Help! Ik ga bijna trouwen.

29-07-2016 11:35 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames,



In oktober stap ik in het huwelijksbootje, maar ik twijfel enorm of ik dit door moet zetten. Ik heb een hele lieve, begripvolle vriendin waar ik mij altijd op me gemak bij voel en waarmee ik altijd goed kan praten. We zijn al 10 jaar samen en de eerste jaren waren geweldig. De laatste jaren heb ik echter alleen maar twijfels en weet ik niet wat ik met mijn gevoelens aan moet. Ik denk vaak aan hoe het zou zijn zonder vriendin of met een andere vriendin. Ook fantaseer ik vaak over andere vrouwen. Verder is de intimiteit van mijn kant ook ver te zoeken omdat ik mij niet genoeg aangetrokken voel tot haar. Zij vraagt zich al jaren af waarom het meer van haar kant komt dan van mij. Ook begint zij over kinderen, terwijl ik daar zelf nog helemaal niet aan moet denken. Logisch, omdat ik al jaren met relatie twijfels zit natuurlijk. Dan ga je niet opeens besluiten om kinderen te nemen. Zij nadert de 30 echter al bijna (ik ben al 30) en om haar heen krijgt ook iedereen kinderen. Daarom wil ze eigenlijk niet wachten. Van haar kant begrijpelijk, ook al voelt ze heus voel dat de relatie niet 100% top is op het moment.



Hoe zouden jullie dit aanpakken? Toch trouwen en hopen dat de vonk weer terug komt of andere maatregelen nemen?

Ik vind het zo moeilijk om haar pijn te doen en ik ben bang om alleen te zijn (eenzaamheid, financiële zaken en angst voor de verkeerde beslissing).



Gr,

Een verwarde man
quote:Bart234 schreef op 29 juli 2016 @ 13:07:

Het huwelijk is al tot in de puntjes geregeld. Trouwlocatie, ringen, kleding, de hele mikmak. Ik kan het gewoon niet over mijn hart verkrijgen om op het laatste moment te zeggen dat het niet door gaat...Hoe zal zij reageren? Hoe zal mijn en haar familie reageren?

Zucht....

Ah joh, dan trouw je toch lekker? Gezellig de hele dag de schijn op lopen houden ten overstaan van al jullie vrienden en familie. Liegen tijdens je jawoord. En vervolgens gaan jullie binnen no-time scheiden, want door het huwelijk verandert er niets aan jullie relatie of jouw twijfels. Realiseer je je dat scheiden nog meer kost/kan kosten dan trouwen? Naast het gevoel van verraad waar je je vriendin mee opzadelt; je wist immers al voordat je Ja zei dat je helemaal niet wilde trouwen.



Of je praat gewoon eerlijk over hoe je je voelt en zegt alles nu af. Dat is goedkoper dan alles door laten gaan, en helemaal als je daarna weer gaat scheiden. En dan heeft je vriendin in ieder geval de kans om als single een nieuw leven op te bouwen, in plaats van als gescheiden vrouw.
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals praat met je vriendin. Wees een echte vent en wees eerlijk. Laat je vriendin niet in deze leugen geloven.



Praat met elkaar, zoek professionele hulp en cancel de bruiloft. Met het huwelijk geef je signalen af aan je vriendin die niet kloppen. Een belangrijke is kinderen. Je geeft het signaal af dat je een gezin met haar wilt, terwijl je dat helemaal niet wilt. Dus als je niet zeker bent, stel het dan uit. Wat anderen ervan vinden is nu even niet jouw probleem. Trouwen doe je voor jezelf, niet voor anderen. Nu de boel afblazen is goedkoper dan wel trouwen en vervolgens te scheiden. Je weet dat een scheiding gemiddeld net zo duur is als een bruiloft?
quote:Evienne schreef op 29 juli 2016 @ 13:22:

Ik vind het wel stuitend hoeveel mensen gelijk roepen het maar op te geven. Wat heeft To nou helemaal geprobeerd om de vonk weer aan te wakkeren?Hij wil niet meer, hij twijfelt aan zijn voorgenomen huwelijk, ik lees geen greintje liefde. Dan kan hij beter nu meteen de stekker eruit trekken dan in de toekomst, wanneer er waarschijnlijk ook nog een of meerdere kinderen bij betrokken zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Evienne schreef op 29 juli 2016 @ 13:22:

Ik vind het niet gek dat ze over je moedert, je laat zelf immers nogal belangrijke dingen maar op zijn beloop. Ben je op meer gebieden zo afwachtend? Je loert wel naar andere vrouwen maar twijfelt door het risico op eenzaamheid, naar wat voor vrouwen kijk je dan? Out of your league? Je hakt de knoop zelfs niet door vanwege de mogelijke reactie van anderen, ik vind dit alles nogal onvolwassen... Kijk dus eerst eens naar jouw aandeel in je twijfel. Als jij wat meer initiatief neemt (i.e. eerlijk tegen haar bent over dit zwaard van Damocles wat je over haar nek laat bungelen, een man vlucht niet als het moeilijk wordt maar zet zijn schouders eronder) kunnen jullie misschien nog eens kijken wat er te redden valt.



Ik vind het wel stuitend hoeveel mensen gelijk roepen het maar op te geven. Wat heeft To nou helemaal geprobeerd om de vonk weer aan te wakkeren?Dat vraag ik mij ook af inderdaad. Ik begrijp de reacties dat trouwen niet goed is als je twijfelt en daar ben ik het ergens wel mee eens, maar om nou gelijk de handdoek in 10 jarige ring te gooien, vind ik ook erg ver gaan. Ik hou van haar en wil het liefst dat de aantrekkingskracht weer terug komt. Niets liever dan dat. Alleen loop ik al jaren met dit probleem rond en heb ik het pas geuit bij mijn vriendin. Veel te laat natuurlijk. Ik moet mijn schouders gewoon veel eerder ergens onder zetten en niet bang zijn om de ander te kwetsen, maar ja. Makkelijker gezegd dan gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Hier past enkel het aloude spreekwoord:



" Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald".
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
Je loopt hier toch al jaren mee? Dat je relatie nu al 10 jaar duurt komt door jezelf. En je ziet, hoe langer je twijfelt hoe moeilijker het is om ergens een punt achter te zetten. Jullie relatie is al jarenlang een leugen.



Ze het huwelijk af en onderzoek of jullie relatie toekomst heeft.



Je wilt je graag meer man tonen, nou doe dat dan ook. Jij wilt niet trouwen, wees eerlijk. Jij wilt (nog) geen kinderen of geen kinderen met haar, wees eerlijk en vertel haar dit. Toon je meer man, door duidelijkheid te geven. Wees eerlijk, uiteindelijk worden jullie daar beiden gelukkiger van. Of het nu samen of apart is.
quote:Bart234 schreef op 29 juli 2016 @ 13:29:

Alleen loop ik al jaren met dit probleem rond en heb ik het pas geuit bij mijn vriendin. Je bent dus jarenlang niet eerlijk geweest tegen je vriendin. Wat een farce, die relatie.
Alle reacties Link kopieren
Zou het niet veel verstandiger zijn om dit eens uitgebreid met je verloofde te bespreken. Gooi het desnoods maar even op de 'pre-mariage cold feet' of zo, maar bespreek rustig met haar al die dingen die zij doet waardoor jij op haar bent afgeknapt. Want ja, je zoekt een vrouw en een partner in haar, als zij zich dan als een moeder gaat gedragen, dan is het logisch dat je seksueel afknapt op haar.



En ja, het kan dan gebeuren dat ook zij het huwelijk wil afzeggen. Of wat dan ook. Maar zolang jij maar blijft doormodderen zonder haar er op aan te spreken, dan kan zij niet weten wat er speelt. In tegenstelling tot wat men beweerd, de meeste mensen kunnen nog steeds geen gedachten lezen.



En nog wat, nadat je er de vorige keer over hebt gehad, dat bemoederen, waarom heb je het daarna weer zo toegelaten. Toen had je elke keer dat jij je zo belemmerd of bemoederd voelde, dat meteen moeten aangeven door te zeggen hoe jij je voelde door haar gedrag op dat moment. Dus niet als een verwijt naar haar gedrag, maar als een mededeling waarop jij aangaf dat jij je daar op dat moment niet prettig bij voelt. Tenslotte, hoe kan een man nu lekker seksueel tekeer gaan en zijn vrouw eens heerlijk laten genieten, als je het gevoel hebt dat je moeder daar ligt.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Je zou pas een echte vent zijn als je het durft om de bruiloft af te blazen. Neem je verlies en incasseer even wat iedereen daarvan mag vinden. Wat kan jou het schelen!! Als je jezelf maar recht in de ogen kan blijven aankijken en weet dat je de juiste beslissing hebt gemaakt. In je eigen belang maar ook die van je vriendin. Je houdt van haar omdat jullie al zo lang samen zijn. Ze is een gewoonte in je leven. Als je meer dan dat van haar zou houden zou je geen twijfels hebben.



Kom op! Door die appel heen, je leeft maar één keer.

Geloof het nou maar, als je toch doorzet krijg je spijt, laat staan dat je met jezelf moet dealen omdat je de ballen niet had om te cancelen toen het nog kon.
Alle reacties Link kopieren
Ga niet trouwen, dan zitten jullie straks samen in een ongelukkig huwelijk en dat is dan nog erger dan nu die ene dag afblazen.
Alle reacties Link kopieren
Een relatie van tien jaar zet je inderdaad niet zomaar aan de kant, maar als het al jaren (!) niet lekker gaat, is het wel tijd om actie te ondernemen. Stap 1: praat met je vriendin. Vertel haar eerlijk hoe je je voelt. Bespreek alles en kijk of de relatie nog te redden is/waard om te redden. Misschien verbreken jullie de relatie, trouwen jullie toch en nemen therapie, misschien stellen jullie de bruiloft nog een jaartje uit en kijken of het weer beter wordt, etc. Er zijn verschillende opties, maar wat je niet moet doen is dit verzwijgen en tegen je zin trouwen. Dan ben je niet eerlijk tegenover jezelf en zeker niet tegenover haar. En ook niet haar bij het 'altaar laten staan'. Geen dumpmoment zo erg als vlak voor je trouwen. Dus TO, bijt door die zure appel heen en bespreek het, beter gisteren dan vandaag. Hoe dichterbij de bruiloft, hoe moeilijker en pijnlijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bart234 schreef op 29 juli 2016 @ 12:48:

Bedankt voor alle duidelijke reacties. Het feit is dat zij vrij slecht alleen kan zijn en mijn aandacht heel erg opeist. Ze moedert ook erg veel en neemt daardoor een beetje het man zijn in mij weg. Hier hebben we al over gepraat en zij zou dit gaan veranderen. Tot nu is daar echter weinig van terecht gekomen. Wellicht dat ik haar hierdoor minder ben gaan adoreren. Wie voelt zich nog aangetrokken tot zijn moeder, toch? Indien zij mij meer los kan laten en niet altijd maar met mij en met elke handeling bezig is, keert de vonk wellicht weer terug. Ik weet niet. Maar de bruiloft kom gewoon steeds dichterbij.



Ik heb haar trouwens zelf gevraagd toen het wat minder ging in onze relatie. Minder met mij. Toen heeft ze mij heel erg gesteund namelijk, maar is daar zelf enigszins onderdoor gegaan. Een aanzoek zou haar misschien laten opleven, zo dacht ik. Achteraf een stomme keuze, weet ik nu. Ik weet gewoon slecht raad met mijn gevoelens en ik wil haar niet pijn doen.



Egoïstisch en haar aan het lijntje houden zag ik hier ook voorbij komen, maar zo makkelijk ligt het niet. Ik gun haar het meeste geluk dat ze maar kan krijgen, maar ik ben ook niet iemand die zomaar de handdoek in de ring gooit. Dat verdiend ze ook niet namelijk.



Zoals jullie lezen hou ik nog wel van haar als persoon, alleen is op dit moment gewoon de aantrekkingskracht bijna weg...

De gedachte zonder haar vind ik aan de ene kant bevrijdend, maar aan de andere kant beangstigend.



Correctie op de eerste alinea: Je laat je bemoederen en dus toon je weinig mannelijkheid, en dat zie je teruggespiegeld door haar en je eigen spiegel.



Waarom denk ik nou dat jij de relatie niet verbreekt omdat er geen alternatief zich aangeboden heeft?



Je kunt niet op haar afwentelen dat je bemoederd wordt en dat je niet daadkrachtig genoeg bent om je eigen hart te volgen. Dat is vals. Jouw leven, je maakt zelf de keuzes niet, dat ligt niet aan je vriendin of je moeder, maar aan jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben gelijk dat de bruiloft gecanceld moet worden! Ik ga mijn schouders er onder zetten en het eerlijk aangeven hoe ik in de relatie sta. Dat is wel het minste wat ik voor haar kan doen! Het zal een zure appel worden, maar ik hoop dat ik mij daarna opgelucht kan gaan voelen.



P.S. Wat betekend TO?
TO is de afkorting van topicopener. Jij dus, in dit geval.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bart234 schreef op 29 juli 2016 @ 13:51:

Jullie hebben gelijk dat de bruiloft gecanceld moet worden! Ik ga mijn schouders er onder zetten en het eerlijk aangeven hoe ik in de relatie sta. Dat is wel het minste wat ik voor haar kan doen! Het zal een zure appel worden, maar ik hoop dat ik mij daarna opgelucht kan gaan voelen.



P.S. Wat betekend TO?Topic Opener
Al een account? Log dan hier in.
quote:Bart234 schreef op 29 juli 2016 @ 13:29:

[...]





Dat vraag ik mij ook af inderdaad. Ik begrijp de reacties dat trouwen niet goed is als je twijfelt en daar ben ik het ergens wel mee eens, maar om nou gelijk de handdoek in 10 jarige ring te gooien, vind ik ook erg ver gaan. Ik hou van haar en wil het liefst dat de aantrekkingskracht weer terug komt. Niets liever dan dat. Alleen loop ik al jaren met dit probleem rond en heb ik het pas geuit bij mijn vriendin. Veel te laat natuurlijk. Ik moet mijn schouders gewoon veel eerder ergens onder zetten en niet bang zijn om de ander te kwetsen, maar ja. Makkelijker gezegd dan gedaan.Is haar moedergedrag het grootste probleem? Want dan moet je echt eens naar jezelf kijken, en eerlijk zien of je het niet zelf een beetje uitlokt. Spreek uit ervaring. Mijn ex vond het ook niet leuk als ik hem vroeg zijn tanden te poetsen, of zich om te kleden voor een gelegenheid, terwijl hij er zelf voor koos om ongepoetst in bed bij me te willen kruipen, en een gerafeld shirt aantrok voor een restaurant. Hij vond vaak dat ik zeurde, ik vond dat ik na een jaar wel eens een leuk afspraakje of complimentje had verdiend, dat soort dingen. Als je niet wil dat ze over je moedert, moet je laten zien dat je geen moeder meer nodig hebt. Voel jij je beter, en zij vindt het vast ook fijner. Maar dat het huwelijk op zijn minst uitgesteld dient te worden terwijl jullie hieraan werken, en misschien andere pijnpunten onderzoeken, lijkt me helaas onvermijdelijk.
Alle reacties Link kopieren
Echt, trouw niet! Als je nu doopakt zal het verdriet ook erg zijn voor alle partijen. Maar dat ze straks weet dat je al twijfelde en toch die schijnvertoning heb gedaan zal dubbel pijn doen. Dat lijkt me echt verschrikkelijk.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
quote:Bart234 schreef op 29 juli 2016 @ 13:51:

P.S. Wat betekend TO?Tandeloze Oetlul, in dit geval
Alle reacties Link kopieren
Niet trouwen eerst praten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Evienne schreef op 29 juli 2016 @ 13:54:

[...]



Is haar moedergedrag het grootste probleem? Want dan moet je echt eens naar jezelf kijken, en eerlijk zien of je het niet zelf een beetje uitlokt. Spreek uit ervaring. Mijn ex vond het ook niet leuk als ik hem vroeg zijn tanden te poetsen, of zich om te kleden voor een gelegenheid, terwijl hij er zelf voor koos om ongepoetst in bed bij me te willen kruipen, en een gerafeld shirt aantrok voor een restaurant. Hij vond vaak dat ik zeurde, ik vond dat ik na een jaar wel eens een leuk afspraakje of complimentje had verdiend, dat soort dingen. Als je niet wil dat ze over je moedert, moet je laten zien dat je geen moeder meer nodig hebt. Voel jij je beter, en zij vindt het vast ook fijner. Maar dat het huwelijk op zijn minst uitgesteld dient te worden terwijl jullie hieraan werken, en misschien andere pijnpunten onderzoeken, lijkt me helaas onvermijdelijk.



Dit is nou precies het voorbeeld dat ik ook zou kunnen geven. De dingen die jij aankaart doet mijn vriendin precies hetzelfde. Wellicht zoekt zij gewoon een meer daadkrachtige man (ik ben zelf wat makkelijk aangelegd namelijk)? En jij wellicht ook? Wie heeft de relatie uiteindelijk verbroken, als ik vragen mag? En wat is de voornaamste reden?



Verder geef ik haar inderdaad ook weinig complimenten de laatste jaren. Ik zeg vaak dat ik van haar hou, maar daar blijft het ook bij.



Wel ben ik van mening dat het gemoeder niet goed is. Ook al heb je zelf een meer draagkrachtige man nodig. Iemand veranderen is in essentie gewoon al niet goed. Een persoon is zoals hij/zij is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dubbz schreef op 29 juli 2016 @ 11:53:

Ach, wat verdrietig voor je vriendin.



En ik ben ontsteld dat je al jaren twijfelt, zij jou twijfel merkt qua intimiteit, maar jij dit nooit bespreekbaar hebt gemaakt.



Wat ontzettend naar voor haar. Laat haar gaan, dan kan ze iemand vinden die wel dat vuur voor haar heeft. Laat haar niet nog jaren zo leven, je ontneemt haar een volwaardige kans op liefde en een gezin. Doordat jij niet praat.



Wat erg dit Eens, heel naar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Murrmurr schreef op 29 juli 2016 @ 13:56:

[...]



Tandeloze Oetlul, in dit geval
Alle reacties Link kopieren
quote:Bart234 schreef op 29 juli 2016 @ 14:02:

[...]





Wel ben ik van mening dat het gemoeder niet goed is. Ook al heb je zelf een meer draagkrachtige man nodig. Iemand veranderen is in essentie gewoon al niet goed. Een persoon is zoals hij/zij is.Een schop onder je kont heb je nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ken je deze?



Doe maar een frisje

Doe maar een pak

Doe maar een huisje

Doe maar een huwelijk...



You can't live like that!

CHOOSE!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Bart234 schreef op 29 juli 2016 @ 14:02:

[...]





Dit is nou precies het voorbeeld dat ik ook zou kunnen geven. De dingen die jij aankaart doet mijn vriendin precies hetzelfde. Wellicht zoekt zij gewoon een meer daadkrachtige man (ik ben zelf wat makkelijk aangelegd namelijk)? En jij wellicht ook? Wie heeft de relatie uiteindelijk verbroken, als ik vragen mag? En wat is de voornaamste reden?



Verder geef ik haar inderdaad ook weinig complimenten de laatste jaren. Ik zeg vaak dat ik van haar hou, maar daar blijft het ook bij.



Wel ben ik van mening dat het gemoeder niet goed is. Ook al heb je zelf een meer draagkrachtige man nodig. Iemand veranderen is in essentie gewoon al niet goed. Een persoon is zoals hij/zij is.Vind jij je fatsoenlijk aankleden voor een etentje en fris je tanden poetsen voordat je naar bed gaat behoren tot de categorie 'daadkracht'? Persoonlijk vind ik het meer vallen onder jezelf verzorgen en ook een beetje je best doen voor je partner. Maar jij denkt daar heel anders over (serieuze vraag)?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven