Entertainment alle pijlers

Het Viva-boekentopic - deel 5

10-06-2012 15:24 3103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vers boekentopic!





Deel 4 is vol dus ik ben zo vrij om een nieuw topic te openen.



Voor iedereen die mee wil schrijven over boeken en alles wat er mee te maken heeft: lezen, schrijvers, genres, boekenkasten, leeslijstjes, klassiekers, strandboeken, boekenbeurzen, literatuur, non-fictie, nieuwe hypes en vergeten pareltjes... hier kunnen ze besproken, getipt, afgeraden en gerecenseerd worden.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic!



Dat boek van Joy Fielding klinkt wel goed, ik zal straks eens kijken of dat hier ook in de winkel ligt.
Alle reacties Link kopieren
Boek van Joy Fielding was inderdaad leuk. Nu eens bedenken wat ik nu van de biebstapel ga pakken.

Ik heb liggen:

Achter de muur van ene paola Di Lello

In de familie van Joyce Spijker

Lieve edelachtbare van Max van Olden

Spiegelbeeld van Martine Kamphuis (met dezelfd persoon WP als in een eerder boek van haar maar dat was een beetje mweh)

Het verborgen kind van Marelle Boersma

Stranders van Iris Stobbelaar maar dat is een jeugdboek wat me bij nader inzien nu niet zo trekt dus die wordt het sowieso niet.



Denk dat ik voor Het verborgen kind ga. Is ook niet zo dik dus zo uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:tonkje schreef op 24 juli 2016 @ 20:58:

[...]





Ik heb nu het literaire pakket. Daarvoor 1 jaar vrouwenversie, want dat was de enige toen ik lid werd.



Ben nu trouwens witte vleugels, zwarte vleugels van Elly aan het lezen. Mooi, maar ook heel naar. De zwarte vleugels zijn van Handful/Hetty een slavin, dus dat is sowieso naar. En de witte vleugels zijn van Sarah, een rijk meisje dat veel meer wil dan een meisje begin 19e eeuw mag. Dus beiden hebben vleugels die ze niet kunnen uitslaan.Ik heb het net uit, en kwam er dus pas in het nawoord achter dat het boek gebaseerd is op ware gebeurtenissen en personen. Tja, zoveel Amerikaanse geschiedenis krijg je hier niet op school.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net 'The dragon keeper' van Robin Hobb uit. Mijn vriend is fan van haar boeken, en dacht dat ik het ook wel leuk zou vinden, ook al ben ik normaal niet zo'n fantasyliefhebber. Maar ik denk dat ik met het verkeerde boek begonnen ben want ik vond het een erg traag boek dat me niet echt heeft gegrepen. Ik lees in recensies nu ook dat andere boeken van Robin Hobb beter zijn, dus misschien moet ik het nog eens een kans geven, maar voorlopig heb ik nog allemaal andere boeken die ik wil lezen.



Nu net begonnen in 'Homegoing' van Yaa Gyasi. Even de blurb van de site van de uitgever:



quote:Two half-sisters, Effia and Esi, are born into different villages in eighteenth-century Ghana. Effia is married off to an Englishman and lives in comfort in the palatial rooms of Cape Coast Castle. Unbeknownst to Effia, her sister, Esi, is imprisoned beneath her in the castle’s dungeons, sold with thousands of others into the Gold Coast’s booming slave trade, and shipped off to America, where her children and grandchildren will be raised in slavery. One thread of Homegoing follows Effia’s descendants through centuries of warfare in Ghana, as the Fante and Asante nations wrestle with the slave trade and British colonization. The other thread follows Esi and her children into America. From the plantations of the South to the Civil War and the Great Migration, from the coal mines of Pratt City, Alabama, to the jazz clubs and dope houses of twentieth-century Harlem, right up through the present day, Homegoing makes history visceral, and captures, with singular and stunning immediacy, how the memory of captivity came to be inscribed in the soul of a nation.
Alle reacties Link kopieren
ik ben nu bezig in: zeg maar dag tegen mammie.. van Joy Fielding.

Wat een klerenlijer is die vent zeg. Bahbah,..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:catherinah schreef op 25 juli 2016 @ 13:00:

[...]





Ik heb vorige week deel 2 (verder dan de sterren) gelezen, ik moest soms echt wel een traantje wegpinken.

Wel een aanrader omdat het deel 1 echt afsluit.Dank voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ik dat boek van Joy Fielding ooit gelezen heb dus ik heb het maar even gereserveerd in de bieb.



Het verborgen kind is een beetje mwah. Vind de schrijfstijl een beetje te simpel.
Alle reacties Link kopieren
J - Howard Jacobson



Geen slecht boek, alleen blijft alles zo impliciet, zo onuitgesproken. Iets minder suggestief had van mij gemogen. Misschien een boek om een 2e keer te lezen, omdat je dan van begin af aan al meer weet en beter tussen de regels door kunt lezen.



Engeland (waarschijnlijk), ergens in de toekomst na een (waarschijnlijk) 2e Holocaust. Maar wat er precies is gebeurd wordt nergens duidelijk uitgesproken, men heeft het over WHAT HAPPENED, IF IT HAPPENED. Vergeten, vooral niet over praten. Wel een verrassend einde.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Harry Potter and the cursed child.



Heerlijk zitten genieten! Had niet gedacht dat ik het zo fijn zou vinden om een nieuwe HP te lezen, maar echt wel!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik ben eens begonnen aan de enorme boekenstapel die ik nog had liggen in de boekenkast. Net "De expat" van Patricia Snel gelezen. De recensies waren goed, maar persoonlijk vond ik de schrijfstijl erg simpel en zonder diepgang. Niet dat diepgang altijd nodig is, maar als er literaire thriller op de kaft staat verwacht ik toch iets meer.



Afgelopen weekend heb ik "De Meesteres" van Tiffany Reisz gelezen. Het lag voor 1 euro bij boekenvoordeel (zeg nou eerlijk, dat kan je dan toch niet laten liggen ). Van dit boek had ik dan verwacht dat er niks geen inhoud in zou zitten, maar ik was er wel een beetje stil van toen ik het uit had. Het was een einde wat ik echt niet had verwacht! Geen slecht eind, maar ik had verwacht dat ze met een andere man zou eindigen...
Alle reacties Link kopieren
Lezen de dames hier op het forum ook boeken van Suzanne Vermeer?

Zo ja wat vind je van die verhalen?
Alle reacties Link kopieren
@Missbellydance



Ik heb laatst voor het eerst een boek gelezen van Suzanne Vermeer (hittegolf) en die vond ik opzich nog best wel leuk ook. Ik bleef in ieder geval wel steeds doorlezen, want ik kon niet stoppen. Ik lees bijna nooit van Nederlandse auteurs maar ik wou toch wat proberen.



--------



Vanochtend ben ik even naar de Kruidvat geweest, want er waren boeken in de aanbieding voor 3,99. Ik heb nu twee boeken van Loes den Hollander en één boek van Tess Gerritsen meegenomen. Van beide auteurs heb ik nog nooit wat gelezen, dus ik ben erg benieuwd. Maar eerst ben ik het boek 'problem with forever' van Jennifer Armentrout lezen, best wel leuk boek.
Alle reacties Link kopieren
quote:tonkje schreef op 02 augustus 2016 @ 20:50:

Harry Potter and the cursed child.



Heerlijk zitten genieten! Had niet gedacht dat ik het zo fijn zou vinden om een nieuwe HP te lezen, maar echt wel!



Ik was al verbaasd dat niemand dit boek besprak hier. Gelukkig

Ik ben nog bezig, maar ik kan dit veel makkelijker wegleggen. Ik weet ook nog niet of het mijn Harry Potter beeld nu gaat verpesten
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
quote:Missbellydance schreef op 02 augustus 2016 @ 23:35:

Lezen de dames hier op het forum ook boeken van Suzanne Vermeer?

Zo ja wat vind je van die verhalen?

Super slecht geschreven voorspelbaar verhaal en ze komen zowat allemaal op het zelfde neer. Waardeloos.

En Suzanne Vermeer was ook nog eens een pseudoniem van een man. Inmiddels is hij overleden en worden de boeken door iemand anders geschreven.
Alle reacties Link kopieren
[quote]catherinah schreef op 02 augustus 2016 @ 22:31:

Ik ben eens begonnen aan de enorme boekenstapel die ik nog had liggen in de boekenkast. Net "De expat" van Patricia Snel gelezen. De recensies waren goed, maar persoonlijk vond ik de schrijfstijl erg simpel en zonder diepgang. Niet dat diepgang altijd nodig is, maar als er literaire thriller op de kaft staat verwacht ik toch iets meer.



/quote]

Literaire thriller slaat nergens op. Zo worden tegenwoordig veel boeken betiteld. Meer vlotte ietwat spannende boeken met bijna altijd een vrouwelijke hoofdrol.

Zo ook eerder genoemde Suzanne Vermeer.

De boeken van Patricia Snel vind ik iets beter in elkaar zitten maar nog niet geweldig maar voor op vakantie prima.
quote:Missbellydance schreef op 02 augustus 2016 @ 23:35:

Lezen de dames hier op het forum ook boeken van Suzanne Vermeer?

Zo ja wat vind je van die verhalen? Ooit 1 boek gelezen, maar vond het niets. Voorspelbaar en de schrijfstijl is simpel.
quote:dolfje schreef op 03 augustus 2016 @ 13:16:

[quote]catherinah schreef op 02 augustus 2016 @ 22:31:

Ik ben eens begonnen aan de enorme boekenstapel die ik nog had liggen in de boekenkast. Net "De expat" van Patricia Snel gelezen. De recensies waren goed, maar persoonlijk vond ik de schrijfstijl erg simpel en zonder diepgang. Niet dat diepgang altijd nodig is, maar als er literaire thriller op de kaft staat verwacht ik toch iets meer.



/quote]

Literaire thriller slaat nergens op. Zo worden tegenwoordig veel boeken betiteld. Meer vlotte ietwat spannende boeken met bijna altijd een vrouwelijke hoofdrol.

Zo ook eerder genoemde Suzanne Vermeer.

De boeken van Patricia Snel vind ik iets beter in elkaar zitten maar nog niet geweldig maar voor op vakantie prima.



Nou, ik moet eerlijk bekennen dat ik niet snel nog een boek van haar zal lezen. Ik had gehoord dat het te vergelijken was met Ester Verhoef, dat lees ik af en toe nog wel eens op vakantie.



Nuttige tip van literaire thriller, daar zal ik dus niet meer op letten in het vervolg...
quote:Missbellydance schreef op 02 augustus 2016 @ 23:35:

Lezen de dames hier op het forum ook boeken van Suzanne Vermeer?

Zo ja wat vind je van die verhalen? Nooit. De achterflap spreekt me op de een of andere manier nooit aan.
Alle reacties Link kopieren
De boeken van Esther Verhoef zijn wel beter ja. Zo ook die van Marion Pauw en Saskia Noort.

Er zijn heel veel van die zogenaamde literaire thriller schrijfsters in ons land. Sommige zijn wel ok maar ze halen het wat mij betreft niet bij Karin Slaughter of Mo Hayder bijvoorbeeld.
Saskia Noort, daar heb ik ook nog 2 boeken van liggen. Koorts en Debet. Zijn die wel de moeite om te lezen?
Alle reacties Link kopieren
Thrillers zijn over het algemeen niet zo aan mij besteed. Ik heb er flink wat op mijn ereader - abonnement op Elly en dan krijg je er elke maand wel een paar - maar meestal vind ik er weinig aan. vervelende schrijfstijl en niet spannend. Waar het toevoegsel 'literair' op slaat, is me een raadsel.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:tonkje schreef op 03 augustus 2016 @ 15:16:

Thrillers zijn over het algemeen niet zo aan mij besteed. Ik heb er flink wat op mijn ereader - abonnement op Elly en dan krijg je er elke maand wel een paar - maar meestal vind ik er weinig aan. vervelende schrijfstijl en niet spannend. Waar het toevoegsel 'literair' op slaat, is me een raadsel.

Er zijn schrijvers die de toevoeging literair wel degelijk verdienen is mijn mening.



Stephen King, zeker vroeger,

Karin Slaughter

Samuel Bjørk

Harlan Coben

Lars Kepler
Alle reacties Link kopieren
Er zitten er zonder meer tussen die goed geschreven zijn en waarin de personages wat meer diepgang krijgen, maar het merendeel vind ik om te huilen. Dankzij Elly heb ik er inmiddels best wat geprobeerd.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:catherinah schreef op 03 augustus 2016 @ 13:30:

Saskia Noort, daar heb ik ook nog 2 boeken van liggen. Koorts en Debet. Zijn die wel de moeite om te lezen?Ja vind ze wel ok, lezen lekker weg maar niet heel diepgaand of zo.
quote:dolfje schreef op 03 augustus 2016 @ 18:04:

[...]



Ja vind ze wel ok, lezen lekker weg maar niet heel diepgaand of zo.Diepgaand hoeft ook niet perse, met lekker weglezen ben ik ook tevreden! (zwanger, ik lees nu extreem veel omdat ik niet veel energie heb voor andere dingen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven