Partner twijfelt over kinderwens

29-07-2016 11:30 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal.



Ik hoop hier wat lotgenoten te vinden die zich mogelijk in een zelfde soort situatie bevinden als ik.



Inmiddels ben ik net 27 geworden en heb ik een hele leuke en gezonde relatie met een man van 34. Hij heeft al een dochtertje van 6. We wonen inmiddels al praktisch een jaar samen, ik sta nog niet officieel ingeschreven, omdat we niks te overhaast willen doen. In februari moet het dan toch echt officieel gebeuren. Dan zeg ik mijn huur op. Het gaat allemaal erg goed bij ons thuis, ook met zijn dochtertje. We kunnen het erg goed met elkaar vinden. Ook met de mama en vriend van de kleine meid. Gezegend dus!!!



Vorig jaar zomer heb ik mijn partner al eens in een serieus gesprek gevraagd hoe hij denkt over een tweede kindje. Een kindje van ons samen. Hij gaf aan dit nog helemaal niet te weten en twijfelde erg. Dit komt omdat hij wegens een post natale depressie er totaal onverwachts alleen voor is komen te staan met de kleine. Het is echt verschrikkelijk geweest voor iedereen en ik snap zijn angst heel goed.. Ik heb er een tijd lang maar niet meer over gesproken, omdat ik hem geen druk wilde opleggen.



Afgelopen juni ben ik er toch weer eens over begonnen. In mijn familie komt de vroege overgang bij alle vrouwen veel voor *vanaf 30 is het zon beetje gedaan. En ik begin dus logischerwijs wel een beetje paniekerig te worden. Ik vroeg mijn partner weer hoe hij er nu tegenaan kijkt, en hij gaf toe het nog steeds erg eng te vinden. En er liever niet over na wil denken. Hij geeft aan bang te zijn dat het zelfde weer kan gebeuren, maar ook dit niet het geluk tussen ons in de weg mag staan, en een kleintje er bij hem echt wel leuk lijkt. Ik heb geluisterd en begripvol gereageerd. Ik snap de angst nog steeds. het is ook niet zomaar iets. Ik heb gezegd dat ik niet kan garanderen dat een post natale depressie bij mij niet zal gebeuren. Dit is in Gods handen. Hier heb ik geen invloed op. Wel heb ik geprobeerd om duidelijk te maken dat hij er over moet praten. Met mij, en met zijn vrienden. En dat de enige manier om er achter te komen is,.. proberen.



Ik wilde hem niet langer aan zijn hoofd zeuren, maar heb hem op het hart gedrukt er mee bezig te gaan. We hebben nu afgesproken dat we er op 1 oktober weer over gaan praten. Ik heb er een hard hoofd in. Ik merk aan alles bij hem dat wanneer het over baby's gaat hij zich vreselijk terug trekt en stil wordt. Er zijn er op dit moment veel zwanger in onze omgeving, maar hij heeft het er weinig over.



Zijn er meerdere dames is de zelfde situatie als ik? Misschien dat iemand tips heeft? Ik kan wel wat advies gebruiken. Word er behoorlijk verdrietig van.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dubbz schreef op 29 juli 2016 @ 13:36:

[...]





Lezen!



Doe eens niet zo panisch zeg!



Toch vind ik anderhalf jaar samen nog steeds te kort om aan kinderen te beginnen.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Alle reacties Link kopieren
Om daadwerkelijk kinderen te krijgen is misschien wat vroeg. Maar om er over te beginnen lijkt me niet. Als er in beginsel een onoverkoombaar verschil in kinderwens is (hij wil niet, zij wil wel) kun je dat maar beter zo vroeg mogelijk weten.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:Monatala schreef op 29 juli 2016 @ 13:37:

[...]





Doe eens niet zo panisch zeg!



Toch vind ik anderhalf jaar samen nog steeds te kort om aan kinderen te beginnen.Ik ook. Sowiezo zou ik naar de dokter gaan om te zien hoe het ervoor staat, maar dat ga je al doen zo te lezen.
quote:Doornroosje75 schreef op 29 juli 2016 @ 13:41:

Om daadwerkelijk kinderen te krijgen is misschien wat vroeg. Maar om er over te beginnen lijkt me niet. Als er in beginsel een onoverkoombaar verschil in kinderwens is (hij wil niet, zij wil wel) kun je dat maar beter zo vroeg mogelijk weten.Ja dit inderdaad.Aangezien een verschil in kinderwens in de meeste gevallen onoverkomelijk is is het wel verstandig het daar op tijd over te hebben. Als je samen een toekomst gaat opbouwen is het wel belangrijk dat je beide naar dezelfde toekomst toe werkt anders gaat het sowieso mis.
Alle reacties Link kopieren
quote:Twinkletwinkle88 schreef op 29 juli 2016 @ 12:29:

[...]





Ik vind het heel tof om te zien dat jij het zo opneemt voor mij.. Wij hebben nu 1,5 jaar 'verkering' (man wat klinkt dat suf) Ik heb hem in juni vorig jaar gezegd dat ik kinderen wil. Ik snap dat mijn probleem w.b.d. overgang serieus genoeg is.. maar wat moest ik dan doen? elke maand zeuren dat ik een baby wil?... Ik zit in spagaat weet ik.

Je gaat toch niet een kind nemen als je nog maar zo kort bij elkaar bent? Laat je eicellen dan invriezen als je bang bent dat ze over de datum gaan.

Bovendien, is die depressie wel zijn enige reden geen extra kind te willen? Sommige ouders zijn zo verstandig hun eerste leg te beschermen tegen de gevolgen van n tweede die dingen gaat krijgen wat hij zijn eerste nooit meer kan geven: met allebei de ouders onder 1 dak wonen.
Shoot first, ask questions later!
Guttegugut, gaan we weer roepen dat 1,5 jaar te kort is om een kind op de wereld te zetten...



Nee, ze wil het er nu over hebben, om te weten of deze relatie sowieso bestaansrecht heeft. En dan is 1,5 jaar niet echt te vroeg lijkt me.



Er staat helemaal nergens dat TO nu de anti-conceptie de deur uit wil doen.



(Wie reageert hier nu panisch? Reageren en oordelen op zaken die er nieteens staan, pfff)
Alle reacties Link kopieren
Net gebeld naar de HA, gelukkig was de assistente heel behulpzaam en nam mijn probleem serieus. Volgende week mag ik terugbellen nadat ze heeft overlegd met de HA. Ze kan me de vertellen of een bloedtest voldoende is om te bepalen of de hormoon levels nog goed zijn of dat ik nog nadere onderzoeken kan verwachten. blij! Wat betreft de reacties om al een kind te nemen terwijl je pas 1,5 jaar samen bent.. Dat snap ik, vind ik ook best kort. Maar sommige dingen in het leven lopen nu eenmaal snel, ik heb genoeg voorbeelden in de praktijk van stellen na een jaar samen zijn besluiten voor een kindje te gaan. Het is nooit een garantstelling dat ouders bij elkaar blijven als ze kinderen hebben. 1 op 3 gaat uit elkaar. Dat is veel! Het is een lastige discussie gezien ik grote kans heb dat ik ook nog maar een paar jaar te gaan heb.. Wanneer begin je er dan aan? Bovendien.. Het is logisch dat je aan het begin van een nieuwe relatie toch wilt weten of de ander kinderen wilt? (goed. Zoiets vraag je vaak niet op de eerste date) de meeste mensen Zullen zeggen ja of nee, of later. Dan weet je inieder geval waar je aan toe bent. Je eicellen laten invriezen is misschien een leuk idee als je beide carrière mensen bent met een duidelijke kinderwens voor later.. Maar onder het mom van vriend weet nog niet of ie wel wil vind ik het een beetje een raar idee om ze te laten invriezen voor als ie later toch besluit of ie ze wil.. Dat wil ik niet. Het is dan of de natuur doet z'n werk, of helaas pindakaas..



Redbulletje, ik snap dat je misschien denkt dat dit ook aan de orde zou kunnen zijn, maar daar hebben we het vaak uitgebreid over en dat is het niet. Was dat wel zo geweest had ik niet in deze relatie gezeten. Als mijn partner had getwijfeld aan het nemen van kinderen omdat Ijn vorige relatie op de klippen is gelopen en dat bij ons zou kunnen gebeuren vind ik geen basis.
Alle reacties Link kopieren
quote:mabelle schreef op 29 juli 2016 @ 13:28:

Hier ervaring met vroege overgang in familie. En evaring met een pnd na 1e kind maar niet na 2e! Dus het hoeft niet terug te komen.



Allereerst is het heel makkelijk om te laten onderzoeken hoeveel eicellen jij nog in voorraad hebt. Dit is een bloettest. Bij mij is gebleken dat ik 1.7 heb. Normaal zou ik met mijn 29 jaar 3 moeten hebben. Dit is verminderd. Maar wil niet zeggen dat je niet snel zwanger kan raken. Wel dat ik vervroegd in overgang kom.



Omdat ik gestrest was of wij nog wel kinderen konden krijgen zijn wij snel voor een kindje gegaan. Ik was snel zwanger. Maar achteraf waren we er emotioneel nog niet klaar voor. Dit heeft meegespeeld bij het ontstaan van mijn pnd. Hiervoor heb ik behandeling gehad. En nu na de geboorte van ons tweede kindje sta ik extra onder controle. Geen pnd. Het is genieten.



Ik raad je aan om bij de dokter een verwijzing te regelen voor onderzoek in ziekenhuis. Als uit onderzoek blijkt dat je waardes nog goed zijn dan heb je dus meer 'tijd'.

Daarnaast zal ik samen met je man op zoek gaan naar hulp voor hem. Het klinkt toch een beetje traumatisch wat hij heeft meegemaakt.



Succes.

Als je wilt kun je me altijd een pb sturenMabella, dankjewel voor je reactie. Schept een hoop duidelijkheid! Top dat dit mogeljjk is. Ik wens je een hele fijne zwangerschap en een prachtig kindje
Alle reacties Link kopieren
Heb je inmiddels al een reactie van de HA, twinkletwinkle?
Alle reacties Link kopieren
quote:poppie0022 schreef op 02 augustus 2016 @ 10:53:

Heb je inmiddels al een reactie van de HA, twinkletwinkle?Hoi poppie! Nee..tussen 13:00 en 15:00 bellen vandaag. Dan heeft de assistente overlegd met de HA of er alleen een bloedonderzoek komt om de hormoonhuishouding in kaart te brengen, of dat ik ook wordt doorverwezen naar de gynaecoloog.. Ik laat vanmiddag zeker even weten hoe en wat! Dankjewel voor 't vragen, lief van je
Alle reacties Link kopieren
Ik mag morgen langs komen voor een bloed onderzoek. Ik heb me laten vertellen dat ze op basis van de FSH waarden kunnen nakijken hoe ver je bent met je eicel voorraad.. Het is geen garantie dat de test dus danig betrouwbaar is, maar hey,.. Het is tenminste iets!



Heb de assistente gevraagd of het nog uitmaakt dat ik hoogstwaarschijnlijk nu mijn eisprong heb, daar kon ze niet echt duidelijk antwoord op geven. Iemand daar ervaring mee? Lijkt me toch dat het FSH hormoon meer aanwezig moet zijn tijdens je eisprong? Ik geef 't morgen nog wel even aan bij de prikpost.. Niet helemaal zeker over.



Vrijdag mag ik bellen voor de uitslag...
Alle reacties Link kopieren
Afgerekend worden op de aandoening van de vòrige vrouw van je partner, daar zou ik heel kwaad om kunnen worden.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat er iets in gang gezet is, al krijg ik het idee dat je bij de gynaecoloog beter af zou zijn: de huisarts en de assistente zijn nogal vaag en lijken nogal onwetend op dit specifieke vlak. Dan kun je beter bij iemand zitten die verstand van zaken heeft en je meer duidelijkheid kan bieden.



Ik ben benieuwd naar de uitslag. Succes vrijdag!



P.s. misschien alsnog ook een doorverwijzing naar gynaecoloog vragen?
Alle reacties Link kopieren
quote:nimbus schreef op 29 juli 2016 @ 13:05:

[...]



Ja, maar alleen als je het vooraf bekijkt. Op dit moment heeft vriend gewoon ;-)opnieuw een kans van 10 % dat zijn vrouw een postnatale depressie krijgt.Het ging ook over het feit dat de kans dat vriend van TO twee keer een vrouw met PND heeft (1% dus) erg klein is en dus als argument kan worden gebruikt om hem ervan te verzekeren dat hij zich (bijna) geen zorgen hoeft te maken.



Dus TO, als je je vriend even haarfijn uitlegt dat de kans dat jij, net zoals zijn ex-vriendin, PND hebt na de geboorte van een eventueel kind, is ENORM klein. Het is zelfs verwaarloosbaar: die kans is namelijk niet eens 10 %, maar zelfs ÉÉN PROCENT, ÉÉN KANS OP HONDERD.



Sorry.

Ik begrijp volkomen dat een PDN opnieuw meemaken ongeveer het ergste is wat je vriend kan meemaken, maar zijn argument kan je zo weerleggen dankzij de wondere wereld van de statistiek.
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren
quote:Charlotte717 schreef op 03 augustus 2016 @ 23:14:

[...]



Ik begrijp volkomen dat een PDN opnieuw meemaken ongeveer het ergste is wat je vriend kan meemaken, maar zijn argument kan je zo weerleggen dankzij de wondere wereld van de statistiek. Wat de kans is dat hij het twee keer gaat meemaken is niet relevant meer nadat hij het al een keer heeft meegemaakt. Die 1% geldt alleen voordat zijn vorige vriendin een pnd kreeg. Dus je kunt dit gebruiken om je vriend te overtuigen, maar het is niet helemaal eerlijk. De kans is gewoon heel klein, helemaal als er extra op gelet gaat worden om het te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
hoi meiden,



ik heb iets meer informatie wat betreft de pre-memo pauze, waar ik o zo bang voor ben.



Woensdag een bloed test laten doen bij de HA. *ik zeg er vast bij dat dit NIET op de derde dag van mijn cyclus is gedaan. Ik zat op dag 16 en had net 5 dagen daarvoor (toevallig HOERAAA) een ei gehad.

De waarde voor en na de eisprong zou volgens de assistente moeten liggen tussen de 1,0 en 8 U/l



Ik zat dus op 12. Niet belachelijk hoog, en ook niet netjes gemiddeld. De assistente vroeg of ik zeker wist of ik mijn ei had gehad, want anders kon deze hoger uitslaan. Dat wist ik 100 procent zeker...



Ik krijg helaas ook geen doorverwijzing naar een gynaecoloog, omdat mijn symptomen volgens de arts en assistente niet lijkt op PCOS, en het ook niet letterlijk is gezegd van: je zit tegen de pre menopauze aan.



Wat ze letterlijk tegen mij zei was: Tja meisje, je partner onder druk zetten is natuurlijk geen goed idee, dat werkt averechts. Praat er over, maak je wensen nogmaals kenbaar, maar wacht ook niet te lang meer.



Ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje opgelucht ben. Mijn lichaam doet dus kennelijk niet 100% wat die zou moeten doen voor een vrouw van 27, en is bevestigd door de test. Heb vriendlief verteld dat ik ben wezen bloedprikken.. Dus zal het hem vanavond vertellen hoe het er voor staat.
Alle reacties Link kopieren
Heel eerlijk gezegd vind ik je huisarts en dien's assistente erg vaag.

En dat ze geen doorverwijzing geven voor de gynaecoloog vind ik bij afwijkende waardes en jouw familiegeschiedenis niet echt slim.



Is het altijd al zo'n betweterige huisartsenpraktijk geweest?



Maar fijn dat jij je in zekere zin opgelucht voelt!
Alle reacties Link kopieren
@poppie



Nee ze zijn wel van het doorpakken en voel me ook altijd wel serieus genomen...



Tja, dat ik geen doorverwijzing heb, ze zullen het voorlopig wel voldoende informatie Vinden? Ik mocht wel terug komen voor bloedprikken over 3 maand.. En ze vertelde dat wanneer we besluiten er voor te gaan dat we welkom zijn voor meer informatie.. Beetje open einde dus.



Heb er met mijn vriend over gesproken, en het viel me op dat hij veel doorvroeg over de consequenties die het met zich mee brengt. Ik heb de indruk dat ik hem wakker aan het schudden ben, en hij er mee bezig is)



Heb hem ook gezegd dat ie niet moet verwachten dat het na een keer schieten raak is. Toen zei ie warempel, tja als het dan komt is het wel een extra speciaal cadeau..



Hmm...
Alle reacties Link kopieren
Beetje vaag allemaal.

Ik ben naar fertiliteitsarts doorverwezen. Die weten er echt alles van. Bij mij os op AMH getest. Ik moest op een bepaalde dag laten prikken. 3 maanden later ook. Ook raadzaam om na half haar ook nog te doen. Bij mij scheelde dat omdat AMH lager kan zijn na langdurig pilgebruik.



Menstrueer je regelmatig?? Want als dat zo is, dan is dat zeer gunstig.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!



Er is inmiddels een tijdje voorbij gegaan en ondertussen een hoop gebeurd. Vond het eigenlijk wel leuk om jullie even in te lichten gezien ik toch hele goede tips heb gekregen en veel bemoedigende berichten.



Vriendlief en ik zouden 1 oktober het 'kindergesprek' hebben. We zouden hierin bespreken of hij nog wel een kinderwens heeft na een dochter van 6 uit een vorige relatie.

Ons gesprek hoefde niet meer te wachten tot 1 oktober, want vriendlief heeft dit weekend de knoop doorgehakt en me laten weten dat hij het toch wel erg leuk vind om nog een kleintje er bij te hebben! Op mijn beurt heb ik dan besloten om mijn huur op te zeggen en bij hem in te trekken spannend allemaal!



Ik ben natuurlijk super blij! want dit was voor mij een echte no-go als hij dan toch na ellen lange bedenktijd 'nee' had gezegd op mijn kinderwens. Wat echt heel zonde zou zijn geweest want we zijn hartstikke gek met elkaar!



Bedankt voor jullie lieve steun en tips!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, veel succes.
Alle reacties Link kopieren
Wat een ontzettend leuke update!



Voelt je vriend zich inmiddels iets comfortabeler bij het kleine risico dat hij er met de kleine langere tijd alleen voor komt te staan omdat het met jou niet goed zou gaan (pnd)?
Alle reacties Link kopieren
@poppie gerust is ie er nog niet op.. Maar hij heeft zoiets van.. Je weet het niet tot dat je het probeert. En zo is het natuurlijk ook! Het is natuurlijk rot dat een hoop PND in de relatie met zijn ex is toegeslagen.. Maar hoe minuscuul is de kans dat mijn vriend het met twee vrouwen op die manier zo voor zijn kiezen krijgt.. Ik denk dat die kans echt te verwaarlozen is. Alsof je twee keer achter elkaar de loterij wint!



Als het zover is willen we zijn angst delen met familie en HA en verloskundige. Wij denken dat hij op die manier al een stuk geruster is dat er een 'vangnet' is. Mocht dit nodig zijn.



Ik ben nog steeds in de wolken.. Echt zo onwerkelijk! Vanaf vandaag officieel ronde 1
Alle reacties Link kopieren
Super leuk, duim voor je dat het snel raak is :-)
Alle reacties Link kopieren
En mocht het lot toch, liever niet, een tweede keer toe gaan slaan, dan moet hij wellicht maar eens een staatslot of zo gaan kopen, want dan heeft hij een best goede kans op de hoofdprijs!



Maar ik hoop dat het lukt om (snel) zwanger te raken en dat je vervolgens een goede zwangerschap hebt en dat de bevalling en de after bevalling succes verhalen gaan worden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven