Lijf & Lijn alle pijlers

De knop weer om, +/- 5 kilo afvallen! - Deel 2

22-05-2016 19:48 368 berichten
Alle reacties Link kopieren
....
Alle reacties Link kopieren
Keurig Jane-Ice!
tsja.....
Zo ik heb weer wat gegevens verwerkt in de tabel. Hele dag in de weer geweest en woog net 61,3, maar heb 61,4 aan gehouden van in de ochtend.



Ik val zo'n 1,4 kg per maand af, ik wil naar 57 of zo uiteindelijk, ben nog wel even bezig, zeker om dat ik niet nog minder wil eten dan nu (al is het niet zoooo weinig voor iemand die niet echt actief is, 1500 kal ongeveer per dag (gemiddelde in deze maand richting de 1530 kcal) en het wel licht wat langzamer gaat gaan.



Hoop dat ik snel dat vet onder mijn borsten kwijt ben. Vind het zo lelijk en zie dat zelfs bij heel dikke vrouwen niet zo vaak. Het is wel een stuk minder geworden. Ook begon ik best een onderkin te krijgen (in combinatie met de zwaartekracht van ouder worden, bah bah) en dat is nu wel weg, mijn jukbeenderen steken weer uit. Gek he hoe veel verschil eigenlijk ~5 kilo maakt.
Hier niets er af. Hetzelfde. Ben ik allang blij mee, na al mijn gevreet!
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend gewogen, zaterdag is voor mij echt de weegdag omdat ik dan op de sportschool meet ook inclusief vetpercentage. Ik ben tevreden met 64,2. Ik zal het in de tabel zetten zodra ik op de laptop zit. Mijn ene alles vreet dag heen ik dus wel in balans kunnen brengen met 4 strenge dagen aan het einde van de week. Mijn beweging is ook weer op gang dus langzaamaan weer de goede kant op.



Ik weet ook hoe frustrerend het is als je je even niet kunt zetten of als je wel alles goed lijkt te doen maar niet vooruit komt. Die motivatie en tijd komt dan wel weer een keer. Blij vooral schrijven dames, zonder je verplicht te voelen tot wegen. En tevens een
Juul voor jou!!

Onze wens komt vast snel in vervulling!



Hier ook weer wat mindere dagen gehad maar vandaag weer gaan sporten en nu volhouden om mijn doel over 2 weken te bereiken!!
Alle reacties Link kopieren
Ik duim hard voor jullie wens juul en snowy!
tsja.....
Alle reacties Link kopieren
Een productieve dag vandaag. Gezond en binnen de kaders qua eten en ruim een uur gewandeld + uurtje yoga. Ik ben voldaan!



Hoe is het met jullie?
Goed bezig Marina!

Ik heb gisteren ook weer een rondje hardgelopen, vandaag een dagje rust en morgen weer sporten.
Alle reacties Link kopieren
Ha meiden,



Weer even een teken van leven van mijn kant, gaat inmiddels gelukkig stukken beter alleen het eten..tjsa, ik zit nog steeds in de vakantiemodus (ook al zijn we alweer een maand terug ). Om die reden heb ik de weegschaal afgelopen vrijdag overgeslagen en doe ik dat misschien aankomende vrijdag ook wel. De cijfertjes zijn immers niet alles.



Wat zijn jullie lekker bezig zeg! Goed aan het sporten, gezond aan het eten, een verdwenen onderkin las ik en vooral dalende cijfers. Chapeau



Groetjes Meauve-met-nog-steeds-een-onderkin
Fijn dat je je wat beter voelt Meauve



Ik meld me ook maar weer eens. Ik lees bij meer mensen dipjes mbt het bewust eten en bewegen, en ook bij mij ging het de verkeerde kant op. Ik was druk en moe, at verkeerd, voelde me daardoor nog moeier, bewoog minder, het ging slechter en slechter. Wel heb ik me gewoon gewogen vrijdag, en ik was niet blij.

Sinds deze week is de knop weer omgezet. Ik vul alles wat ik eet weer in in MyFitnessPal, ik ga iedere dag een uur lopen (of soms een half uur hardlopen) en ik ga iets vroeger naar bed. Ik voel me gelijk al iets fitter. Vanmorgen gaf de weegschaal zelfs anderhalve kilo minder aan dan afgelopen vrijdag. Ik neem aan dat dat iets te maken heeft met vocht, maar het is wel motiverend moet ik zeggen
Wat goed dat je het echt begint te zien strikje! Vijf kilo kan echt een groot verschil maken in zicht, dat is waar.



Fijn om te lezen dat ik niet de enige met een dipje ben, en dat ik dan hier kan meelezen helpt toch een beetje als stok achter de deur.



Het is geen vrijdag, maar vandaag had ik na een week of drie terug de moed om op de weegschaal te gaan staan. Zoals gezegd zit ik niet goed in mijn vel en is eten een ramp dus ik had best schrik. Resultaat: 72,4. Ok, meer dan mijn startgewicht maar eerlijk gezegd minder dan ik in mijn hoofd had. Dat is goed. Mijn hoogste gewicht ooit was 74 twee jaar geleden en ik dat getal is echt knalrood in mijn hoofd. Dat is hét punt waar ik niet meer naar toe wil. Ik was dan ook bang dat ik daar terug aan zat. En ok, het scheelt niet zo veel meer, maar mentaal maakt het wel een groot verschil.

Ik heb over een paar weken een afspraak met mijn diëtiste, ze is nu met vakantie, en ik begin stilaan weer de moed te vinden terug te lopen en gezond te koken. Nu al dat snacken nog afleren, maar ik denk dat het stilaan mentaal terug de goede kant op goed op dit vlak. Fysiek ben ik nog steeds moe en loop ik op mijn tandvlees, maar ik ben vitaminepillen gaan halen, dus hopelijk trekt dat ook snel bij.
Ow wat vervelend Aspirientje dat je zo moe bent. Hopelijk heb je baat bij vitamines. Heb je nog vakantie om ff bij te tanken? Denk ook wel dat als je je psychisch goed voelt (en dat hangt ook samen met fysiek goed voelen), je dan beter iets vol houdt, dieet of andere dingen. Ik heb ook momenten, dan sta ik me zelf ook gewoon snoep toe, dat trekt weer bij. Mijn doel is absoluut niet 100% gezond, 70-80 is ook prima. Kijk enorm uit naar de eerste keer onder de 60, duurt nog wel even, maar we hebben allemaal zo'n rood getal denk ik. Helaas heb ik die verlegd (was het eerst 60 = PANIEK, laatste keer was het dus 68 = PANIEK).



Merken jullie onbegrip voor het lijnen/lager gewicht willen? Ik merk dat wel, mensen hebben een verstoord beeld van af vallen en calorie restrictie. Het gaat om wát je eet, niet hoe veel, en op 1500 kcal zou ik dood gaan, en dergelijke. Terwijl er gewoon perfecte logica achter zit, want energie wet en iemand die niet zo veel doet en kantoor baan heeft is 1500 kcal helemaal niet laag.



Ik hou maar in mijn achterhoofd dat ik slank ben en slanker word
Alle reacties Link kopieren
Ik geef even gauw mijn gewicht door, wil iemand anders het in de tabel zetten? Ik maak er verder geen woorden aan vuil, heel veel gesnaaid..



74.0
Alle reacties Link kopieren
68.1 bijna bij mijn doel . Wil iemand het erin zetten? Alvast bedankt.
Hier weer 71

Toch 4x gesport sinds vorige week vrijdag.. zat te denken miss dat ik zo blijf hangen rond de 71 dat het komt omdat ik al lange tijd geen menstruatie meer heb gehad. Iedereen heeft er rond die periode last van toch? Ben benieuwd of het komende dagen naar de 70 gaat zakken.
quote:Fluitekruid1991 schreef op 05 augustus 2016 @ 08:29:

68.1 bijna bij mijn doel . Wil iemand het erin zetten? Alvast bedankt.

Wauw, wat goed zeg, gefeliciteerd! Eigenlijk heb je je doel zoals dat in de tabel staat al dik behaald!





Ik heb de tabel even bijgewerkt, voel je vrij om eventuele fouten te herstellen.

Ik twijfelde of ik Roxy nu eruit moest halen of niet?
quote:strikjemetstippels schreef op 04 augustus 2016 @ 20:32:



Merken jullie onbegrip voor het lijnen/lager gewicht willen? Ik merk dat wel, mensen hebben een verstoord beeld van af vallen en calorie restrictie. Het gaat om wát je eet, niet hoe veel, en op 1500 kcal zou ik dood gaan, en dergelijke. Terwijl er gewoon perfecte logica achter zit, want energie wet en iemand die niet zo veel doet en kantoor baan heeft is 1500 kcal helemaal niet laag.



Ik hou maar in mijn achterhoofd dat ik slank ben en slanker word Ik zeg niet dat ik aan de lijn doe of op dieet ben, ik zeg wel dat ik een beetje op mijn eten wil letten, en dan hoor ik inderdaad ook dat dat toch niet nodig is. Tja, als ik niet oplet gaat mijn bmi wel heel hard richting 25 of erover. Ik voel me niet zo prettig bij 75 kilo of meer, ik draag dat wel mee en daar heb ik last van (al is het tussen mijn oren). Ik zeg er daarom ook maar zo min mogelijk over tegen anderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 05 augustus 2016 @ 11:49:

[...]



Wauw, wat goed zeg, gefeliciteerd! Eigenlijk heb je je doel zoals dat in de tabel staat al dik behaald!





Ik heb de tabel even bijgewerkt, voel je vrij om eventuele fouten te herstellen.

Ik twijfelde of ik Roxy nu eruit moest halen of niet?Ja hoor, dat mag!
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Dan ga ik dat nog even doen. Fijn dat je zo tevreden bent met je gewicht, goed gedaan!
Super Fluitekruid! Geeft mij weer moed ha ha, we volgen ongeveer de zelfde weg (lengte in cm -110 = streef kg).



Hier 61,0 vanochtend, ga het zelf er nog in zetten. Ik kijk zo uit naar de eerste keer onder de 60..
Alle reacties Link kopieren
Dankje Marana en Strikje :-]! Jullie zijn ook goed bezig!
Goed bezig iedereen
Alle reacties Link kopieren
Hier vanochtend 65 zucht! Wel een lager vetpercentage, maar ben toch wel wat teleurgesteld.
Oh jammer Marina, maar gefeliciteerd met je vet percentage! Hoe wordt het gemeten bij jou en waar? En mag ik vragen waar je nu op zit? Ik wil dat dus ook eens laten meten en dan zeker onder de 25% zitten, maar heb momenteel geen idee.



Ik woog vanmorgen onder de 61, ik kan echt niet wáchten op de eerste keer de 5 te zien als 1e getal. Dat is zo'n psychologische drempel voor mij, weer dat zien. Dan heb ik wel een chocolade taartje verdiend
Dat heb ik ook met de eerste x een 6 te zien strikjes! Hoop die nog te kunnen zien de komende tijd.

Vanmorgen weer een rondje hardgelopen! Alweer 25 min aan een stuk! Goed bezig. Liep er maandag nog maar 15 aan een stuk. Woensdag 20 min. Gelukkig gaat het opnieuw opbouwen beter als verwacht!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven