Autisme,wie ook?

31-05-2015 16:01 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of er meerdere dames zijn met autisme die zin hebben om mee te schrijven. Bij mij is de diagnose pas gesteld en ben al in de 30. Ze weten alleen nog niet of het Asperger is of pdd-NOS. Wil er iemand meekletsen?😊
quote:Solomio schreef op 29 juli 2016 @ 11:46:

[...]



Yep. Veel volwassenen erven het autisme van hun kinderen. <<-- woordgrapje



Dan weet ik tenminste wie ik de schuld kan geven



Nu wil ik het in andere volgorde gaan doen, is dat niet wat vreemd ?
quote:Solomio schreef op 29 juli 2016 @ 11:44:

[...]



Nee.
Ook het humoraspect herken ik, zelf werk ik ergens waar ik veel in contact kom met klanten.

Ook daar gebruik ik veel humor, sta altijd klaar met gevatte antwoorden waar mensen om moeten lachen.

Alleen al een paar keer gehad dat klanten dachten dat ik meer van hun wilde als dat hoe ik het bedoelde...oeps dat was niet de bedoeling, terwijl ik alleen maar aardig wilde zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mother_Earth schreef op 29 juli 2016 @ 11:51:

[...]





Dan weet ik tenminste wie ik de schuld kan geven



Nu wil ik het in andere volgorde gaan doen, is dat niet wat vreemd ?

Och, vreemd..........



Nee joh, juist niet vreemd.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
quote:Solomio schreef op 29 juli 2016 @ 11:46:

[...]



Yep. Veel volwassenen erven het autisme van hun kinderen. <<-- woordgrapje Wahahaha, die ga ik mijn kinderen vertellen!
quote:Solomio schreef op 29 juli 2016 @ 12:03:

[...]



Och, vreemd..........



Nee joh, juist niet vreemd.



Ik geloof namelijk niet dat mijn oudste dochter er nu voor openstaat aangezien ik nu haar irritatiefactor ben.

Terwijl ik juist bij haar heel veel herkenbare signalen zie, ook van vroeger als kind waarbij nu het kwartje wel op zijn plaats valt.

Mijn kinderen zijn van dezelfde leeftijd als die van jou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 29 juli 2016 @ 11:51:

[...]



Ja.Vond jij mondeling ook moeilijker? Omdat je zegt dat je al vaker IQ tests hebt gedaan.
.
Ik heb gevoel voor humor. Alleen kan ik slecht gevatte opmerkingen maken en begrijp ik sarcasme niet altijd.
quote:duende12 schreef op 29 juli 2016 @ 12:32:

Ik heb gevoel voor humor. Alleen kan ik slecht gevatte opmerkingen maken en begrijp ik sarcasme niet altijd.



Sarcasme begrijpen gaat me wel goed af.

Het letterlijk nemen van woorden zoals sommige dat van jullie hebben dat heb ik dan weer niet.



Wat ik me herinner gelezen te hebben van jou en waar ik me in herkende was dat ik altijd teveel vertel tegen mensen, te open ben soms en dan achteraf weleens spijt heb dat ik mijn leven zo op tafel legde en daar dan weer bewust van ben.



Ik merk dat ik nu ook veel praat en probeer te achterhalen in welke punten ik herkenbaarheid zie, hopenlijk nemen jullie me dat niet kwalijk en anders schreeuw maar even als ik mijn mond moet houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mother_Earth schreef op 29 juli 2016 @ 12:56:

[...]





Sarcasme begrijpen gaat me wel goed af.

Het letterlijk nemen van woorden zoals sommige dat van jullie hebben dat heb ik dan weer niet.



Wat ik me herinner gelezen te hebben van jou en waar ik me in herkende was dat ik altijd teveel vertel tegen mensen, te open ben soms en dan achteraf weleens spijt heb dat ik mijn leven zo op tafel legde en daar dan weer bewust van ben.



Ik merk dat ik nu ook veel praat en probeer te achterhalen in welke punten ik herkenbaarheid zie, hopenlijk nemen jullie me dat niet kwalijk en anders schreeuw maar even als ik mijn mond moet houden. Dat is het fijne hier he, je hoéft niet te luisteren/lezen. Dus leef je uit en post maar raak, als je geen enkele reactie meer krijgt weet je hoe laat het is
.
En bedankt
Impala was jij niet van die werktest waar 4 letter uitkwamen ?

Ik zat met 1 letter anders.
Huishouden heb ik nog nooit op orde gehad, het lukt me gewoon niet en is me in al die jaren ook nog nooit gelukt.

Toen ik nog getrouwd was toen lukte het nog enigzins met hulp van partner maar ook niet helemaal.

Ik heb zelf voordat we gingen trouwen tegen hem gezegd, je accepteert me zoals ik ben , ook als rommelkont en anders moet je niet met me trouwen en ik wil daarna ook niets meer daarover horen.

Tja hij heeft toch ja gezegd toen



Nu besteed ik mijn uitgespaarde geld van het stoppen met roken aan een poetsvrouw en wat een rust geeft dat, zo blij mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mother_Earth schreef op 29 juli 2016 @ 13:04:

Impala was jij niet van die werktest waar 4 letter uitkwamen ?

Ik zat met 1 letter anders.Ik moest even denken, maar ik weet nu wat je bedoelt. Dat is die test waar Spell het de hele tijd over heeft/had. Hij vindt zichzelf zo geweldig omdat hij een bepaalde score heeft. Die heb ik ook als ik die test maak, en betekent volgens mij gewoon dat je een autist bent. Daarom had ik hem hier eens geplakt, benieuwd hoe jullie zouden scoren. Ik heb verder niks met die test
.
quote:impala schreef op 29 juli 2016 @ 13:15:

[...]





Ik moest even denken, maar ik weet nu wat je bedoelt. Dat is die test waar Spell het de hele tijd over heeft. Hij vindt zichzelf zo geweldig omdat hij een bepaalde score heeft. Die heb ik ook als ik die test maak, en betekent volgens mij gewoon dat je een autist bent. Daarom had ik hem hier eens geplakt, benieuwd hoe jullie zouden scoren. Ik heb verder niks met die test Aaah oke, maar dat is toch die test om te kijken wat voor een soort werknemer je bent ?
Alle reacties Link kopieren
quote:Mother_Earth schreef op 29 juli 2016 @ 13:18:

[...]





Aaah oke, maar dat is toch die test om te kijken wat voor een soort werknemer je bent ?Ik ga hem maar weer eens terugzoeken. Ik zit in een jobcoach-trajact waarbij ik momenteel allerlei testjes doe (en waar helaas steeds wat anders uitkomt), misschien haal ik er toch nog wat uit.
.
quote:impala schreef op 29 juli 2016 @ 13:21:

[...]





Ik ga hem maar weer eens terugzoeken. Ik zit in een jobcoach-trajact waarbij ik momenteel allerlei testjes doe (en waar helaas steeds wat anders uitkomt), misschien haal ik er toch nog wat uit.



Goed zo, kwaad kan het natuurlijk niet, succes ermee.

Ben benieuwd of je nog hetzelfde scoort als eerst.

Zie je wel waar mijn gekwebbel al weer goed voor is
anoniem_641c63448d8af wijzigde dit bericht op 29-07-2016 13:29
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 29 juli 2016 @ 12:14:

[...]





Vond jij mondeling ook moeilijker? Omdat je zegt dat je al vaker IQ tests hebt gedaan.

Ik ben zó slim dat het me niet uitmaakt of het mondeling of schriftelijk is.

Ik vind schrijven vermoeiender, dus ik heb liever mondeling.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:Mother_Earth schreef op 29 juli 2016 @ 13:09:

Huishouden heb ik nog nooit op orde gehad, het lukt me gewoon niet en is me in al die jaren ook nog nooit gelukt.

Toen ik nog getrouwd was toen lukte het nog enigzins met hulp van partner maar ook niet helemaal.

Ik heb zelf voordat we gingen trouwen tegen hem gezegd, je accepteert me zoals ik ben , ook als rommelkont en anders moet je niet met me trouwen en ik wil daarna ook niets meer daarover horen.

Tja hij heeft toch ja gezegd toen



Nu besteed ik mijn uitgespaarde geld van het stoppen met roken aan een poetsvrouw en wat een rust geeft dat, zo blij mee.

Dat is het enige wat bij mij echt veranderd is sinds de diagnose: ik vond mezelf altijd ontzetten suf en dom, dat ik mijn huis(houden) maar niet op orde kreeg. Ik wilde er ook geen hulp bij, want ik vond dat ik het zelf moest kunnen.

Sinds de diagnose kan ik er wel hulp bij accepteren.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Huishouden lukt bij mij wel. Maar dat komt misschien ook omdat ik nu in de thuiszorg werk..



23 augustus weer naar UWV.. ben benieuwd. Gelukkig is het al om 9 uur, dat is lekker vroeg, ben ik er daarna vanaf!
quote:Solomio schreef op 29 juli 2016 @ 13:33:

[...]



Dat is het enige wat bij mij echt veranderd is sinds de diagnose: ik vond mezelf altijd ontzetten suf en dom, dat ik mijn huis(houden) maar niet op orde kreeg. Ik wilde er ook geen hulp bij, want ik vond dat ik het zelf moest kunnen.

Sinds de diagnose kan ik er wel hulp bij accepteren.



Ja stom he`, ik schaamde me er altijd best voor aangezien ik ook maar part-time werk, het geeft veel rust nu op dat gebied, vooral in mijn hoofd.

Goed dat je nu hulp accepteert, geeft het jou ook meer rust ?



Hoe gaat het nu met je, heb je afleiding genoeg ?
Alle reacties Link kopieren
quote:Mother_Earth schreef op 29 juli 2016 @ 13:45:

[...]





Ja stom he`, ik schaamde me er altijd best voor aangezien ik ook maar part-time werk, het geeft veel rust nu op dat gebied, vooral in mijn hoofd.

Goed dat je nu hulp accepteert, geeft het jou ook meer rust ?



Hoe gaat het nu met je, heb je afleiding genoeg ?

Ik heb net mijn oudste zoon opgehaald, die is in de weekends altijd thuis. En het gaat wel iets beter, de ergste spanning is er nu wel af.



Het geeft mij wel meer rust ja, hoewel degene die mij hielp (een kennis van me) dat nu niet meer doet en ik er eigenlijk ook geen zin meer in heb. Terwijl het wel verstandig zou zijn als ik het wel door liet gaan.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
quote:Solomio schreef op 29 juli 2016 @ 13:49:

[...]



Ik heb net mijn oudste zoon opgehaald, die is in de weekends altijd thuis. En het gaat wel iets beter, de ergste spanning is er nu wel af.



Het geeft mij wel meer rust ja, hoewel degene die mij hielp (een kennis van me) dat nu niet meer doet en ik er eigenlijk ook geen zin meer in heb. Terwijl het wel verstandig zou zijn als ik het wel door liet gaan.



Is er geen mogelijkheid om een betaalde hulp te nemen misschien ?



Hoe gaat het met je oudste , is hij al gewend aan zijn nieuwe plekje ?

Oudste hier woont nu bij vader, geeft op dit moment ook veel rust hoe moeilijk ik dat soms ook vind maar op dit moment beter zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mother_Earth schreef op 29 juli 2016 @ 13:26:

[...]





Goed zo, kwaad kan het natuurlijk niet, succes ermee.

Ben benieuwd of je nog hetzelfde scoort als eerst.

Zie je wel waar mijn gekwebbel al weer goed voor is Heb hem gevonden. https://www.16personalities.com/nl

En scoor hetzelfde als toen: ISTP.



De Nederlandse uitleg is een samenvatting, maar je kunt doorklikken naar de Engelse en die is erg uitgebreid (werk, liefde, vriendschap, ouderschap..) Het lijkt zo op het eerste gezicht griezelig goed te kloppen.
.
Alle reacties Link kopieren
Om dubbelzinnige dingen en vieze dingen kan ik vaak lachen. Maar ik vind bv. cabaretiers of toespraken als iemand met pensioen gaat zo irritant. Dat om elk zinnetje de zaal helemaal dubbel ligt waarvan ik denk: rot een eind op met je laweit.

Huishouden lukt me aardig, al verdeel ik het wel over de dagen. De ene dag stofzuigen en dweilen, andere keer badkamer, andere keer keuken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven