Ouders vragen te corrigeren?

28-07-2016 18:17 262 berichten
Wij zitten nu op een camping en tegenover ons staat een stel met twee kinderen. Het jongetje is rustig en speelt heerlijk op de camping maar zijn zusje....wat een draak.

Meiske wordt niet gecorrigeerd en schreeuwt, jankt en gilt de hele dag. Als ze haar zin niet krijgt of als ze moe is gooit ze met spul en bespuugt haar ouders. Nu maakt dat laatste mij niet uit, maar dat geschreeuw en gejank komt ons de neus uit. En bij ons niet alleen alle buren irriteren zich er aan. Het kind is 2,5.....



Zouden jullie vragen of ze willen gaan opvoeden of is het twee weken irriteren?
quote:hannaeva schreef op 30 juli 2016 @ 10:00:

[...]





Hoe krijg je een kind van 2 stil dan?Hanneava, dat vraag ik me dus ook af.
Ik weet niet naar wat voor soort campings jullie gaan, maar ik heb dit nog nooit meegemaakt.

Eerlijk gezegd zou ik na twee dagen gekrijs aangehoord te hebben er ook wel wat van zeggen! Ze zijn niet alleen op de wereld, als andere mensen last van hun kind hebben gaan ze maar naar huis.
Alle reacties Link kopieren
Wat een politiek correcte antwoorden weer. Uitgaande van de verhalen van TO komt het op mij meer over dat kind gewoon nog nooit echt een nee heeft gekregen. Daardoor blijft het natuurlijk ook zo drammen. En een kind van twee kun je niet opvoeden? Tuurlijk wel! Vanaf het moment dat ze kunnen lopen begrijpen ze echt wel wat nee betekent.



Probleem blijft natuurlijk dat peuter geen grenzen heeft gekregen en het geen zin heeft om dit op vakantie ineens wel te doen. En dan heb ik het niet eens over de ouders die waarschijnlijk ook niet door kunnen pakken.



Ik zou de ouders er niet direct op aanspreken tenzij zij er zelf over beginnen. Maar ik zou zeker iets van 'sssttt, zachtjes mijn oren' tegen het kind zeggen.
En TO, hoe is het nu op de camping? Is er alweer rust?
Alle reacties Link kopieren
quote:loreley12 schreef op 30 juli 2016 @ 12:58:

[...]





Hanneava, dat vraag ik me dus ook af.Als jij vanaf het moment dat het niet meer alleen verzorgen is al begint met grenzen aangeven dan lukt dat echt wel. Wat je vaak ziet als een kind iets doet wat niet kan; "lieverd, niet doen hoor dat mag niet" "Jij lekkere boef toe niet doen hoor" "Oh wat ben je toch een dikke boef" En dat allemaal met zo'n lief piepstemmetje en daarna met dezelfde piepstem uitgebreid uitleggen waarom dit niet mag. Daar snapt zo'n kind toch helemaal niets van! Een ouder die zo gezellig doet terwijl het iets doet wat niet mag en vervolgens ook nog naar een ellenlang verhaal moeten luisteren omdat ouder ergens heeft gelezen dat je uitleg moet geven. Gewoon een duidelijke nee en kind weghalen uit de situatie is op deze leeftijd voldoende . Op een gegeven moment is enkel een nee al voldoende.
quote:nohr schreef op 30 juli 2016 @ 13:15:

[...]





Als jij vanaf het moment dat het niet meer alleen verzorgen is al begint met grenzen aangeven dan lukt dat echt wel. Wat je vaak ziet als een kind iets doet wat niet kan; "lieverd, niet doen hoor dat mag niet" "Jij lekkere boef toe niet doen hoor" "Oh wat ben je toch een dikke boef" En dat allemaal met zo'n lief piepstemmetje en daarna met dezelfde piepstem uitgebreid uitleggen waarom dit niet mag. Daar snapt zo'n kind toch helemaal niets van! Een ouder die zo gezellig doet terwijl het iets doet wat niet mag en vervolgens ook nog naar een ellenlang verhaal moeten luisteren omdat ouder ergens heeft gelezen dat je uitleg moet geven. Gewoon een duidelijke nee en kind weghalen uit de situatie is op deze leeftijd voldoende . Op een gegeven moment is enkel een nee al voldoende.
Dank je nohr voor je uitleg.

Ik vrees dat deze opbouwende opvoeding die jij hier geeft al te laat is voor het meisje op de camping. Als ik het zo lees, lijkt het al zowat onhandelbaar. Ik zou er persoonlijk dan niet meer naar de camping gaan. Ik zou me behoorlijk generen en niet weten wat te doen.



TO heeft domme pech dat ze juist hier tegenover mensen staat met haar tent. Voor hetzelfde geld waren de kinderen van de tegenover buren gezellig aan het spelen met haar kinderen.
Ik heb de andere reacties niet gelezen, maar ik zou het echt te bizar voor woorden vinden als vreemden mij zouden vertellen hoe ik mijn kind moet opvoeden. Je kan beter een ander plekje voor jezelf aanvragen. En even terzijde, ik weet wel zeker dat die ouders ook balen dat hun kind een vervelende draak is. Bemoei je er niet mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:binkie schreef op 28 juli 2016 @ 19:57:

[...]





Je weet dat er op een camping flink geluid is , maar je kind om 7.30 buiten zetten dat zou bij mij flink verkeerd schieten zeg ! Je bent niet als enige gezin op vakantie denk ik dan.

Hier ook weleens meegemaakt op een camping in een "tenthuis".



Wij vinden het ook asociaal Wij kamperen al jaren. Vanaf kleins af aan maar om 730 herrie maken no way.



Dit gezin is beetje sneu. Zodra iedereen buiten is gaat de tv aan onder de luifel (het is hier 35 graden !). Kinderen eten en kijken tv. Speelgoed hebben we de afgelopen 2 wekeen niet gezien. Wel schermpjes Kinderen waren vanochtend om 7 uur buiten (ik kon niet slapen dus zat lekker boekje te lezen buiten ). Ouders kwamen om 9 uur. En maar jengelen en dreinen dat meisje. Na verloop van tijd kwam er een fles naar buiten en daarmee was ze

Even zoet. De direct buren van hen heeft moeder aangesproken maar dat liep uit op ruzie (Duitse mensen en Duitse buren )en werd

Beetje grimmig. Dus mensen zijn maar wat

Anders gaan doen. Ik erger me aan de laksheid en vindt het sneu voor het meiske. Sinds vandaag staan er mensen tegenover met een even oud meisje en die spelen nu. Scheel wel gedrein iig
quote:FunnyFace8 schreef op 30 juli 2016 @ 14:01:

Ik heb de andere reacties niet gelezen, maar ik zou het echt te bizar voor woorden vinden als vreemden mij zouden vertellen hoe ik mijn kind moet opvoeden. Je kan beter een ander plekje voor jezelf aanvragen. En even terzijde, ik weet wel zeker dat die ouders ook balen dat hun kind een vervelende draak is. Bemoei je er niet mee.Nee, vreemden vertellen jou dat ze last hebben van het gekrijs van je kind. Dat is heel wat anders!
Alle reacties Link kopieren
[quote]Kerenza schreef op 29 juli 2016 @ 17:41:

Het kind is 2. Nee.



En mensen die het raar vinden dat kinderen om 07:30 buiten zijn op de camping? Kom aan.



Ik erger me ook wel eens aan andere ouders. Over hoe zij het doen. Als ze 4x zeggen "Als je dat nog één keer doet..." bijv. Daar krijg ik dan een beetje jeuk van. Dat vind ik af en toe wel even lekker, me ergeren. Ik word daar dus eerder vrolijk van dan chagrijnig. Het is ook maar net hoe je er zelf mee omgaat, hè.[/quote



730 is prima mits ze geen herrie maken. Wr slapen namelijk mensen en je hebt rekening te houden met andere mensen. En dit is domweg asociaal. Kinderen zitten de hele ochtend alleen buiten. Jongetje is denk ik 5/6. Echt heel sneu. Ouders zijn druk met van alles maar niet met de kinderen.



Er lopen hier heel veel kinderen ook kleintjes maar die tegenover ons staat maakt meeste herrie. Maar ja. Niemand corrigeert haar. En de andere vroege vogels worden wel

In de gaten gehouden. Dat scheelt
quote:nohr schreef op 30 juli 2016 @ 13:15:

[...]





Als jij vanaf het moment dat het niet meer alleen verzorgen is al begint met grenzen aangeven dan lukt dat echt wel. Wat je vaak ziet als een kind iets doet wat niet kan; "lieverd, niet doen hoor dat mag niet" "Jij lekkere boef toe niet doen hoor" "Oh wat ben je toch een dikke boef" En dat allemaal met zo'n lief piepstemmetje en daarna met dezelfde piepstem uitgebreid uitleggen waarom dit niet mag. Daar snapt zo'n kind toch helemaal niets van! Een ouder die zo gezellig doet terwijl het iets doet wat niet mag en vervolgens ook nog naar een ellenlang verhaal moeten luisteren omdat ouder ergens heeft gelezen dat je uitleg moet geven. Gewoon een duidelijke nee en kind weghalen uit de situatie is op deze leeftijd voldoende . Op een gegeven moment is enkel een nee al voldoende.Veel 2 jarigen die een duidelijke nee krijgen blijven toch echt krijsen.
quote:hannaeva schreef op 30 juli 2016 @ 16:38:

[...]





Veel 2 jarigen peuter en kleutermeisjes die een duidelijke nee krijgen blijven toch echt krijsen.

Het zijn toch echt voornamelijk meisjes die gillen, jengelen en overdreven hard en lang huilen. Let er maar eens op.



Jongens vallen en huilen soms even beschaafd, meestal niet eens, en staan weer op.

Meisjes vallen, halen aan om heel hard en langgerekt te gaan huilen en hysterisch gillen. Daarbij blijven ze dan roerloos in de houding liggen waarin ze zijn gevallen, alsof ze helemaal hulpeloos zijn. Als er niet snel genoeg iemand komt gaan ze steeds harder en hysterischer janken. Net zolang tot iemand ze opraapt. Met daarna nog lang doorsnikken en na-drama.
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 30 juli 2016 @ 11:03:

[...]



Nee dat is niet vreemd het is wél vreemd als ouders hun kinderen om die tijd buiten de tent zetten en zelf weer gaan liggen ronken.



Ja, oké...



En @poldervrouw: Ik begreep meer dat er verwacht werd dat je je kinderen tot een uur of 10 in de tent houd. Dat is m.i. juist het voordeel van kamperen met vroege vogels, iedereen is vroeg naar bed en vroeg wakker.
quote:*nightsky* schreef op 30 juli 2016 @ 16:53:

[...]



Het zijn toch echt voornamelijk meisjes die gillen, jengelen en overdreven hard en lang huilen. Let er maar eens op.



Jongens vallen en huilen soms even beschaafd, meestal niet eens, en staan weer op.

Meisjes vallen, halen aan om heel hard en langgerekt te gaan huilen en hysterisch gillen. Daarbij blijven ze dan roerloos in de houding liggen waarin ze zijn gevallen, alsof ze helemaal hulpeloos zijn. Als er niet snel genoeg iemand komt gaan ze steeds harder en hysterischer janken. Net zolang tot iemand ze opraapt. Met daarna nog lang doorsnikken en na-drama.Ligt er ook maar aan hoe de ouders reageren. Mijn neefje huilt al als de wind iets te hard waait.. (bij wijze van) Komt omdat moeder er gelijk bovenop zit met "oehhh en aaah".
quote:ana_isabel schreef op 30 juli 2016 @ 16:58:

[...]





Ligt er ook maar aan hoe de ouders reageren. Mijn neefje huilt al als de wind iets te hard waait.. (bij wijze van) Komt omdat moeder er gelijk bovenop zit met "oehhh en aaah".Ja joh. Als je anders reageert, zijn ze magisch stil.
quote:*nightsky* schreef op 30 juli 2016 @ 16:53:

[...]



Het zijn toch echt voornamelijk meisjes die gillen, jengelen en overdreven hard en lang huilen. Let er maar eens op.



Jongens vallen en huilen soms even beschaafd, meestal niet eens, en staan weer op.

Meisjes vallen, halen aan om heel hard en langgerekt te gaan huilen en hysterisch gillen. Daarbij blijven ze dan roerloos in de houding liggen waarin ze zijn gevallen, alsof ze helemaal hulpeloos zijn. Als er niet snel genoeg iemand komt gaan ze steeds harder en hysterischer janken. Net zolang tot iemand ze opraapt. Met daarna nog lang doorsnikken en na-drama.Mijn bikkeltje vielen, renden dan naar mij toe en gingen pas hartverscheurend huilen als ze me zagen Jongste deed dat minstens tien keer per dag, dus daar werd ik zelf ook iebel van. Mijn neefje begint altijd gelijk te huilen en dat houdt dan aan tot hij een van zijn ouders ziet. Erg fijn, als je dan nog minstens 500 meter moet huilen naar je Centerparcshuisje. Overigens was dat mijn schuld want ik had hem een laantje laten fietsen op zijn loopfietsje, waarvan me te laat opviel dat het wel erg steil afliep
quote:hannaeva schreef op 30 juli 2016 @ 17:02:

[...]





Ja joh. Als je anders reageert, zijn ze magisch stil.Dan geloof je het niet. Hier 3 kinderen die echt niet om niks krijsen.
Wat hier werkte (soms) was om het kind indringend aan te kijken en zeggen 'ik vind het nu wel even genoeg met dat gegil.' Niet altijd, ik denk dat het vooral het verrassingseffect was. Boos worden had in ieder geval nooit effect, dan krijg je alleen maar meer drama.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kerenza schreef op 30 juli 2016 @ 16:57:

[...]





Ja, oké...



En @poldervrouw: Ik begreep meer dat er verwacht werd dat je je kinderen tot een uur of 10 in de tent houd. Dat is m.i. juist het voordeel van kamperen met vroege vogels, iedereen is vroeg naar bed en vroeg wakker.



Zo bedoelde ik hem niet. Maar hier dus wel meegemaakt dat de kinderen om 7.30 naar buiten gezet worden van zo ga maar lekker spelen en zelf gestrekt binnen blijven ja doei ! Dat vind ik dus zeer onfatsoenlijk.

En nee je kinderen binnen houden tot 10 uur hoeft niet, maar iedereen is op vakantie dus een beetje rust in ere nemen lijkt me op de plek.

Spelen hoeft toch niet altijd met gekrijs en gegil te gaan?

Maar goed dat is mijn bescheiden mening ;)
quote:hannaeva schreef op 30 juli 2016 @ 17:02:

[...]





Ja joh. Als je anders reageert, zijn ze magisch stil.



Bij mijn dochter hielp het wel hoor. Die heeft leren lopen op de camping, en viel natuurlijk om de haverklap om. De eerste keer dat dat gebeurde dreigde ze een keel op te gaan zetten, maar toen wij met zijn allen heel blij 'BOEM, HOERAAAA!' juichten stond ze lachend op om vrolijk mee te juichen. Na drie keer van hetzelfde riep ze het zelf: 'BOEM, HOELAAAA!'.



Okee, ze was niet stil, maar het klinkt voor de omstanders toch een stuk gezelliger dan dat gekrijs.
quote:Lady_Voldemort schreef op 30 juli 2016 @ 17:49:

[...]





Bij mijn dochter hielp het wel hoor. Die heeft leren lopen op de camping, en viel natuurlijk om de haverklap om. De eerste keer dat dat gebeurde dreigde ze een keel op te gaan zetten, maar toen wij met zijn allen heel blij 'BOEM, HOERAAAA!' juichten stond ze lachend op om vrolijk mee te juichen. Na drie keer van hetzelfde riep ze het zelf: 'BOEM, HOELAAAA!'.



Okee, ze was niet stil, maar het klinkt voor de omstanders toch een stuk gezelliger dan dat gekrijs.Precies!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 30 juli 2016 @ 17:49:

[...]





Bij mijn dochter hielp het wel hoor. Die heeft leren lopen op de camping, en viel natuurlijk om de haverklap om. De eerste keer dat dat gebeurde dreigde ze een keel op te gaan zetten, maar toen wij met zijn allen heel blij 'BOEM, HOERAAAA!' juichten stond ze lachend op om vrolijk mee te juichen. Na drie keer van hetzelfde riep ze het zelf: 'BOEM, HOELAAAA!'.



Okee, ze was niet stil, maar het klinkt voor de omstanders toch een stuk gezelliger dan dat gekrijs.Dat is super cute!
quote:MinkeDeWit schreef op 30 juli 2016 @ 17:25:

Wat hier werkte (soms) was om het kind indringend aan te kijken en zeggen 'ik vind het nu wel even genoeg met dat gegil.' Niet altijd, ik denk dat het vooral het verrassingseffect was. Boos worden had in ieder geval nooit effect, dan krijg je alleen maar meer drama.



Ja, hier ook. Heel duidelijk en consequent. Stoppen met gillen, pas dan luister ik naar je. En ja, soms duurt dat wat langer. Thuis laat ik hem uitrazen, maar hij krijgt zijn zin niet met dat gegil, ook al duurt het een half uur. In gezelschap heb ik minder geduld. Zojuist nog in de dierentuin. Meneer wilde frietjes, kreeg ze ook, maar ging over de rooie vanwege de saus. Het ging niet vanzelf over. Na verschillende aanmoedigingen om te stoppen met gillen en te komen eten, ben ik naar hem toe gegaan, heb hem aangekeken en gezegd: nu stoppen met gillen, anders haal ik de friet weg en gaan we naar huis. Dat deed hij niet. Dus ik heb de friet rustig weggezet, kind over de schouder genomen en ben weggegaan. Na 100 meter wilde hij het goedmaken en is gestopt met gillen. Fijn. Goed gemaakt. Wel naar huis gegaan en daar pasta gegeten.

(Dit gedrag is er sinds een paar weken en ik wil duidelijk hebben dat je met gillen nergens komt). Ipv gillen zegt hij nu meestal: ik ben boos! Stampt even en zondert zich af. En dat is prima. Even boos zijn en huilen mag. Maar krijsen brengt hem nergens. Misschien vinden sommigen dit te streng, maar ik doe wat ik zeg. Ik geef hem de kans, toon begrip, maar in een volle dierentuin mag hij niet door blijven kaan.
Alle reacties Link kopieren
Draaiorgel hoe doe je dat met je andere kinderen, die lopen dan gedwee mee? En je vindt dat ook niet zonde van het geld?



Als ik een uur met OV onderweg geweest ben en net 100 euro entree heb betaald voor de dierentuin ga ik echt niet naar huis als er 1 een driftbui krijgt.

En ja, ik ben ook consequent, maar ik ga niet de andere kinderen straffen door naar huis te gaan (plus dat ik het erg zonde vind, maar voor ons is zoiets ook niet wekelijks te betalen, kan me voorstellen dat het met een abonnement anders is)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven