Moeder blunders

23-07-2016 22:25 271 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een luchtig leuk topic.



Welke blunders heb je begaan als (nieuwbakken) moeder tov je kind(je)?



TO trapt af:



Toen ik kind net had uitgepoept had ik moeite om de slaapsignalen te herkennen. Zo sabbelde ze in t begin op haar knuisje en ik dacht "o kind heeft honger", dus hop fles erin (ook als ze kort daarvoor gegeten had ).



Na een paar maanden trok ze iedere keer aan haar oor of zat ze erin te peuren, tot 3x toe heb ik bij de HA gezeten omdat ik dacht dat kind oorontsteking had.



Schroom dus niet om je blunders te delen, die andere moeders doen ook maar wat
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er eentje uit mijn eigen tienertijd, moeders had daar niets mee te maken en er was de afspraak dat ik zelf mijn kamer in orde zou houden. In de zomervakantie kreeg ik ontzettende jeuk op mijn lijf, vooral in mijn elleboog- en knieholtes. Echt uitslag. Ik naar de huisarts, zalfje meegekregen, totdat mijn moeder eens vroeg, Icetea, wanneer heb je je bed voor het laatst verschoond? Eh, weet ik niet, tijdje geleden. Dat tijdje geleden bleek gewoon meer dan 2 maanden te zijn. Afijn, bed verschoond en binnen een week nergens meer last van
wij slapen nooit.
Hoewel het in huis nog steeds 22 graden is, slaap ik inmiddels wel weer wat warmer dan vorige week (als in: onder dekbed en warmer gekleed).



Dochter gisteravond nog steeds in romper korte mouw en slaapzak zonder mouw. Ze zweet veel dus dacht dat het wel voldoende zou zijn.

Ze heeft het begin van de nacht lopen spoken. Ik heb me serieus een tijd afgevraagd wat er was. Geen trek, geen dorst, schone luier, wel moe en wel willen slapen. Arme wurm had het gewoon koud. Want sinds ik inmiddels een pyamaatje bij haar heb aangetrokken slaapt ze vaster.



Misschien niet een enorme blunder, maar vind het zo knullig dat ik er niet eeder aan gedacht heb toen ik zelf warmer ben gaan slapen.
Alle reacties Link kopieren
quote:chentolove schreef op 29 juli 2016 @ 00:52:

[...]





Hangt ook van het brood af. Sommig brood uit supermarkt is al na 3 dagen beschimmeld.Laat je brood langer dan drie dagen liggen dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:EHR schreef op 29 juli 2016 @ 04:01:

Dochter gisteravond nog steeds in romper korte mouw en slaapzak zonder mouw. Ze zweet veel dus dacht dat het wel voldoende zou zijn.

Ze heeft het begin van de nacht lopen spoken. Ik heb me serieus een tijd afgevraagd wat er was. Geen trek, geen dorst, schone luier, wel moe en wel willen slapen. Arme wurm had het gewoon koud. Want sinds ik inmiddels een pyamaatje bij haar heb aangetrokken slaapt ze vaster. zou t daar aan liggen?
Been there, done that, got the T-shirt.
quote:Apatura schreef op 29 juli 2016 @ 07:12:

[...]





zou t daar aan liggen? Ook een spookje gehad vannacht?
Alle reacties Link kopieren
Ja, de afgelopen nachten was het beduidend kouder in de nacht. Dochter was ook twee nachten wakker rond drie uur. Dus vannacht begonnen in een korte mouw romper en een zomerslaapzak en in de avond een dekentje erover. Ze heeft heerlijk doorgeslapen.
Alle reacties Link kopieren
quote:EHR schreef op 29 juli 2016 @ 07:56:

[...]





Ook een spookje gehad vannacht?Ze wil al weken savonds liever spelen dan slapen terwijl ze echt moe is.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
quote:missesjn schreef op 27 juli 2016 @ 00:19:

[...]





Oh grappig, ik heb 12 weken in mijn hoofd zitten! Naja, eerste paar weken dus niet in ieder geval! Ik heb trouwens nagels af gebeten, ik kan echt niet vijlen (kan ook niet tegen het geluid, soort nagels op krijtbord voor mij).Wacht even hoor... je hebt de nagels van je kind afgebeten?
Alle reacties Link kopieren
Dat gaat bij baby's makkelijker dan knippen ja.
Alle reacties Link kopieren
quote:xbird schreef op 29 juli 2016 @ 21:25:

[...]





Wacht even hoor... je hebt de nagels van je kind afgebeten? Dat doet het merendeel van de ouders bij hun baby.
Alle reacties Link kopieren
Oke wauw dat is nieuw voor mij.



Eerste keer dat ik met mijn jongste ging rijden in de auto, zovaak gekeken of alles goed ging, dat ik in dat kleine straatje plots een auto van rechts te laat zag. Vol op de rem natuurlijk. Kindje meteen huilen. Krijg nog buikpijn als ik er aan terug denk. Meteen naar huis gereden en het een week later weer geprobeerd.
Alle reacties Link kopieren
Ow brrr xbird wat naar



Ik heb met de maxicosi naast me bijna een aanrijding gehad met een vuilniswagen. Die stopte met buiten het dorp, ik reed achter dus ik wou er langs rijden. Goed zicht en ik zat er ruim achter. Mikt die klojo hem in zn achteruit en begint meteen aan een bocht. Gelukkig kon ik optijd uitwijken de berm in.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ow ik hoor mn ukje piepen, ondanks pyama
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
quote:femke09 schreef op 28 juli 2016 @ 07:46:

[...]



Tot het op is en dat duurt in de vakantie iets langer dan verwacht



Gadver

Brood is dan toch hartstikke oud? Blijkt wel vanwege de schimmel
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er eentje van 3 maand terug, mijn zoontje lag leuk te spelen op zijn speeltapijt wanneer ik aan het stofzuigen was. Ik dacht snel even over het speeltapijt te gaan (er hingen namelijk wat pluisjes op). Per ongeluk met mijn stofzuigen het wangetje van mijn zoon aangezogen! Hij leek het niet erg te vinden. Niks aan de hand, moest er de volgende dag geen rode cirkel (ter grootte van mijn stofzuiger) op zijn wang staan...
Alle reacties Link kopieren
Tvp
quote:Inel schreef op 29 juli 2016 @ 22:18:

Ik heb er eentje van 3 maand terug, mijn zoontje lag leuk te spelen op zijn speeltapijt wanneer ik aan het stofzuigen was. Ik dacht snel even over het speeltapijt te gaan (er hingen namelijk wat pluisjes op). Per ongeluk met mijn stofzuigen het wangetje van mijn zoon aangezogen! Hij leek het niet erg te vinden. Niks aan de hand, moest er de volgende dag geen rode cirkel (ter grootte van mijn stofzuiger) op zijn wang staan...
Alle reacties Link kopieren
We zijn een weekje op vakantie in een stacaravan, onze dochter van 8 maanden slaapt in een campingbedje van hier. Snachts jammerde ze wat, en ik wacht 5 minuten of ze niet weer in slaap valt. Uiteindelijk ben ik gaan kijken, ligt ze tussen het matras en het bedje uitgestrekt aan de zijkant van het matras gedrukt. Aaaw. Ze was helemaal stijfjes. Niet aan het huilen maar mopperig. Voelde me mooi schuldig dat ik niet meteen ging.

Volgende dag gebeurde het smiddags nogmaals (ik dacht dat ik het bedje beter neergezet had na die nacht) en toen lag ze te roepen en toen ik er was lachen. Toch maar een ander bedje gevraagd...
Let love rule...
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 24 juli 2016 @ 08:03:

Kind in buggy rondrijden, vergeten de gordels te sluiten. Bij een stoeprand de straat willen oversteken waardoor buggy scheef komt te staan en kind voorover uit de buggy rolt.Ik lig helemaal dubbel. Is mij een paar maand geleden ook overkomen met mijn zoontje. Eerste instantie schrok ik, maar hij had geen pijn. En dat verbaasde koppie van hem, ik had het niet meer. Kind snapte er niks van.
Alle reacties Link kopieren
quote:chentolove schreef op 29 juli 2016 @ 00:52:

[...]





Hangt ook van het brood af. Sommig brood uit supermarkt is al na 3 dagen beschimmeld.Brrr, brood vriezen we in, gelukkig nooit schimmel
quote:ieneminnie schreef op 30 juli 2016 @ 14:07:

[...]



Brrr, brood vriezen we in, gelukkig nooit schimmelWij ook en halen dan gewoon in de ochtend een aantal plakken uit voor die dag
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me na het lezen van dit topic ineens een stuk normaler hahahaha



Ik heb toen zoonlief nog een heel klein kwetsbaar baby'tje was, hem uit de maxi cosi laten vallen

Ik wilde hem in de maxi cosi zetten die op de grond stond, maar de maxi cosi schoof steeds weg, dus ik wilde hem op de bank zetten zodat ik meer grip had. Zonder verder na te denken til ik de maxi cosi, niet bij nadenkend dat zoon nog niet vast zat... Dus die glijd zo de maxi cosi uit op de grond. Volgens mij zijn ze langer bezig geweest mij te troosten dan ons kind



Overigens nog nooit in de vinger geknipt bij het nagels knippen!
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
quote:Rusticaa schreef op 30 juli 2016 @ 14:13:

[...]



Wij ook en halen dan gewoon in de ochtend een aantal plakken uit voor die dagWij ook
Frankly my dear, I don"t give a damn
Gisteren nog. Met dochter van 2 naar een voorstelling geweest. De tribune bestond uit van die houten bankjes zonder leuning. Kind stond heerlijk te springen en kon precies tussen 2 vrouwen doorkijken. Ik zat te genieten van haar enthousiasme, maar ineens kieperde ze voorover tussen die 2 vrouwen in. Die grepen haar in een reflex vast (kind had lelijk op haar hoofd kunnen vallen, maar kwam met de schrik vrij). En in plaats van dat ik ook naar haar greep, deed Ik van schrik m'n handen voor m'n mond .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven