Typisch doorgewinterde jaloerse schoonzus

29-07-2016 12:12 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties
Alle reacties Link kopieren
Bij dit soort topics wordt ik altijd zo benieuwd naar het verhaal van de andere kant
Alle reacties Link kopieren
quote:patchouli_ schreef op 29 juli 2016 @ 12:50:

Bij dit soort topics wordt ik altijd zo benieuwd naar het verhaal van de andere kant



Idem.



En waarom toch alles nog willen opruimen? Waarom in godsnaam nog een ijsje maken? Waarom haar tas vasthouden totdat ze praat? Dat vind ik nogal schofterig.

Waarom de situatie nog erger maken, en dan achteraf gaan lopen miepen?



Vragen, vragen....
Slik die kikker!
Tja, sommige mensen weten hun leven erg moeilijk te maken.
Alle reacties Link kopieren
Je had toch dat gourmetstel vuil mee kunnen nemen? Onderweg afkoelen en thuis schoon maken.

Of je liet hem daar gewoon staan zo vaak hem je dat stel toch niet nodig.

En verder niet vaker afspreken dan echt noodzakelijk is.



Overigens zou ik schoonzus van fb afgooien. Jullie zijn toch geen vrienden waarom dan wel op fb?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Waarom ga je bij iemand eten die je eigenlijk al niet mag? Mischien voelt zij dat wel aan en doet ze daarom ook niet zo aardig terug? Ik kan net als jouw schoonzus ook heel chagrijnig worden als ik met mensen ben die heel lang lopen te treuzelen tijdens het winkelen. Daarom ga ik het liefst alleen shoppen. Dat hoeft verder niks met jou te maken te hebben. Maargoed niet meer zovaak met haar afspreken dus en de band tussen broer en zus ook niet proberen te saboteren verder. Dat jij afstand van haar neemt hoeft niet te betekenen dat hij dat ook moet doen.
Alle reacties Link kopieren
vluchtig gelezen maar het lijkt erop dat je nu niet meer bij haar hoeft te gaan eten, joepie!



verder; verwachtingen uitspreken op voorhand kan irritaties schelen achteraf

en inderdaad, tasje vasthouden omdat je niet uitgepraat bent? is dit nog een cultuurdinges?

niemand niemand niemand komt aan mijn tas, ook familie niet.... raar hoor

daar zit goddomme mijn telefoon huissleutel paspoort en portemonnee in, gijzel me anders gewoon helemaal
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
"We hebben haar nog uitgelegd dat alles opgeruimd moest worden. Het gourmetstel was uiteraard nog erg warm. Mijn vriend en ik hebben alles opgeruimd terwijl wij te gast bij haar waren. Tafel afruimen, afwassen, afdrogen en de keuken weer inruimen. Want ze wou niet dat het gourmetstel aan zou koeken en ze zelf alles op moest ruimen. Het was ons gourmetstel dus namen we het mee terug."



Hoezo moesten jullie haar uitleggen dat alles opgeruimd moest worden? Schoonzus gaf zelf toch al aan dat ze niet alleen de gourmetrotzooi wilde opruimen? Beetje betuttelend. Wel vreemd dat ze vervolgens zelf niet mee helpt.



Ik vind het niet netjes dat schoonzus jullie uitnodigt om te komen gourmetten en jullie vervolgens halverwege de avond de deur uit werkt (of hadden jullie jezelf uitgenodigd?). Maar waarom maak jij nog ijsjes als schoonzus net heeft aangegeven dat de avond wat haar betreft ten einde is en ze naar haar nieuwe vriend wil gaan? En vervolgens ben je ook nog verontwaardigd dat je het ijsje snel naar binnen 'moest' schrokken. Ik krijg de indruk dat het probleem echt niet alleen bij schoonzus ligt, maar dat schoonzus en jij allebei graag je zin willen krijgen.



Maar goed, wat het ook is, de relatie tussen jou en je schoonzus klinkt niet echt gezellig. Ik denk dat je moet accepteren dat jullie elkaar niet zo liggen en het contact met haar op een laag pitje moet zetten. Je vriend kan prima alleen zijn zus opzoeken en dat scheelt waarschijnlijk een hoop ergernis/frustratie bij zowel jou als schoonzus.
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
Ik zou ook het echt niet normaal vinden als ik ergens ga eten en de gastvrouw zegt ineens dat we weg moeten want ze wil naar haar vriend.



Ik zou dan zeker niet nog gezellig willen blijven. Ik had vriend een dag later dat gourmetstel laten ophalen en was meteen opgestapt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind jullie alle drie wat zeikerig/moeilijk klinken eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren
quote:turquasi schreef op 29 juli 2016 @ 13:05:

vluchtig gelezen maar het lijkt erop dat je nu niet meer bij haar hoeft te gaan eten, joepie!



verder; verwachtingen uitspreken op voorhand kan irritaties schelen achteraf

en inderdaad, tasje vasthouden omdat je niet uitgepraat bent? is dit nog een cultuurdinges?

niemand niemand niemand komt aan mijn tas, ook familie niet.... raar hoor

daar zit goddomme mijn telefoon huissleutel paspoort en portemonnee in, gijzel me anders gewoon helemaalEn dit. Een behoorlijk asociale, dwingende manier om je zin door te drijven. Je moet nu praten anders krijg je je tas incl. telefoon, sleutels, geld, ov-chipkaart (die ze per direct nodig had voor de bus) niet terug. En het dan raar vinden dat schoonzus boos reageert...
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 29 juli 2016 @ 13:08:

Ik zou ook het echt niet normaal vinden als ik ergens ga eten en de gastvrouw zegt ineens dat we weg moeten want ze wil naar haar vriend.



Ik zou dan zeker niet nog gezellig willen blijven. Ik had vriend een dag later dat gourmetstel laten ophalen en was meteen opgestapt.Eens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 29 juli 2016 @ 12:15:

Ze stuurt alleen nog appjes naar mijn vriend, vraagt nooit naar mij, praat in de je vorm i.p.v de jullie vorm, reageert nooit/liked niets meer van mij op Facebook.



Heerlijk toch?



Ik zou vriend dat lekker verder met haar laten uitzoeken.



De eerste klap/reactie is een daalder waard

Geen energie meer in stoppen.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
quote:patchouli_ schreef op 29 juli 2016 @ 12:50:

Bij dit soort topics wordt ik altijd zo benieuwd naar het verhaal van de andere kant



Ik wil wel iets voor je verzinnen hoor!



Mijn broer heeft sinds een tijdje een nieuwe vriendin. Best een leuke meid maar wel een ander type dan ik ben. Een tijdje geleden had ik met m'n broer afgesproken om naar de stad te gaan en z'n vriendin ging ook mee. Ik had tegen m'n broer gezegd dat ik naar een bepaalde winkel wilde omdat ik daar een cadeautje voor een vriendin wilde kopen, ook had ik die dag niet veel tijd omdat ik nog wat voor m'n werk moest voorbereiden, maar omdat ik onze afspraak niet af wilde zeggen was ik toch maar gegaan.



Het begon al met dat de vriendin van m'n broer echt super langzaam liep en bij iedere winkel even wilde kijken. Vervolgens ging ze overal ook heel erg treuzelen en bleef ze maar twijfelen over een kussen, ze kon maar niet kiezen tussen roomwit of cremewit. Dit duurde zolang dat ik geen tijd meer had om het cadeautje te halen.



Twee weken later kwamen mijn broer en z'n vriendin eten, ik had gevraagd of ze een hapje kwamen doen, gewoon simpel wat eten en bijkletsen. Mijn verbazing was ook groot toen ze opeens met een gourmetstel voor de deur stonden, helemaal omdat het buiten 35 graden was en ik vegetariër ben. Om de goede vrede te bewaren toch maar dat gourmetstel aangesloten, duurde allemaal veel langer dan gepland en ik werd gek van de vetwalm in m'n appartement. Op een gegeven moment probeerde ik het gesprek voorzichtig zo te sturen dat we gourmetsessie zouden beëindigen. Ik wilde namelijk nog even douchen om het vet uit m'n haar te wassen want ik had die avond nog een date.



M'n schoonzus stond er echter op dat we ook nog een ijsje moesten eten. Ik gaf aan dat ze de afwas en het gourmetstel wel konden laten staan, maar daad reageerde ze heel overdreven op. Of ik wel wist hoelang het duurde voordat het gourmetstel zou zijn afgekoeld en dat ze geen zin had om mijn afwas te doen? Vervolgens ging ze heel demonstratief zuchtend en steunend opruimen. Ik begreep dit echt niet. We zien elkaar bijna elke week en ik had makkelijk het gourmetstel de volgende dag langs kunnen brengen.



Nu is de vriendin van mijn broer boos op mij en vindt ze dat ik haar relatie verpest. Help?



Zoiets?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het raar dat jij het normaal vindt dat vriend haar tas vasthoudt om zo een gesprek af te dwingen??? Verder komt er op mij een wij-zijn-al-lang-gesetteld-en-nemen-haar-onder-onze-hoede sfeer uit naar voren, irritant.
Alle reacties Link kopieren
Kom op hé, wat een gezeik van alle kanten.

Eerst over dat winkelen- als je elkaar niet leuk vind, moet je niet samen gaan winkelen. Ik winkel altijd alleen, omdat ik niet van winkelen houd, er snel doorheen wil en dat voor anderen irritant kan zijn, dus ook niet winkelen met mijn beste vriendin.

Dan wil ze eerder weg omdat ze afgesproken heeft met haar vriend- is dat zó erg? Jullie hadden het eten al op, maar dat ze toen redelijk snel weg wilde is dan ineens erg, terwijl je toch al geen beste vrienden bent?

Dan dat gezeur over de afwas en gourmetstel- alsof dat later niet had gekund. (mbt jullie allemaal)

En dan gaat je vriend haar tas vasthouden/niet aan haar geven zodat ze niet weg kan omdat hij het eerst wil uitpraten?

Wat een moeilijk gedoe allemaal.
Wie gaat er nou gourmetten in juli
Alle reacties Link kopieren
Brrr, klinkt als mijn zus. Er ver weg van blijven is het devies.
Altijd in voor een lekkere leuke middag
Alle reacties Link kopieren
Uit je OP vond ik deze zin wel erg merkwaardig: Ze woont alleen dus als ze bezoek heeft wil ze het liefst de hele tijd aan het woord zijn.



Dus als je alleen woont wil je altijd maar praten en aan het woord zijn? Ehm ik vind dit echt een onderhuidse gemene opmerking als ik eerlijk ben.



Laat broer en zus samen wat doen, samen eten, samen winkelen.



Ik zou zelf niet iemand te eten uitnodigen en dan zelf nog een afspraak maken, dat vind ik niet netjes van haar. Maar ik vind het wel normaal als ik bij iemand heb gegeten om mee te helpen met de afwas. Als die ander dan zegt, dat hij/zij dat niet wil, dan is dat ook goed.
Alle reacties Link kopieren
Goh Op gewist. Weer iemand die we voortaan kunnen negeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:QQelleQ schreef op 29 juli 2016 @ 13:18:

[...]





Ik wil wel iets voor je verzinnen hoor!



Mijn broer heeft sinds een tijdje een nieuwe vriendin. Best een leuke meid maar wel een ander type dan ik ben. Een tijdje geleden had ik met m'n broer afgesproken om naar de stad te gaan en z'n vriendin ging ook mee. Ik had tegen m'n broer gezegd dat ik naar een bepaalde winkel wilde omdat ik daar een cadeautje voor een vriendin wilde kopen, ook had ik die dag niet veel tijd omdat ik nog wat voor m'n werk moest voorbereiden, maar omdat ik onze afspraak niet af wilde zeggen was ik toch maar gegaan.



Het begon al met dat de vriendin van m'n broer echt super langzaam liep en bij iedere winkel even wilde kijken. Vervolgens ging ze overal ook heel erg treuzelen en bleef ze maar twijfelen over een kussen, ze kon maar niet kiezen tussen roomwit of cremewit. Dit duurde zolang dat ik geen tijd meer had om het cadeautje te halen.



Twee weken later kwamen mijn broer en z'n vriendin eten, ik had gevraagd of ze een hapje kwamen doen, gewoon simpel wat eten en bijkletsen. Mijn verbazing was ook groot toen ze opeens met een gourmetstel voor de deur stonden, helemaal omdat het buiten 35 graden was en ik vegetariër ben. Om de goede vrede te bewaren toch maar dat gourmetstel aangesloten, duurde allemaal veel langer dan gepland en ik werd gek van de vetwalm in m'n appartement. Op een gegeven moment probeerde ik het gesprek voorzichtig zo te sturen dat we gourmetsessie zouden beëindigen. Ik wilde namelijk nog even douchen om het vet uit m'n haar te wassen want ik had die avond nog een date.



M'n schoonzus stond er echter op dat we ook nog een ijsje moesten eten. Ik gaf aan dat ze de afwas en het gourmetstel wel konden laten staan, maar daad reageerde ze heel overdreven op. Of ik wel wist hoelang het duurde voordat het gourmetstel zou zijn afgekoeld en dat ze geen zin had om mijn afwas te doen? Vervolgens ging ze heel demonstratief zuchtend en steunend opruimen. Ik begreep dit echt niet. We zien elkaar bijna elke week en ik had makkelijk het gourmetstel de volgende dag langs kunnen brengen.



Nu is de vriendin van mijn broer boos op mij en vindt ze dat ik haar relatie verpest. Help?



Zoiets?Dat zou best eens waar kunnen zijn!
Alle reacties Link kopieren
Oh is het weer zo ver, schoonzus gedraagt zich als een jaloerse bitch maar uiteindelijk is het weer TO's schuld.. dat gebeurt zo vaak hier. (want het gourmetten duurde misschien te lang ofzo.. duh.. als je geen tijd hebt voor mensen die komen eten moet je ze gewoon niet uitnodigen) Gewoon niet meer heen gaan TO. Bij familiegelegenheden doe je aardig zo lang ze zich gedraagt, gedraagt ze zich weer als een jaloerse bitch dan negeer je haar verder. Klaar.
Alle reacties Link kopieren
je vriend houd jou zeker ook vast als jullie ruzie hebben en hij nog niet uitgepraat is...



zouden we hier ook moeten doen als iemand er weer eens al OPwissend vandoor gaat
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
quote:QQelleQ schreef op 29 juli 2016 @ 13:18:

[...]





Ik wil wel iets voor je verzinnen hoor!



Mijn broer heeft sinds een tijdje een nieuwe vriendin. Best een leuke meid maar wel een ander type dan ik ben. Een tijdje geleden had ik met m'n broer afgesproken om naar de stad te gaan en z'n vriendin ging ook mee. Ik had tegen m'n broer gezegd dat ik naar een bepaalde winkel wilde omdat ik daar een cadeautje voor een vriendin wilde kopen, ook had ik die dag niet veel tijd omdat ik nog wat voor m'n werk moest voorbereiden, maar omdat ik onze afspraak niet af wilde zeggen was ik toch maar gegaan.



Het begon al met dat de vriendin van m'n broer echt super langzaam liep en bij iedere winkel even wilde kijken. Vervolgens ging ze overal ook heel erg treuzelen en bleef ze maar twijfelen over een kussen, ze kon maar niet kiezen tussen roomwit of cremewit. Dit duurde zolang dat ik geen tijd meer had om het cadeautje te halen.



Twee weken later kwamen mijn broer en z'n vriendin eten, ik had gevraagd of ze een hapje kwamen doen, gewoon simpel wat eten en bijkletsen. Mijn verbazing was ook groot toen ze opeens met een gourmetstel voor de deur stonden, helemaal omdat het buiten 35 graden was en ik vegetariër ben. Om de goede vrede te bewaren toch maar dat gourmetstel aangesloten, duurde allemaal veel langer dan gepland en ik werd gek van de vetwalm in m'n appartement. Op een gegeven moment probeerde ik het gesprek voorzichtig zo te sturen dat we gourmetsessie zouden beëindigen. Ik wilde namelijk nog even douchen om het vet uit m'n haar te wassen want ik had die avond nog een date.



M'n schoonzus stond er echter op dat we ook nog een ijsje moesten eten. Ik gaf aan dat ze de afwas en het gourmetstel wel konden laten staan, maar daad reageerde ze heel overdreven op. Of ik wel wist hoelang het duurde voordat het gourmetstel zou zijn afgekoeld en dat ze geen zin had om mijn afwas te doen? Vervolgens ging ze heel demonstratief zuchtend en steunend opruimen. Ik begreep dit echt niet. We zien elkaar bijna elke week en ik had makkelijk het gourmetstel de volgende dag langs kunnen brengen.



Nu is de vriendin van mijn broer boos op mij en vindt ze dat ik haar relatie verpest. Help?



Zoiets?Hahahahahaha
quote:QQelleQ schreef op 29 juli 2016 @ 13:18:

[...]





Ik wil wel iets voor je verzinnen hoor!



Mijn broer heeft sinds een tijdje een nieuwe vriendin. Best een leuke meid maar wel een ander type dan ik ben. Een tijdje geleden had ik met m'n broer afgesproken om naar de stad te gaan en z'n vriendin ging ook mee. Ik had tegen m'n broer gezegd dat ik naar een bepaalde winkel wilde omdat ik daar een cadeautje voor een vriendin wilde kopen, ook had ik die dag niet veel tijd omdat ik nog wat voor m'n werk moest voorbereiden, maar omdat ik onze afspraak niet af wilde zeggen was ik toch maar gegaan.



Het begon al met dat de vriendin van m'n broer echt super langzaam liep en bij iedere winkel even wilde kijken. Vervolgens ging ze overal ook heel erg treuzelen en bleef ze maar twijfelen over een kussen, ze kon maar niet kiezen tussen roomwit of cremewit. Dit duurde zolang dat ik geen tijd meer had om het cadeautje te halen.



Twee weken later kwamen mijn broer en z'n vriendin eten, ik had gevraagd of ze een hapje kwamen doen, gewoon simpel wat eten en bijkletsen. Mijn verbazing was ook groot toen ze opeens met een gourmetstel voor de deur stonden, helemaal omdat het buiten 35 graden was en ik vegetariër ben. Om de goede vrede te bewaren toch maar dat gourmetstel aangesloten, duurde allemaal veel langer dan gepland en ik werd gek van de vetwalm in m'n appartement. Op een gegeven moment probeerde ik het gesprek voorzichtig zo te sturen dat we gourmetsessie zouden beëindigen. Ik wilde namelijk nog even douchen om het vet uit m'n haar te wassen want ik had die avond nog een date.



M'n schoonzus stond er echter op dat we ook nog een ijsje moesten eten. Ik gaf aan dat ze de afwas en het gourmetstel wel konden laten staan, maar daad reageerde ze heel overdreven op. Of ik wel wist hoelang het duurde voordat het gourmetstel zou zijn afgekoeld en dat ze geen zin had om mijn afwas te doen? Vervolgens ging ze heel demonstratief zuchtend en steunend opruimen. Ik begreep dit echt niet. We zien elkaar bijna elke week en ik had makkelijk het gourmetstel de volgende dag langs kunnen brengen.



Nu is de vriendin van mijn broer boos op mij en vindt ze dat ik haar relatie verpest. Help?



Zoiets?Wooo! Spot on!
Ik heb je gestaft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven