een baan in de IT heeft m.i. de meeste mogelijkheden voor de rest van je carriere. Je kunt puur technisch bezig blijven maar je kunt ook doorgroeien richting een marketing&sales, consultant of management functie. Maar ook qua branche kan je overal terecht. IT zit immers overal.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 29 juli 2016 @ 15:22:

Een jaar of 15 geleden was er ook zo'n initiatief. Een belangrijke voorwaarde is wel dat je IT echt leuk vindt en het niet alleen maar gaat doen om een (redelijk betaalde) baan te krijgen. Bij mij op het werk kwamen destijds behoorlijk wat instromer via zo'n traject binnen maar de meesten waren na een jaar al weer weg omdat ze toch niet zoveel met het werk hadden. En na die opleiding moet je ook nog flink aan de bak om een "echte IT-er" te worden. Daar is (net als voor ieder vak) meer voor nodig dan 5 maanden + een tijdje een dag in de week.



Maar als je het leuk vindt of leuk lijkt: doen. Een baan in de IT heeft m.i. de meeste mogelijkheden voor de rest van je carriere. Je kunt puur technisch bezig blijven maar je kunt ook doorgroeien richting een marketing&sales, consultant of management functie. Maar ook qua branche kan je overal terecht. IT zit immers overal.Super bedankt voor je inbreng Viva1966. Allemaal belangrijke zaken om goed over na te denken. Ik neem het mee, nogmaals bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven