Uitzwaaidag islam op facebook

24-07-2016 23:46 502 berichten
Net toen ik het niet meer zag zitten qua verdeeldheid en polarisatie kwam ik dit tegen en nu geloof ik weer helemaal in de toekomst van ons land



http://www.joop.nl/kijk-n ... groot-en-hilarisch-succes
quote:hollebollegijs schreef op 30 juli 2016 @ 06:29:

[...]





Pure onzin.



Ik zit op diverse fora en geloof me op VIVA wordt consequent en streng gemodereerd ga maar eens op FOK en GS lezen, dat is pas radicaal en ook daar modereren ze.



Er zijn hier op dit forum leden die iedere vorm van stevige kritiek / mening haatzaaien vinden, tja dat mag natuurlijk maar ook de mening van die mensen is geen absolute waarheid.



Op het moment dat je kiest om mee te schrijven / lezen in een discussiepijler moet je ook accepteren dat je wat ongenuanceerde meningen tegen komt maar dat staat niet gelijk aan haatzaaien en racismeHear,hear..
Alle reacties Link kopieren
quote:Sultan_Hassan schreef op 30 juli 2016 @ 04:09:

Hahah Irish. Je bent zo funny.

Ontopic: moslims zijn de nieuwe joden. Dezelfde genen van de nazis en hun nazaten zijn uit op tweedracht en genocide.





Dan zouden de joden het verdomd relaxed gehad hebben. En Merkel geen complex.

Maw, belachelijke vergelijking. Kun je net zo goed zeggen dat de mens nog steeds een aap is.
Alle reacties Link kopieren
quote:IrishCassidy schreef op 30 juli 2016 @ 02:30:. Wat mij betreft zit de oplossing in de Islam gemeenschap zelf. Alleen zij kunnen iets veranderen.



https://www.youtube.com/watch?v=aIQywBy2BxY





Eens.

Maar er zijn zoveel stromingen in de islam.

Zoveel verschillende meningen in de islam. Zo ontzettend veel repressie en geweld ook in islamitische landen tegen andersdenkenden.

Benieuwd hoe dat er dan uit gaat zien.
quote:adnama schreef op 29 juli 2016 @ 23:09:

[...]



Dat had deze mevrouw inderdaad beter kunnen doen als ze dat bedoelde. Waarom is het een probleem voor jou als mensen het over het radicale deel van de islam willen hebben? Je hoeft het toch niet eens te zijn met wat anderen schrijven? Je wordt toch niet met geweld gedwongen dezelfde mening aan te hangen? Zonde om daar moe van te worden, dan kun je beter wat leukers gaan doen



Omdat er voor de zoveelste keer een post richting mij is verwijderd die op de man was op deze pijler.

Daarnaast hebben mensen hun termen niet op.orde en zijn gewoon niet in staat om ervaringen uit eerste hand (n professioneel opgedaan. Ik heb jarenlang met radicaliseringsdeskundigen samengewerkt) serieus te nemen. Nou, dan niet.

Het is toch topicvervuiling want zoals gezegd gaat het topic er niet eens over.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 30 juli 2016 @ 09:16:

[...]





Omdat er voor de zoveelste keer een post richting mij is verwijderd die op de man was op deze pijler.

Daarnaast hebben mensen hun termen niet op.orde en zijn gewoon niet in staat om ervaringen uit eerste hand (n professioneel opgedaan. Ik heb jarenlang met radicaliseringsdeskundigen samengewerkt) serieus te nemen. Nou, dan niet.

Het is toch topicvervuiling want zoals gezegd gaat het topic er niet eens over.



En jij hebt die wel op orde?

Even kijken. Schreef jij niet dat je bij jouw ulta-conservatieve mogelijk salafistische buurman whatever binnen bent geweest? Alleen met hem in een kamer?

Dat lijkt mij uitermate vreemd. Zo niet ondenkbaar. Dat soort types vinden vrouwen als jij namelijk onrein. Net zoiets als het Kwaad. Die negeren je. En gaan echt niet vrijwillig in een kamer met jou babbelen.



Grappig genoeg zwakte je de opmerking af toen ik daar wat over zei. En zei je dat je niet wist van welke stroming hij was. Maw, jij gooit van alles door elkaar en pretendeert een 'kenner' te zijn. Wat je 'm.i. afgaande op wat je schrijft, totaal niet bent.



En jarenlang met radicaliseringsdeskundigen gewerkt? Dat vak staat in Nederland nog in de kinderschoenen. Dus dat valt echt niet te rijmen met jarenlang.



En die professionele ervaring van jou. Je bent administratief medewerkster ofzo? Of werk je in israel?
quote:Het-groepje schreef op 30 juli 2016 @ 09:16:

[...]





Omdat er voor de zoveelste keer een post richting mij is verwijderd die op de man was op deze pijler.

Daarnaast hebben mensen hun termen niet op.orde en zijn gewoon niet in staat om ervaringen uit eerste hand (n professioneel opgedaan. Ik heb jarenlang met radicaliseringsdeskundigen samengewerkt) serieus te nemen. Nou, dan niet.

Het is toch topicvervuiling want zoals gezegd gaat het topic er niet eens over.Dus dat er hier niet gemodereerd wordt dat kan vanaf nu naar het land der fabelen verwezen worden?
quote:tvandattum schreef op 30 juli 2016 @ 09:42:

[...]





En jij hebt die wel op orde?

Even kijken. Schreef jij niet dat je bij jouw ulta-conservatieve mogelijk salafistische buurman whatever binnen bent geweest? Alleen met hem in een kamer?



Is dus toch gebeurd. Ik heb met imams gesproken en ben bij mensen thuis geweest.



Dat lijkt mij uitermate vreemd. Zo niet ondenkbaar. Dat soort types vinden vrouwen als jij namelijk onrein. Net zoiets als het Kwaad. Die negeren je. En gaan echt niet vrijwillig in een kamer met jou babbelen.

Die zul je hebben. Heb je in iedere geloofsstroming.



Grappig genoeg zwakte je de opmerking af toen ik daar wat over zei. En zei je dat je niet wist van welke stroming hij was.



ik heb helemaal niets afgezwakt. Ik ga alleen niet zodanig met mensen om dat ik perse alle ons en outs van hun geloofsovertuiging hoef te weten. Maar deze jongeman is idd een salafist. Per uitzondering vanwege de manier waarop wij elkaar kennen mocht ik idd met een gemengd gezelschap in dezelfde ruimte.



Maw, jij gooit van alles door elkaar en pretendeert een 'kenner' te zijn. Wat je 'm.i. afgaande op wat je schrijft, totaal niet bent.



Ik ben geen kenner naar heb dus andere ervaringen dan jij. Ervaringen als in zelf meegemaakt en nagevraagd ipv info van papier.



En jarenlang met radicaliseringsdeskundigen gewerkt? Dat vak staat in Nederland nog in de kinderschoenen. Dus dat valt echt niet te rijmen met jarenlang.



Er is hier al lang een beleidsadviseur radicalisering en er zijn verschillende imams heel actief op dat gebied en die adviseren de gemeente ook. In ieder geval al vanaf 2009 zo niet eerder. Ik woon in een grote stad.



En die professionele ervaring van jou. Je bent administratief medewerkster ofzo? Of werk je in israel?Wat een rare persoonlijke post weer.
quote:Dormouse schreef op 30 juli 2016 @ 01:56:

Ik heb het al eerder in een ander topic genoemd; ik geloof niet dat er ook maar iemand zal ontkennen dat er problemen zijn. De verschillen wat dat betreft liggen voornamelijk in wat men als een mogelijke oplossing ziet, en hoe dat bereikt moet worden etc. Maar daar valt men online nog relatief weinig over (extremen daargelaten).

Wat in de online discussie mijns inziens het grootste probleem is, is de woordkeuze en de toon. Iemand kan wanneer hij of zij "moslims" schrijft wel alleen de radicale idioten die zichzelf op willen blazen bedoelen, maar die intentie kun je niet van een scherm aflezen. Dan is het een logisch gevolg dat er iemand (al dan niet zelf religieus) stelt dat dat zo niet gezegd moet worden, dat de meerderheid helemaal niet zulke achterlijke plannen heeft. Waarop de eerste persoon, nog steeds met de extremisten in gedachte, roept dat de ander het niet snapt/ontkent/links is etc, en dat het wel allemaal engerds zijn. Dan noemt de ander de een weer een rascist die teveel generaliseert. Dan mag je niks meer zeggen in dit land. Dan is het Zwarte Piet. Dan is theedrinken de oplossing voor wereldvrede etc.

Oftewel, een enorme zinloze, en eindeloos herhaald discussie welke het doel voorbij geschoten is.

Het uitgangspunt terroristen zijn idioten, hoe houden we ze tegen, zou al veel intressanter zijn. Dan nog zullen de meningen uiteenlopen en zullen mensen elkaar xenofoob en geitenwollensok vinden, maar dan gaat het wel over iets concreets.





En deze om on topic te blijven.

Positief moslimnieuws:



http://dutchturks.nl/oproep-duitse-mosl ... -gezwegen/



Tarek Mohamad heeft al zijn woede en frustratie over zijn haatdragende geloofsbroeders eruit gegooid in een scherpe brief op Facebook. “Waarom denken jullie dat wij moslims Europa moeten veroveren? Ik wil Europa helemaal niet veroveren!” Dankzij de aangrijpende post is de Duitser van Turkse origine uitgegroeid tot een boegbeeld van de vreedzame islam. Zijn boodschap werd duizenden keren gedeeld, hij wordt overspoeld met steunbetuigingen en werd door zender SAT1 uitgenodigd om live op televisie zijn verhaal te doen.
quote:Het-groepje schreef op 30 juli 2016 @ 09:16:

[...]





Omdat er voor de zoveelste keer een post richting mij is verwijderd die op de man was op deze pijler.

Daarnaast hebben mensen hun termen niet op.orde en zijn gewoon niet in staat om ervaringen uit eerste hand (n professioneel opgedaan. Ik heb jarenlang met radicaliseringsdeskundigen samengewerkt) serieus te nemen. Nou, dan niet.

Het is toch topicvervuiling want zoals gezegd gaat het topic er niet eens over.

Oke dat heb ik niet meegekregen, dat soort opmerkingen zijn inderdaad vervelend.



Overigens vind ik het zelf ook wel lastig om aan te nemen dat er niks mis is met de salafistische stroming op zich, als zelfs de AIVD aangeeft dat de boodschap van het salafisme onverdraagzaam is en integratie in de weg staat. Ook geven zij aan dat salafistische centra in veel gevallen het voorportaal zijn van radicalisme.



Vind jij dat niet zorgwekkend ondanks je eigen ervaringen?
Dat is inderdaad een mooi bericht uit Duitsland YellowD, was ook al gepost door Jippe daarnet.
quote:Courage-- schreef op 30 juli 2016 @ 10:31:

Dat is inderdaad een mooi bericht uit Duitsland YellowD, was ook al gepost door Jippe daarnet.Ah oké dat had ik niet gezien..
quote:Dormouse schreef op 30 juli 2016 @ 03:30:

Lekker nummer!



Het idee het dan meteen te verlaten was er een die ook in eerste instantie bij mij opkwam, maar het lastige is, dat de persoonlijke beleving, vele stromingen en algehele aanduiding zo van elkaar afwijken. Het Christendom is hier vaak een makkelijke vergelijking. De meeste stromingen volgen de leer van Jezus, maar het misbruik-schandaal van de Katholieke kerk heeft ook niet geleid tot excuses vanuit de Protestantse gemeenschappen. Dat vinden veel mensen dan weer wel logisch. Terwijl beide toch echt dezelfde Bijbel gebruiken. Dat verschillende Islamitische stromingen dezelfde Koran gebruiken wil dus niet zeggen dat zij zich per se verbonden voelen aan de daden van die van een andere stroming.



Het blijft lastig. Het gesprek an sich. Enerzijds is er de algehele problematiek met alle labels, oordelen etc. En aan de andere kant staan er de individuen. Soms vallen ze samen en soms moet je ze apart zien. Maar helaas weet je pas welke optie het had moeten zijn wanneer het te laat is.Ik denk niet zozeer dat mensen excuses verwachten van de normale moslims voor het barbaarse gedrag van een deel van hun geloofsgenoten. Wel denk ik dat het nuttig is als de normale moslims, samen met de positivo's, de punika drinkers, de critici, de zogenaamde haatzaaiers en racisten; kortom iedereen die tegen dat geweld is, gezamenlijk een vuist maken en zich verenigen. Het onderlinge gekat en de onverdraagzaamheid naar mensen met een andere mening staat dit echter in de weg denk ik. We hoeven het niet allemaal met elkaar eens te zijn, maar het zou al schelen als mensen elkaar in hun waarde laten en minder vooringenomen zijn.
quote:adnama schreef op 30 juli 2016 @ 10:30:

[...]



Oke dat heb ik niet meegekregen, dat soort opmerkingen zijn inderdaad vervelend.



Overigens vind ik het zelf ook wel lastig om aan te nemen dat er niks mis is met de salafistische stroming op zich, als zelfs de AIVD aangeeft dat de boodschap van het salafisme onverdraagzaam is en integratie in de weg staat. Ook geven zij aan dat salafistische centra in veel gevallen het voorportaal zijn van radicalisme.



Vind jij dat niet zorgwekkend ondanks je eigen ervaringen?

Wat ik et moeilijk aan vind is dat ik zoveel info.krijg dat ik et geen mening over kan bepalen.

Ik heb altijd begrepen dat het salafisme ook tegen IS is. Naast dat het wel een stroming is die zeer kritisch tegen westerse denkbeelden kijkt en daarom wel polariserend kan werken.

Maar dat hoor ik van mensen zelf, ik ben absoluut geen deskundige.

Dit is een beetje hoe ik het begrijp,



http://nos.nl/artikel/211 ... -springplank-voor-is.html
quote:Het-groepje schreef op 30 juli 2016 @ 10:44:

[...]



Wat ik et moeilijk aan vind is dat ik zoveel info.krijg dat ik et geen mening over kan bepalen.

Ik heb altijd begrepen dat het salafisme ook tegen IS is. Naast dat het wel een stroming is die zeer kritisch tegen westerse denkbeelden kijkt en daarom wel polariserend kan werken.

Maar dat hoor ik van mensen zelf, ik ben absoluut geen deskundige.

Dit is een beetje hoe ik het begrijp,



http://nos.nl/artikel/211 ... -springplank-voor-is.htmlDe puristen in de stroming zijn inderdaad tegen geweld en zij leven hun eigen leven, maar als het zeer kritisch zijn naar westerse denkbeelden integratie in de weg staat, dan heb ik er alsnog moeite mee. Ook al zijn ze natuurlijk geen (potentieel) gevaar zoals de politieke en jihadistische salafisten. Met mensen die geloven en die normaal meedraaien in de maatschappij (of die intentie hebben) heb ik geen enkele moeite. Maar het klopt wat je zegt, het is soms lastig een mening te vormen omdat er zoveel kanten aan zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 30 juli 2016 @ 09:52:

[...]



Dus dat er hier niet gemodereerd wordt dat kan vanaf nu naar het land der fabelen verwezen worden?Scherp
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 30 juli 2016 @ 10:44:

[...]



Wat ik et moeilijk aan vind is dat ik zoveel info.krijg dat ik et geen mening over kan bepalen.

Ik heb altijd begrepen dat het salafisme ook tegen IS is. Naast dat het wel een stroming is die zeer kritisch tegen westerse denkbeelden kijkt en daarom wel polariserend kan werken.

Maar dat hoor ik van mensen zelf, ik ben absoluut geen deskundige.

Dit is een beetje hoe ik het begrijp,



http://nos.nl/artikel/211 ... -springplank-voor-is.html



Ik denk dat je kan stellen dat er (globaal) 3 stromingen zijn.



* De vrijzinnig islamiet, die religie een privézaak vind en gewoon goed geïntegreerd meedraait in de samenleving, ik denk dat Ahmed Aboutaleb daar onder valt.



* De conservatieve stroming binnen de islam die op zich wel meedraaien in de samenleving, deze niet helemaal accepteren denk hierbij aan vrouwenrechten en homoseksualiteit maar geen geweld willen gebruiken.



* De radicale islam, wijst "onze" samenleving af, gebruikt geweld en legitimeert dit op basis van teksten uit de koran
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 30 juli 2016 @ 14:06:

[...]





Ik denk dat je kan stellen dat er (globaal) 3 stromingen zijn.



* De vrijzinnig islamiet, die religie een privézaak vind en gewoon goed geïntegreerd meedraait in de samenleving, ik denk dat Ahmed Aboutaleb daar onder valt.



* De conservatieve stroming binnen de islam die op zich wel meedraaien in de samenleving, deze niet helemaal accepteren denk hierbij aan vrouwenrechten en homoseksualiteit maar geen geweld willen gebruiken.



* De radicale islam, wijst "onze" samenleving af, gebruikt geweld en legitimeert dit op basis van teksten uit de koran



Ik had het over het salafisme.

De laatste stroming die je beschrijft zijn terroristen volgens mij en die blazen ook met groot plezier moslims op. Het is mij niet meer duidelijk waar voor of tegen deze mensen zijn.
quote:YellowDiamond schreef op 30 juli 2016 @ 09:52:

[...]



Dus dat er hier niet gemodereerd wordt dat kan vanaf nu naar het land der fabelen verwezen worden?Nee want de meest racistische dingen blijven gewoon staan en forummers worden gegumd zonder dat daar ook maar enige consequentie op staat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 30 juli 2016 @ 14:38:

[...]





Ik had het over het salafisme.

De laatste stroming die je beschrijft zijn terroristen volgens mij en die blazen ook met groot plezier moslims op. Het is mij niet meer duidelijk waar voor of tegen deze mensen zijn.



Ik schaar salafisten onder oer conservatieven, ik denk dat het te kort door de bocht is om te stellen dat een salafist een potentiele terrorist is.



Of IS met "groot plezier" mede-moslims opblaast weet ik niet, ze doen in ieder geval weinig moeite om slachtoffers onder hun geloofsgenoten te voorkomen en dat deden bijvoorbeeld RAF / ETA / IRA wel.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:IrishCassidy schreef op 30 juli 2016 @ 02:30:

Het doel van fijne gesprekken over dit onderwerp is niet relevant denk ik. Niet meer. IS bijvoorbeeld zit echt niet te wachten op fijne gesprekken.



Niemand weet de oplossing schijnbaar, maar ik ben deze video nooit vergeten. Wat mij betreft zit de oplossing in de Islam gemeenschap zelf. Alleen zij kunnen iets veranderen.



https://www.youtube.com/watch?v=aIQywBy2BxYWauw ,geweldige vrouw dit.
quote:Het-groepje schreef op 30 juli 2016 @ 14:40:

[...]





Nee want de meest racistische dingen blijven gewoon staan en forummers worden gegumd zonder dat daar ook maar enige consequentie op staat.Dat jij ze racistisch vindt wil nog niet zeggen dat ze ook racistisch ZIJN.!
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 30 juli 2016 @ 14:40:

[...]





Nee want de meest racistische dingen blijven gewoon staan en forummers worden gegumd zonder dat daar ook maar enige consequentie op staat.



Laat eens zien dan.

Racisme wordt weggehaald.... staat er regelmatig bij : Tekst verwijderd ivm racisme



Maar ik denk dat jij iets racisme vind wat de mods geen racisme vinden, dan wordt er dus niet slecht gemodereerd maar er wordt gemodereerd op een manier waar jij het niet mee eens bent.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 30 juli 2016 @ 15:54:

[...]





Laat eens zien dan.

Racisme wordt weggehaald.... staat er regelmatig bij : Tekst verwijderd ivm racisme



Maar ik denk dat jij iets racisme vind wat de mods geen racisme vinden, dan wordt er dus niet slecht gemodereerd maar er wordt gemodereerd op een manier waar jij het niet mee eens bent.Dit dus.!
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-07-2016 19:19
Reden: provocerende opmerking verwijderd!
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven