Schaamteloos stoomafblazen 2.0 *Puber Editie*

11-09-2015 14:14 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het topic van Bambi waarin er schaamteloos stoom afgeblazen mag worden over je kinderen is hier nu ook de puber versie!



Komen de volgende quotes jou bekend voor?



- waarom word je altijd gelijk zo boos?

- dat snap jij toch niet!

- dit is echt heel belangrijk!

- ik haat jullie!

- maar iedereen uit de klas mag...

- maar niemand uit de klas hoeft...

- ja duuuuh!

- ik ben geen baby meer hoor!



Kom er dan bij! Belangrijkste spelregels: geen oordelen, ongevraagde adviezen, of moralistisch gedoe. Want we weten allemaal heus wel dat je een goede ouder bent én van je puber/puberella houdt.



Geen discussies dus! Slechts een heerlijke uitlaatklep. En dat mag best heel lelijk, als dat nodig is.



(Bij haar topic schrijft zij oa ook het volgende: Schaamteloos stoom afblazen over je kinderen - Dit deden 'we' 10 jaar geleden al hier op Viva.

Wat een genót was dat. Gewoon even ongenuanceerd spuwen.

Vaak was dat heel hilarisch en herkenbaar. Vooral zo heerlijk herkenbaar! )
Alle reacties Link kopieren
Nog even hoor... Had vanavond gevraagd of hij de was even op wilde hangen. Deed-ie niet. Nog een keer gevraagd. Ging hij het 'proberen'. Kwam hij terug dat het véél te moeilijk was, want hij 'kreeg dat laken er niet eens uit'. Nog een keer teruggestuurd (had ik het ondertussen zelf al klaar gehad). Boos, maar hij had het uiteindelijk gedaan. Zei hij. Kom ik er net achter dat er twee (!) onderbroeken opgehangen zijn, en dat de rest naast de wasmachine op de grond ligt.



Heb ik hem uit bed gehaald (hoe moet hij het anders leren? Help!) zodat hij het alsnog kon doen. Weer boos. Op mij natuurlijk. Dat ik hem voor zóiets uit bed haal.



Ik moet toch gewoon even kunnen vragen of hij een simpel klusje doet, en dat dan vervolgens goed afrondt? Speelt de hele dag verder buiten hè. De he-le dag.
Alle reacties Link kopieren
Dat soort fratsen zijn ons gelukkig bespaard gebleven. Zooi wel (wie niet ) en niks is ooit haar eigen schuld maar een brutale mond valt erg mee. En ze rookt, drinkt en blowt niet, dat is ook wat waard.



Wel gaat ze vier havo nog een keer doen. Of althans, dat is de bedoeling. De PTA cijfers zijn niet heel erg geweldig en voor wiskunde staat ze een vier en nee, dat is voor haar geen kernvak (CM profiel) maar je hebt voor zo ontzettend veel vervolgopleidingen wiskunde nodig, dat we gezamelijk besloten hebben dat ze het nog een keer probeert. Lukt het dan nog niet, nouja, het zij zo, dan maar zonder wiskunde. De rest van de cijfers zijn eigenlijk prima (zevens en achten).



En zij ziet het wel zitten. Nieuwe klas, rustig jaar. Profielwerkstuk is afgerond, nog een keertje op schoolvakantie. Plus; het OV is hier een drama, dus het is praktischer als ze pas klaar is met 18 én ze mist een deel Nederlands. We wonen in Duitsland en de eerste jaren is ze hier naar school gegaan. Dat is op zich geen probleem, maar met Duitse en Engelse toetsen kent ze vaak wel de betekenis van het woord, maar niet de Nederlandse vertaling. En met aardrijkskunde loopt ze daar ook tegenaan. Dan worden er begrippen uitgelegd maar de uitleg kan ze ook niet helemaal volgen omdat ze het Nederlands dan net te weinig beheerst. Dus een jaartje overdoen is op meerdere fronten helemaal geen slecht idee.

En het kan ook. Ik bedoel; een klasgenote is al twee keer blijven zitten, één keer op de basisschool en ze heeft havo3 twee keer gedaan. Vaker blijven zitten mag niet, dan moet je van school. Ze is ervan overtuigd dat ze wiskunde wel kan ophalen. Nouja, misschien heeft ze mazzel. Maar dat probleem hebben wij dan weer niet, Lon is nog nooit blijven zitten dus dat jaartje overleven we hier wel.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik breek ook weer even in. Ongeveer een half jaar geleden heb ik hier een aantal keer meegepost, dat zoon zo laks was op school. Rond de kerstvakantie gaf zijn rapport 7 tekortpunten weer. Sinds vandaag boeken ingeleverd en rapport opgehaald en heeft hij alle tekortpunten weg weten te werken in de afgelopen maanden Pfff en een YES. Over naar de 3e. Zowel hij vooral maar ik ook, halen opgelucht adem. Geeft toch een goed gevoel om zo de zomervakantie in te gaan. Ik zelf ook nog een weekje werken en dan 3 weken vrij. Heerlijk!
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het nu ook rustiger. Beide dames druk aan het werk met hun vakantiebaantje. Werken allebei in de dierenopvang en met de vakantieperiode is dat natuurlijk superdruk. Ze vinden het heel leuk om te doen, dat merk ik ook aan de stemming in huis. De jongste heeft ondertussen haar rijbewijs gehaald! Yay meteen de eerste keer! En tuft nu met iedereen die op de bijrijderspas staat elke dag rond kilometers maken. Ze hebben er wel voor gekozen om niet op vakantie te gaan deze zomer, ze stellen het uit naar de herfstvakantie en gaan dan een paar dagen weg. De bedoeling is om samen met vriendinnen en de auto van pa en ma een beetje rondrijden in Europa. Ik ben benieuwd.
Goblin King, Goblin King,Wherever you may be take this child of mine far away from me!
Alle reacties Link kopieren
quote:iceteapeach schreef op 19 juli 2016 @ 01:39:

Ik breek ook weer even in. Ongeveer een half jaar geleden heb ik hier een aantal keer meegepost, dat zoon zo laks was op school. Rond de kerstvakantie gaf zijn rapport 7 tekortpunten weer. Sinds vandaag boeken ingeleverd en rapport opgehaald en heeft hij alle tekortpunten weg weten te werken in de afgelopen maanden Pfff en een YES. Over naar de 3e. Zowel hij vooral maar ik ook, halen opgelucht adem. Geeft toch een goed gevoel om zo de zomervakantie in te gaan. Ik zelf ook nog een weekje werken en dan 3 weken vrij. Heerlijk!En nu maar hopen dat hij geleerd heeft dat op tijd beginnen iets relaxter werkt, fijne vakantie
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:iceteapeach schreef op 19 juli 2016 @ 01:39:

Ik breek ook weer even in. Ongeveer een half jaar geleden heb ik hier een aantal keer meegepost, dat zoon zo laks was op school. Rond de kerstvakantie gaf zijn rapport 7 tekortpunten weer. Sinds vandaag boeken ingeleverd en rapport opgehaald en heeft hij alle tekortpunten weg weten te werken in de afgelopen maanden Pfff en een YES. Over naar de 3e. Zowel hij vooral maar ik ook, halen opgelucht adem. Geeft toch een goed gevoel om zo de zomervakantie in te gaan. Ik zelf ook nog een weekje werken en dan 3 weken vrij. Heerlijk!



Typische 2e klasser :-D



Dochter op vakantie met haar vader en ik krijg een appje: ik heb even tijdelijk een extra GB bundel aangevraagd hoor!

Uh, pardon?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
@ceylon, blijven zitten voor wiskunde te halen zou ik nooit doen, wiskunde kan je als vak later na examen in zomer ook doen als het nodig is. Maar of het nodig is moet je dan nog maar zien, wellicht is het nooit nodig, scheelt ook weer dan.

Verder, als je dochter nu vrijwillig jaar over doet, kan ze dit nooit meer doen in jaar erna, examenjaar, en dan zit ze zonder diploma op straat, wat dan? Ze kan door omstandigheden het niet halen, wegens ziekte uitval of slechte docenten of wat dan ook, je weet het niet, maar ik zou risico niet nemen alleen vanwege een wiskunde die je wellicht niet nodig hebt of in zomer spoedcursus kan halen later. Ik zou dus niet laatste optie zittenblijven afstaan voor een inhaalvak wat overbodig kan zijn.
quote:suzyqfive schreef op 29 juli 2016 @ 11:42:

[...]





Typische 2e klasser :-D



Dochter op vakantie met haar vader en ik krijg een appje: ik heb even tijdelijk een extra GB bundel aangevraagd hoor!

Uh, pardon?Haar vader is erbij, is dit een typische vader actie dan, dit te doen terwijl jij er anders in staat?
Alle reacties Link kopieren
Schooljaar overdoen ging hem inderdaad niet worden, de rest van de cijfers zijn te goed. Ze krijgt wel een extra uur wiskunde ingeroosterd zodat alles van de vierde nog een keer aan bod komt. Redenatie van school was inderdaad; vier én vijf twee keer doen mag niet, dus beter vijf dan vier.



Nouja, we zullen zien. Eerst vakantie.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ja dat is ook mijn redenatie. Extra les wiskunde kan al veel helpen, een andere boek ook, hier hebben we twee lesboeken thuis, zoon en dochter hebben andere boeken, maar ene is toch helderder in uitleg dan de andere. Wereld van verschil. Ik meen dat getal en ruimte de betere was, zitten ook minder fouten in dan ander boek waarvan ik naam even niet weet.
Alle reacties Link kopieren
Tienerzoon, 15, kan sinds de vakantie geen enkele andere dagbesteding bedenken dan gamen. Vrienden zijn op vakantie, sport heeft een zomerstop en buiten is niets te beleven.

Toen hij nog kleuter was kon ik 100 alternatieven verzinnen maar wat nu?

Zodra ik hem achter de playstation of PC vandaan heb getrokken straalt het ongeluk van hem af.

Wat doen jullie tienerzonen?
Online heel veel en soms afspreken met vrienden, als ze niet weg zijn op vakantie of logeren of straks met zijn allen. Dan genoeg watersport, fietsen, wandelen, we zijn lekker actief dan. Cultuur opsnuiven ook.

Hopelijk een bijbaantje ook, maar na aandringen steeds nog niks gebeurd helaas, maar we geven niet op. Met online zitten, ik stoor me er niet aan, ik zat vroeger hele tijd in de boeken en binnen, beetje zelfde gedrag.
quote:guirne schreef op 29 juli 2016 @ 16:09:

Tienerzoon, 15, kan sinds de vakantie geen enkele andere dagbesteding bedenken dan gamen. Vrienden zijn op vakantie, sport heeft een zomerstop en buiten is niets te beleven.

Toen hij nog kleuter was kon ik 100 alternatieven verzinnen maar wat nu?

Zodra ik hem achter de playstation of PC vandaan heb getrokken straalt het ongeluk van hem af.

Wat doen jullie tienerzonen?Heb je geen klimbos in de buurt?
Alle reacties Link kopieren
Die v mij had op eigen initiatief (?!) een vakantiebaantje gezocht.

Geweldige oplossing tegen dat dralerige, hangerige, verveelde lamme bankhang-gedrag...

Werkt nu bij mac Donalds, 15 jr, mag alleen nog maar frisdrank 'tappen' en vuilniszakken weggooien, maar voelt zich helemaal 'volwassen'.
Alle reacties Link kopieren
Hier een tienerdochter die het liefst netflix kijkt. Om twee uur uit bed rollen, zo de bank op, tv aan en verder niks.



Pech gehad .



Maar daarnaast is ze met een vriendin bezig met een jongerentoer (wij kennen hem nog als tienertoer), dus ze is nu naar de Efteling geweest (met aparte kaartjes hoor, leuke aanbieding van de ns voor 39 euro, trein-bus-entree. Ze is naar Amsterdam geweest, voor morgen staan Utrecht en Eindhoven op het programma en maandag willen ze nog naar het strand, maar als het weer niet lekker mee doet gaan ze gewoon naar een nabijgelegen grote stad.



Verder heeft ze de badkamer al gepoetst, vandaag wat ditjes en datjes gedaan (konijnenhok, paardrijles, paar boodschappen) en die trend gaan we volhouden. Ze mag heus wel eens tv kijken hoor, maar geen 24/7.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Oeh, ceylon, herkenbaar hoor; dat netflix-net-uit-bed-fenomeen...

Ik vind die tienertoer (pardon, jongerentoer) wel een goed idee eigenlijk..! Ik ga daar toch eens op googlen. Thanx!
Alle reacties Link kopieren
Jongerentoer is drie dagen reizen voor 33 euro, dus dat is een leuke prijs. En als ik het goed gezien heb mag je ook naar Brugge en Berlijn, maar dat heb ik maar vluchtig gezien, dus pin me daar even niet op vast. Maar in Berlijn vind je nog wel een hostel, dus je kunt er dan eventueel ook nog overnachten.



En voor drie tientjes drie dagen niet op de bank liggen vind ik wel schappelijk .
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceylon schreef op 30 juli 2016 @ 08:49:

Jongerentoer is drie dagen reizen voor 33 euro, dus dat is een leuke prijs. En als ik het goed gezien heb mag je ook naar Brugge en Berlijn, maar dat heb ik maar vluchtig gezien, dus pin me daar even niet op vast. Maar in Berlijn vind je nog wel een hostel, dus je kunt er dan eventueel ook nog overnachten.



En voor drie tientjes drie dagen niet op de bank liggen vind ik wel schappelijk .

+ 100 !

Waar mag ik betalen?!
quote:ikbenik schreef op 30 juli 2016 @ 00:54:

Die v mij had op eigen initiatief (?!) een vakantiebaantje gezocht.

Geweldige oplossing tegen dat dralerige, hangerige, verveelde lamme bankhang-gedrag...

Werkt nu bij mac Donalds, 15 jr, mag alleen nog maar frisdrank 'tappen' en vuilniszakken weggooien, maar voelt zich helemaal 'volwassen'. Ja wat goed zeg!! dat willen wij ook voor de tieners hier
Alle reacties Link kopieren
quote:ikbenik schreef op 30 juli 2016 @ 09:19:

[...]



+ 100 !

Waar mag ik betalen?!

Gewoon bij de NS.



Wij hebben die 33 euro betaald. Zij betaalt wat ze wil hebbenhebbenhebben.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ja, mooi, hè, swifty..?

Al denk ik wel dat ze er nu wat spijt van begint te krijgen, hihi, ik hoor toch ook wel regelmatig gezucht en gesteun. Ze vroeg me laatst ( ) of ze ook geen vakantiedagen op kon nemen (we hebben het dus over een vakantie baantje )

Ceylon: ja, goeie afspraak..! Ik ga dit idee even v je jatten geloof ik
Alle reacties Link kopieren
O lieve mensen, vandaag een gesprek met een allervriendelijkst arts in een nieuw medisch centrum voor zoon. Ter oriëntatie voor een mogelijke overstap. Puber heeft er zo verschrikkelijk verveeld bij gezeten. Heel luidruchtig gapen steeds, voorover hangen omdat het zo saaaaai was. Ik schaam me zo. Wat was het onbeschoft.
Alle reacties Link kopieren
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
sorry.

Hier ook.



Zit op een nieuwe sport en vindt het superleuk.

Maar zijn gezicht staat op onweer. Rolt met zijn ogen en sloft naar de bal toe.

En nog steeds vinden de andere kinderen hem het leukst ...:::
Alle reacties Link kopieren
Hier zojuist een brief van school. Lon moet nog steeds haar CKV afmaken. Dat stond al op haar rapport en school is inmiddels al zo´n vier weken bezig. In totaal dus meer dan twee maanden de tijd gehad voor iets dat ´al bijna af is hoor´.



Nu mag ze de telefoon inleveren totdat het klaar is.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven