Bevroren gehakt bakken en opnieuw invriezen?

30-07-2016 11:05 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Misschien een domme vraag, maar ik kan het antwoord niet vinden.



Ik heb een halve kilo gehakt in de vriezer liggen. Vanavond wil ik deel hiervan gebruiken voor het eten, en aankomende week de rest.

Het lukt natuurlijk niet om het bevroren gehakt door te snijden, zodat de helft weer terug de vriezer in kan.



Kan ik al het gehakt bakken en een deel daarvan weer invriezen om aankomende week opnieuw te ontdooien, of is dat niet goed?
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 30 juli 2016 @ 11:16:

En voortaan liever in delen invriezen. Overigens vind ik gehakt nooit lekkerder worden als je het rauw invriest. Dan kun je het eigenlijk alleen nog maar rul bakken, want ballen krijg je er niet meer van.Wel toch? Eitje erbij, evt wat paneermeel. En ik draai dan kleine balletjes, twee per persoon, die zijn wat compacter. Met wat ketjap, mosterd en een heel fijn gesnipperd uitje erdoor, heerlijk!
quote:MinkeDeWit schreef op 30 juli 2016 @ 11:16:

En voortaan liever in delen invriezen. Overigens vind ik gehakt nooit lekkerder worden als je het rauw invriest. Dan kun je het eigenlijk alleen nog maar rul bakken, want ballen krijg je er niet meer van.Tuurlijk wel! Wij halen altijd een grote portie gehakt, vriezen in delen in, halen het uit de vriezer de avond ervoor en maken dan gehaktballen.
Door dit topic krijg ik echt zin in gehaktballen
Alle reacties Link kopieren
quote:Woldertje schreef op 30 juli 2016 @ 11:30:

Nooit iets wat al bevroren is geweest opnieuw invriezen!Als je vlees in de supermarkt koopt is het vaak al ingevroren geweest, ze laten het ontdooien, verkopen het en thuis stop je het weer in de vriezer. Je eet dus heel vaak 2 keer ingevroren vlees zonder dat je het weet.
...
Alle reacties Link kopieren
quote:Rusticaa schreef op 30 juli 2016 @ 11:48:

Door dit topic krijg ik echt zin in gehaktballen Ik ook wel! Misschien dat ik een deel ervan in de spaghetti doe, en van de rest lekkere kleine gehaktballetjes maak. Lekker als snack vanavond bij de borrel. Dan kan ik gelijk uitproberen of dat nog lukt nadat het bevroren is geweest:)
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4.0 schreef op 30 juli 2016 @ 11:54:

[...]



Als je vlees in de supermarkt koopt is het vaak al ingevroren geweest, ze laten het ontdooien, verkopen het en thuis stop je het weer in de vriezer. Je eet dus heel vaak 2 keer ingevroren vlees zonder dat je het weet.Dat zelfde geldt voor vlees wat bij de slager vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zelf doe t niet. Eenmaal ontdooid wordt nix meer ingevroren..ook al kan t dus blijkbaar wel.
Ik doe dat ook altijd en we leven nog steeds.
Dat kan prima. Je kunt ook zonder problemen vlees in de koelkast laten ontdooien en opnieuw invriezen en weer ontdooien. Dat kun je desnoods wel vijf keer doen, zolang het maar koel blijft zul je er niet ziek van worden maar het is niet meer lekker want alle cellen gaan stuk en het vocht loopt eruit. Maar gevaarlijk is het niet. Heel veel van het vlees wat je koopt is al ingevroren geweest, een enkele keer vindt je ook nog half bevroren pakjes in de supermarkt dan hebben ze het er niet op tijd uitgehaald.
Alle reacties Link kopieren
quote:boefferd schreef op 30 juli 2016 @ 12:33:

Ik doe dat ook altijd en we leven nog steeds. Wij ook.
Het meeste gehakt dat je in de supermarkt koopt is sowieso al een keertje ingevroren én ontdooit geweest, dus een keertje extra lijkt me geen probleem.
Oh, ik ben een beetje mosterd zie ik.



Ik herinner me opeens weer een uitzending van de Keuringsdienst van Waarde waarin ze erachter kwamen dat veel rundvlees van de AH uit afrika komt, en dat het tot wel 2 jaar in de vriezer ligt voordat het een hamburger of een bakje filet americain wordt:

http://vorige.nrc.nl/rubrieken/het_beel ... 623161.ece
Alle reacties Link kopieren
quote:Padoempats schreef op 30 juli 2016 @ 16:12:

Het meeste gehakt dat je in de supermarkt koopt is sowieso al een keertje ingevroren én ontdooit geweest, dus een keertje extra lijkt me geen probleem.He lekker, laten we het spelletje doen hoe vaak kunnen we ontdooien en opnieuw invriezen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven