Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties, deel V

29-04-2016 17:52 3007 berichten
Deel I, II, III en deel IV zijn een groot succes.

We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen



Uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten. Als je je hier niet aan kan houden, word je gestaft en dan kan je een ban krijgen.



Zo is inmiddels wel duidelijk dat er verschillend gekeken wordt naar het wel of niet betalen van de wc-dame en ook dat het wel of niet hoofdelijk omslaan van een rekening in de horeca zowel gierige als niet gierige kanten heeft. Gelieve deze oude koeien hier met rust te laten.



De link naar deel IV: KLIK, met daarin links naar de eerdere delen.
quote:MonicaG schreef op 27 juli 2016 @ 07:43:

Jubileum van mans werkgever, alle werknemers+partner werden uitgenodigd: heel weekend op een prachtige locatie, activiteiten, excellente maaltijden, 's avonds animatie en dansfeest,... echt niks op aan te merken.

Waren er een aantal werknemers die achteraf toch nog ontevreden waren: wilden hun hotelkamer upgraden en dat kon maar dan wel voor eigen rekening, idem voor de drankjes die op de kamer werden verbruikt en eventuele roomservice.

Hoe inhalig kun je zijn?



Kennis van mij is al een hele tijd op zoek naar een andere baan maar gaat toch nog 2 keer per jaar een opleiding volgen op kosten van haar huidige werkgever.

Voor de beeldvorming: opleiding duurt telkens 2 weken, kost +/- 10.000€, komt nog vervoer en hotel bij en werkgever betaalt een vast bedrag 'zakgeld' per dag.

Kennis vind het wel slim van zichzelf: die opleidingen zijn goed voor haar CV en zelf zou ze het nooit kunnen/willen betalen.

Ik vind het pure diefstal, en dat heb ik haar ook zo gezegd, was ze niet blij mee.Hartstikke slim van die kennis van je!
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg de rillingen van al die gierige acties.



Mijn ex was ook gierig in mijn ogen. We hadden net verkering en gingen uiteten ik nam de rekening voor mij ook van de bios. Keer erop wilde ik hem laten betalen nee alles moest door de helft. Ook benzine kosten werden erin berekend want hij moest mij ook ophalen (4 km extra).



Op snelweg reed hij altijd 10 km onder de minimum snelheid, vroeg vaak of hij wel wist dat het hier 100 was? Ja wist hij wel maar dit scheelde benzine. Of hij deed bij een brug open de motor ver van te voren uit en liet hem dan uitrollen. Op vakantie in Turkije zaten we in een all-inclusive hotel. Bij uitstapjes/excursies moesten we drinken apart erbij betalen. Hij verbood mij dit te doen omdat het anders niet uit kon. Hij had alles pcies uit berekend wat de vakantie hoorde te kosten... Ik was een meisje van 17 ik was flabbergasted door zulke acties. Misschien is het ook wel zuinigheid, maar heb mij hier vreselijk aan geërgerd en vele ruzies.
quote:MonicaG schreef op 27 juli 2016 @ 12:10:

Diefstal was misschien inderdaad wat overdreven, maar ik vind haar actie zoiets als een duur juweel aannemen van een relatie die je wil stopzetten.

Vind het niet kies om mensen in je te laten investeren terwijl jij dat engagement niet aangaat, dat je alleen maar bij die werkgever/partner blijft in afwachting van ander en beter.



Ik had er wel niet bij stilgestaan dat die opleidingen onderdeel zijn van het salaris, maar ik blijf het niet helemaal koosjer vinden.

Het is ook niet haar eerste actie in die aard, ze moet altijd toevallig weg als het haar beurt is een rondje te geven etc., misschien dat het geheel mijn mening wel verkleurt.Dat mag maar dat is inderdaad je verkleurde mening.
Alle reacties Link kopieren
quote:lieseth schreef op 29 juli 2016 @ 13:25:

Ik krijg de rillingen van al die gierige acties.



Mijn ex was ook gierig in mijn ogen. We hadden net verkering en gingen uiteten ik nam de rekening voor mij ook van de bios. Keer erop wilde ik hem laten betalen nee alles moest door de helft. Ook benzine kosten werden erin berekend want hij moest mij ook ophalen (4 km extra).



Op snelweg reed hij altijd 10 km onder de minimum snelheid, vroeg vaak of hij wel wist dat het hier 100 was? Ja wist hij wel maar dit scheelde benzine. Of hij deed bij een brug open de motor ver van te voren uit en liet hem dan uitrollen. Op vakantie in Turkije zaten we in een all-inclusive hotel. Bij uitstapjes/excursies moesten we drinken apart erbij betalen. Hij verbood mij dit te doen omdat het anders niet uit kon. Hij had alles pcies uit berekend wat de vakantie hoorde te kosten... Ik was een meisje van 17 ik was flabbergasted door zulke acties. Misschien is het ook wel zuinigheid, maar heb mij hier vreselijk aan geërgerd en vele ruzies.

Wat een gier! Ik ben zeker niet van mening dat de man altijd alles maar moet betalen, maar wat hij allemaal doet is echt te krenterig voor woorden



"Hij verbood mij dit te doen" damn..
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 26 juli 2016 @ 14:12:

[...]





Openbare gebouwen zijn voor iedereen toegankelijk (anders waren ze niet openbaar) dus daar moet je zo binnen kunnen lopen voord e wc, maar weinig mensen denken er aan om bij bibliotheek of gemeente archief daarvoor binnen te gaanIn sommige steden al helemaal aangezien je daar ook bij de bieb 50 cent moet betalen voor het toilet
Alle reacties Link kopieren
Ja brrr, krent 1e klas! Met een naar narcistisch karakter trekjes. Als hij het maar goed had, ook nooit rondjes geven als we op stap waren. Op laatst werd er een pot gemaakt waar iedereen in legde, ik gaf vaak wat extra's want ik dronk wijn ipv bier. Vond hij ook maar raar van mij... Gelukkig al heel lang een ex!
quote:AnAppleADay schreef op 27 juli 2016 @ 07:52:

Tsja, dat is wel het risico dat de werkgever neemt.

Zoals ook deze bekende quote:

[img]https://media.licdn.com/mpr/mpr/p/3/005 ... 8939f8.jpg[/img]

Opleidingen zijn ook gewoon onderdeel van het salaris.



Maar ik ken ook bedrijven (voornamelijk kleinere bedrijven) die werknemers pas een cursus laten doen als ze tekenen dat ze nog ten minste een jaar blijven. Zal wel niks rechtsgeldig aan zitten maar dan vind ik je wel een slechte werknemer als je dat tekent en dan toch weg gaat.Is gewoon rechtsgeldig, staat ook vaak een geldboete op als ze eerder weggaan. Dus bijv. je moet 12 maanden nog blijven werken daar. Dan wordt per maand het cursusgeld 1/12de minder dat je terug zou moeten betalen als je weg zou gaan. Dus ga je na een half jaar weg, dan betaal je de helft terug aan werkgever.
Alle reacties Link kopieren
quote:whatcomesaround schreef op 30 juli 2016 @ 09:58:

[...]





Is gewoon rechtsgeldig, staat ook vaak een geldboete op als ze eerder weggaan. Dus bijv. je moet 12 maanden nog blijven werken daar. Dan wordt per maand het cursusgeld 1/12de minder dat je terug zou moeten betalen als je weg zou gaan. Dus ga je na een half jaar weg, dan betaal je de helft terug aan werkgever.



Klopt helemaal, maar dat neemt niet weg dat ik het soms gewoon niet netjes vind hoe werknemers ermee omgaan.

Een collega van mijn vriend wilde graag een andere baan, had daar niet de juiste opleiding voor en heeft deze opleiding mogen doen van zijn werkgever (onder de noemer 'zelfontwikkeling', hij vertelde er natuurlijk niet bij dat hij deze opleiding wilde doen zodat hij kon gaan solliciteren). Zodra die opleiding afgerond was heeft hij gesolliciteerd bij een ander bedrijf en weg was hij.
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:MevrouwTomatensoep schreef op 26 juli 2016 @ 14:09:

[...]



Het was hier de afgelopen week vierdaagse, ik ben zoveel mogelijk op het station naar de wc gegaan. 20 cent duurder maar dan krijg je ook écht een schone wc.Maar daar krijg je dan ook kwetterende vogeltjes terwijl je bezig bent met de daad. Dat schijt toch net even lekkerder.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:KitKeller schreef op 30 juli 2016 @ 12:06:

[...]





Klopt helemaal, maar dat neemt niet weg dat ik het soms gewoon niet netjes vind hoe werknemers ermee omgaan.

Een collega van mijn vriend wilde graag een andere baan, had daar niet de juiste opleiding voor en heeft deze opleiding mogen doen van zijn werkgever (onder de noemer 'zelfontwikkeling', hij vertelde er natuurlijk niet bij dat hij deze opleiding wilde doen zodat hij kon gaan solliciteren). Zodra die opleiding afgerond was heeft hij gesolliciteerd bij een ander bedrijf en weg was hij.

Andersom kan ook. Als flexkracht wordt een klein deel van je loon gereserveerd voor opleidingen. Nou, ik heb hemel en aarde moeten bewegen om daar ook gebruik van te mogen maken. Ze wilden alleen akkoord gaan met "maatwerkopleidingen" zwaar onder mijn niveau.



Op een gegeven moment vroeg ik dé toonaangevende vakgerichte opleiding A aan. Nou moeilijk moeilijk ik zou er nog van horen en oh nee toch niet. Ik wees alternatief B aan. Hetzelfde circus. Waren ze zo dom me te weigeren met de tekst: Tja, als je nou opleiding A zou gaan doen, die is tenminste vakgericht!" Ik meteen retour sturen: "Mooi, da's dan geregeld, ik schrijf me in voor A."



Meer een mislukte gierige actie dus
Zag vandaag iemand vele zakjes mayo, ketchup en mosterd meenemen in een eetgelegenheid, want die waren kosteloos te verkrijgen naast de counter.

Ik rekende koffie af en die man had binnen no time zijn zakken volgepropt met die portiezakjes voor thuis.



Dat weet ik zeker, aangezien hij zag dat ik het zag en hij letterlijk zei: lekker gemakkelijk voor op vakantie.



Kijk, ik begrijp die redenatie echt wel. Voor op de camping idd gemakkelijk. Geen glas mosterd mee tijdens vervoer, geen grote verpakkingen, geportioneerde sausjes kant en klaar bij je hebben....allemaal heel redelijk bedacht. Echter per soort een stuk of 25 meenemen is toch wel veel, toch?
Alle reacties Link kopieren
Dat is gewoon diefstal, zoveel zakjes meenemen. Als je ze zo handig vindt, dan haal je ze maar bij de groothandel.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Ik was laatst bij de Bas en daar zag ik een vrouw gewoon al die hapjes stelen die eigenlijk bedoeld zijn om te 'proeven'. Ze gooide allemaal blokjes kaas in een zakje, en daarna ging ze nog even verder bij de nootjes. Er was niets meer van over. Toen een man er iets van zei, zei de winkelmedewerker "Bemoei je er niet mee, misschien is zij arm.". Aso van die vrouw én van die medewerker.
Nou......ALWEER off-topic.......ik was een tijd geleden in een buffet restaurant.

Als toetje nam ik een stukje tiramisu. Het was een plaat waarop het lag die net werd binnengebracht.

Helemaal clean, helemaal heel en onaangetast.

Op de bovenkant lagen op enkele plekjes chocolade boontjes.

Ik besloot het achterste deel af te snijden waarop 1 van die boontjes lag. Dus inplaats van de voorkant de achterkant. Netjes en recht en zonder geknoei, met een speciaal daarvoor bedoeld mes. Het blad was via alle kanten bereikbaar, dus ik had de keuze en deed in mijn optiek niets geks. Ik nam geen middenstuk, knoeide niet, legde niets terug nadat het op mijn bord had gelegen, kwam nergens met mijn handen aan.



Staat er een man achter me die me woest aankijkt......me nog net niet wegsleurt bij die plaat en me daadwerkelijk keihard begon uit te foeteren door boos te vragen waar ik wel niet dacht mee bezig te zijn??? Wat een schande. Wat een viezigheid maakte ik er van. Of ik goed bij mijn hoofd was.

Ik voelde me werkelijk in eerste instantie in mijn hemd gezet. Tot ik de situatie nog eens overdacht en tot de conclusie kwam dat ik niets geks gedaan had naar mijn idee.

Toen ben ik dus, inmiddels had ik ontdekt waar man met zijn gezin zat, die man gaan opzoeken. En heb hem aan zijn tafel gevraagd of hij wilde verduidelijken wat precies zijn probleem was. En zijn vrouw heb ik verteld dat een buffet-restaurant niet geschikt is voor haar partner.
Alle reacties Link kopieren
@abstract zoiets heb ik ook meegemaakt toen ik in een winkel werkte. Toen hadden wij altijd een bakje staan met gesneden koek om te proeven.. en de mevrouw die binnenkwam gooide het hele bakje zo in haar tas! Terwijl ik er naar stond te kijken. Achteraf had ik er wat van moeten zeggen maar toen het gebeurde was ik zo verbaasd dat ik niks heb gezegd. Toch vraag ik me af wat je er nu helemaal aan hebt, want dan zit je hele tas toch vol kruimels? En de koekjes worden vies in je tas dus dan is het ook niet meer lekker eten?
quote:Troeteltje schreef op 30 juli 2016 @ 16:32:

Nou......ALWEER off-topic.......ik was een tijd geleden in een buffet restaurant.

Als toetje nam ik een stukje tiramisu. Het was een plaat waarop het lag die net werd binnengebracht.

Helemaal clean, helemaal heel en onaangetast.

Op de bovenkant lagen op enkele plekjes chocolade boontjes.

Ik besloot het achterste deel af te snijden waarop 1 van die boontjes lag. Dus inplaats van de voorkant de achterkant. Netjes en recht en zonder geknoei, met een speciaal daarvoor bedoeld mes. Het blad was via alle kanten bereikbaar, dus ik had de keuze en deed in mijn optiek niets geks. Ik nam geen middenstuk, knoeide niet, legde niets terug nadat het op mijn bord had gelegen, kwam nergens met mijn handen aan.



Staat er een man achter me die me woest aankijkt......me nog net niet wegsleurt bij die plaat en me daadwerkelijk keihard begon uit te foeteren door boos te vragen waar ik wel niet dacht mee bezig te zijn??? Wat een schande. Wat een viezigheid maakte ik er van. Of ik goed bij mijn hoofd was.

Ik voelde me werkelijk in eerste instantie in mijn hemd gezet. Tot ik de situatie nog eens overdacht en tot de conclusie kwam dat ik niets geks gedaan had naar mijn idee.

Toen ben ik dus, inmiddels had ik ontdekt waar man met zijn gezin zat, die man gaan opzoeken. En heb hem aan zijn tafel gevraagd of hij wilde verduidelijken wat precies zijn probleem was. En zijn vrouw heb ik verteld dat een buffet-restaurant niet geschikt is voor haar partner.



En wat was zijn probleem dan?



Buffetrestaurants. ...dat haalt het slechtste in de mens boven.

Ik was een op vakantie in een all in resort. Echt top eten aan het buffet. Heel uitgebreid en gevarieerd en het werd steeds keurig op tijd aangevuld.

En toch zijn er dan weer mensen die borden vol laden alsof de hongerwinter morgen uitbreekt. En dan natuurlijk niet alles op kunnen en het dan op tafel achterlaten.

En niks ervan leren ook...de volgende dag precies hetzelfde gedrag vertonen.
Alle reacties Link kopieren
quote:abstract schreef op 30 juli 2016 @ 16:24:

Ik was laatst bij de Bas en daar zag ik een vrouw gewoon al die hapjes stelen die eigenlijk bedoeld zijn om te 'proeven'. Ze gooide allemaal blokjes kaas in een zakje, en daarna ging ze nog even verder bij de nootjes. Er was niets meer van over. OMG... dan ben je de schaamte toch echt voorbij hoor. Hoe verzin je het?
Ja, dat vind ik idd ook erg onplezierig.

Ga liever wat vaker voor een kleine portie, dan tweemaal voor een mega portie die ik niet opeet.



Overigens pak ik in een buffetrestaurant, en dat is tevens de reden waarom ik er graag voor kies, kleine proeverijtjes om van daaruit te bepalen wat ik lekker vind.

Dus niet meteen een bord vol van iets, maar bv 1 aardappel op bepaalde manier bereid, 1 stronkje groente op bepaalde manier bereid, 1 mini schepje saus......eerst proeven en van daaruit bepalen wat lekker is en nogmaals op het bord terecht mag komen. Wederom een kleine portie overigens.



Ik ben dol op groenten en eet in dergelijke restaurant heel veel diverse groentes. Kleine porties, echter wel ga ik dus vaker opscheppen.
quote:Starshine-2 schreef op 30 juli 2016 @ 17:43:

[...]





En wat was zijn probleem dan?



Buffetrestaurants. ...dat haalt het slechtste in de mens boven.

Ik was een op vakantie in een all in resort. Echt top eten aan het buffet. Heel uitgebreid en gevarieerd en het werd steeds keurig op tijd aangevuld.

En toch zijn er dan weer mensen die borden vol laden alsof de hongerwinter morgen uitbreekt. En dan natuurlijk niet alles op kunnen en het dan op tafel achterlaten.

En niks ervan leren ook...de volgende dag precies hetzelfde gedrag vertonen.Ik gok dat hij dat stukje wilde.
quote:Troeteltje schreef op 30 juli 2016 @ 18:08:

Ja, dat vind ik idd ook erg onplezierig.

Ga liever wat vaker voor een kleine portie, dan tweemaal voor een mega portie die ik niet opeet.



Overigens pak ik in een buffetrestaurant, en dat is tevens de reden waarom ik er graag voor kies, kleine proeverijtjes om van daaruit te bepalen wat ik lekker vind.

Dus niet meteen een bord vol van kets, maar bv 1 aardappel op bepaalde manier bereid, 1 stronkje groente op bepaalde manier bereid, 1 mini schepje saus......eerst proeven en van daaruit bepalen wat lekker is en nogmaals op herboren terecht mag komen. Wederom een kleine portie overigens.



Ik ben dol op groenten en eet in dergelijke restaurant heel veel diverse groentes.Eens.
Wat zijn probleem was heeft hij overigens ook later niet duidelijk verwoord. Misschien idd wilde hij dat stuk echter hij betichtte mij echt van wanstaltig gedrag. Terwijl ik geen tokkie ben die kliedert en kleddert tijdens zo'n buffet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pingu schreef op 25 juli 2016 @ 20:41:

[...]



Ja, dat doen ze in Belgie heel erg: in restaurants van betalende gasten geld vragen bij de wc's. En dan zit daar een juffrouw die in plaats van de wc's schoon te maken af en toe een spriets wc-verfrisser in de hokjes spuit. Gelukkig heeft Antwerpen tegenwoordig een 2theloo: een geweldig (Nederlands!) concept. Sorry als ik chauvinistisch klink.



nog nooit meegemaakt in (belgisch) restaurant dat we moeten betalen voor de WC.

Ja, bij de mac Donald
not all who wander are lost
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine-2 schreef op 30 juli 2016 @ 17:43:

[...]





En wat was zijn probleem dan?



Buffetrestaurants. ...dat haalt het slechtste in de mens boven.

Ik was een op vakantie in een all in resort. Echt top eten aan het buffet. Heel uitgebreid en gevarieerd en het werd steeds keurig op tijd aangevuld.

En toch zijn er dan weer mensen die borden vol laden alsof de hongerwinter morgen uitbreekt. En dan natuurlijk niet alles op kunnen en het dan op tafel achterlaten.

En niks ervan leren ook...de volgende dag precies hetzelfde gedrag vertonen.Met je eens. Vaak resulterend in heel onsmakelijk uitziende borden met eten. Wordt er een schep gegratineerde aardappels bijv. boven op een stuk zalm gekwakt, ofzo, dat ziet er dan al helemaal niet lekker uit. Bij buffetten pak ik vaak weinig, ga hooguit nog een tweede keer, maar dat is het dan wel. Als ik dan sommige mensen met torenhoog opgetaste borden het buffet zie verlaten, is mijn trek al vergaan.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik zat vandaag even ergens koffie te drinken. Naast mij zat een vrouw met een baby van een maand of 8/9, mevrouw bestelde koffie en vroeg om een extra koekje voor de baby. Die kreeg ze ook en vervolgens at ze hem zelf op. Ik vond het vooral treurig.
quote:mwcactus schreef op 30 juli 2016 @ 19:49:

Ik zat vandaag even ergens koffie te drinken. Naast mij zat een vrouw met een baby van een maand of 8/9, mevrouw bestelde koffie en vroeg om een extra koekje voor de baby. Die kreeg ze ook en vervolgens at ze hem zelf op. Ik vond het vooral treurig.Dat is best sneu inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven