Mode & Beauty alle pijlers

Zichtbare poriën/haarzakjes op benen

21-07-2016 19:06 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha mensen,



Ik heb het altijd al gehad: van die rode/donkere puntjes op mijn benen. In het Engels noemen ze het volgens mij 'strawberry legs'. Kent iemand dit? Hoe kun je dat minder zichtbaar maken? Ik probeer mijn benen minimaal één per week te scrubben. Ik scheer niet meer, maar epileer sinds een paar jaar. Ik dacht eerst dat het epileren wel zou helpen, maar ik zie geen verschil.



Iemand tips?
Winter is coming...
Alle reacties Link kopieren
Welke douchegel van Dettol bedoel ik uiteraard????
Alle reacties Link kopieren
Nee, heb ze allemaal geprobeerd. Ik vond die met honing zelf het lekkerste ruiken, maar dat is persoonlijk.
Alle reacties Link kopieren
Nou, héél toevallig kwam ik langs een Etos , dus meteen meegenomen. Ik ga het proberen!
Winter is coming...
Alle reacties Link kopieren
quote:evangeline_234 schreef op 21 juli 2016 @ 20:56:

Volgens mij heet dat keratosis pilaris. Weinig aan te doen helaas! Ik heb het ook op bovenarmen.BHA exfoliant. Het enige wat echt heeft geholpen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:winterqueen schreef op 24 juli 2016 @ 12:01:

Nou, héél toevallig kwam ik langs een Etos , dus meteen meegenomen. Ik ga het proberen!Hoop dat het voor jou ook werkt!!
Alle reacties Link kopieren
Ik zal verslag uitbrengen! Hoe lang duurde het bij jou voordat je resultaat zag?
Winter is coming...
Alle reacties Link kopieren
Week of 2 geloof ik
Alle reacties Link kopieren
Update: ik geloof dat het werkt! Niet dat de puntjes helemaal verdwenen zijn, maar ze zijn wel lichter (of het is een placebo-effect, maar ach, wat is daar mis mee ). Sowieso heel lekker spul, die douchegel.



Nogmaals veel dank voor de tip!
Winter is coming...
Alle reacties Link kopieren
Kinderarts van m'n dochter had het over ureumhoudende creme. Dat zou de haarzakjes zachter maken. Het schijnt Te komen doordat de haarzakjes verhoornd zijn. Ureum maakt de hoornlaag zachter. Schubben zou averechts werken zei de dokter.

Wij hebben het nog niet geprobeerd . Het schijnt namelijk nogal te prikken.

Zelf heb ik ook het idee dat zon en zee een gunstig effect heeft op de huid.
Ik dacht altijd dat dat door epileren kwam.. vriendinnnen die dit hebben, hebben idd geëpileerd. En om dat te voorkomen heb ik dat dus nooit gedaan, ik scheer gewoon onder de douche. Babyzacht huidje, maar dat kan ook gewoon mazzel zijn. Ik associeer het dus altijd met epileren, wist niet dat je dat ook van nature kon hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:winterqueen schreef op 29 juli 2016 @ 07:46:

Update: ik geloof dat het werkt! Niet dat de puntjes helemaal verdwenen zijn, maar ze zijn wel lichter (of het is een placebo-effect, maar ach, wat is daar mis mee ). Sowieso heel lekker spul, die douchegel.



Nogmaals veel dank voor de tip!Wat fijn dat het bij jou ook lijkt te werken!!
Alle reacties Link kopieren
quote:ch0c0ladeletter schreef op 24 juli 2016 @ 14:39:

Week of 2 geloof iken moet je dan iedere dag je benen en armen goed inzepen met die doucheschuim?
Alle reacties Link kopieren
quote:pampalate schreef op 29 juli 2016 @ 13:51:

[...]



en moet je dan iedere dag je benen en armen goed inzepen met die doucheschuim?Ik douche gewoon iedere dag met een beetje van die douchegel op een washandje. Ben dan niet heel hard aan het boenen ofzo. Haal dan indien nodig meteen een (scherp) scheermesje over mijn benen.
Alle reacties Link kopieren
quote:evangeline_234 schreef op 21 juli 2016 @ 20:56:

Volgens mij heet dat keratosis pilaris. Weinig aan te doen helaas! Ik heb het ook op bovenarmen.



oh dat heb ik als kind op mijn bovenarmen gehad! Is toch wat anders dan ik op mijn onderbenen heb.



Die keratosis is dit. Lijken op een soort puistjes. Ben ik vanaf gekomen door mijn dieet drastisch te veranderen (stukken minder suiker)





Op m'n benen is meer dit. Meer rode vlekjes dan echt bultjes. Of is dat precies hetzelfde?

Alle reacties Link kopieren
quote:MarindaH schreef op 29 juli 2016 @ 08:10:

Ik dacht altijd dat dat door epileren kwam.. vriendinnnen die dit hebben, hebben idd geëpileerd. En om dat te voorkomen heb ik dat dus nooit gedaan, ik scheer gewoon onder de douche. Babyzacht huidje, maar dat kan ook gewoon mazzel zijn. Ik associeer het dus altijd met epileren, wist niet dat je dat ook van nature kon hebben.Ik heb het altijd wel een klein beetje gehad, maar het is bij mij wel een stuk erger geworden door het epileren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook last van en ben inderdaad ook een bleekscheetje!

Ik ga flink boenen met dettol douchegel eens proberen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kwejeebo schreef op 29 juli 2016 @ 14:51:

[...]





oh dat heb ik als kind op mijn bovenarmen gehad! Is toch wat anders dan ik op mijn onderbenen heb.



Die keratosis is dit. Lijken op een soort puistjes. Ben ik vanaf gekomen door mijn dieet drastisch te veranderen (stukken minder suiker)

[img]http://privatehealthconcerns.org/wp-con ... atosis.jpg[/img]



Op m'n benen is meer dit. Meer rode vlekjes dan echt bultjes. Of is dat precies hetzelfde?

[img]https://cdn1.thehunt.com/app/public/sys ... 372a5c.jpg[/img]Bij mij hetzelfde. Volgens mij is het op mijn benen inderdaad iets anders, geen keratosis pilaris.
Winter is coming...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven