Mode & Beauty alle pijlers

Tatoeage verwijderen.

28-07-2016 17:43 57 berichten
Hallo allen,



Goed 6 jaar geleden heb ik een tatoeage laten zetten, en ja ik vond het helemaal het einde!! Echter niets zo veranderlijk als de mens wil ik het weg hebben. Het past niet meer bij mij eigenlijk herinnerd hij mij aan een ellendige periode. Ik wil geen cover-up maar echt eraf hebben (zo ver dat mogelijk is). Nu lees ik over allerlei lasers: Pico, Robijn, yag maar ook met een soort vloeistof wat erop gesmeerd word en daar trekt de inkt in? Over de laatste methode ben ik nieuwsgierig of iemand hier bekend mee is? Maar als lasers werken mag dat ook. Ik zoek een goede kliniek in Rotterdam.



Het gaat om een kleur tatoeage en de afmeting is 2,5 cm bij 3 cm.



Bij wie van jullie is de tatoeage met succes verwijderd?



Alvast bedankt voor het willen meedenken
Ik krijg de Emla ook via de huisarts.

Dan betaal ik op 5 van die kleine tubetjes een euro of 4 zelf, haal het gewoon bij de apotheek.

Anderhalf uur van tevoren doe ik het er dik op, huishoudfolie er over.

Ik gebruik voor de kleine tattoo 1 tubetje en voor de grote 2.



Het laseren is bij mij pijnlijker dan dat het zetten was. Zetten voelde als een schaafwond, dit is echt een snijdende / brandende pijn. Vooral de eerste keren bij ingekleurde vlakken was erg pijnlijk. Ik vraag altijd of ze aan 1 stuk door wil gaan, dan schijnt je lijf een hormoon aan te maken waardoor je minder pijn voelt. Als ze steeds tussendoor stopt is het pijnlijker.



Ik heb nooit korsten of ontstekingen gehad, ik krijg altijd een soort zalf mee om de eerste 2 weken op te smeren. Ik heb 1x blaren gehad, toen heb ik ws niet lang genoeg gekoeld.



Kleur schijnt slechter te laseren dan zwart. Maar volgens mijn laserdame is er niks over te zeggen: zelfs bij 2 tattoos die tegelijk bij dezelfde zijn gezet, kan het laser-resultaat verschillen.



Ja een hele hoop geld. De tattoos hebben samen 85 gulden gekost, het laseren heeft me nu al 1200 euro gekost en ik ben er nog lang niet van af......

Maar ik heb een beetje hetzelfde als jij: ik heb er ooit voor gekozen maar het past niet meer bij me, ik wil er van af. De ene zit op de bovenarm en steekt altijd onder T-shirtjes uit. Ik draag op het werk dus nooit korte mouwen, ik vind het ongepast in mijn werk. Ik zou blij zijn als ik er van af ben.



Er is trouwens ook een bedrijf dat landelijk aan huis komt. Dit wordt door mijn laserdame afgeraden omdat het instellen van het apparaat vrij nauw zou komen en het daarbij niet goed is het apparaat steeds te verplaatsen. Ook laseren zij alleen zonder Emla en dat durfde ik niet aan
Dank je wel itsme1973! Goed ik zal zodra de 1e behandeling gaat gebeuren de HA even bellen. De pijn vind ik nu toch wel een beetje een erge tegenop zie punt! Misschien moeten ze maar plat spuiten! Ja die van mij heeft dus behoorlijk veel kleurtjes. Hij heeft toen der tijd 55 euro gekost. Wat jij hebt met T-shirt heb ik met driekwart mouw, altijd zie je hem of het nu korte mouw is of 3/4 mouw. En als het wat warmer is maar net niet warm genoeg voor een korte mouw en dus een klein beetje bij mij polsen wil opstropen zie je hem zitten. Het is overigens wel een hele mooie tattoo die niet verkleurd is en nog nooit bijgewerkt is. En hij is mooi gezet. Maar idd het past niet meer. Op mijn werk is het gelukkig geen probleem, daar loopt het merendeel met tatoeages Doe het puur voor mij zelf om die tijd achter mij te laten. Ja van dat geld had je zoveel leuks kunnen doen, eer je begint.... echt spreekwoordelijk maar zo waar! Gewoon dom geweest. Wie mooi wil zijn moet pijn lijden ook zo'n lekker spreekwoord



Nee ik ga gewoon naar een lasercentrum, die in Zoetermeer lijkt mij wel goed maar in R'dam heb je ook een lasercentrum. Gratis intake en dichterbij voor mij. En zonder Emla zou ik het na jullie verhalen ook niet meer durven
Het is inderdaad echt pijnlijk maar het duurt gelukkig niet lang. Doe het maar gewoon, achteraf ben je blij dat je het gedaan hebt.

Je moet uitkijken dat je tattoo met dit weer niet verbrandt en je mag de eerste 2 weken na het laseren niet zwemmen (wel gewoon douchen, al zou ik dat niet direct na het laseren doen want dat is best pijnlijk).



De kleine zat bij mij boven de borst en die deed veel minder pijn, terwijl de laserdame verwachtte dat die erg pijnlijk zou zijn.

De bovenarm had zij minder pijnlijk verwacht, maar die is dus echt pijnlijk. Die op de bovenarm was ook ingekleurd, terwijl die boven de borst niet ingekleurd was, ik denk dat dat verschil maakt?



Ondanks de pijn heb ik geen spijt dat ik begonnen ben met laseren, ik wil er namelijk echt graag van af.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Wat itisme1973 zegt over de pijn klopt. Maar ik moet zeggen dat het wel minder wordt, naarmate er minder inkt in de tattoo zit. En het duurt inderdaad maar even. Ik heb dat er best voor over.



Ik heb een hele goede zalf waarmee ik naderhand smeer. Ik kom nu alleen even niet op de naam. Maar als je het wilt weten dan kan ik het voor je nakijken, wanneer ik weer thuis ben



Die in Zoetermeer is echt goed hoor. Ze hebben meerdere vestigingen. Die in Zoetermeer is er pas bijgekomen. Maar ze zijn heel ervaren.



Ik heb ook gekeken naar die in Rotterdam. Ik heb daar een afspraak proberen te maken via de mail en telefoon, maar heb nooit iets van hen teruggehoord....toen was ik er snel klaar mee
Och ja, nou mij lijkt idd op de borst ook pijnlijker dan de bovenarm kun je nagaan?!?



Ik heb net even een zelftest gedaan, ik heb even zelf een pets op mijn bovenarm gegeven en daarna op de onder bovenarm, waar de mijne zit. En uit de test blijkt dat mijn bovenarm gevoeliger is dan op mijn onder bovenarm Echt best wel een heel verschil qua pijn grens.



Ja misschien dat kleur pijnlijker is dan zwart, raar toch?



Wel fijn dat je wel gewoon kunt douchen. Nee ik ga als de behandeling is gedaan de volgende dag gewoon douchen. Ik wacht sowieso tot na september ermee. Want dan is de meeste zon weg (al hebben we nu lekker veel gehad hé ) Daarnaast kan ik mooi en trui erover trekken.



En ik ga er ook gewoon voor, pijn of niet, ik wil ervan af
quote:itismee schreef op 29 juli 2016 @ 09:52:

Wat itisme1973 zegt over de pijn klopt. Maar ik moet zeggen dat het wel minder wordt, naarmate er minder inkt in de tattoo zit. En het duurt inderdaad maar even. Ik heb dat er best voor over.



Ik heb een hele goede zalf waarmee ik naderhand smeer. Ik kom nu alleen even niet op de naam. Maar als je het wilt weten dan kan ik het voor je nakijken, wanneer ik weer thuis ben



Die in Zoetermeer is echt goed hoor. Ze hebben meerdere vestigingen. Die in Zoetermeer is er pas bijgekomen. Maar ze zijn heel ervaren.



Ik heb ook gekeken naar die in Rotterdam. Ik heb daar een afspraak proberen te maken via de mail en telefoon, maar heb nooit iets van hen teruggehoord....toen was ik er snel klaar mee Oh, dat geeft weer een beetje moed over minder wordende pijn! Ja graag ben benieuwd naar de zalf. Mag ik ook meteen aan je vragen welke vestiging?? in Zoetermeer? Oh, nee daar hou ik ook niet van, als ze al zo laks omgaan met terug mailen of telefoon vraag ik mij af hoe dat dan qua behandeling gaat? Hun geld verlies. en wie weet heeft het dan ook zo moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben onder behandeling bij een zaak in Rotterdam. Het heet Tattoo no more.



Ze doen aan een prijsgarantie. Ik heb bijvoorbeeld een relatief kleine tatoeage op mijn rug en hij dacht dat ik 8 behandelingen nodig zou hebben, blijkt dat het er 9 worden dus de laatste krijg is gratis. Mijne is 2cm bij 2cm en ik betaal per behandeling 40 euro. Moet één keer in de twee maanden. Het laseren is even venijnig, maar niet ondragelijk. Een dag later kan je wat bultjes, korstjes en jeuk krijgen maar dat was bij mij alleen de eerste paar keer. Daarna had ik nergens meer last van.



De tatoeage gaat trouwens helemaal weg. Geen pigment verlies, geen rare vlekken...gewoon weg. Ik ben tot nu toe erg blij met het resultaat. Je zou voor foto's maar eens op hun website moeten kijken!
quote:Floozie schreef op 29 juli 2016 @ 10:02:

Ik ben onder behandeling bij een zaak in Rotterdam. Het heet Tattoo no more.



Ze doen aan een prijsgarantie. Ik heb bijvoorbeeld een relatief kleine tatoeage op mijn rug en hij dacht dat ik 8 behandelingen nodig zou hebben, blijkt dat het er 9 worden dus de laatste krijg is gratis. Mijne is 2cm bij 2cm en ik betaal per behandeling 40 euro. Moet één keer in de twee maanden. Het laseren is even venijnig, maar niet ondragelijk. Een dag later kan je wat bultjes, korstjes en jeuk krijgen maar dat was bij mij alleen de eerste paar keer. Daarna had ik nergens meer last van.



De tatoeage gaat trouwens helemaal weg. Geen pigment verlies, geen rare vlekken...gewoon weg. Ik ben tot nu toe erg blij met het resultaat. Je zou voor foto's maar eens op hun website moeten kijken!Wow! dat klinkt goed Floozie! En wat fijn dat het er goed uitziet en 40 euro? Dat is goed te overzien. Ik ga zo even kijken op tattoo no more, toepasselijke naam ook! Bedankt!
Oh, dat is jammer, gekleurde tatoeages doen ze niet, tenzij je iets ondertekend. Nee deze valt helaas dan af.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik woon namelijk in Amsterdam en had hier rondgebeld...allemaal 100 a 120 euro per behandeling en dan had ik er minimaal 12 nodig...hartstikke duur.



Mijn zus woont in Rotterdam en wilde haar tatoeage ook laten verwijderen en kwam hier uit. Die van haar is een stuk groter en zij betaalt maar 60 euro per keer.



De prijsgarantie vind ik ook erg fijn. Ik hoef nog maar 1 behandeling te betalen en dan kunnen we net zo lang doorgaan totdat ie weg is, maar ik heb dan geen kosten meer Al verwacht ik dat ie wel snel weg zal zijn, hij is al enorm vervaagd.



En inderdaad, de pijn van het laseren wordt minder naarmate er minder inkt in zit. Je hebt evt een verdovende creme die je er van tevoren op kan smeren. Ik vond dat een beetje onzinnig aangezien het bij mij nog geen 30 seconden duurt, dan maar even tanden op elkaar. Wie z'n billen brandt.. ;)
Ja maar hij doet geen kleur. Die garantie geeft hij niet. Dus ik heb er jammer genoeg niets aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:BassGroove schreef op 29 juli 2016 @ 10:02:

[...]





Oh, dat geeft weer een beetje moed over minder wordende pijn! Ja graag ben benieuwd naar de zalf. Mag ik ook meteen aan je vragen welke vestiging?? in Zoetermeer? Oh, nee daar hou ik ook niet van, als ze al zo laks omgaan met terug mailen of telefoon vraag ik mij af hoe dat dan qua behandeling gaat? Hun geld verlies. en wie weet heeft het dan ook zo moeten zijn.



Het is het lasercentrum, adres Schoutenhoek

De zalf zoek ik nog even voor je op.
quote:itismee schreef op 29 juli 2016 @ 12:09:

[...]





Het is het lasercentrum, adres Schoutenhoek

De zalf zoek ik nog even voor je op.Dank je itismee
Alle reacties Link kopieren
De zalf die ik bedoel heet alhydran. Is bij t lasercentrum ook te koop. Maar ff googelen en he vindt t stukken voordeliger ????. Nog niet heel goedkoop maar wel heel goed. Ik vind t prettiger dan bijv. Bepanthen. T trekt heel dnel in en geeft geen vlekken op je kleding
Ja! die ken ik. Deze moet je online bestellen. Ik heb ooit een proefmonster laten opsturen voor een litteken. Daar is het bij gebleven, waarom weet ik niet meer. Het litteken is uiteindelijk toch vanzelf mooi geworden je ziet het amper nog. Bedankt voor het op willen zoeken. Ik ga vandaag bellen voor de prijs want ik las dat het via de telefoon kan. Ik heb een voordeel ik hoef niet alleen, een goede vriend van mij wil ook een tattoo (jeugdzonde) weg hebben. Hij draagt altijd lange mouwen omdat hij het zelf verafschuwd. Dus we willen dan samen gaan en meteen behandeld worden. We gaan als ik vandaag bel een afspraak maken voor september. Als alles mee zit ben ik er volgend jaar dit tijdstip vanaf? Hoop ik wel.



Nog een vraag, zag jij na 1 laser behandeling en de daarop volgende weken al dat het vervaagde? Dus dat de kleurpigmenten eruit gingen?
Alle reacties Link kopieren
ik zag inderdaad na de eerste behandeling al een groot verschil. Niet gelijk, want de eerste keer had ik behoorlijk last van blaren. Maar toen die op een gegeven moment opgedroogd waren en de velletjes loslieten zag je echt al een verschil. En in de weken daarna zie je het ook steeds weer lichter worden.



Succes met jouw behandeling! Ik zou het leuk vinden als je hier je ervaringen blijft delen
Itismee, Oh te gek zeg!! Ik heb een uurtje geleden naar het algemeen nummer gebeld. Ik kreeg het antwoordmachine, dus ik hoop dat ze terug belt. Ja zeker! Ik zal het zeker laten weten. Echt super bedankt, want heb erg veel aan je info.
itsmee hoe veel betaal jij bij lasercentrum? Ik heb maar een kleine tattoo maar denk er ook wel eens over, en een vriendin heeft er ook eentje die ze weg wil.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben begonnen met € 120,- per behandeling. Maar de laatste keer betaalde ik € 80,-. Ze hebben bij mij niet gekeken naar de grootte van de tattoo, maar naar de tijd die ze met laseren kwijt zijn. Het wordt dus steeds voordeliger , omdat er steeds minder inkt inzit en ze dus sneller klaar zijn met laseren
Was die 120 euro voor beide tattoo's? Ben nog niet terug gebeld, beetje te ongeduldig, of bellen ze niet in het weekend terug?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1 tattoo. Maar die is behoorlijk groot.... ik denk idd dat ze niet in t weekend bellen...hoewel ze eel op zaterdag laser behandelingen doen....
Nee ze heeft niet meer terug gebeld. Ik kijk wel of ik maandag word terug gebeld. Klopt ze lasert ook op zaterdag.



Die van mij is niet super groot die van die vriend wel.
Het verwijderen van een tattoo met vloeistof kan je beter vergeten. Je huid zal hier zeker niet goed op reageren, gezien het agressieve middel is. Beter kan je laseren. Echter geef je aan dat je kleur in de tattoo hebt. Met de Yag laser kan je deze laten verwijderen. Met een pico laser kan je blauw, groen en zwart tinten goed verwijderen zonder de huid te beschadigen als in pigment verkleuring en of littekens. De pico laser is ook minder nauwkeurig als de Yag, gezien het feit dat deze meer moeite heeft met het verschil in huidtypes als de tattoo. Inkt is immers niet overal hetzelfde. En niet alle tattoos worden op dezelfde manier gezet. Het verwijderen is niet pijnloos, maar is voor iedereen anders. Verdovende middelen als Emla wordt bij de Yag laser wel aangeraden, maar bij de Pico laser niet. Ik zou je goed laten informeren en niet het goedkoopste uitzoeken. Je zult maar met een litteken achterblijven. Reken erop dat je na elke behandeling een rust periode hebt van 6 tot 8 weken. Minimaal ben je een half jaar bezig om de tattoo te verwijderen. Voordeel is wel dat je na een behandeling resultaat ziet. Niet direct erna, maar wel tijdens het genezingsproces. Succes
quote:vivagirl2013 schreef op 31 juli 2016 @ 09:56:

Het verwijderen van een tattoo met vloeistof kan je beter vergeten. Je huid zal hier zeker niet goed op reageren, gezien het agressieve middel is. Beter kan je laseren. Echter geef je aan dat je kleur in de tattoo hebt. Met de Yag laser kan je deze laten verwijderen. Met een pico laser kan je blauw, groen en zwart tinten goed verwijderen zonder de huid te beschadigen als in pigment verkleuring en of littekens. De pico laser is ook minder nauwkeurig als de Yag, gezien het feit dat deze meer moeite heeft met het verschil in huidtypes als de tattoo. Inkt is immers niet overal hetzelfde. En niet alle tattoos worden op dezelfde manier gezet. Het verwijderen is niet pijnloos, maar is voor iedereen anders. Verdovende middelen als Emla wordt bij de Yag laser wel aangeraden, maar bij de Pico laser niet. Ik zou je goed laten informeren en niet het goedkoopste uitzoeken. Je zult maar met een litteken achterblijven. Reken erop dat je na elke behandeling een rust periode hebt van 6 tot 8 weken. Minimaal ben je een half jaar bezig om de tattoo te verwijderen. Voordeel is wel dat je na een behandeling resultaat ziet. Niet direct erna, maar wel tijdens het genezingsproces. SuccesDank je wel Vivagirl! Ik heb dus roze/oranje/geel erin en dus ook turquoise valt denk ik onder blauw? En zwart. Dat zou dus betekenen dat ik 2 verschillende lasers nodig zal hebben. Half jaartje is nog te overzien. Ik hoop dat het bij mij kan en dat ik er geen litteken aan over zal houden. Ik zal nog eens gaan googlen op de yaglaser en welke in Rotterdam of in omgeving goede reviews over de kliniek heeft. En idd ik betaal liever wat meer voor een goed resultaat dan ff cheap met alle gevolgen van dien.
Alle reacties Link kopieren
Ik wordt de ene keer met een yag laser en de andere keer met pico behaneld

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven