Femke stopt met Twitter

28-07-2016 11:34 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Femke is het zat, ze stopt met Twitter vanwege "schreeuwers". Maar ze heeft wel evengoed 318.000 volgers. Volgers zijn toch mensen die haar lezen. Misschien zitten tussen die 318.000 'volgers' ongeveer 50 schreeuwers. Dat zijn 50 schreeuwers teveel, maar dan zijn er nog altijd tig trouwe lezers. Stoppen, Dat moet ieder natuurlijk zelf weten. Ik heb niet eens Twitter, ook geen Facebook. Destijds wel Hyves. Ze heeft toch maar mooi 26.000 tweets achter haar naam.



Mijn mening is dat het haar teveel tijd en energie kost om steeds weer wat nieuws te verzinnen en op Twitter te pleuren. Roepen dat ze schreeuwers zat is lijkt een beetje mode te zijn. Of zijn er echt zoveel schreeuwers? Hoe zien jullie dat?





Femke Halsema stopt met Twitter



De Telegraaf

2 uur geleden



Femke Halsema stopt met Twitter. Ze is de 'schreeuwers, bullies en andere griezels' zat en zegt dat twitteren meer energie kost dan het geeft. Dat heeft de oud-leidster van GroenLinks woensdag zelf op Twitter gezet.



Halsema opende haar account in september 2009. Ze zat toen nog in de Tweede Kamer. Halsema heeft meer dan 26.000 tweets geplaatst en werd door meer dan 318.000 mensen gevolgd.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:MevrouwJack schreef op 29 juli 2016 @ 10:02:

[...]



Dit. Same old. Kost een paar pagina's, maar uiteindelijk kan iedereen het gelukkig toch weer lekker over moslims hebben.Dat is op alle fora zo, een simpele topic over modeltreintjes ontspoort binnen enkele pagina's naar een discussie over de islam
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Gutmensch, stelt Heine, zeggen nu nog ‘alleen nazi’s en idioten zonder talige verfijning’.
Alle reacties Link kopieren
quote:viavia2013 schreef op 29 juli 2016 @ 10:15:

Gutmensch, stelt Heine, zeggen nu nog ‘alleen nazi’s en idioten zonder talige verfijning’.En HBG gebruikt het ook, kan Heine mij in zijn rijtje opnemen en jij in je onderschrift.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 29 juli 2016 @ 10:26:

[...]





En HBG gebruikt het ook, kan Heine mij in zijn rijtje opnemen en jij in je onderschrift.
quote:hollebollegijs schreef op 29 juli 2016 @ 10:26:

[...]





En HBG gebruikt het ook, kan Heine mij in zijn rijtje opnemen en jij in je onderschrift.Dus je schaart je onder een van de twee door Heine genoemde mogelijkheden. Vaak is het een gelinkt aan het ander.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 29 juli 2016 @ 10:15:

[...]





Dat is op alle fora zo, een simpele topic over modeltreintjes ontspoort binnen enkele pagina's naar een discussie over de islam Dat ze stopt met twitter boeit me niet, want ik heb zelf geen twitter, en zal haar berichten niet missen, MAAR zodra ze mensen een naam én de schuld daarvan geeft vraag ik me wel af "zijn er werkelijk zoveel schreeuwers dat je zo'n grote groep volgers teleur stelt? Ze kan dan wel zeggen dat ze...ik citeer:



Ze is de schreeuwers, bullies en andere griezels zat, en zegt dat twitteren meer energie kost dan het geeft".



Ik weet dus niet wat schreeuwers schreeuwen, maar vraag me ook af "zal het erger zijn dan mensen uitmaken voor "bullies en griezels"?? Ik vind dat ook schreeuwen. Femke zegt dat het twitteren meer energie kost dan het geeft. Dat vind ik niet vreemd als iemand zoveel twitterberichten achter d'r naam heeft staan. Ik denk dus dat die energie-wat-het-kost groter is dan de energie van schreeuwers-op-een-gezwegen-medium. Als je dan een bepaalde groep de schuld geeft van je eigen beslissing om te stoppen, dan plaats je jezelf in een "hogere" positie, want zij zijn fout, zij zijn de daders.



Als bv Wilders iets zou roepen word er gezegd 'dan moet hij dit of dat maar niet roepen", en dan word hij "afgemaakt", hopsa weer een bodygaurd erbij, maar Geert hoor je niet zeggen "ik stop want die schreeuwers kosten me meer energie dan het geeft". (en nee ik zeg het maar bij voorbaat, ik ben géén pvv-er maar ik ben blij dat hij in de kamer zit)



By the way, wanneer of wie is schreeuwer en wie niet? Ben je een schreeuwer als je scheld? Ben je 'schreeuwerd' omdat je een andere menig hebt dan de schrijver?
LOEP ME MAAR aub.
Ik heb geen antwoorden voor je missie_m Ik weet wel dat je een zeikerd bent als je zeikt.
Alle reacties Link kopieren
quote:viavia2013 schreef op 28 juli 2016 @ 16:38:

[...]



Teering wat een zure zeikreactie. Hoezo is de islamitische cultuur niet verdraagzaam? Kom je wel eens met islamitische mensen in aanraking of blaat je maar wat na?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-07-2016 15:23
Reden: discrimineren
% gewijzigd
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:missie_m schreef op 29 juli 2016 @ 13:53:

[...]





Dat ze stopt met twitter boeit me niet, want ik heb zelf geen twitter, en zal haar berichten niet missen, MAAR zodra ze mensen een naam én de schuld daarvan geeft vraag ik me wel af "zijn er werkelijk zoveel schreeuwers dat je zo'n grote groep volgers teleur stelt? Ze kan dan wel zeggen dat ze...ik citeer:



Ze is de schreeuwers, bullies en andere griezels zat, en zegt dat twitteren meer energie kost dan het geeft".



Ik weet dus niet wat schreeuwers schreeuwen, maar vraag me ook af "zal het erger zijn dan mensen uitmaken voor "bullies en griezels"?? Ik vind dat ook schreeuwen. Femke zegt dat het twitteren meer energie kost dan het geeft. Dat vind ik niet vreemd als iemand zoveel twitterberichten achter d'r naam heeft staan. Ik denk dus dat die energie-wat-het-kost groter is dan de energie van schreeuwers-op-een-gezwegen-medium. Als je dan een bepaalde groep de schuld geeft van je eigen beslissing om te stoppen, dan plaats je jezelf in een "hogere" positie, want zij zijn fout, zij zijn de daders.



Als bv Wilders iets zou roepen word er gezegd 'dan moet hij dit of dat maar niet roepen", en dan word hij "afgemaakt", hopsa weer een bodygaurd erbij, maar Geert hoor je niet zeggen "ik stop want die schreeuwers kosten me meer energie dan het geeft". (en nee ik zeg het maar bij voorbaat, ik ben géén pvv-er maar ik ben blij dat hij in de kamer zit)



By the way, wanneer of wie is schreeuwer en wie niet? Ben je een schreeuwer als je scheld? Ben je 'schreeuwerd' omdat je een andere menig hebt dan de schrijver? Ik ben in mijn irl leven nog niemand tegengekomen die het ene mallemoer kan schelen of Femke wel of niet op Twitter zit. Dat hele Twitter is volgens mij gekakel voor een selecte groep.
Alle reacties Link kopieren
quote:viavia2013 schreef op 29 juli 2016 @ 13:15:

[...]



Dus je schaart je onder een van de twee door Heine genoemde mogelijkheden. Vaak is het een gelinkt aan het ander.



Nee ik ben een EXTRA mogelijkheid.

Ik vind Gutmensch een prachtig woord.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 29 juli 2016 @ 15:38:

[...]





Nee ik ben een EXTRA mogelijkheid.

Ik vind Gutmensch een prachtig woord.





https://www.groene.nl/artikel/colporteu ... pvattingen



De Gutmensch is, volgens de mensen die het woord als veroordeling bedoelen, de drammerige wereldverbeteraar die uit naam van een schijnbaar humanistisch streven de kanker is in het lichaam van de samenleving. Het zijn mensen die uit naam van het goede het slechte doen, en die zich niet laten tegenspreken, omdat ze het monopolie denken te bezitten op de moraal. De Gutmensch is een verrader, een collaborateur en een huichelaar; het soort mens wiens klaarblijkelijke verhevenheid in werkelijkheid een soort morele degeneratie inhoudt.
quote:missie_m schreef op 29 juli 2016 @ 13:53:

[...]





(...) (en nee ik zeg het maar bij voorbaat, ik ben géén pvv-er maar ik ben blij dat hij in de kamer zit)

Wat ben je eigenlijk wel dan?
quote:Courage-- schreef op 29 juli 2016 @ 18:11:

[...]



Wat ben je eigenlijk wel dan?O gruwel ze kan ook zomaar een VVDer zijn..
Alle reacties Link kopieren
Gruwel??
.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 29 juli 2016 @ 15:38:

[...]





Nee ik ben een EXTRA mogelijkheid.

Wij vinden van niet.
óu sont les neiges d'antan

quote:impala schreef op 29 juli 2016 @ 18:51:

Gruwel??Ik was de sarcasmesmiley vergeten
Alle reacties Link kopieren
quote:Courage-- schreef op 29 juli 2016 @ 18:11:

[...]



Wat ben je eigenlijk wel dan?Ik ben ik.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Serieus dat je hier een topic over opent...
quote:Jempo schreef op 30 juli 2016 @ 01:23:

Serieus dat je hier een topic over opent...Je hoeft niet te reageren hoor.
quote:missie_m schreef op 30 juli 2016 @ 00:05:

[...]





Ik ben ik.

Joh.

Maar het antwoord was al gegeven overigens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Courage-- schreef op 30 juli 2016 @ 10:10:

[...]



Joh.

Maar het antwoord was al gegeven overigens.waar dan?
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 29 juli 2016 @ 16:26:

[...]







https://www.groene.nl/artikel/colporteu ... pvattingen



De Gutmensch is, volgens de mensen die het woord als veroordeling bedoelen, de drammerige wereldverbeteraar die uit naam van een schijnbaar humanistisch streven de kanker is in het lichaam van de samenleving. Het zijn mensen die uit naam van het goede het slechte doen, en die zich niet laten tegenspreken, omdat ze het monopolie denken te bezitten op de moraal. De Gutmensch is een verrader, een collaborateur en een huichelaar; het soort mens wiens klaarblijkelijke verhevenheid in werkelijkheid een soort morele degeneratie inhoudt.

Ik vraag me af of degene die denkt te bepalen wie een Gutmensch is en wie niet, niet precies hetzelfde doet als een Gutmensch.

Maar fijn dat nu duidelijk is dat wie iemand een Gutmensch noemt, dat bedoelt als "kankergezwel in de samenleving".
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
quote:MevrouwJack schreef op 30 juli 2016 @ 13:57:

[...]



Ik vraag me af of degene die denkt te bepalen wie een Gutmensch is en wie niet, niet precies hetzelfde doet als een Gutmensch.

Maar fijn dat nu duidelijk is dat wie iemand een Gutmensch noemt, dat bedoelt als "kankergezwel in de samenleving".



Pak het niet zo zwaar op.



Gutmensch maar ook Tokkie en onderbuik zijn begrippen om je opponent in een discussie te benoemen en daar zijn geen vastomlijnde definities voor, het is geen wetenschap maar een discussieforum (de pijler actueel dan)



Ik bedoel met Gutmensch geen kankergezwel in de samenleving.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 30 juli 2016 @ 14:11:

[...]





Pak het niet zo zwaar op.



Gutmensch maar ook Tokkie en onderbuik zijn begrippen om je opponent in een discussie te benoemen en daar zijn geen vastomlijnde definities voor, het is geen wetenschap maar een discussieforum (de pijler actueel dan)



Ik bedoel met Gutmensch geen kankergezwel in de samenleving.

Daar ga ik ook vanuit.



Ik word wel erg moe van dat constante hullie en zullie. Zoals je nu zelf ook opmerkt: het gaat om opponenten, waarom? Gisteren ging het ook (weet niet meer op welk topic) over realisten vs. wegkijkers, met die benamingen sluit je zoveel mensen uit die hun best doen om zich genuanceerd op te stellen. En dat is precies wat ik zo ongelooflijk irritant vind aan de pijler actueel. Al die bijnamen: tokkie, racist, Gutmensch, wegkijker, 'Mutti Merkel'. Van beide kanten overigens. Het is vaak haast onmogelijk om hier op een prettige manier mee te discussiëren, een mening te vormen, je genuanceerd op te stellen, zonder in een hoek geduwd te worden.
Tjezus, wat vals
quote:MevrouwJack schreef op 30 juli 2016 @ 14:24:

[...]



Daar ga ik ook vanuit.



Ik word wel erg moe van dat constante hullie en zullie. Zoals je nu zelf ook opmerkt: het gaat om opponenten, waarom? Gisteren ging het ook (weet niet meer op welk topic) over realisten vs. wegkijkers, met die benamingen sluit je zoveel mensen uit die hun best doen om zich genuanceerd op te stellen. En dat is precies wat ik zo ongelooflijk irritant vind aan de pijler actueel. Al die bijnamen: tokkie, racist, Gutmensch, wegkijker, 'Mutti Merkel'. Van beide kanten overigens. Het is vaak haast onmogelijk om hier op een prettige manier mee te discussiëren, een mening te vormen, je genuanceerd op te stellen, zonder in een hoek geduwd te worden.

Want nuance bestaat niet op deze pijler.



Ik heb veel mensen verloren aan kanker en nu nog vechten familieleden tegen de ziekte, dus heb maar even niet gereageerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven