Wat eet je op dit moment? Deel 12!!

03-06-2016 21:10 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 12 alweer van ons supergezellige topic 'wat eet je op dit moment?'!!!!

Toen het vorige topic werd geopend zaten we hartje winter tegen oud en nieuw aan. Nu rollen we de zomer alweer in en hebben alle winterse heerlijkheden plaats gemaakt voor frisse zomerhapjes.



We kletsen heel wat af en iedereen is welkom om gezellig aan te schuiven en met ons mee te doen!



Eet en drink smakelijk allemaal!!
Ik heb geluncht met kaas-uienbroodjes van de ah en verse abrikozen. Erbij een groene thee chai.



Verder is het dodelijk rustig op mijn werk.



Thee, is het piepje al opgelost?



BL, stom dat de fotowinkel sloom is!



Grada, ben je al onderweg terug?



Vanavond maak ik chili con carne met rijst. Wat gaan jullie vanavond eten?



En ik heb lekkere thee besteld!
Alle reacties Link kopieren
BE

Je lunch klinkt heerlijk! En wat voor thee heb je besteld?



Hier vanavond stokbrood gezond. Net even mijn moeder geappt, laptoptafeltje schoongemaakt en heb er nog een ijskoude spa rood bij genomen. En ga nu muntthee zetten, heb grote dorst!
Van Dilmah, via hun online webshop. Heel lekkere thee, en ze hebben zowel losse thee als zakjes. Ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed, hopelijk komt het gauw binnen!



Ik heb genoten van mijn muntthee, ga er zo nog een zetten. Vriend is nu naar de AH. Vanavond lekker de slimste mens en tussen kunst en kitsch kijken!
Alle reacties Link kopieren
Wat goedkoop zeg BL die bos munt bij de Turkse winkel! In de supermarkt ben je meer dan het dubbele kwijt.



BE je lunch klinkt goddelijk, krijg er honger van.



Vandaag vanuit huis gewerkt, er is toch niemand van mijn team op kantoor en baas heeft vakantie. Vriend is nu sporten en komt me af en toe een beetje uitdagen.



Wij gaan vanavond eten bestellen, vriend wilt wat van de Toko (heb geen boodschappen gedaan dus ga dan ook niet koken). Sowieso weer snel pepesan maken, hoef alleen maar makreel te halen, de rest hebben we toch in huis.
BL, zit je te genieten van dit weer? (hier regent het atm, is het de hele dag al grijs en grauw, en het waait)
Alle reacties Link kopieren


Wij zijn sinds vannacht weer thuis, gister de laatste boot op het nippertje gehaald.Maar...alles is schoon, bedjes zijn al opgedekt Het was gister echt heerlijk om weer daar te zijn!



Heb vluchtig bijgelezen maar ben nog moe van de afgelopen dagen en pijn in mijn rug dus ik duik nu lekker mijn bedje in.
Alle reacties Link kopieren
Snap dat je moe bent coetje, slaap lekker! Hopelijk kan je een beetje uitrusten.



Nu bankhangen met een glaasje Ice tea green Jasmijn-Lychee.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik ben weer bijgekomen,waren drukke dagen.



Outsider,maak je die rode rijst zelf?Dan graag receptje

Hier zijn ze gek op grieks eten,kan ik ze iedere dag wel voorzetten.

Heb gister bij aldi 5 zakken griekse pasta en 10 blikken grote witte bonen gehaald.Kan ik daar even mee vooruit.



Vandaag staan de grote boodschappen op de planning en de wasmand stroomt over.Daar ga ik me dus maar mee bezig houden.



Blue,wat fijn dat vriendin toch wifi heeft.En superleuk zo'n dagboekje.



Pip,wat fijn dat de binnenboel weer bijna opgeknapt is .Kan me zo goed voorstellen dat je weer naar je eigen stekkie verlangt.
Alle reacties Link kopieren
Net lekker een stuk geroosterde brioche met roerei en gerookte zalm gegeten, heerlijk dat zoetige van t brood met t zilte van de zalm



Coetje ik heb m'n eigen recept voor rode rijst, t zal niet t zelfde zijn als bij de Griek maar ik vind m lekkerder.

Wat ik doe: olie in de pan, fruit een uitje, arborio rijst erbij en heel even omscheppen tot alles mooi glimt. Dan een forse schep tomaten puree (zeker zo'n klein blikje, kan meer) even aanfruiten en vervolgens scheutjes bouillon. In feite maak ik een soort rode risotto. Maar als t half gaar is, doe ik er het sap bij van een blik tomaten. Rijst wordt lekker rood en tomaterig. Daarna rustig doorgaan en steeds scheutjes bouillon toevoegen en blijven roeren tot de rijst mooi romig en gaar is. Ik vind t dan lekker om er wat parmezaanse kaas doorheen te doen.

Volgens mij doet de Griek dat niet, en gebruiken zij gewone rijst ipv arborio. Maar hij is heerlijk zo, met horiatiki en lekker vleesje!
Alle reacties Link kopieren
Ga vanavond pasta met een saus van tomaten en rode pesto eten, met kip en spekjes. Nu al zin in! Maar eerst straks eben naar de bakker om wat lekkers voor bij de koffie vanavond uit te zoeken
Alle reacties Link kopieren
Klinkt gezellig bij jullie, Diamond Nog lekker gegeten?



BE, voor zomerbegrippen geniet ik inderdaad wel van het weer! Ik bof dit jaar.



Coetje, hier ook wasdag vandaag!



Outsider, klinkt heerlijk allemaal!



Mijn beige sleehakken zijn vandaag binnen gekomen, ben er heel erg blij mee! Nu heb ik echt leuke zomerschoenen! Ga zo muntthee zetten.
Alle reacties Link kopieren
BE, lekker he verse abrikozen. Ja, heel blij dat het piepje weg is en ik weer zonder oordoppen kon slapen.

Veel mensen eten rijst bij chili con carne. Ik eet het altijd met een stokbroodje/toast en kruidenboter. Ik heb heerlijke Surinaamse kruidenboterpoeder. Zo maak ik af en toe een miniportie want anders bederft het toch hier. Ik doe het heel fout met een schepje blue band (boter voor op brood) want dat vind ik lekkerder en is toch alleen voor mezelf. Dat poeder verkoopt hier alleen Hoogvliet.



Wat heb je gister besteld bij de toko Diamond. Trouwens wat jij schreef over foto's die niet in andere handen moeten kopen had ik met exLief wel met sms-jes (hadden toen beide nog geen app-mogelijkheid). Haha, goeie ouwe tijd.



Coetje, griekse pasta? Nooit van gehoord. En ook nooit gezien bij de Griekse weken bij Lidl maar dat zal meer komen omdat ik daar niet op let/het niet ken. Fijn dat de caravan nu gebruiksklaar is. Wanneer, hoe lang en met z'n allen?



Outsider, die brioche klinkt wel heel erg lekker. Was je ergens in een lunchtentje?



Ik baal dus enorm van dit graftakkenweer. Gister 3 x natgeregend. Wel een regenhoedje maar kan natuurlijk geen paraplu gebruiken. Beetje 'duur' (voor mijn doen) dagje gister. Redelijk wat fruit gehaald waaronder rode bessen (zo lekker met vanillevla maar vind ze meestal te duur) en aardbeien en pruimen. Bij de luxe bakker 3 saucijzenbroodjes en 2 appelkanjers. Wat gedronken op het overdekte terras bij Delifrance, hamburger bij de Mac en toen nog een ijsje van de ijssalon. Damn, wat duur met 2 bolletjes voor 2,20. Wel lekker maar voor dat geld koop ik liever een doos perenijsjes.

Gisteravond weer draadjesvlees gegeten met bruine bonen/mosterd en 'n piepertje. Daarna nog een appelkanjer.



Net een saucijzenbroodje op met thee. Voor vanavond weet ik het nog niet qua eten. Nu een flesje spa rood.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat de rookmelder is gemaakt en je weer kan slapen, Thee. Klinkt heerlijk allemaal trouwens! Kan me voorstellen dat jij als zomerliefhebber van het weer baalt



Ik heb een worstenbroodje en een Fuji-appel gegeten. Was gedraaid en opgehangen, bed verschoond en opgemaakt en nu zit het afgehaalde beddengoed in de machine.



Nog even benen geëpileerd net, deze keer bij daglicht. Dan zie je toch meer. Ik ga zo ook iets te drinken pakken. Nog steeds geen nieuws over fotoboek.
Hoi allemaal

Bedankt voor al jullie reacties. Goed hier weer te zien. Hoe is het met jullie?

Hier alles goed. Veel gezorgd voor anderen, zoals jullie misschien al begrepen. Druk, naar ook goed om te doen.



Diamondbooty: was het eten van de toko lekker?

Coetje: welkom terug.Hoe is het met de rugpijn?

BL: fijn dat je sleehakken binnen zijn

Thee: jammer dat ijs zo duur is geworden, want het is zo lekker ;)



Fijne avond allemaal gewenst!
Hier in de buurt kost ijs 1 euro per bolletje... En het is lekker ijs!



Ik heb net mijn avondeten op: soep met daarin een restje pasta (had nog een handje pasta liggen: in de soep gemikt dus) en het restje rabarbercrumble. Dus nu heb ik goed gegeten en de afwas is al gedaan. Nu baal ik want er is niets leuks op tv.



Iemand tips voor deze avond? Film, serie, reality? Ik ben niet in de stemming voor dramaqueen-achtige programma's en zoek dus iets gezelligs. Hou niet van horror, bloed of afgehakte lichaamsdelen. Hou wel van detectives, romcom's en fantasy.
Alle reacties Link kopieren
Wij kijken de Blue's Brothers, een van vriends favoriete films.



Avondeten was griekse pasta, grote witte bonen in tomatensaus, gyros, tzaziki en feta.Toetje aardbeien.



Outsider, zo maak ik de rijst ook ongeveer, kruimel er meestal nog een bouillonblokje door.



Tv, rug doet nog flink pijn, trekt een beetje naar mijn been dus ik doe het even rustig aan.Met diclofenac is het uit te houden.
Alle reacties Link kopieren
TV, leuk en fijn je weer te lezen!



BE, hier is ijs ook niet zo duur bij de Italiaanse ijssalon en het ijs is echt goddelijk.



Coetje, sterkte met je rug



Garda, een goede en veilige terugreis!



Ik heb muntthee gedronken en nu een flesje water. Heb nachtverzorging net gedaan, duik zo mijn schone bed eens in denk ik. Heb het wel een beetje gehad voor vandaag.
daar ben ik weer.

Waren gisteravond rond 22.15 uur weer thuis, na een terugreis van 16 uur. Wat een ellende op de autobanen. Reden van de ene file zo de andere in. Maar we zijn heelhuids teruggekomen.

Vandaag dus een wasdag. Wat een berg (nou meerdere bergen). Daar ben ik de rest van de dag wel druk mee. En hier natuurlijk even bij lezen.

Vanavond eindelijk weer een gekookte aardappel, gehaktbal en witlofsalade.



Nu een blikje fanta.
Alle reacties Link kopieren
Welkom thuis, Garda en succes met wasdag! Wat balen van die files, overal vakantiegangers nu natuurlijk. Jullie avondeten klinkt lekker!



Ik heb vandaag de slaapkamer gedaan, die is weer netjes nu. Verder boodschappen gedaan bij de AH, heb me een ongeluk gesjouwd. En ben hier bij de voordeur omgezwikt en toen ben ik gevallen. Gelukkig geen enkel verzwikt of verstuikt en gelukkig gebeurde het niet midden in de supermarkt! Dat zou beschamend zijn geweest.



Lunch was beschuitbollen met Philadelphia en nu een lekker blikje drinken. Even bijkomen van de boodschappen! Vanavond Reizen Waes kijken. Heb er zin in!



Had mail van fotoleverancier, 'wegens grote vraag naar hun producten heeft mijn bestelling mogelijk vertraging'. En voor die 'oprechte excuses' koop ik ook niets.
Blue gelukkig is je valpartij goed afgelopen. Wel balen van je fotoboek.



Ik baal als een stekker. De afgelopen dagen heeft er iemand in ons huis gelogeerd, en een waxmelt aangestoken. Maar heeft met het uitblazen van het waxinelichtje de wax uit het houdertje geblazen. Vloer, muren, lampenkap en het dressoir zitten onder het kaarsvet. Vloer en dressoir heb ik schoon kunnen krijgen maar de lampenkap en de muren nog niet

De was gaat wel de goede kant op, de bergen worden kleiner.



Nu een koel biertje.
Alle reacties Link kopieren
Ooooooooh wat balen Garda, dat is niet fijn thuis komen

Hoop dat je alles nog schoon krijgt.



Ik ben net even langs de Primera geweest voor een wenskaart voor mijn lieve kennis die in verwachting is, morgen ga ik hem afgeven.



Nu een ijskoud flesje water.
Jemig Garda, dat is niet leuk!



Mijn moeder kreeg nog wel eens kaarsvet op haar werkkleding. Ze streek dat dan altijd met een wc-papiertje erop. Misschien heb je daar wat aan? Anders zou ik een doekje met heet water proberen en zo die wax eraf smelten.



Blue, ik zou eens gaan bellen naar fotoboek-uitstellers. 'Ja, het is een cadeautje, heeft u alstublieft een indicatie? Want de xx-e verjaardag van mijn vader is dan en dan, en ik wil graag weten of het nog op tijd is... Want anders moet ik de bestelling annuleren en hem elders gaan bestellen...'



Coetje, wat is er met je rug gebeurd? Sterkte ermee iig!



Hier weer chili con carne met rijst en toe nectarines
Alle reacties Link kopieren
Welkom thuis Garda! Die was is altijd minder leuk ..

Je kunt proberen met een stukje keukenrol op de vlek, strijkijzer lage temperatuur en dan plakt als het goed is de wax aan de keukenrol.



Blue, ik zou ook even bellen.Wat balen van je val! Gelukkig ben je ongedeerd



Avondeten waren aardappels, sla, sperciebonen en een koteletje.
Alle reacties Link kopieren
Goede tip BE en Coetje! En lekker, nectarines!

Baal dat het weekend er nu weer tussen zit ook.



Hier tartaartje, aardappelsalade en doperwten gegeten. Chocoladetoetje toe. Straks een appelmuffin eten, nu een flesje water. Later op de avond weer even sporten, was gisteravond laat ook weer fijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven