Ebru Umar

26-04-2016 12:18 696 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren plaatste ik een nieuwsbericht over Ebru in het topic van de Duitse cabaretier, maar op het Erdogan-topic staan ook berichten over Ebru. Ebru is zo vaak in het nieuws dat ze een 'eigen' topic verdiend. Ze werd in Turkije opgepakt, voor de rechter geleid, er is in haar woning in Nederland ingebroken en haar muur werd beklad.

Het gaat allemaal om vrijheid van meningsuiting. Dat is een groot goed, hoewel de uitlatingen van de Duitse cabaretier toch echt te ver ging, zo ook die laatste van Hans Teeuwen. Waar is de grens? Ze doen het (denk ik) omdat journalisten in Turkije worden opgesloten als ze iets schrijven wat men niet wil horen.



Mag je een cabaretier, journalist of columniste opsluiten of van bed lichten en mee nemen naar het politiebureau vanwege een kritische mening? Nee, zeker niet. Voor het beledigen? Misschien wel. Mag Turkije een oproep doen aan Nederturken om te klikken over wat Nederlanders in Nederland zeggen? NEE. Dat is haatzaaien en burgers tegen elkaar opzetten.



Is de loyaliteit aan de vrije-mening in ons vrije land in gevaar omdat er mensen zijn die de 'praktijk van onderdrukking' in ere houden?





RTL Nieuws

3 uur geleden



Eerste column sinds arrestatie: 'Gefeliciteerd met jullie totaal mislukte Nederlanderschap'



© ANP



Dat ze momenteel vastzit in Turkije lijkt voor columniste Ebru Umar geen reden om haar toon te matigen. In haar eerste column sinds ze zaterdag werd gearresteerd, heeft Umar hard uitgehaald naar de Nederlanders van Turkse komaf die er volgens haar voor hebben gezorgd dat ze het land niet mag verlaten.



"GEFELICITEERD met jullie totaal mislukte Nederlanderschap", schrijft Umar in haar column in Metro. "GEFELICITEERD met jullie loyaliteit aan een stel berggeiten uit Turkije, geitenneukers zo je wilt, die jullie volgen zodra ze oproepen tot NSB-gedrag. Enig idee wat een NSB'er was? O wacht nee, die lessen over de Tweede Wereldoorlog zijn geschrapt he? Ja, dank voor het weg met ons. Ik feliciteer jullie Nederturken met je NSB-gedrag. Jullie zijn de reden dat ik vastzit in Turkije."



Overuren



Ze dankt in haar column ook familie, vrienden en collega's voor alle steun en de hoofdredacteuren die 'overuren draaien mij naar Nederland te krijgen'. "Zij werken, zodat jullie Nederland kunnen beroven van alle vrijheden waar ook jullie ouders een leven aan gewijd hebben", besluit Umar.



Zie ook:



'De meest onderdrukkende landen ter wereld'
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad erg triest dat ze word bespuugd en uitgescholden. Dat ze het niet eens zijn met wat ze schrijft....kan ik nog wel enigzins begrijpen, maar bespugen? Ba'h En waarom roepen ze steeds 'hoer' naar Ebru? Is dat omdat ze westers is?
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 25 juli 2016 @ 23:14:

Inderdaad erg triest dat ze word bespuugd en uitgescholden. Dat ze het niet eens zijn met wat ze schrijft....kan ik nog wel enigzins begrijpen, maar bespugen? Ba'h En waarom roepen ze steeds 'hoer' naar Ebru? Is dat omdat ze westers is? Ze is weg uit de roedel, te westers, leuk gekleed, geen hoofddoek en levert kritiek op de Turkse en Marokkaanse gemeenschap.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 25 juli 2016 @ 23:25:

[...]





Ze is weg uit de roedel, te westers, leuk gekleed, geen hoofddoek en levert kritiek op de Turkse en Marokkaanse gemeenschap.Ze is toch gewoon Nederlandse. Diegene die dat afkeuren 'wonen, leven en zijn' zelf ook Nederlands.
LOEP ME MAAR aub.
quote:Tresmarias schreef op 19 juli 2016 @ 20:57:

Statushouders hebben voorrang op een sociale huurwoning. Als je als autochtoon jarenlang gewerkt maar je baan verloren hebt, mag je achteraan aansluiten door het asociale beleid van de Haagse elite. En het dan gek vinden dat mensen het zat zijn.



Dat geld maar voor een beperkte groep, voor vluchtelingen bijvoorbeeld en een Turk zal niet snel als vluchteling worden aangemerkt. Turken die hierheen komen voor gezinsvorming of gewoon willen emigreren (als dat al lukt) hebben geen recht op een woning.



De reacties op Ebru verbazen me niet eens meer. Ik vind het niet kunnen maar het is te verwachten als je begint te beledigen en gewoon weg schoppen dan kun je op weerstand stuiten. Dit vind ik wel een achterlijke vorm van weerstand maar goed.
quote:mwcactus schreef op 26 juli 2016 @ 00:18:

[...]





Dat geld maar voor een beperkte groep, voor vluchtelingen bijvoorbeeld en een Turk zal niet snel als vluchteling worden aangemerkt. Turken die hierheen komen voor gezinsvorming of gewoon willen emigreren (als dat al lukt) hebben geen recht op een woning.



De reacties op Ebru verbazen me niet eens meer. Ik vind het niet kunnen maar het is te verwachten als je begint te beledigen en gewoon weg schoppen dan kun je op weerstand stuiten. Dit vind ik wel een achterlijke vorm van weerstand maar goed.Schei toch uit! Ebru's reactie was n.a.v. het feit dat ze beroofd werd van haar telefoon door Marokkanen. Daar mag ze best op reageren. Dat ze vervolgens door Marokkaanse jongens wordt bespuugd en uitgemaakt voor hoer slaat natuurlijk helemaal nergens op. Dat jij daar nog begrip voor op kunt brengen vind ik stuitend. Bah!
Alle reacties Link kopieren
quote:mwcactus schreef op 26 juli 2016 @ 00:18:

[...]

De reacties op Ebru verbazen me niet eens meer. Ik vind het niet kunnen maar het is te verwachten als je begint te beledigen en gewoon weg schoppen dan kun je op weerstand stuiten.Dus bespuugd worden vind je een te verwachten reactie op het schrijven van scherpe columns?
Alle reacties Link kopieren
Ik volg Ebru op twitter en vind dat ze veel rake dingen zegt. En een columnist overdrijft nu eenmaal.

En je wilt niet weten waar ze door sommige achterlijken voor wordt uitgemaakt.
Alle reacties Link kopieren
I Ebru.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Nou wordt ze weer aangeklaagd vanwege groepsbelediging! Turken zijn kwaad dat zij ze geen nederlanders noemt.....uh, ze willen toch zelf zo graag turks blijven! Ze lopen toch zo te wapperen met vlaggen en Erde te steunen!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:Pientjexxxx schreef op 26 juli 2016 @ 09:42:

[...]





Schei toch uit! Ebru's reactie was n.a.v. het feit dat ze beroofd werd van haar telefoon door Marokkanen. Daar mag ze best op reageren. Dat ze vervolgens door Marokkaanse jongens wordt bespuugd en uitgemaakt voor hoer slaat natuurlijk helemaal nergens op. Dat jij daar nog begrip voor op kunt brengen vind ik stuitend. Bah!Naast dat mensen van haar af moeten blijven, is ebru wel al jarenlang aandacht aan het trekken door afgrijselijke dingen over oa Marokkanen uit te kramen. Dus die reactie van haar past wel al in een jarenlang beeld, het is niet zo dat zij ineens uit emotie incidenteel zoiets schreef.
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 29 juli 2016 @ 09:25:

Nou wordt ze weer aangeklaagd vanwege groepsbelediging! Turken zijn kwaad dat zij ze geen nederlanders noemt.....uh, ze willen toch zelf zo graag turks blijven! Ze lopen toch zo te wapperen met vlaggen en Erde te steunen!Wat een vermoeiend volk....
quote:tvandattum schreef op 29 juli 2016 @ 09:39:

[...]





Wat een vermoeiend volk....De racisten op de actueel pijler, bedoel je? Nou he!
quote:mienietjefietje schreef op 29 juli 2016 @ 09:25:

Nou wordt ze weer aangeklaagd vanwege groepsbelediging! Turken zijn kwaad dat zij ze geen nederlanders noemt.....uh, ze willen toch zelf zo graag turks blijven! Ze lopen toch zo te wapperen met vlaggen en Erde te steunen!Och is het weer zover?
Alle reacties Link kopieren
quote:viavia2013 schreef op 29 juli 2016 @ 10:04:

[...]



De racisten op de actueel pijler, bedoel je? Nou he!Ja hoor, daar is tie. De racisme-kaart. Jij ben af, je mag niet meer meediscussieren.
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
quote:tallyho schreef op 29 juli 2016 @ 13:09:

[...]



Ja hoor, daar is tie. De racisme-kaart. Jij ben af, je mag niet meer meediscussieren.Maar jullie willen helemaal niet discussiëren, jullie willen alleen maar meepraters. Dus....
quote:Het-groepje schreef op 29 juli 2016 @ 09:38:

[...]





Naast dat mensen van haar af moeten blijven, is ebru wel al jarenlang aandacht aan het trekken door afgrijselijke dingen over oa Marokkanen uit te kramen. Dus die reactie van haar past wel al in een jarenlang beeld, het is niet zo dat zij ineens uit emotie incidenteel zoiets schreef.Het gros van de Marokkaanse jongens zijn ook e..erbakken. Ze doen het op alle fronten slecht en de meerderheid is met de politie in aanraking geweest. Dan kun je vinden dat Ebru daar "afgrijselijke"dingen over schrijft, maar het is afgrijselijk hoe die jongens zich gedragen. Buren worden geterroriseerd en weggetreiterd, homo's worden belaagd, meisjes en vrouwen zonder hoofddoek uitgescholden en bespuugd, buschauffers belaagd, ze steken auto's in de brand, hulpverleners worden belaagd zodat deze hun werk niet kunnen doen, ze veroorzaken overlast op straat, zijn vaak betrokken bij criminele activiteiten, enz. enz. Moet ik nog even doorgaan of vind je de opsomming zo wel voldoende?
quote:Pientjexxxx schreef op 29 juli 2016 @ 13:16:

[...]





Het gros van de Marokkaanse jongens zijn ook e..erbakken. Ze doen het op alle fronten slecht en de meerderheid is met de politie in aanraking geweest. Dan kun je vinden dat Ebru daar "afgrijselijke"dingen over schrijft, maar het is afgrijselijk hoe die jongens zich gedragen. Buren worden geterroriseerd en weggetreiterd, homo's worden belaagd, meisjes en vrouwen zonder hoofddoek uitgescholden en bespuugd, buschauffers belaagd, ze steken auto's in de brand, hulpverleners worden belaagd zodat deze hun werk niet kunnen doen, ze veroorzaken overlast op straat, zijn vaak betrokken bij criminele activiteiten, enz. enz. Moet ik nog even doorgaan of vind je de opsomming zo wel voldoende?

Paarlen voor de zwijnen pien..

Autochtonen doen dat ook,christenen,de kruistochten binnen 3 2 1 ...
quote:Pientjexxxx schreef op 29 juli 2016 @ 13:16:

[...]





Het gros van de Marokkaanse jongens zijn ook e..erbakken. Ze doen het op alle fronten slecht en de meerderheid is met de politie in aanraking geweest. Dan kun je vinden dat Ebru daar "afgrijselijke"dingen over schrijft, maar het is afgrijselijk hoe die jongens zich gedragen. Buren worden geterroriseerd en weggetreiterd, homo's worden belaagd, meisjes en vrouwen zonder hoofddoek uitgescholden en bespuugd, buschauffers belaagd, ze steken auto's in de brand, hulpverleners worden belaagd zodat deze hun werk niet kunnen doen, ze veroorzaken overlast op straat, zijn vaak betrokken bij criminele activiteiten, enz. enz. Moet ik nog even doorgaan of vind je de opsomming zo wel voldoende?Het gros. Hoeveel procent? Per punt een bron graag. Het gros dat ik ken zit gewoon netjes op school en heeft een bijbaan namelijk.
quote:YellowDiamond schreef op 29 juli 2016 @ 13:24:

[...]



Paarlen voor de zwijnen pien..

Autochtonen doen dat ook,christenen,de kruistochten binnen 3 2 1 ... Lastig he feiten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 29 juli 2016 @ 13:26:

[...]





Het gros. Hoeveel procent? Per punt een bron graag. Het gros dat ik ken zit gewoon netjes op school en heeft een bijbaan namelijk.

Ik wilde net hetzelfde vragen, je was me voor.



De "zes van de tien is crimineel"-vlieger gaat overigens niet op, die is al ontkracht (bron: http://www.nrc.nl/nieuws/ ... n-contact-1357121-a989151)
quote:tallyho schreef op 29 juli 2016 @ 13:09:

[...]



Ja hoor, daar is tie. De racisme-kaart. Jij ben af, je mag niet meer meediscussieren.Das helemaal wat. Iemand discrimineren vanwege het benoemen van racisme.
quote:Het-groepje schreef op 29 juli 2016 @ 13:28:

[...]





Lastig he feiten.Ja vind jij feiten lastig? Dat kan..
quote:YellowDiamond schreef op 29 juli 2016 @ 13:48:

[...]



Ja vind jij feiten lastig? Dat kan..War heb je toch een bijzondere manier van discussiëren.
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 29 juli 2016 @ 13:24:

[...]



Paarlen voor de zwijnen pien..

Autochtonen doen dat ook,christenen,de kruistochten binnen 3 2 1 ...



Dat doen ze ook. Wil uiteraard niet zeggen dat een groep niet oververtegenwoordigd kan zijn, maar evenmin dat "alleen" Marrokaanse jongeren dergelijke streken leveren.

Oftewel, de gehele problemen moeten aangepakt worden. Want al zou je het voor elkaar krijgen dat jongeren met Marrokaanse achtergrond dergelijk gedrag niet meer vertonen, is het nog niet zo dat alle problemen daarmee opgelost zijn.

Wat overigens er ook weer los van staat dat er bij de ene doelgroep wellicht een andere/ander soort oplossing beter werkt dan bij de ander.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze nacht in andere topics een en ander neergeknald over Turkije Erdogan Gülen en de CIA. Ik wil nog iets kwijt; De Neder-Turk bestaat niet. Een ezel geboren in een paardenstal blijft immers ook een ezel. Je kunt niet verwachten dat Turken hun identiteit opzeggen en met de Nederlander gaan staan. Wij bemoeien ons met zaken waar wij ons niet mee moeten bemoeien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven