Verdorie, niet weer heh..

30-07-2016 01:34 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar jaar geleden heb ik een tijd in het minnaar topic meegeschreven. In het kort, ik zit in een langdurige relatie (20+jaar), niet getrouwd, en vriend trekt zich weinig van me aan. Dat was toen zo, en zo is het nog steeds. Een paar jaar geleden ben ik door de situatie thuis gevallen voor een vent (single, 10 jaar jonger) die me wel het gevoel gaf dat ik ertoe deed. Geen liefde met toekomstperspectief, dat zagen we allebei wel in. Dus we fladderden wat. Naja, wel flink eigenlijk. Na 2 jaar is dit gestopt, hij kreeg een vriendin, en ik bleef bij vriend. Misschien heeft mijn vriend wat vermoed, hij heeft het nooit ter sprake gebracht. En ik heb mezelf toen gezworen dat ik dit niet nog een keer wilde laten gebeuren. Ondanks de desinteresse voor vriend naar mij, hij verdient het m.i. niet.



Maar nu, 2 jaar verder, voel ik toch weer dat er mogelijk wat te gebeuren staat met een andere vent. Van mijn leeftijd dit keer, ook hij zit in een relatie, zelfde hobby en er is (gelukkig nog maar) beperkt wat geflirt via de app en irl. Het voelt lekker, leuk, spannend. Naja, ik hoef het niet te vertellen, jullie herkennen het gevoel ongetwijfeld. En ik voel dat ik langzaam weer begin af te glijden. Kijken of 'ie online is op de app, zelf een excuus verzinnen om hem te appen, etc etc. En dat geneuzel wil ik dus niet. Voel me verdorie net een puber.



Vanavond heb ik, na ons appen, de online zijn meldingen op whatsapp uitgezet, zodat ik ook niet meer kan kijken of ie online is. Ik heb mezelf belooft dat ik onder de douche niet meer aan hem zal denken maar aan de buurman ofzo. (Brr) Niet meer samen onze hobby uitvoeren is lastig, we horen beiden bij hetzelfde vriendenclubje, dus dat wil ik liever niet opgeven.



Waarom ik het jullie schrijf? Ik heb een flinke schop onder mijn kont nodig om niet alsnog weer in die valkuil te vallen. De harde werkelijkheid heb ik nodig, en dat kunnen jullie als de beste, dus kom maar op, laat maar horen!
quote:alinea schreef op 30 juli 2016 @ 07:57:

[...]





Ik zie dat niet , en dan inruilen tegen wat? Best waardevol een lange relatie die rustig kabbelt, dat bouw je niet zo snel met een ander op hoor en weg is weg.

Wat is er waardevol aan een relatie waarin je niet meer echt gelukkig bent? Ik snap dat gehamer op het perse vast willen houden aan iets langdurigs niet zo eerlijk gezegd. (We leven toch niet meer in 1800, we hebben toch geen man nodig om te overleven)

Ja het geeft je (schijn) veiligheid maar dat is i.m.o iets anders dan echt gelukkig zijn.



En ieder mens is anders, je weet simpelweg niet hoe het met een ander persoon gaat worden.



TO: leer luisteren naar je gevoel ipv naar je ego. (Dat is dat vervelende stemmetje in je hoofd wat alles veroordeeld)

I.m.o heb je helemaal niks verkeerd gedaan. Je voelt gewoon wat je voelt, niks meer niks minder.

(Wel zaak om eerlijk te blijven tegen je vriend, anders ben je dat namelijk ook niet tegen jezelf)
[quote]OmeHenk schreef op 30 juli 2016 @ 08:14:

Het enige wat ik zie is een fiscaal partnerschap. Verder zie ik geen relatie.



To, je krijgt thuis geen aandacht en daarom ga je vreemd. Dan krijg je wel aandacht.

Er is in deze situatie niets heldhaftigs aan je partner boven jezelf stellen. Het is treurig.



Wanneer begint je leven weer? Of ga je zo nog 20 jaar door en ga je dan in je graf liggen?[/quote

Idd, goede reactie.

Ik vind het vooral laf dat je geen knopen doorhakt. Daar heb je overigens vooral jezelf mee hoor...

Enkel jij hebt de verantwoordelijkheid over jouw leven. Maw: kappen met zeiken en jammeren. Just do something...
Alle reacties Link kopieren
waarom bespreek je niet met je vriend dat jullie relatie niet meer loopt en ga je evt in relatietherapie?

Zolang je in zo'n liefdeloze. sexloze relatie zit, zul je steeds weer verliefdheden opdoen buiten de deur ..
Alle reacties Link kopieren
quote:parbleumondieu schreef op 30 juli 2016 @ 10:13:

Maar waarom moet het dan zo nodig met een gebonden man zijn. Al dat recht op liefde dat een VIVA-vrouw zich niet mag ontzeggen. Maar dat moet dan wel weer gevierd worden met een man die een vrouw thuis heeft zitten, die misschien zich ook wel zorgen maakt waarom haar man haar afwijst als ze zin in seks heeft. En dat hij weer een periode zoveel moet overwerken en congressen bezoeken met overnachting. En dan mag ze weer geen spoken zien, want dan is ze claimerig en eng.

Nou TO, ga het lekker vieren. Maar dan niet mutsen dat een aantal mensen jouw karakter niet echt hoog inschatten als het uitkomt.Soms is moeilijke liefde ook een verslaving en een kick hè? Hoe meer pijn en moeite, hoe sterker het gevoel van opwinding.
Nou, de Deurmat van de Dag is weer binnen hoor.
Ik snap echt niet waarom mensen bij elkaar blijven als ze zo'n relatie hebben al jaren en jaren. Echt hoe slappe hap ben je dan ?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al heel.lang single en merk steeds vaker dat zogenaamde sterke vrouwen niet alleen.kunnen zijn. Ik woon nu 13 jaar alleen en ben er sterkter door geworden. Moet er niet aan denken om met iemand zo,'n relatie te hebben. Ga uit elkaar en creëren je eigen leven.
Alle reacties Link kopieren
Wauw, dat zijn een hoop reacties ineens. Niet allemaal even on-topic maar ik zal proberen e.e.a. aan vragen te beantwoorden. Jullie nemen immers ook de moeite om mij te woord te staan.



@ Juno87: je hebt hier en daar wat gemist in het topic. Ik heb nu GEEN andere minnaar, en wil ook geen minnaar meer. Mijn vriend heeft ook een tijdje een ander gehad (we zijn uit elkaar geweest maar toch weer bij elkaar gekomen.), maar dat gebruik ik NIET als excuus om in de toekomst weer vreemd te zullen gaan.



@ Redbulletje : Ja, hij is vaak weg. En misschien slaapt hij soms bij een ander, geen idee. Maar betekent dat dan dat ik maar hetzelfde moet doen? Been there, done that, got the t-shirt en dat voelde voor mij niet goed. Ik heb mijzelf toen van een kant leren kennen die ik nog niet kende, onbetrouwbaar, respectloos, een leugenaar. Zo wil ik niet meer zijn.



@ Rubber ducky, alinea: Open relatie.. Ja, ik snap jullie suggestie maar mijn gevoel zegt dat het waarschijnlijk niet zou gaan werken. Eerlijk is eerlijk, als ik het lef gehad had om erover te beginnen dan had ik het al gedaan. Maar als je toch al weinig samen communiceert, hoe maak je dan zoiets bespreekbaar? Ik vermoed dat hij gelijk uit zijn plaat gaat.



@ marana: bedankt voor de link. Was lastig op de foon. De genoemde situatie is nog steeds zoals ik erin sta. Natuurlijk is er in die 2 jaar wel wat (wat als in een beetje) veranderd. Al was het alleen maar doordat ik nu niet meer mijn aandacht bij een ander heb, maar meer bij vriend. Niet eer de hele avond op de bank appen met die ander, ik probeer thuis te zijn als hij ook thuis is. We proberen we vaker samen wat te ondernemen dan naast elkaar te leven.



@ Dormouse, alinea, Merano: fijn om te lezen dat er ook mensen zijn die wel snappen hoe ik in deze relatie sta. Niet dat ik die bevestiging nodig heb, (mijn leven, mijn beslissingen) maar ik waardeer het wel.



@ strikjemetstippels: ik zie mijzelf niet in de slachtofferrol. Hoewel gebrek aan aandacht van vriend ongetwijfeld de aanleiding is geweest dat ik kriebels van een ander kan krijgen (zoals Miedo het ook al benoemde) weet ik heel goed dat ik altijd weg kan lopen uit deze relatie. Ik vind mijzelf ook niet zielig oid, hooguit dom dat ik alles op deze manier door laat kabbelen.



@ parduemonblue: Ik heb op dit moment geen minnaarrelatie met een getrouwde man. Ergo, ik wil ook niet scharrelen met een getrouwde man. Ik wil juist helemaal geen minnaar. Mijn enige minnaarrelatie (is 2 jaar geleden beïndigd) was met iemand die single was op dat moment. We zijn ook gestopt toen hij een relatie begon.
Je wilt een schop onder je achterste? Nou die kan je krijgen hoor.

Ik heb je advies genomen en je geloept. Misschien zou je zelf eens moeten teruglezen wat je allemaal gepost hebt.



Nou ik hoop dat je betere beslissingen zakelijk kan nemen dan prive, want prive maak je er een zooitje van.

Je bent mi te schijterig een risico te nemen of in de spiegel te kijken naar je eigen fouten.

En dat weet je best wel, want je hebt het jezelf ook hardop afgevraagd.

Je hebt 2 jaar terug overwogen hulp te zoeken, maar kennelijk heb je ook die beslissing nog steeds niet genomen.

Slappe hap.
To hij vind het wel best en jij misschien ook wel, rust is ook wel ontspannen..

Onderschat dat niet.

Ik zie ook allerlei huwelijken op de klippen lopen en ze zeggen wel op ieder potje past een dekseltje maar blijkt dat veel van die nieuwe dekseltjes helemaal niet passen en dat het gras aan de overkant niet groener is, als je denkt dat je elkaar later weer terug vindt, dan is wat je hebt nog helemaal niet zo gek en dat is al een beetje hoe jullie erin staan.
Alle reacties Link kopieren
@ Jean: klopt helemaal. Ik maak er ook een teringzooi van. Weet heel goed dat het misschien ook beter kan door te stoppen met deze relatie maarja, dan is die relatief veilige omgeving waarbij alles zo voorspelbaar verloopt, ook weg.



Opnieuw beginnen geeft, zoals alinea ook al aangeeft, geen garantie op beter. Dat blijft een gok. Misschien neem ik die gok nog wel een keer.Voorlopig is het echter mijn keuze om alles bij het oude te laten, en elk gevoel voor een andere kerel de kop in proberen te drukken. Die gevoelens zijn namelijk niet realistisch maar ontstaan door een gemis in de thuissituatie. Gewoon een fladder waar ik vanaf wil. Dit is ook de reden geweest om, in een moment van zwakte, dit topic te openen. Niet voor advies om wel of niet bij mijn vriend te blijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 30 juli 2016 @ 09:47:

[...]



nou nee TO liegt en bedriegt en houdt van vriend zonder liefde. Arme vriend



Je hebt gelijk s-med. Ik reageerde op de openingspost. En kreeg een andere indruk. Nu ik de rest heb gelezen denk ik er anders over. Ik herkende veel in TO omdat ik ook in zo'n relatie heb gezeten. Ben blij dat ik er vanaf ben. Eindelijk vrij om te ontdekken wat ik wel in een relatie zoek. Wij hielden genoeg van elkaar om elkaar dat te gunnen. Hij is gelukkig, ik ben gelukkig.



Zowel TO als haar partner gunnen elkaar geen liefde. Daarom blijven ze bij elkaar.
En de komende 40 jaar blijf je die fladders houden omdat je de oorzaak niet aanpakt.

If you change nothing nothing will change.



Wellicht dat je vriend nu rondneukt en daarbij iemand tegenkomt waarbij hij wel het risico wil nemen voor haar jullie relatie te verbreken. Wat jij niet voor je ex-minnaar durfde.

Het ligt niet alleen in jouw hand. Hij kan het ook zat worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Corona74 schreef op 30 juli 2016 @ 15:16:

[...]



Zowel TO als haar partner gunnen elkaar geen liefde. Daarom blijven ze bij elkaar.Ik heb even goed over jouw opmerking nagedacht en ik denk dat het net een beetje anders ligt. Blijkbaar gunnen wij onszelf geen liefde. Goede opmerking van je, dank.
Alle reacties Link kopieren
TO, deze man heeft een relatie en een puber dochter. Dat moet je niet willen!

Maar na het lezen van je berichten vraag ik me iets af. Je zei namelijk dat je graag onderdanig in bed bent. Ook is het een feit dat je het fijn vind om in deze relatie te blijven.

Nu vraag ik me dus af of jij een voorliefde hebt voor BDSM en een bepaalde vorm van vernedering. Ik lees namelijk in je berichten dat je juist naast je werk met veel verantwoordelijkheden, het thuis erg plezierig vind om te volgen. Misschien zoek ik nu erg ver en zit ik er mijlen ver naast, maar is dat juist niet je bevrediging? Is het niet meer dan onderdanig en ondergeschikt zijn, maar ook een stukje vernedering?
TO,

Je wilt geen advies over of je wel of niet bij je partner moet blijven, maar daar ligt juist de kern denk ik...

Ik kan proberen je deze fladder uit t hoofd te praten,, maar wat doe je bij de volgende fladderaar?



IIg, deze fladderaar heb je niks aan, (en eigenlijk geen enkele fladderaar)

Wat zie jij serieus in iemand, die in staat is om vreemd te gaan, of om het aan te leggen met een bezet iemand? (jij dus in dit geval)

Kun jij zo iemand uberhaubt wel vertrouwen? als je weet hoe hij aan jou is gekomen, en hoe jij aan hem bent gekomen? dan weet je dat hij dat nog eens zou kunnen doen, wat maakt iemand die daartoe in staat is dan nog aantrekkelijk?



Naja iets in deze trent zou je kunnen gebruiken, om er gewoon niet aan te beginnen.

Verder, je bent geen slaaf van j hormonen of van je wensen of behoeften he? je bent een volwassen persoon die heel goed in staat is om keuzes te maken, het is niet altijd leuk, maar zo is het leven, als jouw huidige leven je niet bevalt, zul je dat toch echt moeten veranderen.
quote:Louise70 schreef op 30 juli 2016 @ 12:32:

Ik ben al heel.lang single en merk steeds vaker dat zogenaamde sterke vrouwen niet alleen.kunnen zijn. Ik woon nu 13 jaar alleen en ben er sterkter door geworden. Moet er niet aan denken om met iemand zo,'n relatie te hebben. Ga uit elkaar en creëren je eigen leven.

Ik twee jaar na dat ik gekapt was met een relatie van 10 jaar.

Nee ik had in het begin toch niet gehoopt dat ik twee jaar single zou halen en ik heb het echt niet makkelijk gehad de afgelopen twee jaar maar oww wat heb ik veel geleerd en krijg ik nog steeds veel inzichten.

Dat had ik niet willen missen want ook ik ben nu een stuk sterker dan in het begin.

Zelf gedaan en daar ben ik trots op

Ook ik weet inmiddels wat ik aan mezelf heb en dat ruil ik voor geen goud in voor een of andere boerenlul omdat ik alleen zijn zo rampzalig vind. (Dat is het namelijk niet, in ieder geval heb ik dit gezeik niet... )
Ja en eens met @alice an @louise,

Je kunt nog beter alleen zijn, dan in een relatie die het niet voor je is, dan verlies je jezelf alleen maar uiteindelijk, en waarvoor?

Het doel van je leven moet toch eigenlijk zijn, dat je jezelf goed leert kennen, gaat groeien in de persoon die je wil zijn, en daar gelukkig/tevreden mee wordt? de rest is bijzaak, eerst je basis voor elkaar hebben.
quote:lucianne schreef op 30 juli 2016 @ 21:00:

Ja en eens met @alice an @louise,

Je kunt nog beter alleen zijn, dan in een relatie die het niet voor je is, dan verlies je jezelf alleen maar uiteindelijk, en waarvoor?

Het doel van je leven moet toch eigenlijk zijn, dat je jezelf goed leert kennen, gaat groeien in de persoon die je wil zijn, en daar gelukkig/tevreden mee wordt? de rest is bijzaak, eerst je basis voor elkaar hebben.



Dit ben ik overigens ook de afgelopen 2 jaar pas in gaan zien...



TO zie mijn onderschrift, ik zal hem helemaal opschrijven:

'Love has to dignify us, to exalt us, how can it be love if all it does is make you lonely'? (And corrupt, maar ik neem aan dat dat op to niet van toepassing is )
quote:myrtaceae schreef op 30 juli 2016 @ 20:22:

TO, deze man heeft een relatie en een puber dochter. Dat moet je niet willen!

Maar na het lezen van je berichten vraag ik me iets af. Je zei namelijk dat je graag onderdanig in bed bent. Ook is het een feit dat je het fijn vind om in deze relatie te blijven.

Nu vraag ik me dus af of jij een voorliefde hebt voor BDSM en een bepaalde vorm van vernedering. Ik lees namelijk in je berichten dat je juist naast je werk met veel verantwoordelijkheden, het thuis erg plezierig vind om te volgen. Misschien zoek ik nu erg ver en zit ik er mijlen ver naast, maar is dat juist niet je bevrediging? Is het niet meer dan onderdanig en ondergeschikt zijn, maar ook een stukje vernedering?



Ik vroeg me ook al zoiets af, omdat ze de hele tijd zo nadrukkelijk benoemt: ik plaats hem graag boven mezelf' en dat soort uitspraken.



Het type deurmat vrouw is zich daar vaak helemaal niet bewust van.



Maar goed, mocht dat zo zijn, dan is dat wel hele 'aparte' materie qua relatieadvies, ik heb er iig nul kaas van gegeten.
Alle reacties Link kopieren
quote:parbleumondieu schreef op 30 juli 2016 @ 10:13:

Maar waarom moet het dan zo nodig met een gebonden man zijn. Al dat recht op liefde dat een VIVA-vrouw zich niet mag ontzeggen. Maar dat moet dan wel weer gevierd worden met een man die een vrouw thuis heeft zitten, die misschien zich ook wel zorgen maakt waarom haar man haar afwijst als ze zin in seks heeft. En dat hij weer een periode zoveel moet overwerken en congressen bezoeken met overnachting. En dan mag ze weer geen spoken zien, want dan is ze claimerig en eng.

Nou TO, ga het lekker vieren. Maar dan niet mutsen dat een aantal mensen jouw karakter niet echt hoog inschatten als het uitkomt.Dit dus. In je openingspost geef je aan: "dat er mogelijk wat te gebeuren staat met een andere vent. Van mijn leeftijd dit keer, ook hij zit in een relatie, zelfde hobby en er is (gelukkig nog maar) beperkt wat geflirt via de app en irl. Het voelt lekker, leuk, spannend. Naja, ik hoef het niet te vertellen, jullie herkennen het gevoel ongetwijfeld. (Ja dit herken ik idd uit mijn relatie met mijn eigen man!) En ik voel dat ik langzaam weer begin af te glijden."

Daarna zeg je dat er helemaal niets speelt met die getrouwde vent. Maak dat de kat wijs.

Stop hiermee voor jullie te ver gaan, eindig je huidige relatie en ga op zoek naar een ongebonden vent!
Alle reacties Link kopieren
En je bent bij hem omdat....?

Ik zou wel vreemd gaan (relatie stelt toch al niks meer voor).
Alle reacties Link kopieren
Waarom gun je jezelf geen minnaar? Geen liefde?

Jouw vriend gaat ook compleet zijn eigen gang met of zonder minnaressen. Seks hebben jullie niet. Ik vraag me af waarom je deze kans niet aangrijpt.
quote:appelientjex schreef op 30 juli 2016 @ 22:04:

En je bent bij hem omdat....?

Ik zou wel vreemd gaan (relatie stelt toch al niks meer voor).

Zo vreemd is het inderdaad niet dat dit nu weer gebeurt TO, je hebt toch je behoeftes en die krijg je bij je vriend niet dus zo raar is dat niet.

Echter i.m.o is het niet eerlijk om dat achter de rug om van je vriend te doen.

Ik vind het niet helemaal fair van je dat je blijkbaar te laf bent om knopen door te hakken terwijl je duidelijk niet erg blij bent met je vriend. (En noem mij een hele gekke dame maar dat lijkt mij toch het belangrijkste in een relatie, dat je blij en gelukkig bent met iemand)
quote:almost schreef op 30 juli 2016 @ 14:39:

@ Jean: klopt helemaal. Ik maak er ook een teringzooi van. Weet heel goed dat het misschien ook beter kan door te stoppen met deze relatie maarja, dan is die relatief veilige omgeving waarbij alles zo voorspelbaar verloopt, ook weg.



Opnieuw beginnen geeft, zoals alinea ook al aangeeft, geen garantie op beter. Dat blijft een gok. Misschien neem ik die gok nog wel een keer.Voorlopig is het echter mijn keuze om alles bij het oude te laten, en elk gevoel voor een andere kerel de kop in proberen te drukken. Die gevoelens zijn namelijk niet realistisch maar ontstaan door een gemis in de thuissituatie. Gewoon een fladder waar ik vanaf wil. Dit is ook de reden geweest om, in een moment van zwakte, dit topic te openen. Niet voor advies om wel of niet bij mijn vriend te blijven.Je bent zelf verantwoordelijk voor je leven. En je hebt twee opties: je gaat of je blijft. Maak een keuze en stop met zeiken. Wat een kansloos gezeik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven