Uitzwaaidag islam op facebook

24-07-2016 23:46 502 berichten
Net toen ik het niet meer zag zitten qua verdeeldheid en polarisatie kwam ik dit tegen en nu geloof ik weer helemaal in de toekomst van ons land



http://www.joop.nl/kijk-n ... groot-en-hilarisch-succes
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-07-2016 19:19
Reden: provocerende opmerking verwijderd!
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 30 juli 2016 @ 15:23:

[...]





Ik schaar salafisten onder oer conservatieven, ik denk dat het te kort door de bocht is om te stellen dat een salafist een potentiele terrorist is.



Of IS met "groot plezier" mede-moslims opblaast weet ik niet, ze doen in ieder geval weinig moeite om slachtoffers onder hun geloofsgenoten te voorkomen en dat deden bijvoorbeeld RAF / ETA / IRA wel.



Ik vind het gebruik van de term oerconservatief voor salafisten verwarrend.

Het is een aparte stroming.
Alle reacties Link kopieren
quote:quiaquia schreef op 30 juli 2016 @ 16:09:

[...]





Ik vind het gebruik van de term oerconservatief voor salafisten verwarrend.

Het is een aparte stroming.
Alle reacties Link kopieren
Leer je dat tegenwoordig op school?

Kom het vaker tegen.



In mijn tijd leerden we nog hoe Nederlanders de joden juist zo geholpen hadden.

Wat achteraf dus niet klopte.

Of het waar is dat juist Nederlanders de meeste joden verraden hebben zou ik niet weten. Heb je daar een bron voor?

Verhoudingsgewijs zijn van hier wel de meeste joden weggevoerd.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-07-2016 19:32
Reden: quote verwijderd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:quiaquia schreef op 30 juli 2016 @ 16:13:

[...]





Leer je dat tegenwoordig op school?

Kom het vaker tegen.



In mijn tijd leerden we nog hoe Nederlanders de joden juist zo geholpen hadden.

Wat achteraf dus niet klopte.

Of het waar is dat juist Nederlanders de meeste joden verraden hebben zou ik niet weten. Heb je daar een bron voor?

Verhoudingsgewijs zijn van hier wel de meeste joden weggevoerd.



Nee op school zat iedereen in het verzet en zijn we bevrijd door de heldhaftige Yankees. Over de Russen die miljoenen offers hebben gebracht zijn nu opeens het grotere gevaar dan ISIS. Maar het monopolie op informatie is doorbroken mede dankzij het internet dus propaganda heeft geen nut gehad bij mij.

Nee, de kans is groter dat je voorouders de joodse buren hebben verraden voor een pak Douwe Egberts koffie. Het verzet stelde niets voor pas nadat het zeker was dat de nazi's eraan gingen groei deze groep steeds groter.

Verhoudingsgewijs inderdaad en de SS (vrijwillige organisatie) was hier het grootst samen met Hongarije geloof ik. Gemakkelijk op te zoeken, zit nu op tablet en dat is niet handig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Emir_Hassan schreef op 30 juli 2016 @ 16:17:

[...]





Nee op school zat iedereen in het verzet en zijn we bevrijd door de heldhaftige Yankees. Over de Russen die miljoenen offers hebben gebracht zijn nu opeens het grotere gevaar dan ISIS. Maar het monopolie op informatie is doorbroken mede dankzij het internet dus propaganda heeft geen nut gehad bij mij.

Nee, de kans is groter dat je voorouders de joodse buren hebben verraden voor een pak Douwe Egberts koffie. Het verzet stelde niets voor pas nadat het zeker was dat de nazi's eraan gingen groei deze groep steeds groter.

Verhoudingsgewijs inderdaad en de SS (vrijwillige organisatie) was hier het grootst samen met Hongarije geloof ik. Gemakkelijk op te zoeken, zit nu op tablet en dat is niet handig.



Mijn vader heeft gezien hoe een klein meisje aam haar vlechtjes de overvalwagen ingetrokken werd.

Hij woonde in een straat met veel joden.

Ongeveer het enige dat hij er over vertelde en dan nog pas toen hij het een en ander gedronken had.

Normaal gesproken was het onderwerp jodenvervolging nagenoeg taboe bij ons thuis.

Schuldgevoel, schaamte maar ook angst denk ik.

Het moet verschrikkelijk en ook heel beangstigend zijn om als puber te zien dat je buren weggehaald worden.



Verraden hebben mijn opa en oma voorzover ik weet niemand.

Maar geholpen hebben ze ook niemand.

Dat zal het meeste voorgekomen zijn.



Zou jij iemand hebben durven laten onderduiken?
Alle reacties Link kopieren
quote:quiaquia schreef op 30 juli 2016 @ 16:33:

[...]





Mijn vader heeft gezien hoe een klein meisje aam haar vlechtjes de overvalwagen ingetrokken werd.

Hij woonde in een straat met veel joden.

Ongeveer het enige dat hij er over vertelde en dan nog pas toen hij het een en ander gedronken had.

Normaal gesproken was het onderwerp jodenvervolging nagenoeg taboe bij ons thuis.

Schuldgevoel, schaamte maar ook angst denk ik.

Het moet verschrikkelijk en ook heel beangstigend zijn om als puber te zien dat je buren weggehaald worden.



Verraden hebben mijn opa en oma voorzover ik weet niemand.

Maar geholpen hebben ze ook niemand.

Dat zal het meeste voorgekomen zijn.



Zou jij iemand hebben durven laten onderduiken?





Toekijken in dat soort situaties is goedkeuring. Maakt niet uit. Het is een taboe en niemand praat er graag over.

Lees de verhalen maar van stichtingen die mensen behandelen die er nog steeds onder lijden.



Ik zou dat vast en zeker hebben gedaan zoals Sultan en Koning Mohammed V, de vader van Koning Hassan II dat ook heeft gedaan tijdens de eisen van de Vichy-regime. Ik ken alleen Marokkaanse landgenoten en geen joden. Opzekers dat ik dat zou hebben gedaan.



En jij, heb jij straks een zolderkamer voor mij?
Alle reacties Link kopieren
quote:Emir_Hassan schreef op 30 juli 2016 @ 16:41:

[...]





Toekijken in dat soort situaties is goedkeuring. Maakt niet uit. Het is een taboe en niemand praat er graag over.

Lees de verhalen maar van stichtingen die mensen behandelen die er nog steeds onder lijden.



Ik zou dat vast en zeker hebben gedaan zoals Sultan en Koning Mohammed V, de vader van Koning Hassan II dat ook heeft gedaan tijdens de eisen van de Vichy-regime. Ik ken alleen Marokkaanse landgenoten en geen joden. Opzekers dat ik dat zou hebben gedaan.



En jij, heb jij straks een zolderkamer voor mij?



Ik heb geen zolder.



Of ik het echt aan zou durven om je op een andere plek onder te laten duiken durf ik je niet te zeggen.

Er is heel veel moed voor nodig.

Bovendien hebben mijn moslimburen dan voorrang.

Hopelijk maken wij nooit zo iets mee.



Van de opstelling van jullie voormalige koning kan Nederland nog wel wat leren.

Dat mensen de individuele moed niet op konden brengen om joden te helpen kan ik me nog wel indenken.

Ook omdat we nu eenmaal gewend zijn van alles aan de autoriteiten over te laten en die waren weg of hielden zich stil.

Erger lijkt het me dat de nazi's hen zo snel buiten de normale samenleving hebben kunnen plaatsen.

Dan moeten ze er vooraf al niet genoeg bij hebben gehoord.
quote:Emir_Hassan schreef op 30 juli 2016 @ 16:41:

[...]



En jij, heb jij straks een zolderkamer voor mij?Stel je niet zo aan joh, de echte antisemieten zijn moslims, je draait het lekker om.
Alle reacties Link kopieren
quote:quiaquia schreef op 30 juli 2016 @ 16:57:

[...]





Ik heb geen zolder.



Of ik het echt aan zou durven om je op een andere plek onder te laten duiken durf ik je niet te zeggen.

Er is heel veel moed voor nodig.

Bovendien hebben mijn moslimburen dan voorrang.

Hopelijk maken wij nooit zo iets mee.



Van de opstelling van jullie voormalige koning kan Nederland nog wel wat leren.

Dat mensen de individuele moed niet op konden brengen om joden te helpen kan ik me nog wel indenken.

Ook omdat we nu eenmaal gewend zijn van alles aan de autoriteiten over te laten en die waren weg of hielden zich stil.

Erger lijkt het me dat de nazi's hen zo snel buiten de normale samenleving hebben kunnen plaatsen.

Dan moeten ze er vooraf al niet genoeg bij hebben gehoord.





Natuurlijk gebeurt zoiets niet van de ene op de andere dag. Het is een langdurig proces. Bekijk alleen dit draadje en zie hoe moslims worden gecriminaliseerd als derderangs.

Het zit gewoon in de genen, helaas, kan er niets anders van maken.

Als je deze groep lang genoeg criminaliseert dan komen de termen als kopvoddentax e.d

Kijk alleen naar de grootste partij in de peilingen.

Wat betreft zolderkamer, als het zo ver komt jaag ik er tien gewoon mee.

Ben sowieso van plan om te emigreren naar Marokko op de langere termijn. Ik wil in dit extreem guurrechts klimaat geen kinderen hebben noch begraven of dood gevonden willen worden.
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-07-2016 19:18
Reden: provocerende opmerking verwijderd!
% gewijzigd
quote:Emir_Hassan schreef op 30 juli 2016 @ 17:05:

[...]



Slechte grap.

Doe effe normaal!!!

Ik heb je ook gestaft hiervoor
quote:[message=23695107,noline]Emir_Hassan schreef op 30 juli 2016 @ 17:04[/

Ben sowieso van plan om te emigreren naar Marokko op de langere termijn. Ik wil in dit extreem guurrechts klimaat geen kinderen hebben noch begraven of dood gevonden willen worden.Doei.
haha over vooroordelen gesproken, beter opletten ook bij geschiedenis en de realiteit inzien, succes ermee.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-07-2016 19:32
Reden: quote verwijderd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Genetisch bepaalt is het natuurlijk niet.

Zoals het ook niets met genen te maken zal hebben dat Marokkanen in Nederland vaker met de politie te maken hebben.

Het moet iets anders zijn.

Onze tolerantie las ik wel eens.

Die zou eerder onverschilligheid zijn.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-07-2016 19:31
Reden: quote verwijderd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:quiaquia schreef op 30 juli 2016 @ 17:10:

[...]





Genetisch bepaalt is het natuurlijk niet.

Zoals het ook niets met genen te maken zal hebben dat Marokkanen in Nederland vaker met de politie te maken hebben.

Het moet iets anders zijn.

Onze tolerantie las ik wel eens.

Die zou eerder onverschilligheid zijn.



Zei ik in mijn eerste reactie al. Kennen alleen geld verdienen.

Als ze geld kunnen verdien op moslims deporteren dan doen ze dat.

Een joodse buurman was een rijksdaalder waard en zo ging dat op het begin.
ier van een ziek mannetje af.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-07-2016 19:31
Reden: quote verwijderd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Wageningen1985 schreef op 30 juli 2016 @ 17:09:

[...]



haha over vooroordelen gesproken, beter opletten ook bij geschiedenis en de realiteit inzien, succes ermee.Confronterend he:)
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-07-2016 19:20
Reden: provocerende opmerking verwijderd!
% gewijzigd
quote:Emir_Hassan schreef op 30 juli 2016 @ 17:13:

[...]



Confronterend he:)De onzin die jij hier verzint? totaal niet ben het wel gewend inmiddels.
Alle reacties Link kopieren
quote:Emir_Hassan schreef op 30 juli 2016 @ 17:13:

[...]





Eerst dit land leegtrekken waar mijn opa zijn rug heeft versleten voor de wederopbouw die de nazis samen met je grootouders hebben vernield.

Ik wil best een crowdfunding pagina openen. Ben je bereid te financieren? Put your money where your mouth is!Ik put liever my boot where your ass is.
Alle reacties Link kopieren
De wederopbouw duurde tot 1955.

Denk niet dat je opa toen al hier was.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-07-2016 19:30
Reden: quote verwijderd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kom met cijfers en achtergronden.

Die handschoen neem ik op.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-07-2016 19:30
Reden: quote verwijderd
% gewijzigd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Oeps
Alle reacties Link kopieren
quote:moonpoppy schreef op 30 juli 2016 @ 17:23:

[...]





Ik put liever my boot where your ass is.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven