Afgrijselijke kindernamen - deel ...

21-02-2016 18:28 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een topic volgespamd met alle juweeltjes (not!) op namengebied.



Hier gaan we weer verder!
maar alleen als 'ie ijs- en ijskoud is
quote:minnimouse schreef op 29 juli 2016 @ 08:05:

[...]



Wat is de Engelse uitspraak van Nadia?



Ach, dat ligt subtiel.



Op z'n plat Nederland zou ik zeggen:

Na-die-ja.



De Australische Nadia die ik ken, sprak je uit als:

Nah-die-jah.



Klank ligt net anders, en Engelse klank vind ik mooier.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken iemand die heet zilver (12 )en haar zus (15) heet goud broertje(5) heet bruin
Alle reacties Link kopieren
quote:Caledoniaxx schreef op 28 juli 2016 @ 22:43:

Las dat door die Pokemon hype, steeds meer mensen hun kind daarna vernoemen. Mag toch hopen dat dit een flauw artikel van de Peld ofzo is...Nee helaas doen mensen dat echt
Alle reacties Link kopieren
Jayh. Waarom de h??!! Ik zou dus altijd heel overdreven Jayhhhhhhhhh zeggen als ik dat kind moest aanspreken.



Verder Gijsje, heel lief voor een klein jongetje, minder voor een zakenman van 45.



En Elynn, wat ik uitsprak als Elin, maar ik werd meteen op de vingers getikt 'het is Elien hoor!'. Okee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hankey schreef op 29 juli 2016 @ 14:37:

Ik ken iemand die heet zilver (12 )en haar zus (15) heet goud broertje(5) heet bruin moeder heet oceaan vader kees



Wat zielig, Zilver zal altijd 2e zijn.

En Bruin is helemaal niks waard.
Alle reacties Link kopieren
quote:CarrieM schreef op 29 juli 2016 @ 14:45:

Jayh. Waarom de h??!! Ik zou dus altijd heel overdreven Jayhhhhhhhhh zeggen als ik dat kind moest aanspreken.



Verder Gijsje, heel lief voor een klein jongetje, minder voor een zakenman van 45.



En Elynn, wat ik uitsprak als Elin, maar ik werd meteen op de vingers getikt 'het is Elien hoor!'. Okee. Stom. Lynn spreek je ook als Lin uit, dus waarom is Elynn dan weer Elien?
quote:tialtngo schreef op 29 juli 2016 @ 10:44:

Ik kwam net op fb 2 pareltjes tegen die ik hier even moest komen melden.



Djesmay en Loulou pfft, bij LouLou denk ik meteen aan een poedel of een dikke ragdoll kat
Alle reacties Link kopieren
quote:Hankey schreef op 29 juli 2016 @ 14:37:

Ik ken iemand die heet zilver (12 )en haar zus (15) heet goud broertje(5) heet bruin De derde plaats is toch brons?
Heanig an
Alle reacties Link kopieren
quote:nijntje021 schreef op 29 juli 2016 @ 15:19:

[...]





pfft, bij LouLou denk ik meteen aan een poedel of een dikke ragdoll kat Ik ook!
Heanig an
Alle reacties Link kopieren
Vroeger een buurtgenootje dat Tjamko heette. Was blijkbaar Fries. Na een kwartier lang vragen hoe hij nu heette heb ik het destijds -ik was een jaar of vijf- opgegeven en heb besloten dat hij voortaan Shampoo heette, dat was het enige wat ik kon verzinnen wat op een woord leek.
Alle reacties Link kopieren
quote:CarrieM schreef op 29 juli 2016 @ 14:45:

Jayh. Waarom de h??!! Ik zou dus altijd heel overdreven Jayhhhhhhhhh zeggen als ik dat kind moest aanspreken.



Verder Gijsje, heel lief voor een klein jongetje, minder voor een zakenman van 45.



En Elynn, wat ik uitsprak als Elin, maar ik werd meteen op de vingers getikt 'het is Elien hoor!'. Okee.



Hier heet een meisje uit de buurt Rosalynn, spreek uit; Rozelien



ok....
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
quote:lotus77 schreef op 29 juli 2016 @ 20:54:

Vroeger een buurtgenootje dat Tjamko heette. Was blijkbaar Fries. Na een kwartier lang vragen hoe hij nu heette heb ik het destijds -ik was een jaar of vijf- opgegeven en heb besloten dat hij voortaan Shampoo heette, dat was het enige wat ik kon verzinnen wat op een woord leek. ik ken een Tjarko
Ab imo pectore
quote:SadSloth schreef op 29 juli 2016 @ 17:20:

[...]





Ik ook! of Coco is er ook zo'n is echt een poedelnaam
quote:Hankey schreef op 29 juli 2016 @ 14:37:

Ik ken iemand die heet zilver (12 )en haar zus (15) heet goud broertje(5) heet bruin Ik dacht dat gers Pardoel de eerste in Nederland was die zijn kind goud heeft genoemd maar blijkbaar dus niet?
Alle reacties Link kopieren
Bij onze westerburen: Honeysuckle.



Een actrice uit Foyle's war die vermist was, maar is teruggevonden.



Maar echt... Honeysuckle?! Hoe kom je erop!
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 30 juli 2016 @ 09:07:

Bij onze westerburen: Honeysuckle.



Een actrice uit Foyle's war die vermist was, maar is teruggevonden.



Maar echt... Honeysuckle?! Hoe kom je erop!Honeysuckle is een plant waaruit je honing uit de bloem kunt zuigen..serieus?!
Heanig an
Alle reacties Link kopieren
Ja, serieus.



Foyle's War-actrice Honeysuckle Weeks teruggevonden na vermissing

http://nu.nl/achterklap/4 ... ggevonden-vermissing.html
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Van Wiki: 'Weeks groeide op in Chichester, West Sussex. Haar ouders noemden haar Honeysuckle (kamperfoelie) omdat tijdens haar geboorte deze bloemen net in bloei stonden. Ze is de oudere zus van acteur Rollo Weeks.'
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen las ik in de krant: Rachonda,Phreylicio en Rachailey
quote:Nonny schreef op 30 juli 2016 @ 02:06:

[...]



Ik dacht dat gers Pardoel de eerste in Nederland was die zijn kind goud heeft genoemd maar blijkbaar dus niet?Volgens het Meertens instituut komt de naam Goud niet voor bij meisjes en <5 keer voor bij jongens. Lijkt me dus sterk dat er een meisje van 15 is met deze naam, tenzij ze officieel gewoon Anne oid heet... Ook de naam Oceaan komt niet voor bij vrouwen, wel Océane (welke ik overigens leuk vind).
quote:Nonny schreef op 30 juli 2016 @ 02:06:

[...]



Ik dacht dat gers Pardoel de eerste in Nederland was die zijn kind goud heeft genoemd maar blijkbaar dus niet?de dochter van Marlies Dekkers heet ook Zilver
Alle reacties Link kopieren
Maegan Quinevere

Als het dan toch moet waarom niet gewoon Megan en vooral Guinevere
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 30 juli 2016 @ 10:14:

[...]





Volgens het Meertens instituut komt de naam Goud niet voor bij meisjes en <5 keer voor bij jongens. Lijkt me dus sterk dat er een meisje van 15 is met deze naam, tenzij ze officieel gewoon Anne oid heet... Ook de naam Oceaan komt niet voor bij vrouwen, wel Océane (welke ik overigens leuk vind).Sorry verkeerde spelling het is indd Oceane en het meisje heet roos goud maar iedereen noemt haar goud
Las vanmorgen een kaartje Djanella, met mijn zus was ik er over eens dat zulke namen geven aan je kind gewoon Kindermishandeling is
quote:bolhoed schreef op 30 juli 2016 @ 13:00:

Maegan Quinevere

Als het dan toch moet waarom niet gewoon Megan en vooral Guinevereis Maegan niet gewoon de Keltische of Ierse versie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven