September(+aug-okt)dames met kindjes

14-10-2015 09:21 1361 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve dames,



3 topics hebben we vol gekalkt toen we zwanger waren. Veel steun, leuke dingen en minder leuke dingen, spanning en blijdschap hebben we met elkaar gedeeld. Ook hebben een aantal van ons elkaar al gezien en er komen nog meer meetings. Maar voor nu is het tijd om de 'zwangerpijler' achter ons te laten, want nu onze kindjes er zijn, kunnen we hier verder kletsen!

Gefeliciteerd dames met de prachtige zoons en dochters die wat verder verspreid geboren werden dan verwacht!



Deel 1 van ons zwangeren topic:

Uitgerekend 15 t/m 30 september 2015



Deel 2 van ons topic:

Uitgerekend 15 t/m 30 september 2015 - Deel 2



Deel 3 van ons topic:

Uitgerekend 15 t/m 30 september 2015 - deel 3



NaamLeeftijdhoeveel kindjesUitgerekendBevallen op...Uiltje198529/271 zoon10-09-2015 bevallen op 15 september van een zoonStrandjutter234/401 zoon16-09-2015op 27-08 bevallen van zoontjeBieno29/281 dochter18-09-20156 september bevallen van dochtertjeAriadne8331/321 zoon19-09-2015bevallen van zoontje op 24-08-2015Nouke2933/341 dochter en 1 zoon19-09-2015bevallen van zoontje op 28 augustusTitato26/321 dochter19-09-2015op 12 september bevallen van dochtertje Jola93 21/28 1 dochter 19-09-2015op 17-9 bevallen van een dochterNinnoc31/441 dochter20-09-2015op 24 september bevallen van dochter Vlammetje-129/321 dochter21-09-2015bevallen van dochter op 29 septDiamonds8728/351 dochter22-09-2015op 24 september bevallen van dochterLatteke29/291 zoon en 1 dochter 22-9-2015 bevallen van dochter op 29 septMama_lin33/302 dochters26-09-2015bevallen op 15 september van een dochterPatsy_Stone33/392 zoontjes27-09-2015bevallen van zoontje op 20-08-2015Vlasje8826/301 spetter27-09-2015op 6 september bevallen van zoontjeBaby4283 dochters en 1 zoon28-09-2015op 19-9 bevallen van een dochterMeisie9024/291 zoon28-09-2015op 16-9 bevallen van een zoonAppelientjex33/311 zoon en 1 dochter29-09-2015bevallen van dochter op 12 oktRanonkeltje8826/331 dochter29-09-2015bevallen van dochtertje op 26-08-2015Jen198530/301 zoon01-10-2015bevallen van zoontje op 29 augustus



Tabel is vol, maar schrijf gerust mee.
Alle reacties Link kopieren
@Diamonds, ja is ook zo hoor, alleen was het de afgelopen 2 maanden echt enorm drama en de rest van de tijd niet heel geweldig maar acceptabel . Ze krijgt al maanden geen voeding meer in de nacht en heb ook echt niet het idee dat ze honger heeft maar ze is soms zo onrustig en slaapt licht. Inmiddels gaat het al een aantal nachten beter, kan haar tussen 7 en half 8 op bed leggen zonder drama en dan gaat ze ook wel lief slapen. Dan wordt ze in de avond en nacht af en toe wakker maar met een speentje erin doen slaapt ze weer verder. Wel heeft ze ineens besloten om steeds vroeger wakker te worden, vanochtend al om 5 uur. Das wel erg vroeg! Maar het bleef bij teuten en is ze daarna wel weer in slaap gevallen. Ze heeft duidelijk weer een sprongetje gemaakt, doet weer nieuwe dingetjes en klapt in haar handjes.



@geslacht weten, ik denk soms dat ik bij een tweede het geslacht niet zou willen weten maar ik ben bang dat ik daar veel te nieuwsgierig voor ben. Het is ook wel handig om te weten, of je nieuwe kleertjes moet kopen enzo



@noopes, ja ik twijfel gewoon een beetje teveel over de AC, de mirena heeft toch hormonen en daar reageerde ik niet heel goed op. Daar kwam ik trouwens pas achter toen ik stopte, wat een verschil! Daarom houden we het voorlopig maar op condooms. Een koperspiraal (zonder hormonen) hoor ik veel slechte verhalen over.



@Ik ben nu 2 kilo lichter dan toen ik zwanger werd. Alle zwangerschapskilo's zijn in de week na de bevalling van me afgevallen, denk door borstvoeding en minder eten. Was allemaal wat overweldigend en dan eet ik meteen slechter. Wel is mijn lijf anders nu, striae op mijn buik, buik is slapper en mijn borsten zien er ook wat minder vol uit. Hoort erbij hoor, weet ik maar vind ik soms wel confronterend. Moet wel een beetje aan mijn lijf wennen ofzo, vond het allemaal mooier toen ik zwanger was (vooral 2e trimester).
Spannend, dames die met de volgende ronde bezig zijn! Hopelijk raak voor degenen die graag willen.

Hier niet aan de orde met 4 kleine koters



Wij hebben ons vakantieweekje er al op zitten. E. vond het niet leuk in een ander bed. Dus slapen was niet geslaagd, maar verder alles wel. De lange reis was ook geen probleem. Ze heeft nu net haar eerste boventandje. De ondertandjes had ze al. Ze gaat nu zo knarsetanden (brr...).

Eenkennigheid is flink toegeslagen. Maar verder als papa of mama in de buurt is, is t een heerlijke ontdekkingsreiziger.

Ze staat aan de tafel en wandelt langs dus niks is meer veilig. Ze eet de Donald Ducks van grote zus op of ze scheurt ze aan stukken.

Haar favoriete bezigheid is vaatwasser uitpakken. Daar is ze als de kippen bij. Ze kruipt niet maar tijgert nog.



Ze gaat nu ook echt 'praten' met broer en zussen. Dan gilt ze 'aah!' en wacht ze op hun reactie. Dat kan ze eindeloos herhalen. Zo schattig.
Alle reacties Link kopieren
@Diamonds: ook hier nog maar even een keer de felicitaties! Fijn dat het goed gaat met je. Hopelijk trekt de misselijkheid snel helemaal weg. Hopelijk blijven de nachten van M zo goed gaat, want met de zwangerschap kun je de nachtrust wel goed gebruiken.



@Noopes: leuk dat de kleine zich zo goed ontwikkelt. Vind deze periode ook weer echt super. En eten, haha, leuk hoor zo'n lekkerbekje!

Wel heel erg balen van de dikke buik door de Mirena, dat is niet fijn. Wellicht toch iets anders overwegen....

Fijn om te weten van het voeden. Op de dagen dat ik dan werk zou L trouwens gewoon een flesje op het kdv krijgen. Vooralsnog met afgekolfde melk, want er ligt nog n aardige voorraad in de vriezer.



@April: he, balen dat je alsnog ongesteld bent geworden. Inderdaad volgende ronde nieuwe kansen.



@Moeslie: hoe gingen de 11-maanden prikjes?!

Ik geef inderdaad nog steeds volledig bv. Best veel van de groep hier nog trouwens! Ik wil in elk geval tot een jaar volledig geven en daarna even kijken hoe het loopt. In de ochtend en avond zou ik wel mooi vinden om te blijven doen. En tot wanneer dan, dat zie ik wel. Of tot L er 'klaar' mee is, of ik haha.

Op zich lijkt het me wel weer fijn om een keer zonder nadenken iets uit de kast te trekken (niet dat je er op je werk achterkomt dat die jurk dus echt helemaal omhoog moet om te kolven ), mijn t-shirts hun originele vorm kunnen behouden en ik weer een van mijn mooie beha's aan te doen haha. Maar goed, op zich weegt dat vooralsnog minder zwaar dan het voeden. Vind dat echt heel bijzonder om te doen!



@Baby4: hihi, wat er toch zo lekker is aan tijdschriften.....hier zijn de folders favoriet; : is nu al een koopjesjager, net als zijn mama

En leuk dat kletsen :-). L begint nu te zwaaien en steekt zijn handje uit om te 'kroelen'. Daarnaast gaat hij nu ook delen: geeft ons dan een stukje brood/rijstewafel aan en vindt het helemaal leuk als wij dan zogenaamd een stukje oppeuzelen.



@Vlammetje: fijn dat de nachten beter gaan, want niet-slapen is echt slopend. Wel veel ontwikkelingen dan ook de afgelopen tijd, dus dat zal er ook wel toe hebben bijgedragen dat het slapen lastig was, maar het blijft pittig. Gelukkig is het meestal een fase en lijkt het dan nu weer de goede kant op te gaan (hier idem dito: was de afgelopen tijd echt niet gemakkelijk, maar nu de laatste week is het ineens omgeslagen en gaat het super. Ik reken me nog niet rijk, maar we genieten er wel van nu het zo is. We hebben vakantie, dus een paar lekkere nachten maken en wat 'uitslapen' is niet verkeerd!

Leuk dat handjes klappen en ik smolt hier toen ik je beschrijving over het voorlezen las en hoe F dan kijkt. Zie het helemaal voor me



@tweede: wij willen wel graag een tweede, maar voorlopig nog even niet. Voorlopig doen we ook nog 'double dutch'. Lichamelijk ben ik op zich wel fit, maar wel 7-8 kilo onder mijn startgewicht van voor de zwangerschap en ik zit nu op het randje van ondergewicht. Wil dus eigenlijk wel weer wat 'steviger' zijn en reserves hebben voordat ik zwanger zou worden. Daarbij had ik vorige keer hellp en was de kleine dysmatuur, en daarvoor willen we nog eerst wat meer info van het ziekenhuis hebben over de kansen dat dat ook weer bij een tweede gebeurt (en of er iets aan te doen is/voorkomen). Dus daar gaan we tzt eest ook nog achteraan.
Alle reacties Link kopieren
@Ariadne, ik snap dat je even voorzichtig bent met opnieuw zwanger worden, je wilt toch graag weten of je opnieuw kans hebt om problemen te krijgen. Mooi dat L het zo goed doet ondanks de complicaties, mooi mannetje hoor! Op de 1 of andere manier ben ik in mijn hoofd veel met zwanger zijn bezig, heb een soort heimwee naar de zwangerschap en naar vorig jaar. Stom he. Weet niet zo goed waar het vandaan komt eigenlijk. Hormonen misschien..



@Baby4, ja ik hoorde F ineens ook knarsetanden van de week en toen dacht ik, hoe doet ze dat met alleen 2 ondertandjes?? Nou dat kan natuurlijk helemaal niet en ik voelde even haar bovenkaakje, ja hoor een scherp randje dus er komt een boventandje aan. Ze was woensdag voor het eerst niet heel blij op het kdv, ze waren verbaasd want dat is nog niet eerder gebeurd. Nu denk ik dat ze misschien last van het tandje heeft gehad want ze wilde ook geen brood eten.
Alle reacties Link kopieren
Even snel:

vlammetje, herkenbaar ik heb ook weleens heimwee naar mijn buik en vorig jaar. Weten jullie nog in de zomer onze forum meet in Zwolle? Dat was leuk he... Toen was ik net 1 dag met verlof ofzo...



Ariadne: ja ik ben nu sinds vorige week aan het voeden volgens dat construct! Ik kolf niet meer op werk, gewoon op een dag mee gestopt toen ik merkte dat ik weinig stuwing had. Was na mijn weekend weg toen ik 3 dagen full time had gekolfd (4x per dag). Wie weet is daardoor de productie wat achteruit gegaan. Op de dagen dat ik werk krijgt ze overdag 1 (soms 2) flesjes kv van 150 cc. En dan 's ochtends en 's avonds van mij bv. Wel direct als ik uit werk kom en dan nog voor ze gaat slapen. En op mijn vrije dagen krijgt ze van mij 4x. Ik wil eigenlijk toe naar 3x. Ze is nu bijna 10 maanden. Weet niet of dat al kan? Zijzelf zou wel vaker willen, maar ik kan haar makkelijk afleiden met iets anders te eten/drinken. Als ze kv had gehad, kreeg ze ook nog maar 2-3x op deze leeftijd. En op deze manier hou ik het goed vol! Want vind t wel heel gezellig.
Alle reacties Link kopieren
De kleine meid heeft trouwens sinds vandaag voor t eerst koorts. Net 40.2. Ze gloeit heel erg. Heb d'r met alleen luier aan in bed gelegd. In de kamer is het ook al 26 graden nl. Ik hoop dat het vanzelf weer afzakt.
Alle reacties Link kopieren
@Appelien: is de koorts van A inmiddels alweer gezakt? Hopelijk voelt de kleine meid zich weer wat beter.

En fijn dat het voor jou werkt om op t werk niet te kolven maar de andere voedingen wel te doen. Ga het gewoon proberen na de vakantie. Lukt het niet, dan beslis ik dan wel weer wat ik ermee doe.

L krijgt nu trouwens meestal 4 en soms 3 voedingen. Ik weet dat er kindjes zijn die al bij n maand of 8-9 op 3 voedingen zaten. Dan heb ik het ook specifiek over bv, want heb het idee dat het met kv meestal sowieso minder voedingen zijn. Het afleiden/uitstellen met ander eten lukt hier trouwens maar beperkt. Als meneer echt honger heeft wil hij gewoon melk



@Vlammetje: kan t me wel voorstellen hoor dat gevoel om weer zwanger te willen zijn. Denk dat het ook nog wel met hormonen te maken heeft, maar denk ook met dat de kleintjes bijna een jaar worden en je terugdenkt aan een jaar terug, toen je nog zwanger was en dat dat een soort 'heimwee' oproept. Al kan ik me zeker ook voorstellen dat het bij mensen alweer aan het kriebelen is



Ik denk inderdaad ook wel terug aan een jaar geleden. Met een dubbel gevoel; wel nog met die dikke buik, bijna verlof, maar ook het hele ziekenhuistraject wat gestart was...
Alle reacties Link kopieren
@Appelien: is de koorts gezakt bij A.? Ze had geen 11 maanden prikjes gehad daarvoor toch? N. had voor de eerste keer reactie op de 11 maanden prikjes. Ook hoge koorts. Het ging gelukkig weer net zo snel ala dat het kwam. Verder was alles goed bij het cb. Zn gewicht gaat wel wat langzamer omhoog; bijna 9 kg nu bij 77 cm. wij waren/zijn allebei ook fijntjes gebouwd, ik kijk daar dus niet van op.



@vlammetje: bij mij begint het ook weer te kriebelen hoor! In principe zou ik zwanger kunnen zijn want we hebben het een paar keer onveilig gedaan. Ik hoop het ergens nog niet, zo snel raak. Ook spannend allemaal en of het niet te snel op elkaar zou zijn. Ik verwacht ook niet dat het zo snel raak is. Als het wel zo is, is het natuurlijk hartstikke welkom! As donderdag is mijn NOD, zoals ze dat hier op het forum zeggen.. ik ben alleen nooit zo regelmatig.



@Ariadne: ik snap dat jullie nog wachten en dat je het een en ander laat onderzoeken. En zelf ook aansterken inderdaad. Bv vraagt ook best veel van je lichaam. Als ik nu foto's terug zie van mijn bv periode denk ik wat een ingevallen gezicht! Nu ben ik gewoon op mn oorspronkelijke gewicht weer. Iets aangekomen weer na de bv.
Life is short. Smile while you still have teeth.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar hoor het weer zwanger willen zijn, vond het een heerlijke tijd maar wij willen echt wat meer leeftijdsverschil dus we wachten nog even.

Kleine meid heeft de waterpokken gekregen, hopelijk gaat ze er niet teveel last van krijgen. Volgende week zou ze de elf maanden prikjes krijgen, tegen die tijd maar even bellen of dat wel verstandig is ivm de waterpokken.
Alle reacties Link kopieren
@moeslie het was afgezakt maar ze had gisteravond weer hoge koorts, 40.3. Verder at en dronk ze wel goed, ze sliep wel meer dan normaal. En gewoon vrolijk. Soms iets pieperiger. Dus maakte me geen zorgen. Vnv had ze geen koorts denk ik, ze gloeide iig niet dus niet gemeten.



@ariandne ik snap dat het voor jou een dubbel gevoel is als je erop terug kijkt. Kan me voorstellen dat je dat eerst nog moet verwerken en er meer over wil weten!



@bieno leuk toch dan heb je dat nog in het vooruitzicht, nog een keer zwanger zijn! Ik heb dat niet meer... Vind 3 echt teveel helaas.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu appelientje? Onze zoon is om 3 uur wakker geworden, gloeide als een kooltje. 38.4 koorts, zetpil en water gegeven en hij heeft op mij geslapen tot bijna 7 uur.

Nu wat hangerig, moest eigenlijk boodschappen halen vandaag maar ik maak er wel een hangdagje van.
Alle reacties Link kopieren
@Moeslie, spannend dat het raak kan zijn! Hier nog niet zover hoor. Best slopend weekend gehad, weer veel wakker 's nachts en niet willen inslapen. Wij hebben besloten eerst nog even te wachten en te kijken waar we staan wanneer F anderhalf is. Ik wil nog even rustig van haar kunnen genieten zonder zwanger te zijn enzo. Dus we schuiven het nog even voor ons uit. En wat appelientje zegt is ook wel waar, het nog even in het vooruitzicht hebben. Want ik denk niet dat wij meer dan 2 kindjes willen uiteindelijk.
@Moeslie, en, hoe staan de zaken er voor op het moment?



@ Appelientje, is je meissie weer opgeknapt? En Noopes, jouw ventje ook?



@ Vlammetje, is er al wat verbetering qua slapen met F?



@Ariadne, ik geef E. denk ik nog wel 5x per dag bv. Geen probleem dat je nog niet op 3 voedingen zit lijkt me. Toch?

Hier 's ochtends rond 6/7 uur, dan tegen eind van de ochtend nog een keer, eind van de middag (uur of 4, half 5), 's avonds vaak nog 2x (vroeg en laat). Tja. Ik kan niet zien hoeveel ze binnen krijgt. Wat ook meespeelt is dat mevrouw ontzettend snel afgeleid is en soms daardoor niet helemaal genoeg drinkt per keer heb ik het idee. Ze heeft al die tijd ook gewoon wel eens bv uit een flesje gedronken wat ik wel eens afkolfde, maar nu vertikt ze het om uit een flesje te drinken. Liever grotemensenslokken uit een beker dan uit zo'n speen



@Noopes, vervelend van die Mirena. Hier geen dikkere buik. Ook qua kilo's weeg ik exact evenveel als voor ik zwanger werd. Misschien is Implanon wat voor je? Ook een langetermijnoplossing, maar niet definitief.
Alle reacties Link kopieren
De pil heb ik gehad, die werkte niet voldoende tegen de aandoening die ik heb. Mirena moet werken, zo niet dan is de volgende optie baarmoeder eruit.



Fijn te lezen dat bv bij jullie nog zo goed gaat!
Alle reacties Link kopieren
Baby4, het staat er alsvolgt voor: afgelopen vrijdag een test gedaan omdat ik nog niet ongesteld was geworden en ineens van alles dacht te voelen.. Ik moest dat weekend werken dus wilde gewoon weten waar we aan toe waren. De test was negatief. Negatief of positief was allebei goed geweest, dus niks aan de hand.

Ben nu alleen nog steeds niet ongesteld.. Heb bedacht dat ik zaterdagmorgen, als ik het dan nog niet geworden ben, weer een test doe.

Fijn dat de bv nog goed loopt! Drinkt ze ook wel eens water oid tussendoor?



Oei dat is heftig Noopes, dat de mirena je enige optie is. Hopelijk krijg je er gauw minder last van. Denk je erover om je baarmoeder te laten verwijderen als jullie geen kinderen meer willen? Of voelt dat toch te definitief? Lijkt me ook een pittige operatie..



Hier gaat het verder goed. We gebruiken nu sinds een week forlax (weet ff niet meer wie dat ook gebruikte hier) het gaat nu een stuk beter met N. woensdag naar de ha om alles te bespreken. Hij trekt zich nu zelf op tot staan en loopt wat kleine stapjes aan twee handen. Kruipen en zelf zitten doet hij nog niet. De laatste weken slaapt hij de nachten door van 20:00 tot 07:30 ongeveer. Dan een hele lange ochtenddut en minder lange middagdut. Wel heel fijn eigenlijk. We zijn weer wat aan het klussen in ons huis, dus dan heb ik daar tijdens de dutjes tijd voor. Gelukkig is hij geen lichte slaper.
Life is short. Smile while you still have teeth.
Alle reacties Link kopieren
@Noopes; klinkt heftig. Hopen dat de Mirena werkt. Willen jullie nog meer kinderen want anders is de baarmoeder verwijderen nig geen optie. Maar dan nog weln dikke buik tot die tijd is ook niet fijn....



@Baby4: eigenwijze dame die E dat ze niet uit de fles wil drinken :-D Scheelt dat jij eigenlijk altijd zelf kan voeden. Hoewel ze waarschijnlijk wel beter uit n fles zou drinken als ze bijv naar t kdv zou gaan. Als je maar genoeg honger hebt

Wat betreft de keren borstvoeding; ik maak me er geen druk om, weet dat t heel wisselend kan zijn hoe vaak mensen nog voeden in deze leeftijdsfase. Ik reageerde op Appelien die aangaf graag naar drie voedingen te gaan.

Laatste dagen L weer wat vaker gevoed; had wat last van zijn boventandjes die doorkwamen. Doorslapen is er (mede daardoor? ) ook niet bij geweest de laatste week. Kijken wel hoe t nu weer gaat. Zijn nu ook terug van vakantie, dus weer n beetje in t normale ritme.



@Moeslie: spannend hoor. Zou inderdaad eind van de week toch nog ns testen als je niet ongesteld bent geworden.

Goede slaper heb je trouwens!



Over menstruatie gesproken; Zijn er trouwens meer mensen die nig niet ongesteld zijn geweest na de bevalling? Ik nog niet. Al bijna twee jaar niet ongesteld geweest. Op zich wel makkelijk al zou t wel prettig zijn te weten of de boel nog 'werkt'.



Verder tijgert L steeds sneller en zit hij nu lekker stevig. Ook probeert hij zich nu geregeld op te trekken, vooral aan/op mij haha. En dan helemaal trots als hij aan de hand (al is t nog wankel) staat :-)
Alle reacties Link kopieren
@Baby, het slapen gaat weer iets beter, het blijft wel erg schommelen. Ze kan een week vrij goed slapen en dan weer een weekend constant wakker worden. Ze slaapt ook vaak onrustig, droomt veel en huilt dan ook in haar slaap of wordt huilend wakker. Heel zielig! Overdag wil ze soms nauwelijks slapen, soms 2x en soms 1 lang slaapje. Het lijkt alsof ze al naar 1 slaapje per dag gaat langzaam. We hebben overdag wat slapen betreft ook nog steeds geen vast schema, ik laat het maar zo. Werkt bij F gewoon niet.



@ontwikkeling, oh wat gaat het snel! Ze lijkt elke dag weer een centimeter gegroeid, zet aan de hand haar voetjes steeds beter neer en kan nu van liggen/kruipen gaan zitten. Ze heeft ook weer een nieuw brabbeltaaltje ontwikkeld en lijkt me dan van alles te willen vertellen. Kijkt me erg serieus aan tijdens haar verhaal, zo grappig. En als ze iets wil hebben dan kan ze ook erg vasthoudend zijn, soms wat driftig, vind ik ook wel grappig. Oh en het is nog steeds tijgeren wat ze doet, kan het geen kruipen noemen. Ze trekt zich ook steeds vaker op tot staan aan onze handen maar gaat huilen wanneer we haar dan weer neerzetten, dat is natuurlijk ook niet zo interessant.



@AC, omdat ik zo twijfel over wat te gebruiken, gebruik ik nu niets.. Zie bij alle mogelijkheden wel nadelen.. Implanon ga ik eens googlen, is ook met hormonen zeker?



@Moeslie, spannend! Wel fijn dat je er zo relaxed in staat. Dat hadden wij bij de eerste ook en ik hoop bij een tweede dat het ook zo mag gaan.



@Ariadne, ik ben al vrij snel na de bevalling weer ongesteld geworden. Toen ik borstvoeding gaf was ik nog niet ongesteld hoor, toen ik aan het afbouwen was (gaf toen nog 2 x) werd ik direct weer ongesteld. Wel is mijn cyclus nu langer dan voorheen, was 29 dagen en nu 31 dagen. Geen idee hoe dat kan eigenlijk. Meer die dat ook hebben hier?
Alle reacties Link kopieren
@iedereen: wat een hoop updates weer. Ik kom later terug om te reageren, maar heb op dit moment een erg duf vol hoofd van een griepje.



@moeslie: wij gebruiken ook forlax(dat was ik dus ) superspul he! Fijn dat het zoveel beter gaat met N nu!
Alle reacties Link kopieren
Ariane, ik ben ook nog niet ongesteld geworden! Bij zoontje duurde het ook ongeveer een jaar dus daar ga ik nu ook maar vanuit. Ik Geef natuurlijk ook nog volop bv en zoontje drinkt ook nog een keer per dag.

Wij willen voorlopig nog wachten op de derde dus ik maak me er nog niet druk om.



Meer frutje gaat alles goed. Lekker brabbelen en flink bewegen. Vandaag was ze van het bed gevallen, tand door de lip. Dat was iets minder. Verder zit ik nu bijna een jaar thuis alweer en ik vind het nog steeds heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
@Latteke: goed te horen dat het wel vaker voorkomt dat mensen zo lang nog niet ongesteld zijn geweest. Ik weet dat het prima kan als je bv geeft, maar blijft n beetje n gek idee. Voorlopig willen wij ook nog geen tweede, en bij L was ik na het stoppen van de pil ook een hele periode niet ongesteld geweest en toch zwanger, dus wie weet ben ik toch al wel vruchtbaar...

Maar ik begrijp dus dat jullie zeker nog voor een derde willen gaan; leuk!

Fijn dat het zo goed gaat met frut: wel sneu dat ze gevallen was, maar goed, kan gebeuren natuurlijk. Zal nog wel eens vaker voorkomen. Goed ook te horen dat het thuis zijn zo goed bevalt.



@April: beterschap!



@Vlammetje: leuk he, al die ontwikkelingen. Gaat zo hard. Hier ook een temperamentvol mannetje. Hij is vaak hartstikke vrolijk, maar heeft ook een eigen willetje en kan soms een beetje ongeduldig zijn (van wie zou hij dat hebben..... )



/Binnenkort weer naar het cb; ben wel benieuwd naar hoeveel L nu weegt en gegroeid is.



En L wordt over 2 weken alweer een jaar; feestje staat al gepland. We houden het vrij klein met alleen directe familie; zijn toch alweer genoeg mensen. Ga nog zelf een taart bakken; nog even bedenken met welk figuur erop. Denk Nijntje of Woezel/Pip. En misschien nog een 'smash-cake' voor de kleine.
@Moeslie, spannend! Dat het toen negatief was kan natuurlijk betekenen dat je een beetje vroeg was met testen (late eisprong ofzo). Ben benieuwd!



@Ariadne, je wordt altijd 2 weken na eisprong ongesteld. Maar je weet natuurlijk niet wanneer die eerste eisprong weer is. Dus kun je in principe voor je eerste menstruatie alweer zwanger zijn. Maar je kunt niet wekenlang vruchtbaar zijn zonder ongesteld te zijn.

Bij mij duurde het ook meestal een maand of 8 voor alles weer begon te werken. Kwam door de bv. Vond ik altijd heerlijk. Nu Implanon, dus geen idee of het anders nu ondertussen vanzelf op gang gekomen was of niet. Tot op heden niks.

Leuk, een cakesmash! Ik heb er eentje van een vriendin mogen fotograferen. Hele vloer onder de blauwe mousse, maar super resultaten.



@Vlammetje, ja Implanon is ook met hormonen, maar met veel minder. Het bevat maar 1 soort hormoon. En het kan samen met borstvoeding (een van de redenen voor mij). Volgens de huisarts hadden de meeste mensen die last hadden van de pil last van de oestrogenen uit de pil en niet van de progestagenen. En Implanon bevat alleen een lage dosis progestageen. Maar dat verschilt dus per persoon hoe je er op reageert. Nadeel kan zijn dat je onregelmatige bloedingen krijgt. Maar het kan net zo goed helemaal wegblijven. Voordeel is ook dat hij werkt als je overgeeft of diarree hebt, je hoeft er nooit aan te denken. Ik heb alleen nog geen ervaring met het er uit peuteren van dat ding... Hier geen gewichtstoename of stemmingswisselingen. Heerlijk egaal. De afgifte van de hormonen is natuurlijk egaal. Eerste 2 weken heb ik iets hoofdpijn gehad en dat was het. Aangezien ik nog wel eens wat vergeet is dit een stuk relaxter voor me dan de pil.



@April, beterschap!



E. begint echt grenzen te verkennen. Ze kan langs de tafel wandelen en alles van de tafel grijpen. En ze mag niet overal aan zitten. Als we dan 'nee' zeggen, probeert ze t eerst nog een keer. Toen ze het onlangs nog niet mocht van mijn man, mepte ze toch opzij! Zo van: ik wil niet beperkt worden! En daarna schuift ze haar handje er weer naar toe en kijkt bij iedere centimeter even of we het nog goed vinden
Alle reacties Link kopieren
Loos alarm hier! afgelopen donderdag ongesteld geworden (en nee, heb nog eens dubbel gecheckt. Ik was echt precies 1 week over tijd). Volgende week gaan we op vakantie dus dan kan ik nog lekker een wijntje drinken.

We gaan voor het eerst kamperen met onze vouwwagen. Ben benieuwd wat N. Er van vindt om te slapen in zo'n tent enz. Zijn er meer mensen weg geweest of gaan jullie nog? Nog goude tips en zelf ook nog een beetje kunnen relaxen? Ik heb er edht zin in! Lekker ongestoord met zn drieeën kunnen zijn.

N. Heeft hier 2 dagen koorts gehad met als hoogtepunt 39.6. Volgens mij komt het doordat er nu een hoektand doorkomt. Die dingen schijnen vaker een crime te zijn. Heel zielig, maar het lijkt nu beter te gaan.



Grappig baby4, als ze echt zo kijken hoe ver ze mogen gaan he? N. weet hier ook heel goed wat hij wel en niet mag. Niet dat hij zich daar aan houdt overigens. Het wordt er alleen maar interessanter door. Het is soms wel moeilijk om je gezicht in de plooi te houden als hij iets doet wat niet mag, maar stieke wel heel grappig was..

Fijn weekend allemaal!
Life is short. Smile while you still have teeth.
Alle reacties Link kopieren
Ha dames, hoe is het met iedereen? Is iedereen al druk met de eerste verjaardag plannen? Ik heb er zelf helemaal zin in, haha. Ik ben alleen aan het bedenken wat van taart we gaan halen. Wil graag ook iets voor dochter waar ze lekker mee kan smeren. Iemand leuke ideeën?

Bij de kleine meid komt gewoon ook al een kiesje door! Zag ineens een puntje zitten toen ze aan het lachen was.
Alle reacties Link kopieren
Ha bieno!

Ja hier ook druk aan het plannen! De meptaart maak ik zelf samen met een vriendin. Luchtige cake, fijne creme en een dun laagje fondant.



Zoon heeft amper het eerate kiesje door en nummer 2 heeft zich al aangediend. Bij de voortanden was het 6 tanden in 8 weken, dat belooft wat voor de kiesjes... hallo slapeloze nachten.

Morgen naar het cb, ben heel benieuwd naar de curve van het gewicht.
Alle reacties Link kopieren
Oh hier alle 4 de boventanden floepten er zo achter elkaar door, maar heb het idee dat ze er weinig last van gehad heeft. Kiesje nu wat meer heb ik het idee.



Ah leuk zelf het taartje maken! En leuk om weer even te meten en wegen, wij zijn gisteren geweest voor het elf maanden prikje, toen alleen even gewogen, ruim 9700 gram. Weet dus niet hoe lang ze nu is. Maar ze groeit goed dus het zal wel goed zijn :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven