Traprenovatie, ervaringen

30-07-2016 12:28 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft zijn trap laten renoveren? Wat zijn jullie ervaringen met de verschillende bedrijven?



Wat heeft het ongeveer gekost?



Voordelen? Nadelen?



Ik overweeg om de 2 trappen in mijn huis te laten renoveren in plaats van ze af te schuren en te verven. Het betreft 2 standaard trappen in een gewone eengezinswoning.



Iemand tips of dingen waar ik op moet letten?
Alle reacties Link kopieren
Oh ik lees mee. Wij willen dat in het voorjaar laten doen.
Tvp
Tvp



Ik heb vorig jaar mijn trap geschilderd, en pas schoonmaakmiddel iets te lang erop laten zitten.

Nu zitten er gele vlekken op mijn trap
Alle reacties Link kopieren
Ik vond t loeiduur en heb de trap laten bekleden met houtlook vinyl op de treden en wit op de stootborden. Ik vind het net zo mooi en voor de fractie van de prijs. En minder glad.
.
Wij hebben het zelf gedaan omdat we het inderdaad ook enorm duur vonden.

Ik heb het geluk met een hele hele handige man. Wij hebben samen een compleet huis opgeknapt in 9 weken tijd. Dus klussen kan hij wel.



Maar, hij zou het niet nog een keer zelf doen. Het is ontzettend veel werk en een foutje is heel snel gemaakt. Ook is er echt veel specifiek gereedschap nodig om het helemaal netjes af te werken.

Dus ja het is ontzettend mooi en ook duur. Maar in mijn ogen de arbeidsloon wel echt waard
Alle reacties Link kopieren
Wat wordt er eigenlijk bedoeld met traprenovatie? Laminaat ofzo?
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 30 juli 2016 @ 12:43:

Ik vond t loeiduur en heb de trap laten bekleden met houtlook vinyl op de treden en wit op de stootborden. Ik vind het net zo mooi en voor de fractie van de prijs. En minder glad.Impala, blijft dit mooi?
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
quote:Gatti schreef op 30 juli 2016 @ 13:21:

[...]





Impala, blijft dit mooi?Ja. Het zit er al tien jaar op. Wel goede kwaliteit vinyl nemen. Maar dat kan makkelijk, want de kosten zitten vooral in arbeidsloon.
.
Alle reacties Link kopieren
Er is trouwens ook een antislip-rand op het uiteinden van de treden geplakt. Zwart. Ik dacht dat dat lelijk zou zijn, maar dat is niet zo. Ik heb wel een donkere kleur 'hout' op de treden.
.
Bij ons is het ook hoognodig. Er ligt nu vloerbedekking op die geplakt is. Ik heb horen zeggen dat die er moeilijk af gaat. Ik wil ook de trappen laten renoveren. Ik zit te denken aan laminaat. Ik wil dan alles laten doen dus ook de oude vloerbedekking eraf laten halen. Ben bang dat ik het niet red met 2000 euro per trap.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zebra123 schreef op 30 juli 2016 @ 13:00:

Wat wordt er eigenlijk bedoeld met traprenovatie? Laminaat ofzo?Zebra, hier staat goed uitgelegd wat traprenovatie is.



Ik lees mee, want wil het ooit ook graag laten doen maar schrik ook nog terug voor de kosten.
Ja Miranda, zo'n trap is precies wat ik graag wil hebben.
Alle reacties Link kopieren
Zes jaar geleden onze oude trap laten bekleden met echt eikenhout. Dat vonden we het mooiste. Daarna verschillend keren in de bootlak gezet zodat het ook mooi blijft. Ook de overloop met hetzelfde hout gedaan. Ziet er super uit. Krijg er ook vaak complimenten over, de trap zie je vanuit de voordeur, dus is wel een opvallend ding. Ik ben er nog steeds heel blij mee. Gelukkig handige vader die dit kon maken (is wel vakmanschap) dus uurloon was niet te vergelijken met wanneer je een bedrijf laat komen.

we hebben een antislipstrip in het hout laten maken. Niet dat ik daardoor niét meer van de trap val , maar is stuk veiliger!
Alle reacties Link kopieren
Hier staan wel wat prijsindicaties.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben donderdag een gesprek met upstairs bekend van het programma van vt wonen. Onze trap laten we renoveren omdat de katten op de bekleding van de trap plassen nu. Ik heb van een andere al een offerte liggen tussen de 2 en 3 duizend euro in voor 1 trap die wat rond loopt. Wij willen met wangen en eventueel verlichting en nieuwe trapleuning.
Alle reacties Link kopieren
xxx
pimpom wijzigde dit bericht op 27-05-2018 13:10
0.00% gewijzigd
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
xxx
pimpom wijzigde dit bericht op 27-05-2018 13:09
0.00% gewijzigd
"I love not Man the less, but Nature more..."
Ik had een jaar of 10 geleden Upstairs op bezoek. Voor een kleine trap die in 2 kleuren zou worden gerenoveerd zou ik meer dan 8000 euro kwijt zijn. Ik bedankte vriendelijk, doch resoluut.



Uiteindelijk trap laten lakken en er roestvrijstalen antislipstrips op laten zetten. Een roestvrijstalen trapleuning maakte het plaatje af en compleet. Kosten in totaal, vriendenprijsje qua loonkosten werkman ivm contact via toenmalige schoonvader, lagen op plusminus 500 euro. Exclusief de assecoire zoals trapleuning.



Het afhalen van de vloerbedekking en het verwijderen van lijmresten was veel en heel rot werk. Dat heeft toenmalige partner zelf gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Wow troeteltje dat zijn geen prijzen 8000 euro. Dan mogen ze gelijk omdraaien. Wij hebben upstairs, daniels traprenovatie, stairz dacht ik.
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar heb ik een prijsofferte laten maken voor mijn trap. Van die prijzen van je achterover.

Wij hebben dan besloten om een nieuwe trap in beuk te laten zetten, dit kwam beterkoop uit dan traprenovatie.
Alle reacties Link kopieren
De offerte van de trap komt uit op 3800 euro voor 13 tredes met 2 x een draai erin. Met led verlichting voor 7 treden. Zonder wangen. Veel geld voor een trap wat achter een deur zit.



Nu zijn we aan het kijken wat het kost om de trap te smeren. Of om de trap te laten renoveren door flakestrap.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de trap (alleen de treden, niet de wangen en stootborden) laten doen door prostairs. Geen laminaat of vinyl, maar PVC met een soort kurk eronder. Ziet eruit als hout. Hartstikke mooi en voor 1200 euro klaar. Nog steeds een klap geld, maar vergeleken bij upstairs een schijntje. Zit overigens ook een anti slip strip en aluminium randje op de hoek.
Alle reacties Link kopieren
Wat een geld allemaal zeg.



Ik zal Eens Googelen op Jouw oplossing origami!
Alle reacties Link kopieren
quote:Zebra123 schreef op 30 juli 2016 @ 13:00:

Wat wordt er eigenlijk bedoeld met traprenovatie? Laminaat ofzo?Ja, een soort laminaat maar dan aangepast aan de vorm en formaten van traptredes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven