Jouw reisplannen voor 2016?

02-01-2016 19:53 317 berichten
Alle reacties Link kopieren
Januari, een mooie periode om de vakantie(s) te gaan plannen!



Waar gaan jullie dit jaar naartoe (of wat staat op de planning)?
quote:liubi schreef op 24 juli 2016 @ 17:28:

Wij hebben nu gedaan:



- 2 weken Kazachstan

- 5 dagen Texel Bijzonder! Hoe was dat?
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan volgende week een weekje naar Oostenrijk. In oktober gaan we nog een weekje naar Italië en in december gaan we naar Mexico, Guatemala, Honduras en Belize.
Never let the fear of striking out, keep you from playing the game
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 24 juli 2016 @ 17:28:

Wij hebben nu gedaan:



- 2 weken Kazachstan

- 5 dagen Texel



En morgen vertrekken we voor 6 dagen naar de Harz/Braunschweig.



Ben nog tot 20 aug. in NL en daarna weer naar huis Ben door de bundels van Jelle Brandt Corstius geïntrigeerd door die regio. Vind je het een aanrader?
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
Foutje
I choose happy!
Dat was mijn 9e keer. Mijn schoonouders wonen er. Normaal gezien is het erg interessant en er valt toch wel een hoop te doen. Ik vind het zeker een aanrader. Vaak kun je Astana en Almaty combineren. Wij gaan altijd naar Almaty en we proberen ook elk jaar iets nieuws te zien.



Nog tot 31 december 2017 kunnen Nederlanders visumvrij het land in als het maximale verblijf niet meer dan twee weken is. Dus als je een stedentrip boekt (KLM vliegt rechtstreeks) dan hoef je geen visum te regelen. Heel handig!
Alle reacties Link kopieren
quote:EssentialBliss schreef op 24 juli 2016 @ 20:27:

[...]





Ben door de bundels van Jelle Brandt Corstius geïntrigeerd door die regio. Vind je het een aanrader?Ja ik ben ook benieuwd. Ik heb wel eens een reisreportage gezien en het staat me bij dat landschap heel mooi is. Lekker desolaat. Maar ik wil er ook graag meer over weten.
.
Alle reacties Link kopieren
Ah je logeert dan bij schoonouders? Of maak je een toertje langs hotels? Met wat voor taal kun je daar terecht? En: Hoe is het eten?
.
Ik logeer idd bij mijn schoonouders en ik spreek ook Russisch. Dat communiceert wat makkelijker. De nationale keuken heeft oa veel schapenvlees, manti (gevulde deegrondjes met pompoen of gehakt), ayran, nog meer vlees, maar heeft ook veel Russische invloeden. In het centrum is tegenwoordig genoeg kwalitatieve keus. Dat was 9 jaar geleden nog wel anders.



At en toe zien we eens een verdwaalde toerist of een groepsreisje maar over het algemeen is het niet toeristisch.
Alle reacties Link kopieren
Spreekt men er nog iets anders dan Russisch of moet je een point-it boekje meenemen?
.
Nee, meestal helaas alleen Kazachs en Russisch. Sommige jongeren spreken wel wat Engels maar de meesten niet.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan eind augustus naar Nederland "op vakantie". Helemaal geen zin in, bij ons wordt het nu eindelijk mooi weer terwijl het normaal gesproken vanaf april goed is. En nu voelt het een beetje als op vakantie moeten en de familie bijlangs, ik was liever nog even hier gebleven en lekker iedere dag naar het strand, kayaken, hiken en weet ik het wat.



Maar in Nederland gaan we naar het Muiderslot, het strand, een waddeneiland en nog een paar super toeristische dingen. Ook een keer heel anders.
Alle reacties Link kopieren
@Impala: Ik heb natuurlijk niet zoveel ervaring met het land als Liubi, maar een jaar of vijf geleden wel eens een week in Baikonur geweest. Nou niet meteen een typisch vakantiegevoel maar toch wel een van de meest bijzondere plekken waar ik ooit geweest ben. Met nog steeds een standbeeld van Lenin prominent op het stadsplein, een hotel dat linea recta uit communistische tijden kwam, heel goedkope vodka en 'Franse' toiletten. En ondanks het feit dat ze er hoogtechnologische dingen doen, de meest primitieve luchthaven ooit. Met een ouderwetse weegschaal in een houten huisje voor de bagage en een kameel op de startbaan.

Qua eten herinner ik mij vooral dille. Overal dille. Zelfs op frieten.



OT: Onze reizen voor 2016 lopen zoals gepland. Weekend Dublin, enkele dagen Z-Italië, weekend in een huisje met vrienden in eigen land, paar dagen Disneyland. Deze week vertrekken we naar de VS voor 3 weken en voor het najaar staat nog een week Z-Frankrijk in de planning, met nadruk op Carcassonne. Behoorlijk goed gevuld jaar, dus. Stiekem ben ik in mijn hoofd al bezig met bedenken welke grote(re) reis we volgend jaar zullen doen Japan is momenteel favoriet.
Alle reacties Link kopieren
Wat een bijzondere reizen heb ik hier al gelezen! Dit jaar ben ik naar Turkije geweest en vandaag vertrekken we voor 2 weken naar Vietnam. In oktober staat nog een paar dagen Italië op de planning en verder...ik hoop nog een nachtje naar Berlijn, lijkt me een mooie stad.
anoniem_262727 wijzigde dit bericht op 12-02-2018 21:19
4.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:the4ofus schreef op 25 juli 2016 @ 07:02:

@Impala: Ik heb natuurlijk niet zoveel ervaring met het land als Liubi, maar een jaar of vijf geleden wel eens een week in Baikonur geweest. Nou niet meteen een typisch vakantiegevoel maar toch wel een van de meest bijzondere plekken waar ik ooit geweest ben. Met nog steeds een standbeeld van Lenin prominent op het stadsplein, een hotel dat linea recta uit communistische tijden kwam, heel goedkope vodka en 'Franse' toiletten. En ondanks het feit dat ze er hoogtechnologische dingen doen, de meest primitieve luchthaven ooit. Met een ouderwetse weegschaal in een houten huisje voor de bagage en een kameel op de startbaan.

Qua eten herinner ik mij vooral dille. Overal dille. Zelfs op frieten.



.Dille. Gadverdamme. Next
.
Baikonur is een Russische enclave en daar heb je Russisch eten met dille.

Dille is echter niet specifiek voor de Kazachse keuken. Maar de regio heeft natuurlijk geen verfijnde keuken maar is heavy met vlees en deegwaren. Overblijfsel van de nomaden/steppe. De steppe kan behoorlijk koud zijn.



Overigens ben ik nog niet in Baikonur geweest. Zou ik graag nog eens heen willen. Net als naar Karaganda.

Ik ken alleen het Zuiden erg goed. De eerstvolgende keer dat we weer gaan willen we naar Issykkul in Kirgizie.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dit jaar naar de Canarische Eilanden, super veel zin in!
In sept ga ik 4 dagen naar Edinburgh

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven