Zomerse Hollandse pot

29-07-2016 15:29 62 berichten
Ik heb een vriendin over vanuit de Verenigde Staten. Nu heeft ze al kennis gemaakt met nieuwe haring met uitjes, stroopwafels en bitterballen. Nu wil ik eigenlijk vanavond iets echt Nederlands op tafel zetten. Nu kom ik toch weer uit bij stamppot maar ik wil eigenlijk iets wat ook een beetje bij deze temperaturen past. Iemand leuke en lekker suggesties? Of vergeet ik nu gewoon wat typische gerechten?
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 29 juli 2016 @ 16:59:

[...]



Nederlands? Soupe de Moutarde?



:-)Yep, je hebt de echte Groninger bv, en volgens mij ook in regionale keuken in Drenthe zeer bekend. Maar ja, zal oorspronkelijk wel Frans zijn
The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea
Alle reacties Link kopieren
quote:duende12 schreef op 29 juli 2016 @ 16:25:

[...]



Precies! Ik zou die dingen, net als frikandellen ontzettend missen als ik in het buitenland zou wonen.Kroketten kun je toch heel simpel zelf maken? Frikandellen niet, maar die zijn ook niet lekker
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
quote:kers schreef op 29 juli 2016 @ 17:18:

[...]





Yep, je hebt de echte Groninger bv, en volgens mij ook in regionale keuken in Drenthe zeer bekend. Maar ja, zal oorspronkelijk wel Frans zijnJe hebt naast Groninger en Drentse bijv ook Gelderse, Overijsselse of Zeeuwse mosterdsoep. Andere provincies hebben waarschijnlijk ook hun eigen variant. En tsja, van origine.. als je het zo bekijkt zijn zelfs aardappels niet Nederlands!
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
Toch Super Nederlands dus
The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea
We zijn gegaan voor andijviestamppot met appel, spekjes en champignons. Met daarbij een zelfgemaakte gehaktbal. Het viel in de smaak.
quote:handigmetgeld schreef op 29 juli 2016 @ 17:25:

[...]



Kroketten kun je toch heel simpel zelf maken? Frikandellen niet, maar die zijn ook niet lekker Vind jij en Kroketten heb ik sneller gehaald dan gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Vlees van de bbq met satesaus. Volgens mij kennen ze in veel landen geen satesaus.

Frisse komkommersalade van geraspte komkommer.

Verder natuurlijk poffertjes.

En okee meer Belgisch maar n wafel met aardbeien en slagroom is ook niet overal gekend.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Kaassoufles en kaaskroketten.

Garnaalkroketten

Mosselpannetje
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 29 juli 2016 @ 16:51:

[...]



Het voordeel met kipsaté, poffertjes en pannenkoeken is dat het kinderlijk eenvoudig zelf te maken is. Brood is ook nog niet eens zo ingewikkeld trouwens.......

kipsaté maak ik nooit meer zelf (kind met pinda allergie) de rest wel hoor, enfin, pannenkoeken dan (geen poffertjes pan meeverhuisd haha!) zelfs kroketten heb ik me aan gewaagd Brood bakken geen succes in het MO, geen goede gist (want je zou er eens alcohol van kunnen brouwen...) maar heb nu wel zakken broodmeel mee voor daar.



Vanavond hier kip saté!
Alle reacties Link kopieren
Paprikachips
Shoot first, ask questions later!
Aardappelen, karbonaadje en snijboontjes/sperzibonen.

Patat met Hollandse mayo, kroket en/of frikandel

Poffertjes

Witlofsalade met mandarijntjes en blokjes kaas

Appelflap

Oliebol

Boerenkool-stamp met kip ipv rookworst

Nederlandse borrel met kaas, worst, bitterballen

Broodjes knakworst

Macaroni met kaas en smac (zeer in trek in de jaren '70)

Blote billetjes in het gras

Goeie speculaas

Gevulde koek

Gourmetten.
Alle reacties Link kopieren
Gerookte paling!
Shoot first, ask questions later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven